Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

ЖП Сигнализация

<< < (2/3) > >>

bdz43r:
Влизащите влакове така или иначе нямат право да подминават дистанционния указател на стрелката в края на коловоза. Не е необходим друг сигнал (светофор или друго), който да ограничава движението. Разбира се, в края на изтеглителния коловоз има указател за края на коловоза.
В гари с централизация с маршрутизирани маневри, когато стрелките в глухата гърловина са включени в централизацията, в края на коловозите се поставят маневрени светофори с червена светлина (вместо синя). Такава гара, мисля, е само Хисар.

Входния светофор може да е преди тунел и такива примери има много, когато тунелът е непосредствено пред стрелките на гарата. Ако тунелът е много дълъг, при условие, че се осигури необходимата видимост на сигнала, той може да е и вътре в тунела.

pach:
Ако е вътре в тунела, възможно ли е, преди тунела да има "повторителен" сигнал?

bdz43r:
Преди входния във всички случаи има само и единствено предупредителен светофор (семафор).

zazo:
Тодоре, благодаря много. Да те питам и още нещо ако нямаш против. Наскоро четох в някой от другите форуми, че гара Враца била с един изходен свотофор комбиниран или нещо от сорта. Както и че имало гари изобщо без изходни светофори. Как става спирането на влак в такива гари? Т.е. ако приемем че даден влак трябва да премина транзит през гарата, но нещо налага спирането му в гарата, как ще бъде сигнализирано?

bdz43r:
На Враца има групов изходен светофор. Той разрешава заминаване на влак, но не дава информация от кой коловоз.
Влакът се изпраща от ръководител-движение, който недвусмислено дава заповед за заминаване на машиниста със заповедния си диск.

Това се отнася и за всички други гари, където има групов изходен светофор.

В гара без изходни светофори, пристигащите влакове нямат право да подминават дистанционния указател на стрелката в края на коловоза, освен при транзитно преминаване. Машинистът се ръководи само от сигналите, подавани от ръководител-движение в гарата както следва:
1. Заповедния диск под мишница или бяла светлина на сигналното фенерче - влакът спира в гарата, като не му предстои среща или  надминаване;
2. Заповедния диск сочи надолу с червената страна към влака или жълта светлина на сигналното фенерче - влакът спира в гарата, като му предстои среща или надминаване от друг влак. По същия начин се посреща и влак, който не спира по разписание в гарата, но трябва да спре;
3. Заповедния диск сочи надолу и напред (диагонално) с червената страна към локомотива или жълта светлина на сигналното фенерче - предстоящо заминаване на влака;
4. Заповедния диск сочи нагоре със зелената страна към локомотива или зелена светлина на сигналното фенерче - заповед за заминаване;
5. Заповедния диск се движи нагоре-надолу със зелената страна към влака или същото движение със зелена светлина на сигналното фенерче - заповед за транзитно преминаване.

Горните сигнали, подавани от ръководител-движение се отнасят изобщо за всички гари, независимо дали имат или нямат изходни светофори. Изключение са само определени гари, където машинистът се ръководи само от показанията на светофорите.
Във всички останали гари, отсъствието на ръководител-движение или неподаване на съответния сигнал е заповед за спиране, независимо от показанията на светофорите.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия