Автор Тема: Макетът на Жорж в N  (Прочетена 73756 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #150 -: 19 Май 2020, 19:22:38 »
Жорж, изненадах се като прочетох, че ще правиш нов макет. По старият беше доста напреднал и разбрах само за смяната на гара Авиньон с тази в Страсбург. Но, щом това е решението ти, не бих те разубеждавал. А прахта в градски условия е мъка, но това е положението...

Та, по темата:

Според мен, коловозното развитие е добро - 5 коловоза + 1 челен и вход към депо...
Но не виждам преход между главните ти коловози, което мисля, че е проблем.
Примерно нещо подобно:


П.П. Колкото до "загубата на време", даде добър отговор, аз бих бил по ...


pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #151 -: 19 Май 2020, 22:40:16 »
Коловозното развитие е много добро. Съгласен съм с gregary, че трябва да съединиш двата пътя посредством стрелки, разположени преди двете гърловини на гарата. Можеш да пробваш за това криви (дъгови) стрелки. Принципно този тип стрелки са несиметрични (отклонението и правият участък са в една посока), като по този начин можеш да спестиш място.
Интересно ми е дали всичките шест коловоза ще бъдат приемо-отправни?

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #152 -: 19 Май 2020, 22:56:39 »
Може да разположиш гарата диагонално на модула,това би ти удължило коловозите и би ти отворило повече място за депото долу в ляво!

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #153 -: 19 Май 2020, 23:24:33 »
Toniemi, правих много опити с въртенето, но достигнах до 3 градуса изкривяване, защото отпред има река, цял град и трамвайно трасе, а мястото е много кът. На другата ми гара Баден също ще има депо.

Грег, тези стрелки ги бях изнесъл след кривите, което не е редно. Ще пробвам пак така, както си ми го нарисувал с прави или криви стрелки. Но помня, че Тано ми беше казал да на слагам стрелки веднага след завой. Опитите продължават.

Павлин, всичките коловози са приемо-отправни. По принцип движението в Швейцария и Франция е ляво (английско), но съм гледал видеоклипове, където е дясно. Другата ми голяма гара е Баден. Архитектурата там ще е в немски стил. От там ще тръгва теснолинейка към планината, за която имам швейцарски хижи и лифт (като на Gregary).

Благодаря на всички за конструктивните мнения!

« Последна редакция: 19 Май 2020, 23:37:15 от eurostar »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #154 -: 20 Май 2020, 08:51:46 »
Сигурно е тъп въпрос, но има ли теснолинейка в N ?

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #155 -: 20 Май 2020, 10:10:53 »
Цитат на: pavel75 link=topic=700.msg118794#msg118794 date=1589953906
Сигурно е тъп въпрос, но има ли теснолинейка в N ?

https://www.modellbahnshop-lippe.com/Set%27s/Zugset/Kato-74041/de/modell_258961.html


Но, реално релсите са си пак като за N - 9 мм.
« Последна редакция: 20 Май 2020, 10:18:58 от gregary »

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #156 -: 20 Май 2020, 11:37:36 »
Мисля, че има и теснолинейка на теснолинейката - Nm:
https://www.n-schmalspur.de

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #157 -: 20 Май 2020, 19:21:36 »
Онзи ден я купих тази теснолинейка на Като, която е показал Грег. Хубавото е, че е мотриса и няма да има нужда от маневри.

А сега за малко да се върна на релсите. Грег, успях с много опити да вкарам разменни стрелки така, както ти ги беше нарисувал. Стрелките са от "кривите" на Ресо. А обратните стрелки са след завоите. Няма как иначе. Но аз съм доволен.


TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #158 -: 20 Май 2020, 19:56:02 »
П.П. Колкото до "загубата на време", даде добър отговор, аз бих бил по ... Гриша, макет е загуба на време и пари хвърлени на вятъра за мен. Предпочитам локомотиви и вагони. С интерес следя макета на Жорж, твоя, на Тано и макета на Живко. Ясен, вече неговия го направи. Праха е "бял кахър"! Мисълта ми е, че когато е напълно готов и го гледаш в продължение на 6 месеца, 1 година омръзва.

Жорж, според мен най - удачно е да сложиш гарата в средата от външната страна и да стане от към двете гърловини в криви. Ти си естет човек, идеи имаш много, знам, че накрая ще го измислиш. Опитай и от двата края да е влизането в гарата с тунели. Ти твориш в V и VI епохи, което за мен представлява интерес. По Фремо срещите повече се кара III и IV епохи.

Успех!  :hi:
« Последна редакция: 20 Май 2020, 19:58:30 от TheJackal »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #159 -: 20 Май 2020, 21:30:03 »
Стефчо, хайде гледай си кашоните (меко казано!!!) щото хал хабер
си нямаш за какво говориш!!!
Макета на Тано може да е само един модифициран овал, но благодарение на почти Профи пулта му е интересен и не омръзва да го "ръководиш"!!! А като добавиш и две епохи (в НО) или четири
"сезона" (теснолинейният макет) + разнообразния подвижен състав, макета никога не омръзва!!!
Тано да каже че например този в НО е поне на 4О години (като схема)!!!! ...и не е омръзнало, та чак и втория му макет, е принципно същия - та така!!!!!!!
Макета на Грег...макар и не завършен все още, никога не би омръзнал, заради разнообразието му !!! Та само гарите, мостовете
и тунелите колко са  (?) броил ли си ги?!!!! И Грег още не е почнал втората му част - теснолинейката!!!!!!
На Ясен макета е чисто демонстрационен, там
подвижния състав никога не би ги омръзнал, щото минимума
поне е 1ОО (СТО)  различни композиции и то само ДРГ!!!
Освен на Живко - богат, разнообразен и готов за "игра" поне от пет хобисти по стаите, има ипоне още десетина макета, които са на ниво не само "винетки" и са много разнообразни и атрактивни по начини които не биха омръзнали на никого!!!
Изказа се толкова неподготвен, че по-добре спри...
и отиди да си преброиш кашоните!!!
 :lol: :pleasantry:
Надявам се, чисто приятелски, да не се обидиш,
ако ти се е сторило остро, но това е казано през
смях, все пак!!!
  :drinks: :friends:

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #160 -: 21 Май 2020, 01:54:01 »
За Страсбург съм написал цяла тема и градът го знам, все едно там съм роден. Това е третият по красота град във Франция след Париж и Бордо, но за разлика от тях е много чист. Разположен е в равнина и през него минават множество канали, които се вливат в Рейн на границата с Германия. Всичкото това, за да кажа, че тунели в самия град няма.

Архитектурно е разделен на три.
1. Малки къщички с греди в немски стил, които са разположени около каналите. Корабчета, лебеди, цветя... красота. Vollmer са специалистите за тези къщички.
2. Жилищни кооперации в парижки стил между 5 и 8 етажни с балкони от ковано желязо в пясъчен цвят и предимно тъмносиви покриви - френска елегантност. Имам няколко такива на Faller. Те обаче идват без балконите, така че трябва да си поиграя малко и да ги ецвам. Обяснявам какво ще правя след първата година. Всъщност един макет никога не е завършен. Винаги има какво да се добави или промени.
3. Няколко стъклени високи сгради около Европейския парламент, които още ги строят в момента. Не казвам небостъргачи, защото не надвишават 30 етажа.



Естествено, не мога да побера всичко на макета, така че съм подбрал няколко сгради, които според мен са хубави. И между тях - трамваите. Тях "белият кахър" първи ги изкарва от релси (метафора), защото са много нежни и относително леки. Имам два трамвая на Като работещи и два за депото, ако остане място за такова.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #161 -: 21 Май 2020, 05:29:47 »
Toniemi, завъртях гарата с още един градус. Сега е на 4 градуса, което според мен е оптималният вариант.

Грег, челният коловоз е 72 сm и побира точно една мотриса от 4 вагона. Имам такава на Piko (64 cm), някаква регионална баварска администрация, но не помня точно каква. Тъмночервена е с бяла лента по средата.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4781
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #162 -: 21 Май 2020, 10:37:43 »
Цитат на: eurostar link=topic=700.msg118811#msg118811 date=1590028187
Toniemi, завъртях гарата с още един градус. Сега е на 4 градуса, което според мен е оптималният вариант.

Аз ти дадох тази идея ,без да знам твойте планове.....ти искаш да сложиш от всичко по малко...
Това си е твоето виждане за макета и няма нищо лошо... :hi: :hi: :hi:
Моето е малко по-различно!Аз наблягам на влаковете и винаги гледам да напасна оптимално трасето и индустриалните клонове,останалото-ланшафт,къщи са винаги съобразени с пространството което остава около трасето.Градската среда ми е винаги противна и никога не присъства в моите планове.
Да сложиш от всичко по малко ,това претрупва макета и го осакатява...защото загатваш за градска среда,но поради липса на място правиш една-две улици и остава някакси осакатено,недовършено.Същото е и с трамвайчето и всичко останало...Малко град,малко трамвай,малко влак,малко пристанище,малко гора,малко планина....и т.н.
Има макети само с гара,трасе и ланшафт-змного зеленина,изчистено...
Има макети тип градска среда-там е наблегнато на града с много улици , трамвай...и др.
Има макети и с индустриални клонове,там върху това се набляга...
Има и макети като твоят...разнообразие и в това е красотата... ;D

Това е само мое мнение и не ти го налагам,просто като форум,споделям идеи! ;D
Успех  &bgflag &bgflag &bgflag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #163 -: 21 Май 2020, 11:13:29 »
Жорж, има редкия шанс и точен избор на размер (N), който да му
позволи реализацията на всичко за което си мечтае!!!
Този мащаб позволява богато и разнообразно коловозно развитие!
Та вижте само на каква малка площ, какво голяма пътническа гара развива. Такава гара е мечта на всеки моделист! Отделно
определянето на цяла стая и то именно за N, спомага да има от всичко, и то не ПО малко, ами от всичко и ПО много!!!
Има достатъчно място за полета, градове, канали, сити център и
както сам е преценил, дори движещ се трамвай.

Жорж гарата става прекрасно! Аз на твое място в гонене на още
дължина в коловозите бих пуснал диагонално от завой в най-далечния ти ъгъл (отзад) напред по диагонала към най- близкия ъгъл глидани от "оператора". Веднага след това в областа след гарата отново в завой, трасето
да се насочи към задния ръб на плоскостта, и "подпъхнат" в тунел
независимо, че в Страсбург няма такива. Тунела можеш да го скриеш, зад сгради от самия град, а изхода му да е вече след вътрешен завой в предната част на късия сегмент от "п" образния макет!

Уф, дано да си разбрал ...ако ти харесва идеята,
 ще ти пусна скица.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: Макетът на Жорж в N
« Отговор #164 -: 21 Май 2020, 15:51:31 »
Идеи приемам всякакви, но трябва да се вземат предвид някои изисквания на самия подвижен състав. Тъй като TGV-Eurostar е с твърди връзки между вагоните и тежести в задния локомотив (заради инерцията), минималният радиус на завоите е 40 см. Другите нормални влакове са с ККК, така че и на тях им трябва голям радиус. При теснолинейката е 15 см по каталог.