RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts => Темата е започната от: Old Boris в 16 Декември 2014, 00:14:17
-
както писах в представянето си, имам идея да разширя макета си, след като си оправих тавана. На приложената схема съм дал една моя начална идея, която искам да обсъдя. Правоъгълника в средата, ограден с червено е сегашният ми макет, който се опитвам да модернизирам като сменям старите релси (П) с нови. (http://picbg.net/u/74492/59461/783630.jpg).Ще има една връзка между стария макет и разширението за да могат влаците да се разхождат повече. Ще ми се да го правя на етапи, но не съм намисли как! Очаквам коментари :good: :no: 8) :sarcastic: :mda:
-
А влаковете ,освен,че ще влизат от новия в стария , ще излизат ли напред или ще се правят маневри?
Виждам ,че доста свободно място ти е останало- използвай го и него.Кръгът може да е в горният десен ъгъл ,вместо този в ляво. Capricorn е направил релсов път и на самата врата. Аз не съм постигнал неговото съвършено изпълнение ,но съм решил проблема по най-простия начин - с падаща плоскост.
-
Добър въпрос! Правил съм си сметка като тръгнат от стария към новия и след това да се върнат обратно. Ще трябва да проиграя, явно, повече движения. По отношение на мястото. Имам там работна маса, на която лепя, режа и т.н., както и една етажерка, пълна с разните приспособления за моделните работи. В нишата (горе в ляво), таванът е скосен и там складираме празните си куфари. Но идеята ти е интересна и трябва да помисля. Благодаря.
-
Направи рафт отгоре на макета и там слагай куфарите :) или под макета - там ще има място и за куфарите и за други работи .
-
Да попитам. Имам на разширението на макета участък с две успоредни линии над "река". Имам и два 116 мм моста, които мога да поставя успоредно един до друг, но нещо не ми харесва, че е доста набутано. Имате ли опит с двоен мост и какво е минималното разстояние между двете линии на моста? И други идеи :hi:
-
Да, май си намери занимание за през студените месеци. :yes:
За сега идеята изглежда добре.
Ще слядя темата да видя как ще я реализираш.
Успех в начинанието. :good:
-
picbg.net проработи и се възползувам да покажа снимки с прогреса по "разваляне" на стария макет (реновиране е купешката дума) и направата на основата за разширението.
Проба на овала за долно ниво, местата на тунелите и второ ниво на разширението
(http://picbg.net/u/74492/59461/826377.jpg)
Проба за овала на второ ниво:
(http://picbg.net/u/74492/59461/826378.jpg)
част от разширението стъпило "здраво" на крака:
(http://picbg.net/u/74492/59461/826379.jpg)
полагане на новите релси в тунел на стария макет
(http://picbg.net/u/74492/59461/826380.jpg)
-
Може би е хубаво да има и снимките от началното му състояние тук. :hi:
Здравейте,
Ето още няколко снимки от макета ми, който имам желание и намерение да модернизирам и разширя.
(http://picbg.net/u/74492/59461/783210.jpg)
(http://picbg.net/u/74492/59461/783211.jpg)
(http://picbg.net/u/74492/59461/783212.jpg)
Сегашното му състояние (към 10 декември 2014) е това:
два независими кръга с връзка в тунела в дясно. Външният кръг е овал с два коловоза при гарата. Вътрешният е с по-сложна конфигурация, която позволява да има второ ниво, с два транзитни коловоза на главната гара и един глух, както и втора малка гара с два коловоза и отклонение на второто ниво. Всичко е изпълнено със старите П-образни релси и елекромагнитни стрелки на BerlinTTBahn предшественика на Tillig. Има отделно командно табло (една яка съветска дървена кутия, в която са 2 трансформатора за захранване на двата кръга и на нея отгоре монтирани клавиши и ключета за управление). Кабели и един 42-щифтов контакт, свързват макета и командния пулт. Всичко функционира прилично, но ми се ще да модернизирам, някои неща, като подмяна на релсите с новия профил, смяна на електрическата мрежа с по-модерно (boos/terminal) разположение. Трябва да се направят някои компромиси. Набавям новите релси и траверси и други детайли. За бъдещото разширяване в следващото влизане във форума.
ПП. Редакцията на цитата е моя за да се виждат снимките.
Предполага се, да имаме търпение за продължението ;D
-
Проявеният интерес към това, което правя по модела ме кара да пусна някои снимки за да се убедите, че преправянето на стари макети отнема много време и резултатите са или не особено добри или някъде далеч зад хоризонта! Но все пак това е ХОБИ и както казва мой приятел "хобито е губене на време и средства за лично удоволствие".
И така:
1. Изглед от стария макет с вече подменени релси
от П-профил в "Т-профил". Баластрирането започна след серия от разни проби. Ухилената физиономия в дясно съм аз (благодаря на фотографа! изкарал ме е по-хубав отколко съм)
(http://picbg.net/u/16413/62084/855642.jpg)
2. Изглед от старият макет с прехода към новата част.(http://picbg.net/u/16413/62084/855643.jpg)
http://picbg.net/u/16413/62084/855643.jpg
3. Прехода и новата част.(http://picbg.net/u/16413/62084/855644.jpg)
http://picbg.net/u/16413/62084/855644.jpg
4. Бъдещата гара в новата част заедно с хеликса ( спиралата).(http://picbg.net/u/16413/62084/855648.jpg)
http://picbg.net/u/16413/62084/855648.jpg
5. Изглед на новата част в разширението на макета така както програмата го показва.(http://picbg.net/u/16413/62084/855704.jpg)
6. Спиралата от близо.(http://picbg.net/u/16413/62084/855649.jpg)
7. Поглед към бъдещата гара, макар че на снимката е в жалко разхвърляно състояние поради монтирането на машинките под стрелките. Преди тази дейност( развалянето на релсите) влаковете си "хвърчаха" по целия модел (http://picbg.net/u/16413/62084/855650.jpg)
8. А това е старият пулт за управление. "Класика" от 1975 год. В горната част се вижда "уникален" 42 пинов куплунг, творение на българския технически гений! Работи и сега, докато се направи нов. (http://picbg.net/u/16413/62084/855651.jpg)
не знам дали ще се възхитите от показаното, но това е положението за сега
-
Благородно завиждам за наличното помещение за любимото хоби.
А макета става много добре. Трасето е разнообразно и раздвижено.
Пожелавам ти приятна работа по макета. Публикувай снимки, когато имаш възможност.
-
40 години разлика в осветлението
(http://picbg.net/u/74492/59461/866264.jpg)
-
А макета в какъв мащаб е :drinks:
-
В идеалния, сиреч ТТ :yes:
-
Видях, че отдавна нищо няма в тук по модела и да не си помислите лоши неща за мен, ето един от опитите да си композирам картинката отзад на стената (background!). (http://picbg.net/u/74492/62398/866492.jpg). Приемам с благодарност коментари и забележки
Благодаря, Mixy за посочването на мащаба :hi: В идеалния, сиреч ТТ :yes:
-
Тоя тапет ти ли не го напасна както трябва или си е така че гледам в ибея са по 20 евро мислех да си купя и аз ама ако е така
кофти направен по добре да не се набутвам ?
-
Не е купен. Правя си го от серия снимки от Западния дял на Рила планина. Все още го нагаждам. Снимката тук е комбинация от панорамата и стената на макета.
-
Много свеж фототапет ще стане.Като го сътвориш , можеш да дадеш цена на файла да си го разпечатам.
-
Да попитам знаещите! :hi: По невнимание изгорих две стрелки с релета, които безотказно служеха 40 години на старата част на модела. Тъй като тези места са баластирани и затревени, търся начин с най- малки нарушения да сменя стрелките без да разбутвам трасетата, защото стрелките са гърловината на старата главна гара. Най-близки са кривите стрелки за ТТ на Tillig Innenbogenweichen. Има Flexsteg-Bogenweiche, ( Bausatz) Art.Nr:83426, за които се казва, че могат да се напасват според индивидуалното желание или наличното място. Посочени са даже как да се монтират (Montagetipps). Някой имал ли е опит с напасване на тези стрелки? :hi:
-
Искаш да смениш две стари-П-образни с две нови , Т-образни- така ли?
-
Още мисля по въпроса. Ако разтурям стрелките и релсите около тях, не е ли по добре да сложа Т-профил. Колеги ме критикуват, че съм оставил тези стари П-образни стрелки след като съм сменил релсите с Т-профил. Но стари спомени :). Т-профил стрелки трябва да си поръчам заедно с машинките. Иначе, коловозите са наред и влакове своободно минават през гарата. Ще видя какво ще реша. :hi:
-
Според мен, трябва да смениш "П" с " Т" профил. :drinks:
-
И аз съм съгласен с gregary. Като си се захванал да подменяш трасето,
и като имаш и проблем със старите стрелки - по добре да ги смениш.
Така всичко ще ти бъде ново и качественно.
-
Не открих из форума обсъждане за шума след баластриране на релсите. При мащабите НО или О това не е особен проблем, даже е интересно, но при ТТ или N шумът от движещите влакове е малко прекален. Пробите с подложка от фибран или корк върху шперплатова (10 мм) основа или върху пресован дебел картон показват малка разлика в шума, но остава все пак висок в сравнение с този преди баластрирането.
Какви мнения и опит имат колегите?
-
Имаше някъде някакви идеи, които не съм пробвал, но ако още си на тема проби може да се опиташ. Под релсите да подложиш някакъв лист - тънък корк или картон, така че баласта с релсите да залепнат за него, ама този лист да не е залепнал за основата. Под него може да подложиш напр. домакинско фолио, за да не залепне за основата. Това с фолиото (прозрачно за опаковка) съм го пробвал, за да мога да "отлея" баласта до един перон, но да си вадя перона заедно с гарата. След като всичко стегне добре, релсите и баласта, заедно с картончето да станат едно цяло, да го орежеш / оформиш отстрани и под него да подпъхнеш нещо меко, напр. лист с тревичка. Така вибрациите и звука няма да се предават на основата.
Другото, което пробвах и малко ми помогна, но не очаквай чудеса, е самата основа да се направи така че да не звучи много. При мен това е фибран 2 см, на един от наклоните между двете нива на фибрана напълних всичко със строителна пяна. На едно място стана доста добре, на другите - не толкова. Беше ме старх да пръсна много, да не раздуе и да не ми изкриви релсите, но съм се наканил лятото да го резна на няколко места да видя дали трябва да е плътно натъпкан с пяна между двете нива фибран, или само да е рехаво налепен по долната страна. Чувал съм да се пръска дебел слой с пяна от долната страна на основата, за да не вибрира и кънти толкова, да няма резонанси и т.н. Мисля че помага и при шперплат или ПДЧ.
Ако искаш да е безшумно трябва да смениш технологията - да сложиш релсите върху някоя от фабричните гумени основи. И да ги оформиш ту там с малко камъчета и боя, но да не става плътна фигура от Ц200 и баласт.
-
"Старата" нова гара (четвърта на макета),
преди следващият и етап - разширението на покритите перони:
(http://store.picbg.net/pubpic/FA/1F/189763f6a8e4fa1f.jpg)
То и пейзажа отзад се е преместил,
но нека собственика да се събуди!
:hi:
-
Имах санитарен полуден (повече известен с “полу-санитарен ден” на тавана. Това е причината за късния отговор. Клипът е нещо като подпури за един безкраен процес по макета. Съдбата му е чудна: знае се рождената дата (1974 г.), но кога ще се завърши никой не знае. Май това е чарът на нашето хоби!
https://youtu.be/oAxbsIJsdgk
тапетът е сложен
[img]http://store.picbg.net/pubpic/7E/29/3169472c8b167e29.jpg[img]
Ще има още :hi: :drinks: :(
-
Борис, как успя да изтриеш слаш-а, в последните скоби?
:blink: :lol: :yes:
тапетът е сложен
(http://store.picbg.net/pubpic/7E/29/3169472c8b167e29.jpg)
Ще има още :hi: :drinks: :(
-
Ето още снимки. Това е състоянието на горна гара тази вечер. Как ще е след час-два не знам :blind: :hi: :drinks:
(http://store.picbg.net/pubpic/F2/0D/b963b637122cf20d.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/D6/12/0e4727051e71d612.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/4B/52/7e6a0ae063844b52.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/F8/D6/8a42c6a2de7ef8d6.jpg)
-
Машинките на лявата гърловина на горната гара още без окабеляване
(http://picbg.net/u/74492/63343/888181.jpeg)
-
(http://picbg.net/u/74492/63343/888183.jpeg)
И старият ВЕЦ светна &bgflag :hi:
-
:hi:
(http://store.picbg.net/pubpic/7A/F9/0e0825b47f387af9.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/F1/84/03d83079ffe8f184.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/78/7C/e0e03bc33863787c.jpg)
(http://store.picbg.net/pubpic/49/07/d97ebdd415b14907.jpg)
&bgflag
-
Изненада и то чак от Белгия! Отваря ми се работа за да тръгне по релси(http://picbg.net/u/74492/63379/888795.jpeg), (http://picbg.net/u/74492/63379/888796.jpeg), (http://picbg.net/u/74492/63379/888790.jpeg)
-
Честито вече официално!!!
Само да мине короната /не влака/ и ще го пуснеш да джитка по макета!
:locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :locomotive:
-
Боре и твоята тема е за раздела с макетите :hi:
Тапетът е много сполучлив и красив! :drinks:
-
Я да видим какво става около горната гара, ака гара Търново :):
1 ремонт на ландшафта при източната гърловина. Не прибраните силови кабели блокират лока
(http://store.picbg.net/pubpic/1C/DC/57c733cd2e4e1cdc.jpg)
2 БДЖ туристически вагон чака туристи на гарата след отмяна на извънредното положение
(http://store.picbg.net/pubpic/0B/22/3fe93064fc7a0b22.jpg)
:hi:
-
Някой има ли опит с механизмита на Тилиг за задвижване на стрелките им, които се монтират отгоре до стрелката. 83531 и 83532 Weichenantrieb Tillig? Искам да сменя 3 стрелки на старата горна гара, но няма как да се монтират под трасето. :hi: :hi:
-
Не ти е нужен опит. Монтират се много лесно.
-
:hi: Благодаря. :hi:
-
Малко да раздвижим темата тук:
https://youtu.be/gfHrG9VQX0c
Автор - Олд Борис, който вчера беше и рожденник!!!
:clapping: :hi: &bgflag
-
Малко допълнение към клипа за да предпазя експертите.
Имам за сега тези два цифрови със звук локомотиви. Исках да си пусна по макета за “празника си” малко движещи, пуфтящи, тракащи, свиркащи композиции и то по участъци дълго не работили “по технически” причини. Доста неща не бяха прецизни според знаещите и перфекционистите: различни епохи, администрации, локомотиви (оригинали) за товарни композиции теглят пътнически такива, както и други “нередности”. Парното мъниче изнемогваше по наклона с тежките пътнически вагони и се нуждаеше от помощ. Но “кефът” си беше мой и това беше целта. Като имам още декодери за другите локомотиви нещата ще се подобрят. Надявам се!
И на края тук искам да благодаря на колегите от форума, които ме поздравиха за 86-тия ми рожден ден! :hi: :hi: :hi:
-
Клипа по актуалното състояние е заснет около 21.12.2О2О:
https://youtu.be/Owq9xZv8R6Q
&bgflag bg&flag :hi:
-
Два клипа от старата част на макета:
https://youtu.be/AEUheKyAv6Q
https://youtu.be/wj84IalcT7E
&bgflag bg&flag :hi:
-
Имам питане и тъй като предполагам въпросът ми е главно към колеги в ТТ (1:120), се обърнах към Пламен (Pach) като вещ по форума и дълбоко въвлечен в макета на тавана, да ми даде имена. Той бе така добър и ми прати една тема (Преброяване на чеТТата?!?!? railwaypassion.com) започната от него на 21 май 2010. Прочетох я с интерес, защото съдържа анкета, в която са отразени идеи, мераци, въжделения на хора от форума за бъдещето. Сега, десет години по-късно, може ли да отговорим на анкета и да видим прогреса ни?
И след това отклонение - питането ми. Имам десетина работещи локомотиви (парни, дизел, електро). Три са цифрови, другите аналогови. Тъй като изграждането и модернизирането на системата за управление на макета се забавя, исками се да дигитализирам повече от аналоговите локомотиви, което ще позволи по-голям трафик по макета, а не мога да подбера правилните декодери и имам нужда от помощ и съвет.
Локомотивите са: парен DR 01 tilig 02131; дизел Herkules, PIKO 47580; дизел G1206, PIKO 47220; дизел BR 130, PIKO 47323; дизел BR 119, PIKO 47341; дизел Great Northern, tillig; triebzug ICE3, DB AG, PIKO 47007.
Ще бъда благодарен за информация. :hi:
-
Ваички декодери стават, нямат значение! Единственото, което те ограничва са размерите на самият декодер. В тендерът на 01 може да набуташ спокойно декодер за Н0. Ако си ограничен с пространството на корубата, ползвай декодери за N. Куплонзите и броят на пиновете, също не трябва да те притесняват, Средните пинове отговарят на стандартната букса, самоче са по-малки. Ако те притеснява, да си преправиш така пиновете, може просто да запоиш жизите от декогерът, директно на агрегатчетата (моторчета,осветление, други екстри, като звук електромагнити). Дигитализирай си смело и старото производство локомотиви, става безпроблемно! Моделчетата са си много готини, като сложиш декодер, стават вече с диодни фарове, може да си ги палиш гасиш, а ако ти се дават пари може да се сложат и електромагнитни куплонзи. Използвай декодерите и за незадвижен подвижен състав. С най-обикновен декодер, може да си командваш осветлението на композиция вагони, направо с мултимаусът!
-
Не съм в твоя мащаб, но мисля че това няма знаечние за отговора.
На всеки локомотив, по производителя и номера, като го пуснеш в гугъла, излиза с какъв куплунг е. Напр.
Тилиг 02131 е с NEM 651
Пико 47580 е с NEM 652
Пико 47220 излиза пак с 6 пинов 651
Людмилата май и тя е с 8 пинов 652
и т.н.
Може да попаднеш и на някоя снимка иил статия за него.
След това си намираш хубав евтин декодер със съответния куплунг. Отваряш, мушкаш декодера, затваряш и си готов.
-
Здравей Old Boris,
Аз лично ползвам в нашия мащаб ТТ 1:120 декодери на Kühn, 6 пинови модели:
01. Kühn 82330 - Decoder N45-P, 0,8A, NEM651
02. Kühn 81340 - Decoder N025-P, 90'-Winkel, 0.7A, NEM651
Kühn, ми бе препоръчан от немците , когато караме по фремо срещите.
За Tillig може да ползваш на Uhlenbrock, Zimo или ESU.
За Piko ти препоръчвам да си вземеш пиковски декодери, че локомотивите им са малко чешити, да ти е мирна главата.
Успех с хобито! :hi:
-
Здравейте форумци! Гледам темата е доста замряла. Може би съм малко мързелив да пиша и качвам снимки. Но не знам как става от flickr, където имам акаунт.
(http://www.railwaypassion.com/forums/C227DA74-C5E0-457E-A661-A995230B1600)
-
Здравейте форумци! Гледам темата е доста замряла. Може би съм малко мързелив да пиша и качвам снимки. Но не знам как става от flickr, където имам акаунт.
(http://www.railwaypassion.com/forums/C227DA74-C5E0-457E-A661-A995230B1600)
И аз не знаех как,но Пламен ми помогна да се науча!
В тази тема:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3305.1590.html
-
Благодаря. Тони. Ето първите проби
(https://live.staticflickr.com/65535/51704565308_afcaa9b456_w.jpg)
[url=https://flic.kr/p/2m]LZorF(https://live.staticflickr.com/65535/51704950609_71e6f53dbe_w.jpg)
[url=https://flic.kr/p/2mLXpBe](https://live.staticflickr.com/65535/51704564303_935d676e9e_w.jpg)
[url=https://flic.kr/p/2mM1tM4](https://live.staticflickr.com/65535/51705163665_3c2fd8ed83_w.jpg)
[url=https://flic.kr/p/2mLRR9s](https://live.staticflickr.com/65535/51703479542_581826e2d1_w.jpg)
[url=https://flic.kr/p/2mFEM2N](https://live.staticflickr.com/65535/51644736988_8c3f5eef3d_w.jpg) (https://flic.kr/p/2mLXpUy)
-
Боре, първо ЧЕСТИТ РОЖДЕН ДЕН! Да си жив и здрав, да радваш семейството, близките и приятелите. :drinks:
Второ, направата на макет е огромен труд и заслужава само адмирации! :hi:
-
Малко Коледно размърдване по макета :hi: :dance1: :dance1: :hi:
https://youtu.be/n7bdw_2EQxY
https://youtu.be/wMh2ln_l9h4