RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: pach в 29 Август 2019, 12:26:36
-
С изненада открих, че фирмата си се развива все повече, а
тук, ние нямаме отделно тема за нея!(?)
Както знаем, тя е и железопътен оператор .
Може би е време, да събираме новините, снимките, видео клиповете ,.....те и всичко свързано с нея, в една тема,
за лесно и бързо ползване!
(https://assets.jobs.bg/assets/logo/2014-12-30/b_bbc1bd33ec2ec15ca1c995e9de28de54.gif)
Едно добро начало струва ми се, ще е един клип
на Иво Радоев, в който освен блок-влак с " Людмила"(и)
има и нагледно как се разтоварва такъв влак в интермодален терминал.
Впрочем в края на клипа има много хубав поглед
към "Роксана" (макар "Калина" да ме кефи повече):
https://youtu.be/XmiC7Rmf-to
Приятно гледане (~7 до 8 Мин.)
(https://cdn.marica.bg/images/marica.bg/147/640_147514.jpeg)
ПП. За сега нямам време да намеря хубава снимка на "Роксана"!
-
Има някои нелоши но преди да поставят логото на ПИМК:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885087.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885082.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885084.jpg)
И две вече с логото, но не толкова добри:
(http://picbg.net/u/76237/63226/885086.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63226/885085.jpg)
Когато правих Калината преди няколко години, добрите снимки също липсваха, а сега са цяло море.
-
Олелееее,....."остаряваме бавно...неусетно дори!!!" :sarcastic:
Че колко години минаха от както "Калина" е тук?
Иначе вече има доста снимки и на "Роксана", като
подобно на публикуваните горе,(този гаден стълб на перона)
НО малко са наистина хубавите "в помощ на моделиста"!
-
То, ако питаш мен снимките за да стават трябва да ги прави човек, който е с акъла си. Например като Красен, като Людмил, за друг не се сещам в момента - моля да бъда извинен, вероятно не съм виждал всички хубави снимки, но фотоси в три четвърти отпред са просто неизползваеми като материал за моделисти.
-
Siemens показа в България „най-интелигентния“ си локомотив
(снимки)
Той е собственост на транспортната компания PIMK Rail и е първи по рода си в страната ни.
(https://static.economic.bg/news/11/108341/item_pimk.jpg)
Siemens Mobility показа в България най-интелигентния си локомотив Smartron, наречен „Роксана“. Машината бе представена на специално събитие в четвъртък на Интермодалния терминал в Пловдив. Локомотивът е разработен на база на платформата Siemens Vectron и през миналата година бе представен на международното изложение Innotrans Berlin 2018.
Тежащият 83 тона Smartron се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, максимална скорост 160 км/ч и мощност от 5.6 MW.
(https://static.economic.bg/news/11/108341/siemensmobilityipimkrailpredstavihanajinteligentniyalokomotivvjpindustriyata21.jpg)
Първият локомотив от серията е закупен от компанията PIMK Rail, която стана и първият български жп оператор, сдобил се през 2016 г. с нов Vectron на Siemens. В момента тя оперира с три такива локомотива.
Първият локомотив от серията Smartron® в България е закупен от PIMK Rail, за да поеме товарните железопътни превози на компанията. "Ние искаме да създадем история, затова се обръщаме към историята. Всички наши локомотиви носят прабългарски женски имена – Калина, Роксана, Ахинора, Пресиана", подчертава Пенко Несторов, съсобственик на PIMK.
След получаването на необходимите разрешения за употребата му в България и Румъния най-интелигентният локомотив в железопътната индустрия вече може да оперира на двата пазара. Румънският жп оператор E-P Rail също вече закупи четири локомотива Smartron®
По време на церемонията първата българска и първата румънска компания - собственици на Smartron®, в лицето на PIMK Rail и E-P Rail получиха специални подаръци от Siemens Мобилити – умалени модели на локомотива.
(https://static.economic.bg/news/11/108341/siemensmobilityipimkrailpredstavihanajinteligentniyalokomotivvjpindustriyata3.jpg)
„От името на Siemens Mobility искам да поздравя нашите партньори и приятели от PIMK Rail за добрия избор. Досега Siemens Mobility е пуснала в експлоатация 750 локомотива Vectron и Smartron с регистриран общ пробег от над 220 000 000 км. PIMK Rail е първият жп оператор в България, който разполага с електрически локомотиви Vectron и Smartron“, заяви д-р Михаил Маргаритов, главен изпълнителен директор на Siemens Mobility България.
(https://static.economic.bg/news/11/108341/siemensmobilityipimkrailpredstavihanajinteligentniyalokomotivvjpindustriyata5.jpg)
Той припомни, че от десетилетия Siemens работи за модернизирането на българските транспортни системи и подвижен състав, внедрявайки най-новите технологии, изпитано ноу-хау и надеждни решения, сред които влаковете Desiro, доставени за нуждите на държавните железници, и новите мотриси Inspiro за 3-ти метродиаметър на софийското метро.
(https://static.economic.bg/news/11/108341/siemensmobilityipimkrailpredstavihanajinteligentniyalokomotivvjpindustriyata2.jpg)
“Сега правим следващата важна стъпка. Вярваме, че първият Smartron на българска земя ще даде своя принос в ежедневната спедиторска дейност и бизнес на PIMK Rail“, посочи д-р Маргаритов.
(https://trafficnews.bg/data/images/2019_08_30/DSC_0551.jpg)
-
...и един от подарените модели:
(https://trafficnews.bg/data/images/2019_08_30/DSC_0596.jpg)
(https://railcolornews.com/wp-content/uploads/Siemens-Smartron_PIMK-Rail-80-006_presentation_Bulgaria_Railcolor-News_6940.jpg)
-
И едно кратко клипче с "ROXANA" от ~2мин:
https://youtu.be/Gurq6JcmkCk
:hi:
-
Добре е да не се забравя, че фирмата изпълнява транспортни услуги, като разполага с:
1000 влекача
150 хенгери (каквото и да значи това) - камион + ремарке
250 гондоли и самосвали
130 животновози
100 цистерни
150 хладилни камиона
100 дрехарки (също хубава дума)
1000 полуремаркета
Поне така пише на първа страница на сайта им.
към всичко това естествено е да си имат и влакове, за да се използват по-ефективно тези 1880 камиона + 1000 полуремаркета.
Да са им честити новите смартрони, чакаме да станат три. В допълнение на трите налични вектрона. (Чух че им е изтекла ревизията, зимата щяха да ги пребоядисват "когато с оправи времето"). Плюс два движещи се седмака, знам и за един 55.
Пряко свързано със заглавието (... и всичко свързано с тази фирма ...):
Чудно ми е, кой позволява железопътните превозвачи да използват локомотиви бел АЛС? И то нови, току що произведени локомотиви, направени специално за нас без ETCS. За да им е по-евтинко на превозвачите. И защо всички ние платихме всички нови трасета да се оборудват с ETCS. Че даже и с GSM-R...
-
Вектроните и Смартрона имат и ETCS, и GSM-R. Последното и в момента е задължително за нови локомотиви и го имат и рециклираните на ТБД, а за ETCS предстои да стане задължително поне по новите линии.
Но иначе превозвачите следва да се контролират от ИАЖА, която почти напълно е абдикирала от тази си дейност и вероятно трябва да станат безброй сакатлъци, като по пътищата, за да се промени това.
-
Не съм видял, но "по вестниците" (не нашите) съм срещнал само че смартроните за България и Румъния са оборудване само с PZB train protection system, което според мен им трябва на румънците, и пак според мен не е ETCS. За да можело цената вместо 4 - 6 млн. евра да стане 2.5.
За другите им клиенти, както и за вектроните - имат.
-
Вече съществува и такава опция:
(http://picbg.net/u/76237/63285/886275.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/886276.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/886277.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/886278.jpg)
bg&flag
-
Ново попълнение в нашата галерия:
(http://picbg.net/u/76237/63285/887866.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887867.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887868.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887869.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63285/887865.jpg)
Фотографии: Веселин Малинов
&bgflag
-
(https://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/1/319337_c.jpg)
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/Roco-71936/de/modell_319337.html
Но аз съм сигурен, че от PIMK ще сложат своето лого.
-
Над язовир Цонево:
https://youtu.be/R2U-Mrf-5I0
&bgflag
-
Новият Smartron в действие:
https://youtu.be/YPK_cSDehWo (https://youtu.be/YPK_cSDehWo)
-
Като стана въпрос за интермодалния терминал в ШУМЕН,
никой ли не е снимал тези дни на интермодалния терминал при Пловдив /там ли беше или Свиленград?/.
По някои от новините тия дни в телевизия са дали кратък репортаж, че целия поток от тирове
към/от Турция се е пренасочил към него. Правили по четири курса на денонощие с 40 вагона и празно нямало и в
двете посоки!!!
Сега е момента за снимки и кллипове!!!
:yahoo:
-
В Шумен няма интермодален терминал! Зачестилото преминаване на такива влакове през гара Шумен е по-друга причина.
А за PIMK си прав. Проблемът е, че в България няма достатъчно джоб вагони, за да се качат по-голямата част от тировете на релси. Парадоксът е, че такива вагони се произнеждат в... България (във ВРЗ Септември). От българските жп превозвачи само от PIMK са закупили такива.
-
Аз се чудя до сега как не сме отворили тема за този български локомотив.
https://www.roco.cc/en/product/245996-0-0-0-0-0-0-002002-0/products.html
-
Чакаме да видим българският превозвач как ще го боядиса ...
...и после все ще се намери някой да го "оплюе".
:lol: :nyam: :pleasantry: :drinks:
-
Никак няма да го боядиса. Само ще се сложат лепенки на ПИМК.
-
Отдавна има кандидат за Вектрона на ПИМК. Включен е в бъдещите ми планове за композиция с джоб-вагони :yes:
(https://www.haertle.de/out/pictures/master/product/1/piko-59873-elektrolok-vectron-193-boxxpress-spur-h0-neuheit-2015-1.jpg)
-
Гледам снимките в профил на кабините и нещо не мога да го възприема,нещо ми е странно....не естествено.....после се чатнах..
Та тези локомотиви нямат страничне прозорци на кабините.. :angry:
Да не може машиниста да си отвори прозорчето,да си люпи семки и да си говори с някой на спирката....бих се чувствал гадно!
Сигурно има камери за назад,ама да си ограничен само напред.... :fie:
Вие как мислите?
-
Гледам снимките в профил на кабините и нещо не мога да го възприема,нещо ми е странно....не естествено.....после се чатнах..
Та тези локомотиви нямат страничне прозорци на кабините.. :angry:
Да не може машиниста да си отвори прозорчето,да си люпи семки и да си говори с някой на спирката....бих се чувствал гадно!
Сигурно има камери за назад,ама да си ограничен само напред.... :fie:
Вие как мислите?
Недей така, че ще ядосаш някой машинист или помощник машинист. :) Само ако знаеш колко работа им спестява липсата на странични прозорчета... :good:
А с този локомотив ще си седят в удобните ергономични столове и посредством камерите, на монитора ще гледат обратните сигнали и целостта на другите влакове, с които се разминават. А люпенето на семки може да става и в кабината, като разбира се боклуците се изхвърлят на определените за това места и се пази необходимата чистота. :)
-
Гледам снимките в профил на кабините и нещо не мога да го възприема,нещо ми е странно....не естествено.....после се чатнах..
Та тези локомотиви нямат страничне прозорци на кабините.. :angry:
Да не може машиниста да си отвори прозорчето,да си люпи семки и да си говори с някой на спирката....бих се чувствал гадно!
Сигурно има камери за назад,ама да си ограничен само напред.... :fie:
Вие как мислите?
Всъщност си имат странично прозорче на кабините. Просто кабините са по-големжки. И прозорчето се сваля / отваря.
https://youtu.be/BwBQI9sttDY?t=1266
-
Да...сега го видях това нещо... :yes:
Нов проблем..видяхте ли колко са им мръсни челните стъкла.... ;)
:pleasantry: :pleasantry:
-
Всъщност си имат странично прозорче на кабините. Просто кабините са по-големжки. И прозорчето се сваля / отваря.
https://youtu.be/BwBQI9sttDY?t=1266
Да, и тук се вижда как стават нещата с прозореца на една от вратите, а и още на горната снимка се вижда, че има такъв
https://youtu.be/HB0XBSXfeC0 (https://youtu.be/HB0XBSXfeC0)
Все пак трябва да се гледат и сигналите на ръководител движение, а за другите неща камерите са за предпочитане... :)
-
Да им е честито новото смартронче - 80 019 - на опашката. https://youtu.be/oDbjY9as4ls?t=36
-
Новото локомотивче:
(https://live.staticflickr.com/65535/50140575791_9dd7670d06_b.jpg)
-
Интересно ми е ,на коя гара е сниман клипа?
Има от старите циментовози , не знам в движение ли са или са брак....?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Rgl0RYH8J-E&feature=emb_logo
след 27та секунда на клипа...
-
Във Фейсбук наскоро гледах клип на един от новите маневрени локомотиви на Експрес сервиз, който теглеше точно композиция от старите циментовози, тъй че явно има още в експлоатация от тях.
-
https://youtu.be/Rgl0RYH8J-E (https://youtu.be/Rgl0RYH8J-E)
Разопаковане на поредния Смартрон &bgflag
-
Интересно ми е ,на коя гара е сниман клипа?
Има от старите циментовози , не знам в движение ли са или са брак....?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Rgl0RYH8J-E&feature=emb_logo
след 27та секунда на клипа...
Митко,вече го гледах този клип....знаеш ли на коя гара е заснет...питам в предишният си пост?
-
Интересно ми е ,на коя гара е сниман клипа?
Има от старите циментовози , не знам в движение ли са или са брак....?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Rgl0RYH8J-E&feature=emb_logo
след 27та секунда на клипа...
Клипът е сниман на различни гари. Циментовозите са снимани на Русе разпределителна. Ако не се лъжа същите не са български, а са собственост на Rail Cargo (OBB). В клипа има кадри и от други гари - Каспичан, Шумен.
-
Веско Малинов :
(http://store.picbg.net/pubpic/02/03/26866ca7bbad0203.jpg)
-
А пък Ахинора я прекръстили на Теодора ...
-
Поредица от няколко хубави клипа в Шумен на PIMK (RAIL):
https://www.youtube.com/watch?v=waYRjsnHDkM
https://www.youtube.com/watch?v=v8SpSRwZ4dc
https://www.youtube.com/watch?v=DTo9lVMVuD0
80 006 Roxana с хопери на гара В.Търново
(https://live.staticflickr.com/65535/50330627047_00f2fee7fd_c.jpg)
80 961 Presiana на гара Шумен.
(http://store.picbg.net/pubpic/17/5C/a5aa0db533d4175c.png)
80 019 PIMK Rail Bulgaria начело на влак 42193 в гара Свиленград.
(https://scontent.fsof1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/126319654_3163404760430999_7394223878318587585_o.jpg?_nc_cat=106&ccb=2&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=9Mc3GmgP6L4AX_bNLEe&_nc_ht=scontent.fsof1-2.fna&tp=7&oh=3d9224de8a08dd520febfcaefa1b833b&oe=5FE51089)
Siemens Smartron 91 52 1080 019 Irina.
(http://store.picbg.net/pubpic/95/DF/163e65e2704895df.png)
PIMK Rail с локомотив 80 006 Roxana.
(http://store.picbg.net/pubpic/58/9B/a482337b63af589b.png)
-
Поздравления за добрата селекция на клипове и снимки. :hi:
Само едно малко уточнение - вторият клип е сниман на гара Каспичан, като влакът напуска гарата по път 2, посока гара Мътница.
През последната година има засилен товарен трафик през гара Шумен, тъй като на гара Синдел кипи голям ремонт.
-
Едно клипче от спирка Верила 24.02.21
https://youtu.be/2Z833gJtWKA
-
Както снимаш от ръка няма ли шанс от хвърчщи камъни ? :)
-
Принципно, всичко е възможно! :)
-
Камъни хвърчат, когато нещо от влака виси и ги хвърля. Случва се редовно с локомотивите на БДЖ... често не само камъни, а и тежки части.
Иначе влакът е на RCC и се обслужва от Пимк по договор. Скоро RCC ще си ги карат сами.