RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Моята колекция | My collection => Темата е започната от: IKAR в 21 Юли 2013, 20:43:31

Титла: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 20:43:31
Дизелов локомотив V160 Krupp - 3-та епоха, със звук - Fleischmann 76396. Изглежда да е поорязан, ама в действителност е съвсем слабо - няма ги само алуминиевите рамки на страничните прозорци на кабината, гумените уплътнения на челните стъкла и човечето в кабината - всичко друго си седи - дори пултовете за управление са пресъздадени доколкото може в този мащаб + композиция от три товарни вагона. Конският е с отварящи се плъзгащи врати.
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89128;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 20:53:35
И понеже аз нали хич не си падам по товарните вагони, същият локомотив има за задача да тегли и ускорен пътнически Eilzug влак от края на 60-те и началото на 70-те години - на границата между трета и четвърта епоха.

Fleischmann 5127:
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89130;image)
Fleischmann 5128:
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89132;image)
Fleischman 5676:
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89134;image)
Фургон Trix 23337, вече изваден от престижните експресни влакове и включен в локалните превози:
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89136;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 21:00:29
Още един немски ускорен пътнически Eilzug влак от същото време - началото на 70-те години:

Дизелов локомотив BR 220 (V 200) Roco Platin със звук - номер 63933.
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89138;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89140;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89142;image)

Roco 45489:
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89144;image)

Roco 45491:
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89146;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 21:05:41
Швейцарски дизел-мотрисен влак TEE RAM със звук - Roco 63121. Трета-четвърта епоха, движе се между Цюрих и Амстердам и между Цюрих и Мюнхен.
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89148;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 21:11:17
Малко швейцарска теснолинейка H0m, вече в пета епоха, Rhatische Bahn - композиция Bemo 7266 110 - мотриса плюс пътнически и товарен вагон:

(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89150;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89152;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89154;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89156;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 21:13:04
Трисекционен трамвай Duwag GT8 от Кьолн - Roco 43179:

(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=3587.0;attach=89158;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 21:15:23
Градски автобус Мерцедес 0 317 от 1967-а година. Мащабът е близък до 0 - 1:43, моделът е на немската фирма Minichamps:

(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89160;image)
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 21:25:13
Двуетажен автобус Routemaster за крайградските бързи линии на Лондон - Green Line. Този модел вече съм го представял. Мащабът е близък до двойка - 1:24. Уникална детайлизация, вратите му се отварят, салонът е пресъздаден до най-малкия детайл, има си и всички външни и вътрешни надписи, които се четат с невъоръжено око. Производител е китайската фирма SunStar, но на модела въобще не му личи, че е китайски. Вдигам го буквално с родилни мъки, тежи поне 10 кила.

(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89162;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89164;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89166;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89168;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89170;image)
(http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=562.0;attach=89172;image)

Лимитиран модел със сертификат.

Оттук насетне минавам в мащаб 1 - Kiss или KM1, когато има възможност - стига ми един голям дизелов локомотив и 1-2 пътнически вагона.
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: zazo в 21 Юли 2013, 22:17:25
Виждам интерес към DB III-та епоха. Мислил ли си вместо 1 да 0?
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 21 Юли 2013, 22:33:29
Да, мисля и относно това. Общо взето да - трета и четвърта епоха - 60-те и 70-те години - или годините на по-"заобления" дизаин - когато е била актуална и съвременна нашата серия 04. А и по-късно вече почти всичко в Европа лека-полека минава на ток...Плюс това вече и нормите, свързани с шумовото замърсяване стават все по-строги и съответно вече го няма мощният дизелов "рев". Не че няма дизели и сега, но всичко е модернизирано и е със сменени двигатели, а съвременните такива не са като едновремешните. Или най-малкото звукоизолацията не е като едно време.
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: martinis в 29 Октомври 2013, 14:11:20
Адмирации за колекцията ти... Накрая този зеления ... направо ме срази - страхотен е! Какви са му размерите точно? На модела де... Има да снимаш детайли по него...  :yes:  :drinks:
С поздрави
Мартин
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 30 Октомври 2013, 10:30:59
Размерите на автобуса са: дължина 35 см, ширина 11.5 см, височина 18 см. Наистина не може да се сравнява с нищо. Направо беше тръгнал да "продъни" рафта на витрината на секцията вкъщи. Каросерията е метална - от месинг, също шасито, кормилната уредба, джантите и всички дръжки и багажници.
Ето тук има малко по-хубави снимки на "наследника" му, единствената разлика е, че е боядисан в червено:
http://www.sunstarmodelcars.com/2915/2915.htm (http://www.sunstarmodelcars.com/2915/2915.htm)
Аз, когато го снимах, пропуснах да му сложа огледалата и мигачите.
Всъщност "доставката" на този автобус беше провокирана от получилото се преди известно време тръбене из форума от някои видни специалисти, че т.нар. месингови H0 и N модели за по 4-5 бона са "уникални", "велики", "с превъзходна, ненадмината детайлност" и т.н. В крайна сметка всичко това се оказаха празни приказки, понеже лично имах възможността да съзерцавам на живо такива модели по магазини и изложения в чужбина, та видях за какво става дума. На всичкото отгоре когато стане въпрос за реално движение по релси, излагацията е тотална, а в добавка нямат и осветление. Практически единственото им достойнство е, че са скъпи и че не всеки може да си ги купи - в действителност стават само за гледане на витрината и за "фукня".

Иначе автобусът се намира за 120-130 евро включително доставката, аз моя го взех за 120, но явно бройките са доста лимитирани, понеже търговецът, от който го купих, чакаше на него три месеца да му го доставят, а после, нали на тъпанарите от ДиЕйчЕл политиката им е такава, че пратките от Германия за България минават през Гърция,  си чаках и още три месеца, за да го получа, за което време беше отишъл от Гърция в Босна и Херцеговина, после обратно в Гърция, та най-накрая пристигна  - поръчах си го за Коледа, а дойде юни. Но наистина чакането си заслужаваше - аз лично по-детайлен модел на каквото и да е не съм виждал. По едно време се шегувах, че сигурно ако го бях поръчал да го доставят в Петрово, на 35 километра югоизточно от Сандански, а не в София, по-бърже щеше да дойде.......
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 25 Юни 2019, 03:00:30
Гроздето е извънредно, извънредно кисело........най-сетне успях да си взема първата придобивка в мащаб единица, не ми се сърдете, пак ще повторя, но дребните мащаби са.....порнография в сравнение с това. Команден вагон Kiss, месингов:
(https://i.ebayimg.com/images/g/k0AAAMXQsMZRl0Lg/s-l1600.jpg)
Намерих го в и-бей, на да кажем много добра цена....чисто нов. За какво живея в Канада, я.....Сега зорът е да му се намери подобаващ дизелов локомотив със звук, който ще го тегли, но търпение му е майката. Ще се случи постепенно - за съжаление и в и-бея са го ударили на търгашлък, и на такива наглед масови локомотиви, като BR218, им искат повече от и без това обявените астрономически цени на сайта на фирмите като нови, при това за използван локомотив, втора употреба. Та ще чака засега Ферари на цената на Москвич, както казва Венци, понеже пет бона за локомотив абсурд да дам...Колеги ми предложиха мерклинския BR218, не че не мога да го взема, но ми се вижда много постен, няма да пасва на този вагон, може и да не съм прав де....
Колебаех се между този вагон и ето този:
(https://static.maerklin.de/damcontent/0d/bc/0dbcefb9d4db56bbc1c9a0cb2471f0241447424331.jpg)
Двоумих се бая време, но Мерклинският хем е "пластмасария", въпреки че много са се постарали по отношение на интериора, хем е почти двойно по-скъп.....
Надявам се като дойде вагонът, да не ме разочарова....
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 08 Ноември 2022, 13:32:21
https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10 (https://www.youtube.com/watch?v=34iLzoQA6bw&list=PLoQSMw6pkgiFh0dQ106_1BU70LMGX27oh&index=10)

https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8 (https://www.youtube.com/watch?v=LWCS4NVM2W8)

Така..... След неимоверни усилия,  скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. Авторът на клипа достатъчно добре е представил модела, аз нямам какво да добавя. Локомотивът наистина е уникален, от месинг, въобще човек като види мащаб единица, не иска и да чуе за H0. Уверих се в това за не знам кой път и по трудния начин, дребният мащаб изглежда просто детска градина, както и ширпотреб моделите на Мерклин, Роко, Флайшман, Брава, Тилиг, Пико, Трикс, Микро-Метакит, Лемако, Фулгурекс и т.н. И наистина много по-добре е един локомотив в единица, отколкото 100 и повече в H0.

За да не е самичък, му добавих и смесения пътническо-багажен вагон от втория клип (нямам възможност да купя и двата), на фирмата Вундер, пак от месинг, отново уникален, има ги дори и надписите вътре.
Ако ме питате дали моделите са произведени в Германия - за съжаление не са, и двата са направени в Китай.  За да има все пак къде да се движат, взех мобилна станция и един кръг от най-евтините релси на Мерклин....

Цените в клиповете не ги гледайте, просто в Канада не могат да продават на цени като в Германия, локомотива го взех за 1200 канадски долара (в Канада иначе тези пари отиват за секунди за наеми и разходи за храна, всичко е толкова скъпо), за вагона платих 250.

Най-неприятното нещо на този мащаб е, че иска място колкото физкултурен салон или половин футболно игрище....Иначе има евтини модели втора употреба за по стотина евро, в действителност въобще не използвани, чисто нови, неотваряни, в кутии.....

И поначало трябва много да се внимава при управление на модели в единица, понеже локомотивите и вагоните са тежки и тази ускорена маса може като нищо да ти отреже пръстите. И не могат да стоят на витрина, понеже ще съборят стената....


Малък, за съжаление негативен, ъпдейт по отношение на вагона Wunder или как просто трябва някои колеги да спрат да пишат, че видиш ли месинговите модели са перфектни, идеални и си заслужавали цената. Та след изваждането на вагона от кутията се оказа, че едната от вратите (тези на платформите, за пътници) просто я няма на мястото и - леглата на пантите бяха тотално изядени, а самата врата се мандахерцаше из кутията. Със сигурност не е станало при транспорта, понеже моделът беше перфектно опакован от търговеца, с дебели меки "легла" от дунапрен и двойна кутия. Както и да е, не ми се разправяше да връщам модела като дефектен, след три часа зор с пинсети и малка отвертка успях да монтирам вратата и да я застопоря на мястото и. Видът е перфектен, но няма да може да се отваря, ще стои постоянно затворена. Имайте предвид, че Wunder се води фирма от най-високия сегмент. Иначе моделът е перфектен откъм детайли, има ги дори надписите вътре....Просто сглобяването на такива работи от нискоквалифицирани китайци е абсолютно невъзможно. Другото, което е абсолютно недопустимо е липсата на подробно упътване за използване на модела - всичко е една листовчица само на немски, в която пише за историята и експлоатационната съдба на тези вагони (всичко това го има в книгите) и с кои копчета от мишката или централата се включват лампите в салона, багажното, кенефа и платформите. Нищо повече, нито дума как се монтират онези дребошлъци в пликчетата (кнорови ръкави, спирачни маркучи), както и дали моделът може да се движи с тях или е само за витрина. Досега най-добрите и подробни упътвания, които съм виждал, са тези на Роко.
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 08 Ноември 2022, 14:35:56
Локомотивът пък се оказа, че е с FineScale колела. Това означава, че ако искам стрелки по-нататък, трябва да ги купувам от KM-1 или от една друга скъпа "немска" фирма, чието име не запомних. С регулярните Мерклин не ставало, локомотивът щял да изпада и дерайлира по тях.
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 24 Февруари 2023, 04:52:46
Е сега ще гледате сеир. Щеше да е смешно, ако не беше трагично. Шефът ми искрено ме помоли да си направим нещо като парти с каране на влак в единица, понеже много малко са хората в този мащаб, особено в Канада. Аз естествено се съгласих на драго сърце. Подготвихме релси и цифрова централа, захранване, сглобихме всичко на голямата маса в залата за съвещания. И когато вадехме локомотива KM-1 от кутията.....той остана без талиги, и двете талиги просто изпаднаха...Огледахме за какво става дума. Оказа се, че талигите би трябвало да са прикрепени към коша с четири миниатюрни кръстата отвертка болтчета на всяка - по две от всяка страна, като на всеки две болтчета има по една планка-обувчица. Всичко това изпопада при ваденето на локомотива от стириопора. Опитахме се да сложим талигите, като завинтим болтовете с една малка кръстата отвертка, оказа се, че в предвидените за целта дупки няма грам резба! Другата пълна дивотия са задвижващите връзки между двигателя и талигите - изцяло външни, с две подобия на кардаден вал - пластмасови пръчици с разклонения в двата края, като мотовилки под формата на буквата Н, от най-евтината и калпава пластмаса, които също изпопадаха. Не мога да си представя как това ще задвижи пет кила локомотив. В крайна сметка локомотивът въобще не тръгна, аз бях в ролята на най-смешния клоун от цирка, подарих го на шефа си да си го гледа на бюрото, за себе си ще търся нещо друго. И това е локомотив за четирицифрена сума в евро, на великата немска месингова фирма. Made in China. А колко хора в този форум твърдяха с плам, че месинговите модели са перфектни, неповторими и си струват всяка стотинка. Иначе няма спор, че детайлността на модела е много добра, но едно е да го гледаш, а дали става за каране е отделен въпрос...Та, колеги, много внимавайте за какво си давате парите, това е жив пример, че не винаги хубавото е скъпо и скъпото непременно е хубаво...Пълно е със супер скъпи боклуци навсякъде.
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: Adrian в 24 Февруари 2023, 13:45:54
Snимай ни го де - визуализирай!
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: pach в 24 Февруари 2023, 20:43:27
Олелееее, може ли толкова време да имаш локомотив (дори и КМ1) и поне един път да не го извадиш от кутията!
Гледам и не вярвам на ушите си!!!!При това положение, смятам , че този локомотив най-после си е намерил мястото си!
При шефа, който да се фука с него, нищо че нищо, не разбира от това!!! :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:

Колкото до супер, мега и т.н. месингови модели и те неса по-различни от пластмасарките!
Ако гледаш цената - тя просто е за по-гъзарските лаици, дето хал хабер си нямат от хобито, но пък могат да купят "най-скъпия и хвален" модел, без да ги интересува цената. Това е валидно както  за готово сглобените тук и в Китай модели,
така и от саморъчно сглобените. Не от всяко дърво става...майстор по сглобяването, особено и ако изходните части заложени
от фирмата, продала ти месинговият модел, са зле или грешно изпълнени.
За справка дори в нашия форум - Професора се изприщи десет пъти, докато си сглоби и то със значителни подобрения и промени,
въведени от него, модела на парният локомотив (месингов) за теснолинейката му.
И се получи перфектен модел!!!1 (поне за мен)
Същевременно в ибей, е пълно с продаващи се неуспешни опити за сгобяване дори на читави модели. от всички мащаби...
Но и за тях се намират купувачи, "разбиращи" от цени и визия!!!
Чак се втрещявам че някакви такива клоунски изпълнения, се продават за безумни цени...слава на Бога - само понякога!

Съболезнования за модела и парите, но може би "всяко зло за добро"- и шефа ти е доволен и ти ще си вече по-внимателен "какво си пожелаваш"!!!
 :hi:
Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: mitko0888 в 26 Февруари 2023, 09:13:26
author=IKAR (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4350.msg123983.html#msg123983)
... След неимоверни усилия,  скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. ...

author=IKAR (https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=187.msg100280977#msg100280977)
...След неимоверни усилия, благодарение многото полезна информация в нашия форум, благодаря за което, и въпреки "експертните" драсканици от страна на "разбирачи" в другия, моделисткия (той за това е и пред закриване), скоро станах горд притежател на локомотива от първия клип - BR216 в машаб единица на фирма KM-1, с тази разлика, че моят е в червено. ...

Ако се сравнят двете изречения, на всеки ще му стане ясно защо твоят локомотив е бил в това състояние ... КАрма!

Титла: Re: Ето и моята, повече от скромна колекцийка
Публикувано от: IKAR в 04 Март 2023, 04:28:35
Да бе, карма, абсолютно никой не вярваше, че и месинговите модели са ги окепазили, но се оказа, че е точно така. Дали точно аз трябваше да изям разваленото яйце е отделен въпрос. Но е факт, че няколко човека, да не споменавам имена, които отдавна са се изпокрили и не пишат, твърдяха, че месинговите фирми държат на качеството, че цените им са напълно нормалнии т.н. Е, оказа се точно обратното, както и че в Китай читав модел просто не може да се направи, независимо дали от пластмаса или от месинг, а точно всичките отдавна ги правят там. Made in China на немски цени...Пиша просто, за да предупредя всички да внимават за какво си дават парите по принцип.