RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Nenchev в 01 Ноември 2019, 21:40:23

Титла: Хлебарки....
Публикувано от: Nenchev в 01 Ноември 2019, 21:40:23
Венсеремос, или с този конкретен случай, по-правилно ще бъде "Зиг Хайл!", корифеи,

Миналата седмица, докато търсех втори екземпляр на една пожарна на AirFix в едноименния култов хоби магазин, на излизане мернах нещо на релси.  Загледах си и веднага подпалих моторетката:

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/61X%2B29b6ymL._SR600%2C315_PIWhiteStrip%2CBottomLeft%2C0%2C35_SCLZZZZZZZ_.jpg)

Макоооо, милаааа.....рекох си....нищо, че мащабът е ОО/HO, демек 1:72 - няма да личи толкова.  Ето и малко история:

През 1943 година идеята за бронирана и въоръжена платформа със собствен двигател намира реализация.  Тези платформи за можели да оперират, както самостоятелно, така и като част от композиция.  Това поставя началото на бронираните влакове "Пускане на светлината" - Launching of the light (Le.Sp.).  Произведени са 4 бронирани влака с номера от 301 до 304, като всеки се е състоял от по 10 леко бронирани платформи.  Всяка платформа е била оборудвана с двигател в въздушно охлаждане, произведен от фирма  Щайер (Shteir) с мощност 76 к.с., което позволявало достигане на скорост от 70 км/ч.  Дебелината на предната броня е била 14,5 мм, тази на страничните - по 10 мм.  Екипажът се е състоял от 6 човека, въоръжени с 4 леки картечници.  Броневлакове 301 и 302 са били съставени от платформи - ранен тип, а броневлакове 303 и 304 от платформи от късен тип, като единствената разлика е била в устройството за наблюдение.  Поради малките и компактни размери, както и малкото си тегло, тези броневлакове са били използвани в планински терени - основно на балканите - Южна Сърбия, Македония и Гърция ( Нищо не се споменава за България, поне не в моя източник).  Тези броневлакове са влезли на въоръжение през 1944 г и са изпълнявали основно разузнавателни и охранителни функции.

До тук с историята.  Като набарах комплектите, първата ми работа беше да премеря между осовото разстояние - БИНГО!  - 32 мм.  - Имам готова разработена, универсална мотор-талига за 32, 19 и 14.  Междуосовото разстояние се променя и прави каквото е необходимо само с няколко ловки финта с мишката.

След 4 минути се получи това:

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/motor_taliga_project.JPG)

А след около 2 часа и половина - това:

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/print_bed.JPG)

Последва малко рязане на оси, ръчкане на зъбни колела, калибриране на отвори - всичко това извършено от Майстора на талигите - Васко Машиниста до получаване на крайния резултат:

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/IMG_20191101_114937.jpg)

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/IMG_20191101_114926.jpg)

Но, моделът си е стационарен и не е предвиден за мотор, факт който не можа да ни спре.  Разполагаме, все пак, с дремел - безпощадно и безцеремонно изрязахме необходимия ни отвор в дънната част:

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/IMG_20191101_114952.jpg)

С помощта на 2 спомагателни планки, изработени от хубав, мазен ABS мотор талигата си пасна на мястото.  Добавихме и малко тежести, все пак - срамота е брониран моторен вагон да тежи само 40 грама.

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/IMG_20191101_120238.jpg)

След залепване на горната част към долната, прототипът е готов за тестове на релсите:

(http://3dppro.eu/store/products/1572634684/files/IMG_20191101_190840.jpg)

Умишлено дулата на са поставени, тъй като дори най-яката немска лека картечница, умалена 72 пъти няма шанс пред сръчността на екипа по краш-тестове.

п.п.  Утре по светло ще кача и клип от проведените тестове за движение.

п.п.2 Ако всичко мине по план - остават още 9 броя за завършване на композицията.
Титла: Re: Хлебарки....
Публикувано от: Krasi Tankista в 02 Ноември 2019, 06:10:02
В помощ на Нацистофилите:
http://master-model.pl/product/am-72-009.html   :spiteful:
Титла: Re: Хлебарки....
Публикувано от: TheJackal в 02 Ноември 2019, 08:07:30
А, ето и една фирма в ТТ 1:120 "Hauler", която прави смолни модели - баузац и може всеки да си ги боядиса, както му харесва:

(http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog/product/cache/1/image/1300x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/4/14-HTT120036.jpg)
(http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog/product/cache/1/image/1300x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/4/14-HTT120039.jpg)
(http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog/product/cache/1/image/1300x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/4/14-HTT120040.jpg)
(http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog/product/cache/1/image/1300x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/4/14-htt120038.jpg)
(http://www.mbs-sebnitz.de/media/catalog/product/cache/1/image/1300x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/4/14-HTT120042.jpg)

Ето и линк, да погледнете какво предлагат: http://www.mbs-sebnitz.de/produktkatalog/l/manufacturer=hauler/spurweite=tt-1-120=ttm-1-120=tte-1-120=ttf-1-120=tti-1-120=spurneutral.html?limit=144

Успех с начинанието!  :hi:
Титла: Re: Хлебарки....
Публикувано от: Nenchev в 02 Ноември 2019, 08:34:24
Найс.....само дето аз не се хващам да му правя задвижване - това е работа за часовникар, а мен ме бива повече с длетото...