Автор Тема: България била малка за влак стрела  (Прочетена 3486 пъти)

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
България била малка за влак стрела
« -: 28 Януари 2011, 11:39:54 »
България била малка за влак стрела

Държавна жп фирма обещава да стигаме за 3 часа от София до морето през 2014 г.

Юлиана Бончева - в-к СЕГА

Пътуването от София до Бургас по релси може да засенчи и самолета, и магистрала "Тракия" - но след 3 години. Влак ще взима разстоянието до морето за 3 часа, като лети със скорост 130-160 км/ч, обяви вчера директорът на Национална компания "Жп инфраструктура" (НКЖИ) Милчо Ламбрев. Това обаче ще стане възможно през 2014 г., когато приключи модернизацията на железния път от Пловдив до Бургас. За нея България разчита на еврофондовете.

В момента влаковете до морето могат да развиват до 130 км/ч, но по документи. Миналата пролет БДЖ се похвали, че пуска истински експрес "Черно море", който спира само в Пловдив, и при скорост от 65 км/ч взима дистанцията за над 5 часа.

Според шефа на НКЖИ България е малка за влакове стрела като в Китай и Япония. "Най-дългото разстояние у нас е 500 км и е икономически неизгодно да се строи скоростна жп линия, обясни Ламбрев. Най-бързите жп стрели се движат с над 400 км в час. Думите на Ламбрев са "контра" на министъра на транспорта, който е запален поддръжник на проекта на Китай за междуконтинентална скоростна железница от Азия през България до Западна Европа. Много специалисти обаче напомнят, че такива мегапроекти са ужасно скъпи и цените на билетите се оказват толкова солени, че отблъскват пасажерите.

Междувременно вчера стана ясно, че държавата няма да чака решението на Брюксел за финансирането на жп линията Пловдив - Бургас и на следващия етап на софийското метро. Правителството реши двата обекта да се изграждат със средства от бюджета, защото имат да гонят графици. Те са най-големите проекти, включени в програма "Транспорт" за т.г. - за общо 1.2 млрд. лв. Дали обаче Европейската комисия ги одобрява ще стане ясно едва през юни т.г.

За рехабилитацията на жп трасето са необходими около 490 млн. лв., но България се надява 425.57 млн. лв. да дойдат от евробюджета. Изборът на изпълнител е на финала - обединението "Джи Си Еф - СК13 - Трейс Рейлинфра" е дало най-добра оферта и няма жалби от други участници.

За разширяването на метрото са необходими 755 млн. лв., от които 489 млн. лв. трябва да дойдат по линия на ЕС. Двете нови отсечки са от жк "Обеля" до пътен възел "Надежда" и от " Младост 1" до "Цариградско шосе".

:)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:България била малка за влак стрела
« Отговор #1 -: 28 Януари 2011, 12:04:18 »
130-160км/ч и 3 ч. на кукуво лято! Не знам дали знаете, че така наречената рехабилитация на жп линията Пловдив - Бургас не обхваща най-инфарктните места по трасето, тези преди и след град Чирпан. Там не само, че влакът не може да се движи с посочените в предното изречение скорости, но и същите в момента са в пъти по-ниски. Ако не се лъжа, макс скорост е 60 км/ч и то не навсякъде. Докато не се премахне тоя "тумор", тоя "кадаиф" от завои, ако ще с 300 км/ч да се движат влаковете преди и след посоченото място - файда няма. А какво да кажем за София - Пловдив и отлагане реконструкцията на участъка Елин Пелин - Ихтиман за следващия програмен период?!?! Изобщо най-невралгичните места се оставят непипнати, а после лозунги "130-160"...  :wild:
« Последна редакция: 28 Януари 2011, 12:13:07 от Vlado »