RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Останалият подвижен и неподвижен състав | Rest of the mobile and immobile composition => Темата е започната от: pach в 22 Декември 2008, 15:00:04

Титла: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 22 Декември 2008, 15:00:04
Скоро тук се говореше за "хлебната" Шкода , та реших да кача малко снимки на друг култов автобус от близкото минало на България.
Някой от моделите никога не са се движели у нас , други продължават да се движат , трети са останали само като спомен.Смятам постепенно да допълня тази тема , със чертежи и модели на този автобус в съответните жп стандарти.

И така ето един от първите...

(http://picbg.net/u/16413/22243/247598.gif)
Икарус 30

(http://picbg.net/u/16413/22243/247599.gif)
Икарус 31

(http://picbg.net/u/16413/22243/247601.gif)
пак Икарус 31

(http://picbg.net/u/16413/22243/247602.gif)
и отново Икарус 31

(http://picbg.net/u/16413/22243/247619.gif)
и негова модификация - Икарус 311

(http://picbg.net/u/16413/22243/247600.gif)
и една модификация на Икарус 311 на която преди години имах модел от ГДР но в червено и М-1/87 която така и не разбрах къде се дяна - ама много си го харесвах този автобус...

(http://picbg.net/u/16413/22243/247629.gif)
Икарус 55 лукс  ;D

(http://picbg.net/u/16413/22243/247604.gif)
и още един от Икарус 55 лукс-озните

(http://picbg.net/u/16413/22243/247636.gif)
последван от модела Икарус 66

(http://picbg.net/u/16413/22243/247635.gif)
с дори екзотичен вид - Икарус 66 - cabrio  ;D ;D ;D

(http://picbg.net/u/16413/22243/247634.gif)
тук някъде се вписва и модел Икарус 620-първият с "геленк" (от немс.) или колелото  в средата ,  покриващо мястото на прикачване на ремаркето каквото всъщност се явява така нареченият "съчленен" автобус .

(http://picbg.net/u/16413/22243/247633.gif)
както и Икарус 630 късата база на 620 -ти.

(http://picbg.net/u/16413/22243/247632.gif)
Още един Икарус 630...

(http://picbg.net/u/16413/22243/247606.gif)
Икарус 180 - модел който все още си спомняме...

(http://picbg.net/u/16413/22243/247612.gif)
пък с такъв Икарус 180 , но червен с бяла ивица , ходех всеки ден на ученическа бригада - строяхме магистрала "Тракия" в района на Вакарел през далечната 1978 година... ;D ;D ;D

(http://picbg.net/u/16413/22243/247605.jpg)
Икарус 556 - късата база на 180 - ти... ;)

(http://picbg.net/u/16413/22243/247630.gif)
и още един Икарус 556 - около градски вариант...

(http://picbg.net/u/16413/22243/247614.gif)
който постепенно бе заменен от Икарус 260.

(http://picbg.net/u/16413/22243/247613.gif)
все още можеш да се види по шосетата около София...

(http://)
тук трябваше да има снимка на Икарус 280 , но сега ооткривам че такава нямам ... :o :o :o ;D ;D ;D

(http://picbg.net/u/16413/22243/247615.gif)
но пък на Икарус 280Т (тролейбусен) имаааа...и те още се употребяват в София но са  в синьо... ::)

(http://picbg.net/u/16413/22243/247616.gif)
както и на Икарус 290 - летищно изпълнение! ;)

то базовият модел Икарус 280 имаше най-много модели включително и до бола познатите ни на "Интурист" (руският "Балкантурист") , тоест имаха дори международно луксозно изпълниние... :P

(http://picbg.net/u/16413/22243/247620.gif)
Икарус 405 - като представител на съвременното производство на "GANZ" - автомобилната фабрика на социалистическа Будапеща...

(http://picbg.net/u/16413/22243/247628.gif)
който също се прави и на тролейбус... ;) (Икарус 415Т)

(http://picbg.net/u/16413/22243/247603.gif)
включително и дългата база като Икарус 435Т...

Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 22 Декември 2008, 15:40:34
Пламене, много хубаво, но си написал някои неща, които не отговарят на истината. Не си виновен ти, може би неточностите произлизат от сайтовете, от които си черпил информация. Най-пълна и точна информация относно Икарус от 1896-та г. до неговите сегашни наследници, появили се след приватизацията, има в книгата на снимката, издадена на унгарски и на английски.
Двата варианта могат да се вземат ето оттук:
http://www.maroti.net/products/product_7502.html (http://www.maroti.net/products/product_7502.html)
http://www.marotikonyvker.hu/products/product_7418.html (http://www.marotikonyvker.hu/products/product_7418.html)

Хората са много коректни, говорят английски, може да се пазарува с регистрация, може и без. Аз миналата година по това време си ги подарих за ланшната Коледа :) Книгите си заслужават, повярвайте ми, нищо, че са по около 75 лева бройката. Има подробна информация, чертежи, схеми, както и таблици с технически данни и продажби по модели, години и държави.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 22 Декември 2008, 15:48:48
Аааа , чак пък да си купувам книгите - автобусите при мен са (и занапред ще са) само като допълнение на железопътният моделизъм...
Всъщност снимките съм ги събирал от унгарски сайтове , и моделите съм ги записвал така както са били упоменати под снимките.Натрупаха се и реших да ги покажа тук , но нямам претенций за точност .Вероятно има и глупости , но не съм запознат като теб в подробности - така , че коригирай там където не е вярно...Пък качи и ти някоя друга снимка (например на 280-ти...).
 ;D ;D ;D
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 22 Декември 2008, 15:54:07
Ето тук има всичко:
http://www.old-ikarus.hu (http://www.old-ikarus.hu)
http://villamosok.hu/ikarusz/index2.html (http://villamosok.hu/ikarusz/index2.html)
http://villamosok.hu/troli/index.html (http://villamosok.hu/troli/index.html)
http://www.ikarusbus.cz (http://www.ikarusbus.cz)
Надявам се сега през коледната ваканция да имам време да понапиша нещичко...
Моделите са толкова много, че не знам колко страници ще излезе...
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 22 Декември 2008, 16:14:41
Ми напиши само за тези които са се търкаляли (и се търкалят) у нас ...и тези дето ти харесват най-много...
 ;D ;D ;D
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 22 Декември 2008, 17:49:28
Като за начало ето малко модели. Нали все пак сме моделистки форум ;D
http://www.modellauto.hu (http://www.modellauto.hu)

Избирате от списъка горе в ляво Markak марката, която търсим, натискате и разглеждате :)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 22 Декември 2008, 18:04:12
Ето и още (кликвате на Autobusz):

http://www.hokimodell.hu/index.php?page=42 (http://www.hokimodell.hu/index.php?page=42)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 22 Декември 2008, 18:16:20
Тука също има основно от руските версии, но моделите руско производство не знам колко ги бива:
http://www.ritmonexx.ru/-c-43.html (http://www.ritmonexx.ru/-c-43.html)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Der Hetzer в 22 Декември 2008, 23:07:46
яяяя, още фенове на Икарусите, много добре  :)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 23 Декември 2008, 09:45:51
Ти нали беше на "друсачите" бря!?!?
 ;D ;D ;D ;D ;D
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 23 Декември 2008, 09:59:11
Цитат на: pach link=topic=1113.msg15609#msg15609 date=1230018351
Ти нали беше на "друсачите" бря!?!?
 ;D ;D ;D ;D ;D
Хохохо (не съм дядо Коледа) ти нищо незнаеш за него тогава.  ;D
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 16 Януари 2009, 10:23:49
Ето един много хубав немски форум. Има и секция за моделизъм :)„http://ikarusbus.siteboard.eu/ (http://ikarusbus.siteboard.eu/)
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 16 Януари 2009, 13:41:54
Оффф - видяло се е, че ще се регистрирам там - незнам Немски - но нали има снимки. Все си викам айде няма да се регвам, айде другия път...  :haha: Благодаря, че го постави тук - тук му е мястото.  :yes:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 16 Януари 2009, 17:28:23
Трябва, понеже ако не си логнат, не можеш да виждаш прикрепените снимки.
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: CaLLlo в 16 Януари 2009, 18:38:16
(http://www.naumann-online.de/abilder/bk082b.jpg)

                                                                  180
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Der Hetzer в 26 Април 2011, 11:36:55
Направо се наслаждавайте на най-великият автобус тук:

http://www.youtube.com/watch?v=64u7koHQdKk

има модели, чието съществуване не съм и сънувал  :wacko:

Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: mitko359 в 26 Април 2011, 12:24:57
http://www.youtube.com/watch?v=tPBduPonm9w&feature=related
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 26 Април 2011, 13:15:39
Цитат на: Der Hetzer link=topic=1113.msg58287#msg58287 date=1303807015
Направо се наслаждавайте на най-великият автобус тук:

http://www.youtube.com/watch?v=64u7koHQdKk

има модели, чието съществуване не съм и сънувал  :wacko:



Аз пък не съм очаквал да имат над 80 модела!!!!!!!!!!
 :swoon: :swoon: :swoon: :wacko: :wacko: :wacko:
 :clapping: :clapping: :clapping:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: evrokoma в 26 Април 2011, 13:17:29
Има един двойно съчленен незнам на вас ама на мен ми приличаше на огромен кремвирш :haha: :lol:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Der Hetzer в 26 Април 2011, 14:44:44
Двойно съчленения е бил специален износ за Куба, SES го правят в мащаб НО  :spiteful:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: gzo в 26 Април 2011, 16:33:58
За това ли иде реч ?
(http://i218.photobucket.com/albums/cc43/DragunovHUN/iksig.jpg)

Кубинците му викат Гирон.
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 26 Април 2011, 16:54:21
Още 2-3 снимки на 293:
(http://www.autobusovenoviny.cz/image/1200/ikarus-282.jpg)
(http://img12.nnm.ru/a/f/f/9/3/58b64a6805fc67a9e3d8301a66b.jpg)
(http://img11.nnm.ru/6/a/6/7/6/2ef0069caf7a27985b404bcc3e6.jpg)
(http://www.autobusovenoviny.cz/image/1201/ikarus-282.jpg)
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Der Hetzer в 26 Април 2011, 17:05:17
...и моделът в 1:87  :dirol:

(http://img839.imageshack.us/img839/848/ikarus293.jpg) (http://img839.imageshack.us/i/ikarus293.jpg/)

Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 26 Април 2011, 17:09:55
Ах на батко, аз като ви разправях да си вземете книгите от предната страница, не ме слушахте  :lol: И не струват кой знае колко - колкото един четириосен вагон. Марио да ви опрости някой и друг членски внос в клуба и/или встъпителната вноска и сте готови. Моделите не са 80, ами няма да преувелича, ако кажа, че става въпрос за поне 800. В историята няма друг производител с толкова много модификации. И над 300 хил броя от една-единствена, с всичките произтичащи от това отрицателни последици. Плюс огромен за "социалистическо" производство брой продажби в страни отвъд желязната завеса, включително САЩ, Финландия, Норвегия, Швеция, че и Германия, Австрия, Великобритания..За Гърция,Турция, Иран, Ирак, Йордания, Сирия, Ангола, Мозамбик, Либия пък въобще не говоря. Малко са държавите, където Икарус не е стъпвал. В Малайзия и Сингапур пък има дизелови мотриси с кошове, произведени в същите заводи. И сега се произвеждат, в това число и в САЩ, но под друго име, защото марката е собственост на вече несъществуващата унгарска външнотърговска фирма Могюрт и "наследниците" не могат да се разберат кой да вземе правата. Глeдах клипчето - не са всички.

Двойносъчлененият не е бил за Куба - през 1988-а е произведен само един екземпляр, който не е одобрен при изпитанията с пътници. В последствие е пребоядисан, двигателят му е сменен и в крайна сметка продаден на Техеранския градски транспорт, където работеше допреди две години.

В Куба, всъщност не е Гирон а е Хирон - фабрика в Хавана, която до разпада на СИВ сглобява Икаруси по лиценз. Там също е направен експеримент с двойносъчленен автобус, но също не е прокопсал. Няма да приказвам за огромния брой каросерии върху шаси от ПАЗ-че.
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: jopeto в 26 Април 2011, 17:16:50
Viva, Cuba!  :blink: http://www.youtube.com/watch?v=UtPNXmwRYTA Само пък да им видите влаковете !?  
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 26 Април 2011, 17:17:15
А колко от вас знаят, че Икарус и Чавдар имат съвместен модел ?  :yes:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 26 Април 2011, 17:40:16
Тая скотовоз-диващина е съчинена от онова престъпно чучело Фидел Кастро като заместител на планираното Хаванско метро, което така и не е започнато да се строи. Ремаркетата са курдисани в същата тази фабрика Хирон от сдали багажа Икаруси. И забележете, от страни пише "Metro Bus - за един по-добър град". Качването става през две опашки - една за седящи и втора за правостоящи, като последната свършва значително по-бързо. Слизането е почти мисия невъзможна, а да не говорим, че по спирките няма нито маршрутни схеми, нито разписания. Слава Богу, това вече е в историята - "камилите" са заменени от нови руски съчленени автобуси и от подаръци "втора ръка" от Европа.

"Съвместният" модел е с изцяло унгарска каросерия, само шасито е българско. Така и не влиза в производство заради финансови неразбории между нашите "отговорни" другари и унгарските. След Пловдивския панаир през 1986-та, единственият екземпляр е върнат в Унгария и по-нататъшната му съдба е неясна.
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 26 Април 2011, 17:56:15
Ти що се обаждаш ся ?  ;D Треаше да си траеш да видиме каква ще е реакцията.  :)

 Ето снимка на въпросния - Ikarus 543.70;
(http://www.freeweb.hu/buszok/543-70a.jpg)
(http://www.freeweb.hu/buszok/543-70.jpg)
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 27 Април 2011, 09:17:57
(http://www.freeweb.hu/buszok/293giron.jpg)
Кубинския...
(http://www.freeweb.hu/buszok/293.jpg)

(http://www.freeweb.hu/buszok/ik2931k.jpg)

(http://www.freeweb.hu/buszok/ik2932k.jpg)

(http://www.freeweb.hu/buszok/29310g.jpg)

(http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/180/042840329df223.jpg)

Така, че не е бил единствен екземпляр.
Освен, че е пробван в Унгария, няколко са се движели в Германия (ГДР) но с двигатели от МАN = 280 к.с. а така също и в Полша - Гданск...

ето тук продават модела:
http://www.trainmodel.eu/details.php?iid=1598&cat=57

който изглежда така както кубинския:
(http://www.rongid.ee/pics/ses/ses130702.jpg)

Още малко снимки и от другата им страна:
(http://www.autowp.ru/pictures/ikarus/293/autowp.ru_ikarus_293_2.jpg)

(http://www.ikarusbus.cz/zajimavosti/ik_293.jpg)

(http://www.km-forum.com.pl/galeria/data/media/64/Ikarus293.jpg)

И един от...аерогарата ... ;)
(http://www.old-ikarus.hu/roncsok/malev/830916111_.jpg)

(http://www.old-ikarus.hu/roncsok/malev/840518111_.jpg)

(http://www.old-ikarus.hu/roncsok/malev/840606111_.jpg)

(http://www.old-ikarus.hu/roncsok/isaszegi_buszok_maglod/_IGP6560-61_.jpg)

http://buszok.freeweb.hu/
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 27 Април 2011, 10:14:59
Ся едно по едно:

Бяло-синият и жълто-шареният са един и същ автобус. Както казах, след като не е одобрен при изпитанията в Будапеща през 88-а, бива върнат обратно в един от заводите. След което, като няколко години се чудят какво да го правят, бива разглобен, пребоядисан в "по-атрактивен" цвят и оригиналният двигател Раба Д2156 е заменен с МАН 2866. Но заради по-големия размер на въпросния нов двигател се е наложило втората врата да бъде преместена една секция напред. След няколко участия по панаири, в крайна сметка автобусът е продаден в Иран и работи в Техеран.

За кубинския казах - направен е опит в Хирон. Забравих да спомена, че този е с два двигателя.

Тези в ГДР и в Полша със сигурност са правени самоделно в техните "ДАП"-ове, на принципа "от два или повече автобуса един". В статистиката фигурира един-единствен унгарски Икарус 293-моделът се води така.

Тези от "Аерогарата" са съвсем друга история - заводска разработка за чекиране на пътниците, барабар с багажа, не на летището, ами още в града, където да се извършва и паспортният контрол. Подобна "градска аерогара" имаше по съветско време в Москва - метростанция "Аеропорт". След което автобусът ги поема, и пътниците и дисагите, по пътя, през "служебния" вход на летището и направо в самолета през вградената закрита стълба. Но въпросната технология също не успява да се наложи заради промените в изискванията за сигурност и "ръкавите".

С една дума, нищо лично, но съветът ми е да се чете :good:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 27 Април 2011, 10:21:37
Значи фирмата производител не се е справила с прототипа си  въпреки подмяната на двигателя...
но в ДАП-вете на ГДР и Полша са успели?!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Единствено жълтия с мноооооготоооооо  :wacko: врати тип "хармоника" е самоделка но в още една държава - познай коя е ?
Не знам за статистиката но в няколко сайта (дал съм един от тях) пише за няколко автобуса от модел "Икарус-293" влючително и в уикипедия...

А този за аерогарите има дори ...тоалетна. :haha:
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 27 Април 2011, 10:37:49
Пламене стига си говорил глупости и си отбирай малко материалите:
Това и това са Фотошоп:
(http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/171/180/042840329df223.jpg)
(http://www.km-forum.com.pl/galeria/data/media/64/Ikarus293.jpg)

 Нито са самоделки, нито са правени по ДАП-овете. Правени са на компютъра вкъщи.
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 27 Април 2011, 10:38:47
Не, че не се е справила, просто не е имало желаещи да купуват такива....В Будапеща не са го искали заради голямата дължина, трудното вземане на острите завои, съответно преминаването през тесни улици - можел е да се движи само по пътища от сорта на "Цариградско шосе" примерно. Или по специални изолирани трасета само за автобуси, каквито опити са правени, сега също има такива в други държави - Bus Rapid Transit. За Колумбия е правен пък прототип без стълби, за спирки с "високи перони", пак за такава система. Но при тогавашните условия в соцлагера това е немислимо....

Преди да се сложи нещо в таблиците в края на книгата, всичко е проверено по няколко пъти, от няколко различни източника. В интерес на истината в нея бяха включени и "самоделките" - например първите съчленени автобуси в Унгария, както и един двуетажен, направен от два катастрофирали автобуса, но такива, правени в други държави не бяха взети предвид, защото не можеше да им се хване "края", източниците бяха крайно несигурни, дори смърдеше на "Фотошоп" :lol:.

Всъщност Икарус не е и никога не е била "самостоятелна" фирма-производител, а едно изключително събирателно понятие, състоящо се от няколко завода за крайно сглобяване - в Секешфехервар, Будапеща, Капошвар, Сегед, Дебрецен и отделен завод в Будапеща за "специална" продукция - демек непознати у нас автобуси за Германия, Кувейт, разни арабски шейхове,Скандинавските страни, отчасти Гърция, някои от тях функционират и сега, плюс един куп поддоставчици, които продължават да си изкарват хляба и по този начин, и чрез резервни части. Дори думата не е унгарска, а патентът за нея беше на Могюрт - нещо като нашия Балканкар.
Титла: Re:Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Der Hetzer в 27 Април 2011, 17:13:15
Ами да, мога да кажа, виж най-горната черно бялата снимка, средната секция е с един прозорец в повече, явно както каза колегата в един от предишните постове е "наставян" от 2 автобуса в един в някое чуждоземно автостопанство. Колкото до модела в НО на 293 и това че вратите са му хармонични - това е защото SES не е от най-изтънчените фирми и не се задълбават чак в такива подробности, просто и те по примера на автостопанството в град Залаегерсег или Вроцлав са наставяли от части от 280. Първия модел на синия 293 дето го сложих е преправян от някакъв унгарец или бутикова унгарска фирмичка на базата на модел на SES, но цената която му се търси се връзва на към 200 лева с превода и доставката, освен това не знам доколко качествено е преправен, така че това е рискована покупка. А и от 293 не разбирам особено, просто ми стана интересно че съществува и такъв дзвер, на мене слабост и любов от пръв поглед си ми е 280, което пък изобщо не може да се слага на една плоскост с друсачите и хлебната шкода, последните докато събуждат само смешни спомени и са ми любими в областта на сеира, то в Икарус 280 съм влюбен и възхитен... пък и като слагаш определители ПО със звездички по средата мислиш ли че някой ще си трае?
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 10 Септември 2013, 13:06:02
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.40 (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.40)

Тук съм разнищил историята на доставките на Икаруси в България, както и разликите между отделните доставки от един модел. Статистическите данни за вноса по модели и години са взети от книгите, които вече ги знаете. Пускам линка, за да не преписвам всичко тук.

(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=255.0;attach=90430;image)

Една снимка от Пловдивския панаир през есента на 1988-а. Договорени са такива автобуси, но идват промените и доставката отива на кино.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 25 Септември 2013, 21:44:45
http://www.youtube.com/watch?v=RgZ4xIo1iRs (http://www.youtube.com/watch?v=RgZ4xIo1iRs)

Все повече се убеждавам, че голата истина е в "едромащабните" модели. И че ето това е моделизъм, а другото - празни приказки.......Да пратим маститите производители на модели при тоя човек, та да видят как се прави модел, и най-вече да престанат да фаворизират това HO............
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 26 Септември 2013, 09:27:04
Не ме разбирай грешно - не искам да ти оспорвам мнението, но според мен истината е в "дребномащабните" модели,
защото при тях е истинско предизвикателство. На модел в 1/24 може да се направи всичко, защото и "баба го вижда"
(в смиъсъл без очилата да сложи дори) а и детайлите могат да се изработят къде по-лесно и прецизно.
Бих казал, че дори да се направи миниатюрен двигател с вътрешно горене не е трудно в тези размери,
но тогава ще си е предизвикателство. Друг е въпроса, че при едромащабните модели, визията е максимално
близка до истинската, детайлността (ако я няма си е чисто кощунство) е на много високо ниво по презумция.
На въпросния модел (RC при това), бих бил още по-очарован, ако бяха направени вратите автоматични.
В шасито на модела има място и за електромагнити или дори сервомашинки. Тогава в комбинация
със светодиодното осветление би бил наистина уникален. Ако си огледал останалите линкове около клипа,
си видял колко други подобни (по-лоши и по-добри) модели има.
Не знам, може би аз прекалено се "втилясвам" но обичам да има някакво "предизвикателство" в модела,
като нещо повече от осветлението в салона - например осветено табло в кабината и автоматични врати.
Като цяло модела обаче ме изкефи достатъчно много!


И тъй като темата е за Икарусите през годините, съвсем наскоро попаднах на скици/чертежи които
дръпнах от едни (от многото вече) сайтове за платени векторни чертежи. Макар да не си падам по градския
транспрорт чак толкова, но все пак това е част от нашия моделизъм, свалих демонстрационните снимки
на тези чертежи и ...ами ето ги...за всички които биха искали да си направят нещо подобно на показаното от теб:
IKARUS typ 180
(http://store.picbg.net/thumb/35/67/565726e5e2093567.jpg) (http://picbg.net/img.php?file=565726e5e2093567.jpg)

IKARUS typ 250
(http://store.picbg.net/thumb/43/80/3ec3241f93354380.jpg) (http://picbg.net/img.php?file=3ec3241f93354380.jpg)

IKARUS typ 260
(http://store.picbg.net/thumb/46/C5/617ba3f27bd546c5.jpg) (http://picbg.net/img.php?file=617ba3f27bd546c5.jpg)


IKARUS typ 280
(http://store.picbg.net/thumb/7E/E7/80295381db807ee7.jpeg) (http://picbg.net/img.php?file=80295381db807ee7.jpeg)
(за големи снимки кликнете на тях)

Приятно моделиране в любим мащаб!
 ;D ;D ;D


Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 30 Октомври 2013, 11:08:13
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=255.0;attach=91562;image)
Два чистак-нови софийски Икаруса-280, на няма и два месеца, изпратени през лятото на 1987-а в командировка да "помагат" в Бургас, заснети на колелото в бургаското село Изгрев.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Adrian в 17 Март 2014, 12:02:57

Ето  какви автобуси договорира об-на Варна :

(http://www.kamioni.bg/pictures/8533_2_Solaris_VN.jpg)

http://www.kamioni.bg/bg/menu//post/8533/Solaris-p%D0%B5ch%D0%B5li-porychkata-za-70-novi-avtobusa-za-Varna

След полските трамваи в София , ето и полски автобуси
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 17 Март 2014, 12:49:13
Въпросната фирма само дето на луната все още не доставя...а е само на 18 години, като започва просто като представител на Неоплан за Полша. И наистина има за какво - вече са на светлинни години над коскоджамити производителите като Мерцедес и МАН, които откакто изнесоха производството си в Турция, се компрометираха тотално - същото, каквото се случи с Брава и Лилипут след покитайчването им...В Бургас са абсолютно същите, като тези в Скъпарна са доста по-орязано и по-евтино изпълнение. В момента на същата база се произвеждат тролеи за София, Плевен, следват тези за Бургас, Скъпарна и Стара Загора, по проекта за интегриран градски транспорт на 6-те най-големи града. За нас чакаме 126 съчленени метанови автобуса МАН, надявам се да не са пак от турските, че иначе нищо ново под слънцето.

Що се отнася до трамваите - дано да не съм прав, но не съм оптимист - по много източници от Полша, Песа, за разлика от Соларис, не е много читава фирма. Сега практически основните производители на трамваи се изчерпват с Бомбардие, Алщом и испанската CAF - да ни бяха доставили поне като Белградските, от тази фирма. За новото чешко производство - Шкода и т.н. нищо не мога да кажа, Сименс много яко се издъниха в това отношение, хърватските Кончар също не блестят с големи успехи по света.....

Иначе ето нов Икарус, но под друга марка, за Скандинавските страни - доста добре го продават в Норвегия.....

(http://www.tezasservis.cz/files/S91-01b.jpg)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 30 Май 2014, 10:37:02
http://ikarusbus.siteboard.eu/g19-Ikarus-Werkfotos-von-Magdeburg-Ikarus.html (http://ikarusbus.siteboard.eu/g19-Ikarus-Werkfotos-von-Magdeburg-Ikarus.html)

http://ikarusbus.siteboard.eu/g12-Ikarus-Werkfotos-von-Magdeburg-alle-Typen-ausser.html (http://ikarusbus.siteboard.eu/g12-Ikarus-Werkfotos-von-Magdeburg-alle-Typen-ausser.html)

Малко заводски снимки......Само че иска регистрация, за съжаление, иначе не се виждат.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 30 Май 2014, 17:12:52
Ето най-новите и в момента произвеждани Икаруси:

http://www.magyarbusz.hu/ (http://www.magyarbusz.hu/)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 31 Май 2014, 10:05:22
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=255.0;attach=97216;image)
В далечната 1987-а, в завода, преди да ни го изпратят........
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 06 Юни 2014, 16:22:29
http://www.youtube.com/watch?v=uAPB-DZlO2A (http://www.youtube.com/watch?v=uAPB-DZlO2A)

Едно филмче от далечната 78-а година, за съжаление само на унгарски.....
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: urko в 27 Август 2014, 22:47:25
Едно филмче на унгарската телевизиа - DUNAtv, което преставя историята на автобусите икарус.Преди години имаше един кинопреглед на студио Екран,което включваше и краш тест на новият им автобус търкалящ се странично в изпитание на каросерията.Та тези краштестове са почнали доста отдавна явно: https://www.youtube.com/watch?v=4ehlmj8p3SM
и още едно филмче по темата на унгарски език: https://www.youtube.com/watch?v=YzBC0SMul8c
а тук оригинален звук и самия икарус 180: https://www.youtube.com/watch?v=YzBC0SMul8c
интериор - https://www.youtube.com/watch?v=zo7jDSNFnjY
и един оригинален филм за него от 1971г. https://www.youtube.com/watch?v=YzBC0SMul8c

Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: Ivo Nedkov в 29 Август 2014, 12:53:39
Скоро и автобусите и тролейбусите ИКАРУС ще излязат от употреба.
Ще е хубаво да се възстановят по един автобус и тролейбус
в оригиналното им състояние и да останат като музейни експонати.
Обаче аз лично се съмнявам това да се случи...
По скоро ще отидат на скраб и ще изчезнат завинаги...
Някой има ли информация каква е съдбата им?!?
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pavel75 в 29 Август 2014, 14:21:36
Цитат на: bategojko link=topic=1113.msg96212#msg96212 date=1409306019
Скоро и автобусите и тролейбусите ИКАРУС ще излязат от употреба.
Ще е хубаво да се възстановят по един автобус и тролейбус
в оригиналното им състояние и да останат като музейни експонати.
Обаче аз лично се съмнявам това да се случи...
По скоро ще отидат на скраб и ще изчезнат завинаги...
Някой има ли информация каква е съдбата им?!?

Доколкото знам софийските тролейбуси Икарус са минали поне през една модификация при ремонтите им, така че за музеен експонат не стават. Но във Враца има 2 такива, по които не е пипано. Друг е въпроса дали има желание за такова начинание.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 29 Август 2014, 15:01:26
Не по една, ами по 3-4 модификации..Врачанските са четири и наистина всичко им е оригинално.
И няма да е съвсем скоро, понеже и новата доставка от 50 тролея няма да стигнат за покриване на всички линии - поне за сега люлинските 6 и 7 ще си останат с Икаруси. Същото се отнася и за автобусите - поръчаните 126 съчленени МАН-а няма да са достатъчни, понеже освен немалкото Икаруси в Малашевци, има още купища доставени по далаверски схеми дърти Мерцедеси, които в момента са в по-лошо и от Икарусите, съответно също са спешно за брак. Затова ако успеят да направят още една по-голяма доставка, каквито намерения общината има, старите бараки наистина ще изчезнат.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: gzo в 30 Август 2014, 11:11:51
Споко !
Това, което казва Бат Гойко важи само за граждани и гости на София. В провинцията икарусите остват на служба до веки веков  :wild:
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 01 Септември 2014, 10:05:34
Е не е съвсем така, понеже точно в провинцията частниците лека-полека си поподмениха автобусите с що-годе читави втора употреба от Германия. В Скъпарна има все още, но след доставката на Соларисите вече практически не излизат, в Пловдив отдавна няма, в Бургас също, и там вече дефакто са само с нови автобуси, в Габрово май тоже ги спряха. На практика Икаруси все още има единствено в София, в Благоевград, въпреки че и там почнаха да идват автобуси втора ръка, и в Ямбол. В София по този начин няма как да стане, понеже превозвачът е общинска фирма и ако предположим, че бъдат намерени що-годе свестни автобуси втора употреба, трябва да се обяви обществена поръчка с предизвестен победител, което е незаконно. Всъщност основната причина за наличието в София на толкова много бараки са далаверките и комисионните, свързано с изключително скъпо струващи пишман "основни" ремонти примерно в Дупница, изразяващи се в оакване с баданарката и формалната подмяна на някое и друго чаркче, на цена от близо 100 хил. лв. :angry:
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: gzo в 01 Септември 2014, 10:42:07
Във Варна доскоро се возих в Икарус !
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 05 Септември 2014, 12:19:54
Ама вече няма.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: venci-vv в 07 Септември 2014, 07:42:38
  Варненсиките  Икаруси не се движат от зимата.Но още не са и бракувани.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: urko в 09 Септември 2014, 19:21:32
"12 000 Икаруса за година" - на унгарски:
https://www.youtube.com/watch?v=MYXGv7o0TGg
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 01 Декември 2014, 15:30:12
И такъв е имало явно, но не се разбира за коя страна е правен (Индия, Австралия, ХонгКонг, Малайзия .....?)
(http://www.ikarusbus.cz/historie/ik281.jpg)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 01 Декември 2014, 15:54:33
За Мозамбик. Този конкретно е производство 1978-а, следващите, вече 1980-та - 1982-ра, са с другия, "планетарния" тип врати, даже немалка част от автобусите са сглобени намясто, не в Унгария. От същия чешит са правени и за Танзания, пак с летящи врати. Също тестов автобус за Нова Зеландия, който накрая е продаден в Австралия, и по-късно за Индонезия.

Ето как са ги карали до фабриката в Мозамбик за досглобяване:

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-04.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-05.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-06.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-07.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-08.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-09.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-10.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-11.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-261/pic-12.jpg)

За Танзания:

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-281/pic-01.jpg)

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-281/pic-03.jpg)

И за Нова Зеландия:

(http://www.classicbus.ru/upload/ikarus/IK-281/pic-04.jpg)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: tritehiksa83 в 13 Февруари 2015, 22:19:45
ИКАРУС-55 лукс 1965 г.
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10955596_913335742034359_2188927702639875873_n.jpg?oh=e8a0d6f02bf3add052d59f6c62de7022&oe=555FCF22)
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1545106_913335715367695_2804277717222222172_n.jpg?oh=b5dd79f70e1b82ac302f29b53f141c04&oe=558B9F44)
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/l/t31.0-8/s960x960/1537767_913335722034361_8626922148936479200_o.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/12504_913335718701028_1077926847052050554_n.jpg?oh=9f380d15ef6038f7e00f635c80f5ab67&oe=5591DAAD&__gda__=1435154128_adc5b31ad9c966fa9a22abb9b95222b5)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 15 Юни 2017, 23:30:46
Икарус 280:

(http://www.lubus.info/galeria/albums/userpics/10002/14-szkielet.jpg)
 :hi:
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 13 Август 2018, 14:05:07
Възстановили един Икарус 55 Лукс, произведен през 1972г.::
https://youtu.be/Dpl_fgT6xFg
 :clapping:
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 11 Октомври 2018, 10:15:55
Един "документален" филм - все пак е въпрос на гледна точка (спорна обаче),
за възхода, падението и смъртта на марката "Икарус"!
Все пак има и интервюта с ключови унгарски фигури както
от самата фабрика, така и от унгарската икономика в миналото.
Филмът все пак е доста интересен ...и тъжен за нас (които си спомняме тези автобуси):
https://youtu.be/HOq8XulPAuo
А и знам, че Икар, ще може да допълни и разшири темата още!
 ;D
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: jopeto в 11 Октомври 2018, 22:27:35
https://www.aliexpress.com/item/1-43-Ikarus-280-Soviet-Russia-Articulated-City-Bus-Coach-Diecast-Model-Car-Bus/32841823788.html?spm=2114.search0204.3.1.68f66244Om2YPj&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10065_10068_204_5727215_318_319_10059_10884_5727315_10887_10696_100031_320_10084_10083_10103_452_10618_10304_10307_10820_532_10821_10302,searchweb201603_60,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=ba9457b2-f1da-45b4-932d-fdf19f76d314-0&algo_pvid=ba9457b2-f1da-45b4-932d-fdf19f76d314&priceBeautifyAB=0
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 11 Октомври 2018, 23:36:19
Ми то, Пламене, човекът си го казва в прав текст, няма какво повече да се добави. Няма как компания, която за 24 часа губи основните си пазари, да оцелее. Може би ако беше по-малка фирма, с не толкова голям обем, насочен преди всичко към СИВ, по-вероятно щеше да устиска. Независимо от отделното подразделение за суперскъпи "месингови" модели по индивидуални поръчки от Запад. Иначе нито са първите, нито ще са последните. Примери колкото искате, че и в хобито. Ами, както казвате, така е, след като бизнес се прави не от специалисти и бизнесмени, а от меринджеи и банкери, чиято главна цел е да се налапат и напълнят сметките си на момента, пък компанията кучета я яли. Може би именно огромния износ "по второ направление", който имаше Унгария през ония години, е една от причините тя да е коренно различен тип държава. Преди 20 години, когато отидох за първи път, все едно бях на друга планета. За Австрия, Германия и т.н. да не говорим. Сега е друго, нито в Австрия е каквото е било, нито в Германия, нито в Канада ако щете. Но тука при мене няма поляци, чехи, унгарци, ама с руснаци и българи е пълно.
То и с моделите - не съм хич оптимист за бъдещето, поради същите причини. Някои меринджейски тикви не могат да разберат, че ако това хоби ще се развива, бъдещето е в масовите бюджетни неща, не в адски скъпи "за скъсване от гледане", насочени към ограничен кръг супербогати хора. Ама, както казахме, за тях е важна печалбата на момента, после има кой да му бере гайлето. Така и полската фирма Соларис, на която се възлагаха доста големи надежди за читави европейски автобуси, лека-полека затъна до ушите и къде заради това, къде заради влошеното здравословно състояние на собственика, вече е собственост на баските от CAF. Бомбардие, най-голямата в света фирма за трамваи, влакове и т.н., също хич не е в цветущо състояние, правителството на Квебек постоянно я инжектира със субсидии от нашите данъци. В същото време, понеже се играе на прее*и другарче, Калгари и Едмънтън работят със Сименс. Та не е далеч моментът, когато ако искаме модели, ще трябва да си ги правим сами.

Иначе Икарусът от линка - ако го бяха направили както трябва, няма значение, че е руски, щях да съм първият, който ще си купи. Обаче....отвън са го докарали, но вътре салонът е под всякаква критика - криви дръжки, голяма "генерализация"....

Бях решил повече да не пиша, заради допуснатото напоследък безобразно поведение у няколко човека, те си знаят кои са, ама в крайна сметка какво пък, всеки отговаря за себе си.

Писането във форума винаги е било доброволно, а за спазване на реда в него си има админ, тъй че подобни мнения биха имали само една последица - провокация към други потребители/съответно тяхна реакция. Затова ще ви помоля ако имате някакви безпокойства, да ги споделяте единствено и само с мен, а не да хвърляте във въздуха подобна позиция, която задължително ще предизвика нелицеприятна дискусия!

Dispatcher
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: jopeto в 27 Ноември 2018, 11:54:12
Икаруса е гОлЕма сила и вечна класика !!!
 https://www.youtube.com/watch?v=V90u3aVJMQA
 https://www.youtube.com/watch?v=tadJ_PYztsQ
Стигнал е чак до америка, От Балатон до Пасифика   https://www.youtube.com/watch?v=lEe3FQKsBoE
https://www.youtube.com/watch?v=Y_E19hdp80E
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 22 Декември 2018, 11:21:48
Китайци възродиха Ikarus

 Георги Касабов         
Унгарският производител на автобуси и специализирана транспортна техника Ikarus представи първия си нов модел от десетилетие насам. Ключова роля за възраждането на марката играе китайската компания CRRC, която явно планира да пробие на европейския пазар, като продава продукцията си под добре познатото име.
(https://www.sustainable-bus.com/dn/wp-content/uploads/2018/12/23397206_fdc859106b933c28f3dbddf3504f0001_q-768x512.jpg)
Изцяло електрическият CityPioneer ще се произвежда в Унгария, но всъщност представлява китайски автобус с емблемата на Ikarus. 12-метровият рейс с нисък под има синхронен двигател tDrive-MD2021 с мощност 240 кВт (326 к.с.), захранван от литиево-фосфатна батерия с капацитет 313 кВтч.
(http://cdn.nwmgroups.hu/s/img/i/1812/20181218ikarus.jpg?w=644&h=429)
CityPioneer може да измине между 200 и 260 км с едно зареждане, което отнема 5-6 часа. Максималната скорост е 80 км/ч, а вместимостта - 76 пътници. Серийното производство започва през втората половина на 2019 г.

https://youtu.be/jgGUsel9QPg

https://www.sustainable-bus.com/news/electrobus-europe-and-the-citypioneer-ebus-prototype-chinese-crrc-in-europe-with-ikarus/
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: София 70 в 23 Декември 2018, 10:52:59
Изключително грешно разположение на втората врата. За нашите нужди , разбира се. Хората в другите страни са научени да се качват отзад , при нас е обратното. Най-използвана и най-тясна врата в софийските превозни средства е първа врата. Вече една година карам краставица и  впечатленията ми са , че първа врата е най-желана от пътниците , независимо от възрастта и полът.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: IKAR в 16 Януари 2019, 19:53:58
(https://scontent.fcxh3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/50252849_2675374345836001_8484180595818102784_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fcxh3-1.fna&oh=ecb4398e632f8741ead8bbe02aef5043&oe=5CCB75CD)
Детска градина за децата на работниците в Икарус през далечната 1981-ва година. Обърнете внимание на "играчките" с които децата си играят. Сега за тези модели някои луди глави биха платили повече, отколкото за Микрометакит или КМ-1. Още повече, че и двата "оригинала" са крайно редки и произведени в много малки серии.
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 19 Септември 2019, 16:45:59
Съгласно заглавието на темата в почти 20 минути.
Има го и тройният автобус от "легенди и митове":
https://youtu.be/ztJMcIWfBV8
 :hi:
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 16 Октомври 2020, 00:22:30
Съветско-унгарски тролейбуси сглобявани във вагоностроител...
https://www.youtube.com/watch?v=Qmqeb7gYtjo
 :)
Титла: Re: Автобуси "Икарус" - развитие през годините.
Публикувано от: pach в 01 Февруари 2021, 10:11:57
Една известна ни супер-диорама, с нов радиоуправляеми
модел на Икарус в 1:87:
https://youtu.be/s9WKohjaYng
 :ok: