Време е и този сет да го представя, макар и от Китай.
И понеже имам снимки само на локомотива, ще се опитам да бъда поне малко от малко изчерпателен по отношение на факти от историята.
А другите снимки ще ги има, но края на юли, когато се прибера обратно в България.
Историята на тази линия може лесно да бъде проследена в уикипедия, описанието е достатъчно подробно
ТУК.
Wannsee Bahn е линия, която свързва Берлин (от Потсдамер плац) с предградията на югозапад (посока Потсдам) в района на езерата Großer Wannsee и Kleiner Wannsee.
Построена е като разлклонение на първата линия в Прусия - Берлин-Потсдам-Магдебург, започващо от гара Целендорф.
Открита е официално на 1 октомври 1891г. и е първата крайградска линия в тогавашна Прусия.
Свързана е с ринга на градската железница (S-Bahn) на Берлин при гара Schöneberg.
Понастоящем е част от маршрута на линия S1.
Електрифицирана е (частично) в периода 13 юли 1900 - 1 юли 1902 със 750 В прав ток в участъка Берлин-Целендорф.
Токоносеща е била 3-та релса, монтирана по трасето, а не контактна мрежа.
Не е написано дали е била трета релса между другите две или е странична, както е при нашето метро.
След електрификацията, по линията се движат влакове, теглени както от електрически, така и от парни локомотиви.
От 15 май 1933 трасето с дължина 18.61км е изцяло електрифицирано.
Продължение с историята на Ванзее бан в следващия ми пост.
Предпоследната гара по линията, Nikolassee (преди Wannsee):


Последната гара, Wannsee, класическа постройка от пруски тип:

Локомотив Т9.3, KPEV, сет на Флайшман 481102 от 2011г:
