Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на Станислав Загорчев в НО

(1/13) > >>

staff123:
На свой ред и аз се реших да сбутам в стаята си и един скромен Г-образен макет. Надявам се в скоро време да бъде реалност, въпреки всички неудобства, а и изключително бедния ми подвижен състав (засега).
И така ето за какво става въпос:
Оптималният вариант за резмери е този, показан по-долу на снимката.
Мисля, че ще са достатъчни за да бъде макетът на 2 нива. А те са:
Тръгвайки от гарата на север, в края на кривата по основното трасе започва плавно изкачване към малък мост или надлез (в зелено), след който следва слизане до първоначалното ниво към гарата.
Отново изхождаки от гарата, но този път през стрелката надясно към глухите коловози, предстои слизане, със същия наклон, като при изкачването към моста, минавайки под него към двата глухи коловоза. Предполагам, че при това изпълнение наклоните ще се поберат в нормите. По  мои изчисления разликата между двете нива ще е между 11 и 13 см. Мисля, че е достатъчна височина за надлез.
За другите 2 разклонения не съм решил с каква кота да бъдат изпълнени.

Колкото до пейзажът - признавам, че съм много бос в това и нямам идея какъв може да бъде.

Общо взето е това. Надявам се по-опините да споделят опита си и да ме насочат към нещо.
 :) ;)

Maktub:
Поздравления за начинанието, staff123. Как мислиш да разположиш макета спрямо стаята и - най-вече - откъде ще го гледаш? От североизточният ъгъл (ако се предположи, че чупката в югоизточната част ще бъде край комин) или обратно - североизтъчният ъгъл на макета ще бъде в ъгъла на стаята, пък ти ще заставаш предимно в югоизточната Г-образна чупка?

staff123:
Северната и западната страни вървят по стени, като при северната има прозорец, който не се отваря. При западната също има прозорец, но той е по-на юг от края на макета и се отваря. От всички други страни има изглед към макета с изключение на североизточната страна с дължина 1.10м, тъй като там има ракла и легло. В крайна сметка "основният" изглед ще е откъм вдлъбнатата чупка, т.е от югоизток

Maktub:
Следователно изкачването ще бъде в планинска или поне хълмиста месност, иначе би било нелогично да бъде само естакада, а дори и да е естакада ще се получи следното: изкачването, което започва от северозападния ъгъл ще минава в най-високата си част точно покрай въпросната чупка на югоизток и ще се спуска до кота нула в югозападния край. Следователно издигнатата част от макета ще бъде точно пред теб и всяко нещо, което ще искаш да правиш, да поправиш или дори да поставиш дерайлирал вагон в северозападната част, ще представлява проблем, защото ще трябва да се пресягаш през планината и моста. От друга страна, заставайки в югоизточната чупка, ще виждаш точно пред теб планината, която ще закрива поне частично останалата част от макета. По-логично е да завъртиш нещата така, че планината в най-издигнатата й част да бъде в северозападния ъгъл, докато ниската част на макета да бъде пред теб, към чупката.

staff123:
Проектът се замразява временно поради възможността за поместването му в друго помещение. Преговорите започват след няколко часа и се очаква да завършат до вечерта (надявам се).  :)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия