Автор Тема: Новости от Guetzold  (Прочетена 15989 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от Guetzold
« Отговор #30 -: 17 Ноември 2019, 10:01:06 »
Цитат на: widowmaker link=topic=7.msg116926#msg116926 date=1573976759
P.S.
Сещам се само за едно тяхно предимство:
Предвид това, че моторът дефакто е outrunner, т.е. роторът е отвън, а не статорът,
от по малък по размер мотор би трябвало да се извади уж по голям въртящ момент

Баш това му е единственото предимство. При един и същи диаметър на ротора, моторът става по-малък, защото магнитите са свряни вътре, в центъра, а не са отвън на ротора. И този по-малък кръгъл мотор има същият въртящ момент, а се събира в котела даже и в N. А и лесно може да му вдигнеш и оборотите на 20 - 40 000, но това за влакчета не върши работа.
Всъщност има и друго предимство, че мотор от 70 евро като правило по-прецизно изработен и по-качествено сглобен от мотор за под 1 евро.

Безколекторните се ползваха от Мерклин - трите вида синус мотори. На теория е най-доброто за нашите модели. Само че им се видяха скъпички, и ги смениха с китайските еднодневки. Не знам в тези мащаби - до Н0 - дали има друг производител с безколекторни моторчета.
« Последна редакция: 17 Ноември 2019, 10:07:20 от mitko0888 »