Последни публикации

Страници: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Цитат на: gregary link=topic=3806.msg125172#msg125172 date=1713118615
https://youtu.be/e0ibXo1baYE?si=duLMAgpRxSPlW58Z
Развитие на трасето над Момин проход и Костенец, нова жп гара Костенец

За жалост "в движение" и това правят от БДЖ:
Цитат
.    Кошмарно пътуване с БДЖ - за това споделя читател на News.bg. Петър Панайотов е пътувал на 19 май с бърз влак от Пловдив до София, в който участък жп линията между Костенец и Ихтиман е била затворена заради планиран ремонт.

За ремонта потвърдиха и от пресцентъра на БДЖ, като уточниха, че дейностите са приключили в неделя вечерта. Практиката в такива случаи е пътниците на влаковете между двете гари да се превозват с автобуси.


От бюро информация на гарата в Пловдив обаче уверили Панайотов, че влакът ще пътува директно до София и за него линията между Костенец и Ихтиман ще бъде отворена. Такава информация била указана и на сайта на БДЖ и таблото.

В резултат, влакът със само 4 вагона бил препълнен, като имало и много правостоящи.

На гара Костенец обаче от БДЖ свалили всички пътници от влака и им обяснили, че трябва да бъдат извозени с автобуси до Ихтиман, където да се прехвърлят на друг влак. По думите на Петър Панайотов настъпил хаос и в дъжда на предгаровия площад в Костенец се събрали над 400 души.

Пристигналите автобуси се оказали недостатъчни и се претоварили с правостоящи, което не е разрешено за междуградски превоз.

"Шофьорите на автобусите направиха всичко възможно да помогнат, но се създаде огромен хаос и се застраши безопасността на пътуващите", разказва Панайотов. Не след дълго по нечий сигнал автобусът е бил спрян от екип на КАТ за проверка.

Какъв е обаче резултатът от проверката, не става напълно ясно. По информация на Петър Панайотов екипът на "Пътна полиция" е разрешил превозването на пътниците до гарата в Ихтиман, но вероятно са му съставили акт.

Цялото пътуване продължило около 4 ч. и 20 мин.

Припомняме, че през август 2023 г. Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ) поиска България да върне 38 млн. евро, предоставени по одобрен жп проект, по който европейското финансиране е около 140 млн. евро.

ОЛАФ настоя останалите 92 млн. евро от проекта да не бъдат предоставени на страната. Причина за това са нередности, установени по време на процедурата за възлагането на обществената поръчка и при изпълнението на проекта.

Става въпрос именно за проекта за модернизацията на жп линията между Костенец и Септември, част от жп линията между София и Пловдив, който отчасти е финансиран от Европейската изпълнителна агенция по климата, инфраструктурата и околната среда. ОЛАФ призова Агенцията да проследи връщането на средствата и спирането на останалата част от тях.   
От
https://news.bg/regions/s-bdzh-ot-plovdiv-do-sofiya-vlak-avtobus-i-pak-vlak-vse-nakrak.html
13
 :yes: :lol: :lol: :lol:
Картон съм го сложил в кавички!
Тогава такива бяха релсите на ПИКО.
 :good: :lol: ;D

ПП. Когато ГФР правеше автомобилите от ламарина, 
ГДР ги правеше от картон! Социалистическа работа!
Всъщност "Трабант"-а не е от картон, а епоксидна смола и памучни отпадъци! На го майтапеха, че е макет от картон на истинската кола!
 :lol: :lol: :lol:
15
TTL е логистична фирма, която извършва и ЖП превози под лиценза на КаргоТрансВагон и работи на площадка до гара Илиянци. Алстом ползва едно хале там под наем за поддържане на ЕМВ, а на външната площадка се беше оформил контейнерен терминал, който имаше директна ЖП връзка със солунското пристанище. До скоро обслужваха и клона на Топливо.
Този тип локомотиви са много сполучливи и много масови в Чехия и понеже вече са сертифицирани у нас, очаквам и други превозвачи да си купят такива. Освен него, TTL имат и два ганца серия 51 (51 175 и 51 150, който преди беше на хартиения завод в Белово), както и три локомотива Am-841, купени от SBB. До преди няколко месеца ходех от време на време да попълвам дупки и съм карал и трите вида локомотиви.
Фирмата обаче нещо изпадна в затруднено положение, откакто приключи работата с контейнерите и в момента доколкото знам е със замираща но никаква ЖП дейност. Не съм наясно и дали успяха да докарат сертифицирането на швейцарските (те всъщност са испански) локомотиви докрай.
17
Какво е това адско изчадие серия 51 / 741 на 0:40, 2:30 и 4:10:

https://www.youtube.com/watch?v=Fq8wTM-wYqE

Ясно е, че е производство на ЧКД, но как е успяло да пристигне в България (закупено ли е или е наето от чехите) и кои са BG-TTL? Има ли и други локомотиви от тази "серия"?

Другият ми въпрос е за варненския влак на 6:15 и по-точно какви са вагоните? Сериите са 29 74 и 19 40, дължината на вагоните е 24,5 м, както се полага за Y-ци, покривите обаче не са като на Y-ците, а прозорците са със закръглени ъгли, т.е. не са дряновски.


Иван
18
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетът на Владо Колев
« Последна публикация от Vlado - 17 Май 2024, 13:59:22 »
Заповядай в клуба, да се видим, да си побъбрим, да пием по едно кафе (самовъвела се абсолютно задължителна традиция като сме там) и на място ще се увериш в разликата в нивата...  :)
19
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетът на Владо Колев
« Последна публикация от pach - 17 Май 2024, 12:59:48 »
Мислех, че са на едно ниво с този до него!
 :yes:
20
Благодаря!
Успях. Проблема се оказа в прозрачния детайл на коша. Точно него не го бях отделил от рамата.
Страници: 1 [2] 3 4 ... 10