Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Изработване на жп трасе

(1/8) > >>

Vlado:

--- Цитат ---Владо,извитите основи за релсовия път/невидимото трасе/ с какво ги оформяш.Само с трион и шкурка ли?

--- Край на цитат ---
Всичко свързано с трасето го четох от Юри Ботев. В книгата много подробно и изчерпателно е описано как се прави баластовата призма. Все пак с оглед особеностите на моя макет, а и новите възможности, които ни предлага днешното време, като прободния трион например, използвах малко по-различни материали, от тези които пише в "ЖП моделизъм", а именно: за основа на призмата използвам шперплат 4 мм дебел (Ботев категорично го отхвърля), но колкото по-дебел, толкова по добре (трудно се огъва); за горното строене - традиционния корк 4 мм дебел. Където трябва слагах трупчета за основа и т.н., но това ще го прочетете от инж. Ботев.
Обръщам особено внимание на статията за наклоните - как се смятат и как се избягват чупки по релсовия път (особено важно!)

jopeto:
За наклоните на пръв поглед изглежда трудно, но всичко на края се свежда до сметки от 8-клас и познанията за правоъгълен тричгълник. В много от книжките, поне за ТТ са дадени дъгите, радиусите им и точните градуси , които те описват от там ми стана ясно какво са имали предвид производителите. На кратко при по-малък радиус влака изкачва по голяма денивелаия  за зададената стандартна височина на етажите. От там следва че като му овеличим длжината на трасето, той ще изкачи същата височина по лесно. ( Не знам дали сте забелязвали по чертежи едни спирали в кухите места на някой макети.)


   

jopeto:
За чупките по релсовия път ми е интересно! (между изкачване и равна част) Някой може ли да сподели ???

XRISTO:
Реших да поместя въпроса си тук, навместо да създавам нова тема:



Това е от любимият ми макет (на някакъв словак, май).Въпросът ми е дали сам си е изработил въпросната стрелка или се продава такава?  :unsure:Тя идва много сложна, баси, двоен бретел комбиниран с две стрелки.Ама ме кефи, защото позволява да се реализират доста коловози на по-малко място и то без стрелки в крива.

Der Hetzer:
Радислав Вимер се казва, чех, и на мен този робот ми е един от идолите  :hi:

Това се е произвеждало горе долу същото едно време от фирмата Пилц (някогашното име на Тилиг), обаче е код 100 съвместимо с Пико А Глайс. Само че фабричното е само с 4 обикновенни стрелки в краищата (тоест без двете английски, които пича ги е добавил разглобявайки отчасти целият бретел в единият край)  :yes:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия