P.S.
Сещам се само за едно тяхно предимство:
Предвид това, че моторът дефакто е outrunner, т.е. роторът е отвън, а не статорът,
от по малък по размер мотор би трябвало да се извади уж по голям въртящ момент
Баш това му е единственото предимство. При един и същи диаметър на ротора, моторът става по-малък, защото магнитите са свряни вътре, в центъра, а не са отвън на ротора. И този по-малък кръгъл мотор има същият въртящ момент, а се събира в котела даже и в N. А и лесно може да му вдигнеш и оборотите на 20 - 40 000, но това за влакчета не върши работа.
Всъщност има и друго предимство, че мотор от 70 евро като правило по-прецизно изработен и по-качествено сглобен от мотор за под 1 евро.
Безколекторните се ползваха от Мерклин - трите вида синус мотори. На теория е най-доброто за нашите модели. Само че им се видяха скъпички, и ги смениха с китайските еднодневки. Не знам в тези мащаби - до Н0 - дали има друг производител с безколекторни моторчета.