RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: emilchaushev в 04 Април 2013, 09:17:09
-
Локомотив: Tillig BR52
Декодер: Flieschmann без звук по NEM651 (6 Пинов)- FLM-685402 с 80 mm кабел или FLM-685502 35 мм кабел
Digital формат: DCC
Интерфейс: Не
Фрезоване: Не
Трудност: Леко до средно
Преобразуването на този локомотив не е сложно от гледна точка на спойки, поместване на декодер и преработка на модела. По- сложното е разглобяването на локомотива за преработката и сглобяването му, но нека да започвам.
Това е кандидата за декодер- BR52 с тендер лодка.
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079571-big.jpg?r=0)
Поставям го на операционната маса и започвам с тендера. Разглобяването е лесно. След огледа решавам да сложа декодера до маховика, върху платката и в междината на горния капак.
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018046-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018056-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018058-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018059-big.jpg?r=0)
Печатната платка е необходимо да се преработи.
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018063-big.jpg?r=0)
Прекъсвам двете писти захранващи двигателя, като поставям в изолация печатните бобини. Прекъсва се и пистата захранваща задните светлини .
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018067-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018091-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018112-big.jpg?r=0)
За да използваме функцията на декодера за управление и на предните светлини, по- късно ще покажа преработката на локомотива. Сега обаче се налага да прекъснем още една писта, като ще използвам едната шина в самия локомотив вместо проводник. На долната снимка се вижда къде се прекъсва, като целта е шината и вътрешната спойка да останат свързани, а спойката водеща към колелата на декодера да се отдели. Тъй като в локомотива също има токоснемане, което идва на шината, ще се наложи да се лишим от него.
Ако не искате да правите тази преработка, то предните светлини ще светят постоянно независимо в коя посока се движи и трябва да не свързвате белия проводник никъде
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079586-big.jpg?r=0)
Запоявам декодера по долните снимки.задните светлини директно на елемента, за да не оголвам пистата допълнително, а проводниците за двигателя на пъпките, водещи към пластините му. Бялата жица за предни светлини на вътрешната площадка, а захранващите червена и черна на външните. Изолирам двустранно декодера с лепяща изолираща лента, заради металния корпус на капака на тендера.
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018724-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1887/030018758-big.jpg?r=0)
Започвам преработката на локомотива, като внимателно се разглобяват частите му, които хич не са малко, за да мога да достигна до печатната платка и токоснемащите шини. В този вариант не се налага разглобяване на щангите.
Ако не искате да правите тази преработка, то предните светлини ще светят постоянно независимо в коя посока се движи
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079523-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079524-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079527-big.jpg?r=0)
Правя замерване за да се уверя, че трябва да махна лявата, гледана отгоре, захранваща шина на локомотива.
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079528-big.jpg?r=0)
Ето това за токоснемащите шини, като махаме лявата , гледано отгоре
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079536-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079537-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1918/030079538-big.jpg?r=0)
Сглобявам локомотива и отивам да тествам.
(http://media.snimka.bg/s1/1888/030020071-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1888/030020070-big.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/1888/030020126-big.jpg?r=0)