RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: CaLLlo в 25 Февруари 2009, 15:58:40

Титла: Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: CaLLlo в 25 Февруари 2009, 15:58:40

Наща любима фирма Modellbahnmanufaktur Crottendorf освен чехски варианти на германски серии, вече произвежда и съвсем чехска серия.

Пипнах малко снимките, че тия на сайта леко нервят ...
(http://picbg.net/u/24294/16213/280355.jpg)
http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/H0_Neuheiten_2009_S__1/n0102/DSC_8155n.jpg (http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/H0_Neuheiten_2009_S__1/n0102/DSC_8155n.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/16213/280372.jpg)
http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/H0_Neuheiten_2009_S__2/n0203/BR_41_Rekon.jpg (http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/H0_Neuheiten_2009_S__2/n0203/BR_41_Rekon.jpg)

(http://picbg.net/u/24294/16213/280373.jpg)
http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/TT_Neuheiten_2009/a06/DSC_8154n.jpg (http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/TT_Neuheiten_2009/a06/DSC_8154n.jpg)

И това, само че в ТТ



Новостите: http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/neuheiten_2009.html (http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Neuheiten_2009/neuheiten_2009.html)
Титла: Re:Новости от други фирми
Публикувано от: EMPEROR в 25 Февруари 2009, 16:20:15
Страхотно изглеждат наистина... само че защо не тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,14.15.html ?
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Февруари 2009, 21:12:17
Досега от тази фирма съм се заглеждал по BR83.10, BR43 и сега BR41. Интересно е, че при Bсички модели липсват  страничните ветроупорни стъкла на кабините (нещо недопустимо за модели с такава цена). Другият детайл, който буквално разваля моделите им е болчето на кривошипа- има го и при трите споменати локомотиви. Саше, защо не им изпратиш онази снимка на BR55, за да видят как трябва да изглежда един модел на парен локомотив?
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Февруари 2009, 21:46:17
Като казах BR83.10 се сетих, че все още няма "пластмасов" производител на тази иначе симпатична серия гедерейски локомотиви. Със сигурност в скоро време ще има, но коя ли ще е фирмата?
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: lubomir в 25 Февруари 2009, 22:47:13
Ясене, я виж тоз теснолинеен как е направен. Просто да се чудиш как нормалното НО е допуснат тоз пропуск с винта за плоска отвертка
(http://www.modellbahnmanufaktur-crottendorf.de/Produkte/Schmalspur/Harz_I/Harz102/IMG_2963n.jpg)
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Февруари 2009, 22:57:29
Не знам защо, но при теснолинейките като че ли повече се раздават фирмите! Гледам и Weinert теснолинейките по-добре ги изпипват!
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 25 Февруари 2009, 23:44:19
От "месинговите" фирми все по-често поглеждам тук: www.westmodel.de/Modelle/Sperre/Neuheiten2007/neuheiten2007.html
макар, че не съм виждал на "живо" техни модели, изглеждат много добре на снимки. Произвеждат няколко много интересни серии като BR37, BR72, BR90, много голям асортимент от стари електровози и други интересни нещица.
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: CaLLlo в 27 Февруари 2009, 21:53:17
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1431.msg20152#msg20152 date=1235598259
От "месинговите" фирми все по-често поглеждам тук: www.westmodel.de/Modelle/Sperre/Neuheiten2007/neuheiten2007.html

Тая нахална фирма си позволява да прави 2 от най-любимите ми машини (http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-basic/chin.gif) и като гледам няма да издържа дълго ...

На сайта намирам и pr. T15 (BR 9470), за която писахме наскоро - 22 бройки изчезнали между 23 и 25 г.:

(http://www.westmodel.de/Modelle/Sperre/Spur_H0/Seite_13/Seite_13/T15G.jpg)

(http://www.westmodel.de/Modelle/Sperre/Spur_H0/Seite_13/Seite_13/BR94-7G.jpg)
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Сaprycorn в 27 Февруари 2009, 23:20:04
Както пише в дебелите книги, този T15 е изпълнен по системата HAGANS, но не знам точния принцип на действие тук. Някакво много странно преплитане на щанги, но коя как и защо?
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Adrian в 28 Февруари 2009, 10:08:07


много странен лок
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: CaLLlo в 28 Февруари 2009, 11:52:21
Така като гледам, това е нещо като малет, но не съвсем понеже е с 2 цилиндъра, а не с 4, та движението на задните колела се предава чрез оная дебелата релса горе и то е постъпателно-възвратно, т.е. тя се движи само напред и назад - както се вижда, цапфите и на 5-те оси са в долно положение.

Тая машина не бях я виждал никога.
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: toniemi в 28 Февруари 2009, 14:18:26
Цитат на: CALLlO link=topic=1431.msg20301#msg20301 date=1235814741
Така като гледам, това е нещо като малет, но не съвсем понеже е с 2 цилиндъра, а не с 4, та движението на задните колела се предава чрез оная дебелата релса горе и то е постъпателно-възвратно, т.е. тя се движи само напред и назад - както се вижда, цапфите и на 5-те оси са в долно положение.

Тая машина не бях я виждал никога.

Задвижващата щанга минава точно под червено боядисаната част от рамата.
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: mitko0888 в 01 Май 2012, 22:38:37
Цитат на: Сaprycorn link=topic=1431.msg20288#msg20288 date=1235769604
Както пише в дебелите книги, този T15 е изпълнен по системата HAGANS, но не знам точния принцип на действие тук. Някакво много странно преплитане на щанги, но коя как и защо?

Системата Hagans е стандартното Walschaert с външно пълнене. Само че са добавени доста допълнителни лостове, за да може да се задвижва задната чупеща се част от рамата, като в крива да не се нарушава съществено равномерното и синхронно  движението на задните колооси. Системата е патентована 1891 година от Christian Hagans.

Двете картинки са свалени от симулатора:

(http://picbg.net/u/62092/50294/640354.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/50294/640355.jpg)

Пак там, на бутончето Notes, има обяснение на допълнителните лостове, май само на английски.
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: CaLLlo в 02 Май 2012, 00:03:17

Тоя хер Хаганс голям тарикат се оказа, патентовал е доста неща по производството на локомотивите, но ... накрая е изчезнал яко дим от бранша ...
Титла: Re:Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: XRISTO в 02 Май 2012, 09:52:17
Цитат на: toniemi link=topic=1431.msg20304#msg20304 date=1235823506
Задвижващата щанга минава точно под червено боядисаната част от рамата.

А на мене ми се струва, че минава в кухина през резервоара и оттам предава движението на задните колооси.  :blink:
Титла: Re: Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: mitko0888 в 12 Август 2020, 08:01:28
Не ги следя, но май е нова фирма.

http://www.blm-model.cz/

Титла: Re: Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Krasi Tankista в 12 Август 2020, 20:16:58
Наистина чудесна изработка, но явно не са много нови в бранша. Процесът по проектиране и произвдството на такива модели съвсем не е кратък. Иначе и за мен също са непознати.
 ;D
Титла: Re: Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: mitko0888 в 12 Август 2020, 21:58:22
Твоят приятел, грузинецът, казва че чехите били купили проекта от Микро метакит.
Титла: Re: Новости от по-неизвестни месингови фирми
Публикувано от: Krasi Tankista в 13 Август 2020, 06:33:17
Не остава празно място под слънцето.......Само тиражите са по - малки.
 ;D