Последни публикации

Страници: [1] 2 3 ... 10
1
Отлично си се справил,поздравления.Аз също видях малко зор с модела,но мисля,че се получи както трябва!Само БДЖ! &bgflag
2
Нови 4 локомотива SMARTRON за "Булмаркет Груп" АД

https://news.bg/bulgaria/chetiri-novi-lokomotiva-smartron-pristignaha-v-balgariya.html
3
Моделчето го купих още миналата година, таман преди да изчезне от магазините. Сърцето ме заболя заради цената, но добре че имах някакви салфетки ...
Първоначално мислех да не го пипам и да си го карам оригинал. Не съм фен на БДЖ. Но после видях че се разглобява много лесно, включително и стъклата, макар и залепени, се свалят без щети и повреди. Затова реших да го направя да прилича на нещо, което ми е в моите смътни спомени за този маневрен локомотив. А и реших да се пробвам - до сега не бях правил такова неща - и да тествам разни технологии - грунд, боя, табелки, лак и какво ли не. Може пък да ми хареса и да продължа - имам за правене и 07, и 55.
Държа да отбележа че въобще не съм търсил копие на конкретен оригинал или епоха и т.н. Събрах 20-тина снимки от интернет и използвах по нещо от всяка от тях :)

Първо няколко думи за модела на mtb. По традиция, още веднага след като го купих, моделчето беше разкостено. Чехите се хвалят че колелата са с истински лагери - може и да е така:



Движението наистина е отлично. В редуктора на едната талига имаше доста шарени колелца:



Другата талига:



Двигателят е тип 130, с маховик, доста сложни карданчета. Блендите на талигите също са доста обемни и достатъчно детайлни:



Пластмасата е доста дебела и здрава, с добра детайлност, а и от тънките перила май за сега нямам оплаквания, въпреки че те видяха зор ...

До тук с хубавите приказки. Неприятните неща:
Цената - по спомени почти 250 евро, за малко дизелово локомотивче е много. А и това, което получавате в кутията, е полу-готов модел!
Трябва само да си направите осветлението. В пликче получавате едни миниатюрни пластмасови фарчета, в два варианта - чехословашки и полски. Получавате и 8 светодиода - SMD 0603, както и парче жица - проводник емайлиран лакиран. Всеки да се оправя както може.
0603 използвам и в други модели, не ми беше проблем да ги запоя, но кълбото жици, които трябва да се докарат до платката, е сериозна грозотия.
Пробвах един вариант - да елиминирам оригиналната платка, и да оставя рамата с коша и кабината като един детайл, който да се сваля от шасито, а жиците да са свързани и да се ревизират през големия правоъгълен капак над мотора.
А и платката е доста странно опроводена - може да светнеш лампите в една посока, и да угасиш надбуферните, като да остане само прожектора ??? Ако някой ще го цифровизира, съветвам да се преработи платката за да има нормални и маневрени светлини. Оригинално има светещи три напред / три назад, осветление на кабината, както и AUX1 и 2 които гасят надбуферните при светещ прожектор. Поне това успях да открия без да имам декодер. А и този NEXT18 е доста неудобен за работа. С аналоговата тапа си светят три напред / три назада. Разбира се само в бяло.



Не ми хареса особено. Оставих си оригиналната платка. Добавих два плъзгащи контакта за да мога да не запоявам / разпоявам жиците при отваряне на коша отпред. За кабината ме домързя да правя същото и сложих един малък куплунг за горния фар. Надбуферните и отпред, и отзад, са запоени директно на платката.



Тези жици в кабината могат да се скрият, но трябва да се капнат на няколко места с лепило и става много тегаво за разглобяване. Затова ги оставих така. Моите жички са безцветни, даже прозрачни и въобще не ги виждам.

Побългаряването: основния цвят се получи от смесването на няколко цвята. Имам 06 в съвременни цветове, ще правя 07  в по-тъмно червено/кафяво, тук исках нещо по-специфично. Това се получи, независимо колко е истинско.



Благодарение на един добър моделист си улесних живота с готови ваденки - не са съвсем като оригинала, но приличат:



Разбира се и четката помогна. Черните части се получиха много добре, за разлика от червено-кафявото:



След това започнаха мъките с перилата (или парапети). Не влизат, по размер не им стига 1 мм, има и едни ецове отгоре на коша, рамата не ляга вече добре върху шасито, заради новите 8 жици и т.н. Но в крайна сметка се получи това:





Като за първи опит съм много доволен. Учудващо парапетите останаха здрави, въпреки че имаше повторна борба за слагане на стъклата. Движението е отлично. Стълбичките, въпреки солидния си вид, се оказаха доста крехки. Според мен готовият модел става малко капризен - трябва да се внимава къде се хваща и как да си борави с него. Докато беше полуфабрикат ставаше и за детска ръчичка, но завършен - май не.


4
В подкрепа на инициативите за популяризиране на железопътния моделизъм в България и по случай 15 години от създаването си Сдружение „Клуб „Железопътен моделизъм – България”, съвместно със сайта и форума за железопътен моделизъм - www.railwaypassion.com, организира:

Национална среща на железопътните моделисти в България 2024 г.

Под надслов:

ДА СИ СПОМНИМ ЗА НАЧАЛОТО

Срещата ще се проведе от 04 до 06 октомври 2024 г. в Парк хотел „Панорама”, гр. Трявна.

Парк хотел „Панорама” се намира на един от хълмовете на гр. Трявна с панорамна гледка към града и билото на Стара планина.

Интернет страница на хотела:
https://complex-panorama.tryavna.biz/

Допълнително подробни снимки можете да видите на:
https://complex-panorama.tryavna.biz/gallery.html

Хотелът разполага с голям паркинг, който е безплатен за неговите гости.

За участие в срещата каним:
Всички организирани или неорганизирани в клубове, секции, кръжоци, организации или приятелски кръгове железопътни моделисти, както и всички хобисти, колекционери, макетисти, стендови моделисти, спотъри и симпатизанти, изпитващи влечение и интерес към влаковите модели и към железопътния моделизъм като цяло, независимо от мащаба, епохата и администрацията.

Да се съберем отново заедно и да споделим любовта си към това прекрасно хоби – железопътния моделизъм! Да си спомним за началото преди петнадесет и повече години, когато се проведоха първите големи срещи нa железопътните моделисти, когато ентусиазмът бе над всичко, когато не се познавахме или се познавахме малко и горяхме да разберем, че не сме сами, че хобито всъщност е любимо на много, десетки, че дори и стотици хора.

Програма

Петък– 04 октомври 2024 г.
Пристигане (по желание) и настаняване, свободно време.
19.00 ч. – вечеря
Събота – 05 октомври 2024 г.
8.00 ч. – 10.00 ч. закуска
Свободно време (каране на влакове)
13,00 ч. – обяд
Свободно време (каране на влакове)
19.00 – празнична вечеря, дисководещ
Неделя – 06 октомври 2024 г.
8.00 ч. – 10.00 ч. закуска
Свободно време и отпътуване (по желание).

Такса участие няма.

Клуб „Железопътен моделизъм - България” не се ангажира с осигуряването на модулни трасета или макети за срещата. От клуба ще бъде подсигурен само достатъчно релсов път в мащаб НО, вкл. трансформатор за аналогово управление и централа за цифрово управление за обезпечаване на нормално по нашите разбирания моделно каране. Умоляват се всички, които смятат да донесат свой подвижен състав, но и всеки желаещ, да предвидят време в събота, 05 октомври 2024 г. за оказване на съдействие при разполагането на трасето и осигуряване на движение в мащаба, осигурен от клуба.

Всички желаещи да донесат свои модули, макети и диорами, без значение мащаба или релси в различен от посочения по-горе мащаб, е необходимо до 31 август 2024 г. да го заявят на Владимир Колев (club@railwaymodellingclub.com, 0887378469 или с лично съобщение във форума) с цел разпределяне на площта на залата.

Умоляват се всички, които ще донесат свой подвижен състав да изчистят предварително колелата му.

За целите на срещата ще бъде ползвана конферентната зала в хотела. Нейни снимки може да видите на интернет страницата на хотела, посочена по-горе.

Настаняване

Парк Хотел „Панорама” разполага с леглова база за 100 - 110 души, обособени в 8 отделни вили. Всяка стая разполага със собствен санитарен възел, кабелна телевизия, безжичен интернет, климатик, тераса.

Участниците и придружаващите ги заплащат следните туристически пакети:
● 50 лв. на човек нощувка със закуска за единична стая;
● 37.00 лв. на човек нощувка със закуска за двойна, тройна стая или апартамент;
● 20 лв. на човек нощувка със закуска за младежи между 5 и 14 години;
● За деца до 5 г. безплатно (със закуска).

Осигурена е резервация за една или две нощувки по желание, започвайки от петък, 04 октомври 2024 г.

Хранене

Хотелът предлага следните менюта за обедите и вечерите:

Обяд – 12 лв. (следва да се посочи меню и бройка при заявяването за участие):
Меню 1
1. Таратор
2. Мусака
3. Еклер или плод (според сезона)

Меню 2
1. Пилешка супа
2. Свинско с картофи
3. Баклава или плод (според сезона)

Вместо супа може да се поръчат салати:
1. Шопска
2. Овчарска
3. Зеле и моркови
4. Зелена салата

Вечеря (следва да се посочи номер на меню, бройка при заявяването за участие)
Меню 1 (за един човек)
1. Шопска салата – 9 лв.
2. Пилешка пържола от бут на скара – 10,00 лв., гарнитура задушени зеленчуци – 4,50 лв./може и свинска вратна пържола на скара – 12,00 лв.

Меню 2 (за един човек)
1. Овчарска салата – 10,50 лв.
2. Пилешка пържола от бут с гъби и сос – 18,00 лв., гарнитура задушени картофи – 4,50 лв./може и свинска вратна пържола – 18,00 лв.

Меню 3 (за един човек)
1. Мешана салата – 8,50 лв.
2. Пъстърва на скара или тиган – 18,00 лв. и гарнитура картофена салата – 4,50 лв.

Меню 4 (за един човек)
1. Салата зеле и моркови – 6,00 лв.
2. Паниран кашкавал – 8,00 лв. и гарнитура домати и краставици – 4,50 лв.

Меню 5 (за един човек)
1. Зелена салата (маруля, краставица, лук) – 8,00 лв.
2. 2 бр. кебапчета – 5,00 лв.  + 1 кюфте – 2,50 лв. + 1 пил. шишче – 6 лв. и прясна гарнитура (домат, краставица, зеле) – 4,50 лв.

Десерт:
Палачинки. Хотелът работи със сладкарница за пасти и торти и по предварителна заявка могат да се осигурят и сладкарски изделия.

Празнична вечеря (следва да се посочи меню и бройка при заявяването за участие):

Меню 1–52,00 лв. (с включена сума за диджей):
1. Шопска салата – 400 гр.
2. Предястие (панирани пилешки хапки, кашкавалчета и сирене) – едно плато е 710 гр. за 4 човека – 6,25 лв. на човек
3. Свинска вратна пържола на скара
4. Гарнитура (посочва се от списъка по-долу)
5. Мезе (суджук, луканка, филе Елена) по 100 гр. от вид. Едно плато е 300 гр. за 4 човека – 4,75 лв. на човек
6. Вода 1,5 л. на 4 човека
7. Десерт, хляб – 2 филийки на човек
8. Алкохол по избор: ракия или водка– 100 гр., или чаша вино

Меню 2 – 51,50 лв. (с включена сума за диджей):
1. Овчарска салата – 450 гр.
2. Предястие (панирани пилешки хапки, кашкавалчета и сирене) – едно плато е 710 гр. за 4 човека – 6,25 лв. на човек
3. Пилешка пържола от бут на скара
4. Гарнитура (посочва се от списъка по-долу)
5. Мезе (суджук, луканка, филе Елена) по 100 гр. от вид. Едно плато е 300 гр. за 4 човека – 4,75 лв. на човек
6. Вода 1,5 л. на 4 човека
7. Десерт, хляб – 2 филийки на човек
8. Алкохол по избор: ракия или водка – 100 гр., или чаша вино

Меню 3 – 58,00 лв. (с включена сума за диджей):
1. Шопска салата – 400 гр.
2. Предястие (панирани пилешки хапки, кашкавалчета и сирене) – едно плато е 710 гр. за 4 човека – 6,25 лв. на човек
3. Свинска вратна пържола с гъбен сос
4. Гарнитура (посочва се от списъка по-долу)
5. Мезе (суджук, луканка, филе Елена) по 100 гр. от вид. Едно плато е 300 гр. за 4 човека – 4,75 лв. на човек
6. Вода 1,5 л. на 4 човека
7. Десерт, хляб – 2 филийки на човек
8. Алкохол по избор: ракия или водка – 100 гр., или чаша вино

Меню 4 – 59,50 лв. (с включена сума за диджей):
1. Овчарска салата – 450 гр.
2. Предястие (панирани пилешки хапки, кашкавалчета и сирене) – едно плато е 710 гр. за 4 човека – 6,25 лв. на човек
3. Пилешка пържола от бут със сос
4. Гарнитура (посочва се от списъка по-долу)
5. Мезе (суджук, луканка, филе Елена) по 100 гр. от вид. Едно плато е 300 гр. за 4 човека – 4,75 лв. на човек
6. Вода 1,5 л. на 4 човека
7. Десерт, хляб – 2 филийки на човек
8. Алкохол по избор: ракия или водка – 100 гр., или чаша вино

Гарнитури:
Картофено пюре, задушени зеленчуци, ориз със зеленчуци, картофи соте, задушени картофи, гриловани зеленчуци, прясна (домат, краставица, зеле).

Предлага се и меню за вегетарианци:
1. Пъстърва на скара – 18 лв. или
2. Паниран кашкавал – 8,00 лв.

Деца до 14 годишна възраст ще са на свободна консумация.

Записването за участие ще е възможно до 31 август 2024 г. като попълните формуляр, който може да достъпите на следния линк:
https://forms.gle/M4v76KBxcmGaiChz8

В него със звездичка са отбелязани задължителните полета, а именно:
      -   e-mail, трите Ви имена, телефон и брой хора;
      -   Също така трябва да отбележите броя на придружаващите Ви деца, ако има такива и тяхната възраст;
      -   Вида на предпочитаната от Вас стая;
      -   След това следва възможност да направите поръчка за вечерята в петък. Там срещу избраното от Вас меню трябва до отбележите бройките;
      -   За обяда в събота, ако заявявате такъв, по същият начин трябва да отбележите бройките на избраните от Вас менюта;
      -   За празничната вечеря всяко меню е разделено, тъй като там има значение гарнитурата. При маркиране на избрано от Вас меню пишете бройките за конкретното меню срещу избраната от Вас гарнитура.

При заявката за участие (ако се ползва хотелът) се заплаща капаро в размер на 50% от стойността на спането и консумацията. Останалата сума следва да се заплати до 30 септември. Разбира се, ще приемаме плащане и на цялата сума. Неплатилите до 30 септември цялата сума, губят възможността за участие в конференцията, освен ако не го направят без преспиване в хотела.

Сумите могат да се превеждат посредством Easypay: получател: Марио Гиргинов, телефонен номер: +359 89 848 0535, държава: България или на ръка след предварителна уговорка. По-късно ще предложим и банкова сметка, на която ще може да превеждате необходимата сума.

Тези, които няма да ползват хотел, но ще присъстват през някой от дните и/или на празничната вечеря, също следва до 31 август да заявят участие, но посочвайки само менютата на желаните от тях обеди, вечери и/или празнична вечеря, като следва също да платят цялата заявена стойност за консумация до 30 септември.

Моля, имайте предвид, че при достигане на максималната бройка от 110 човека, ще се спре възможността за регистрация за конференцията, като се ангажираме своевременно ще уведомим, ако приближим посочената бройка.

Попълването на формата, посочена по-горе, без платени в разумен срок капаро или цяла сума, или след посочените по-горе дати не води до успешна заявка за участие на срещата.

След 31 август 2024 г. хотелът освобождава за свободна продажба всички незаети места и не гарантира настаняването Ви.

Отново обръщаме внимание, че сумата за дисководещ е включена в пакета за празничната вечеря.

За въпроси и пояснения: 0898489535 – Марио Гиргинов или 0887378469 – Владимир Колев, или на имейл: club@railwaymodellingclub.com.
6
https://business.dir.bg/kompanii/po-relsite-na-ustoychivostta-transvagon-ad-burgas-vodi-patya-kam-energiyna-efektivnost

"Трансвагон" АД - наследник на вагоностроителния завод в град Бургас - вече един век е утвърден производител на товарни вагони в България.
7
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Y-модул
« Последна публикация от Vlado - 30 Април 2024, 15:56:17 »
Малко 'убавини и тук:

С бъдещия подвижен състав по теснолинейката:


Друго си е като се появи зеленинка - тревички, храсти...




Грижим се и за екологията, като залагаме на вятърната енергия. Парната тяга, като много замърсяваща, ще се допуска само за атракциони...  :pleasantry:

Вятърен генератор

Следва продължение...
8
Четири нови локомотива Smartron пристигнаха в България
Автор: news.bg
29.04.2024 16:35:42
Източник: БДЖ

Четири нови електрически Smartron локомотива бяха доставени за "Булмаркет Груп" АД. Заедно с тях компанията е придобила общо десет локомотива от серията, която вече е реализирана в над 100 броя, за последните години.
Smartron е серия локомотиви на базата на Vectron - една от най-разпространените серии локомотиви в Европа. Новият модел е предназначен за стандартно междурелсие от 1435 мм, тежат около 83 тона и могат да развиват скорост до 160 км/ч. Характеризират се с оптимизирано енергопотребление, като намаляват разходите за електроенергия с между 10 до 20% в сравнение с други модели. Локомотивите са снабдени със системи за проследяване на скорост и местоположение чрез GPS, както и със системи за 24-часово видеонаблюдение.
"Внедряването на тези локомотиви не само укрепва нашата оперативна ефективност, но и допринася значително за намаляване на екологичния отпечатък на нашата дейност," споделя Даниел Неделков, управител на "Булмаркет Рейл Карго", като добавя, че "това е част от нашата визия за бъдещето, където транспортът е напълно устойчив и в хармония с природата."
От "Булмаркет Груп" уверяват, че ще продължат модернизацията на своя подвижен състав, с цел въвеждане на екосъобразни технологии и подобрения.
9
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетът на Владо Колев
« Последна публикация от Vlado - 30 Април 2024, 11:48:24 »
Новата релсо-траверсова скара е сложена:





Следва възстановяване на контактната мрежа и баластиране. Ех, колко е хубаво човек да моделира...

Следва продължение...

10
https://youtu.be/d_U4s2ZWnPA?si=EGgq-5CVLIJfsJ9_
Строеж на железопътен мост от DB!!! Някога
Страници: [1] 2 3 ... 10