RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Nenchev в 11 Април 2019, 14:55:22
-
Както споменах в темата за месинговата платворма - там се упражняваме. Упражняваме се за един малко по-сериозен проект, а именно месингова машина GANZ DVM-2, която при нас се подвизавала като БДЖ 51, но това всички го знаят.
Та, започнахме яваш-яваш с проектирането:
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/m5g13gceceaez88cdcvxtclmdkpsjuld.JPG)
Освен това, тествахме и една нова (за нас) технология, а именно - щамповане/щанцоване или както там му се вика....Пробите са върху 0.3 мм дебел месингов лист, а резултатът....може да видите сами:
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/vkzxhewmyic5rddxhqilhponscnbtpwn.jpg)
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/y1i1ivaaitdf7zvhcyirpvepbcuick4x.jpg)
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/cu1k4neje577v3bxdlwk3q0qugfck2em.jpg)
Няма да издавам все още цялата тайна за изработката на детайла, само ще загатна, че важен технологичен елемент е 2 кг чук....Както си говорихме с Краси - Буонароти действа с чук и длето....основно..
Остава да довършим технологията за обрязване и обкрайчване и сме готови...
-
Весела задачка. Привидно прост прототип, но с много интересна и детайлна повърхност. Ще видим как ще се справите с множеството технологични проблеми, които се задават. То пък ако е просто не е интересно. Пожелавам успех в начинанието. ;D bg&flag
-
Мадан ..хунгарецът отговори почти 500 евракис и то боядисан
. Не ще да го дава златен. Т.е. ако някой иска 51, поне още едни минимум 150 евра отгоре и 20 -30 за пътя....и закръгляме на 800 евро..
Много се кефя!!!!
-
Казах ти аз, че е евтин. Моделът наистина е хубав и е направен много отговорно. Всичко си прави сам, дори и колелата. Не желае да го дава несглобен, но какво толкова - сглобява ги доста добре и ги боядисва чудесно.
:good:
-
Нормално да не иска да го дава на части....докопам ли разгъвките точно за 2 дни съм го изкопирал и изецвал... :diablo: &bgflag
Между другото, неговия модел е сгрешен - броих отворите на решетките на страничните врати - не отговарят - два или три по-малко са неговите. И на нашенския има едно чергило, сложено на решетката за въздуха - най-вероятно клапите не работят, та затапват радиатора за да достигне работна температура...както едно време на москвичите..
-
Ти пък каква грешка му откри, те страничните врати са няколко варианта. Ще поръчваш ли на унгареца, че и на мен ми трябва една бройка? А вероятно и повече от една. ;D
-
Мадан ..хунгарецът отговори почти 500 евракис и то боядисан
. Не ще да го дава златен. Т.е. ако някой иска 51, поне още едни минимум 150 евра отгоре и 20 -30 за пътя....и закръгляме на 800 евро..
Много се кефя!!!!
Не можах да разбера, тази цена за БДЖ ливрея ли е?
-
Да, 800-900 евро за бедежейска боя....
-
Версия 00 - понеже ме сърбяха ръцете да материализирам проекта, спретнах една бърза коруба на FDM-a....някои детайли липсват, като предните врати, фарове и една кутия на покрива, но те са бял кахър...:
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/cg9gqj9ixdunkgatfx1yfdb3jhqfdzi9.jpg)
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/y3iy5wl2ugr7capik0k3geurfuunou87.jpg)
(https://smurf-bg.com/aef/uploads/attachments/5jfi4yapb371pbwrdcikrbydvh0kij0p.jpg)
За да не стане объркване: с Тошеца правим два варианта на локомотивчето: вариант пласмасарка по технология "лазерно синтероване" (това на снимката си е просто FDM) и втори вариант - бакър, месинг, алуминий, сребро, злато, и разни други цветни и черни металиЙ...
-
(https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/intermediary/f/6008c73e-4b70-44e2-b005-7c966e3c7801/davhp6f-614d5875-a9c5-448b-8b62-0ec105100e2b.jpg/v1/fill/w_1024,h_512,q_70,strp/mav_class_m44_diesel_locomotive__by_futurewgworker_davhp6f-fullview.jpg)
Dommodels :
(https://www.naumann-online.de/shop/abilder/dommodels4404n.jpg)
-
Моделът на Дом моделс е малкосериен от смола, аналогов и е изчерпан отдавна.Снимки:
(http://picbg.net/u/76237/63134/883078.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883079.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883080.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883081.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883082.jpg)
;D
-
и е с донор от Лилипут - Китай..... :bad:
-
(http://www.kosanyo.hu/picture/segedlet/m44jrajz.jpg)
офф : (http://villamosok.hu/balazs/bpvasut/ipvg/ganz/rajz.jpg)
-
Ади, дай координати в Гугъл мапс, че ме изкефи и искам да го направя на макет....даже мисля да му ползвам и топографията...
-
(http://media.snimka.bg/s1/6365/038973430.jpg)
-
Адли, аз рекох че ще напишеш в гугъла: Budapest-Joszefvaros, което стои на челото на снимката.
Туй "varos" у нас му казваме варош, или вароша - някакъв квартал. Какъв квартал - на Йосиф, Джозеф или както ви харесва да го прочетете - стана Jozsefvaros.
Не е като егеш-мегеш-е.еш-бегаш, ама пак се разбира.
-
Bonjour monsieur,
опс, за това малко по-нататък...Сега сме на "Jó napot, uraim"...След дълго умуване и много тестове и проби на талиги, шасита и задвижвания с Васко открихме топлата вода:
https://youtu.be/jdwF78n_yiQ (https://youtu.be/jdwF78n_yiQ)
Минахме през варианти на талиги с кардани и силоотвод от двигателя, после с талиги, от които едната е със силоотвод от двигателя, а втората взима въртящ момент от първата посредством кардан, набухахме десетки зъбни колела и лагери и все нещо не ни допадаше. И накрая едно елементарно, просто и тъпо решение - задвижихме само средните две колела, а първа и четвърта колооси направихме с голям аксиален луфт (въздух в буквален превод, в технически превод: хлабина). Повзаимствахме малко от парните локомотиви, така да се каже.
Не обръщайте внимание на коша - още е в суров вид, набързо издялан с теслата за да можем да тестваме задвижването. За сметка на недодялания вид, пък си имаме доста добра маневрена скорост с любимия ни мотор MITSUMI 030 DC12V с 13500 оборота при 12 волта. Понеже няма много място за маховик, а и честно казано, не ми се занимава особено с маховици, компенсирахме липсата на въртящ момент с повечко обороти на двигателя. Една джиджина зъбна редукцийка свърши работата - 8:21 за по-любознателните. Сега предстои още малко заигравка с допуските и токоснемането - да си взима точец от осемте колелца, та да не запича по стрелките.
А, и за малко да пропусна да спомена за специалитета на Васко - Машиниста - тази малка маневрена въшка, която не надвишава 115 мм дължина прогнозно ще тежи около 400 грама, че има място за интериор, машинист и помощник машинист в кабината. Дали има смисъл? - Твърдо нйе, ама нас пък яко ни кефи.
Венсеремос!
-
Ето идеи и за 51-ва: https://www.youtube.com/watch?v=kh1Sw1mp1OM ;D
-
Ето идеи и за 51-ва: https://www.youtube.com/watch?v=kh1Sw1mp1OM ;D
Любопитното в този клип е самозапалването на насъбралите се сажди в комина на 51 серия и предизвикването на пожар около релсите!
Ако не го бях видял ,нямаше да повярвам!
Причината е явно някаква повреда в двигателя,чува се някакво тракане ,детонация от неизгоряло гориво и малки атомни взривове... ;D ;D ;D
-
Мислех да не го показвам, понеже все още е в прекалено суров вид и има много неща за довършване и за доизкусуряване, ама като събудихте темата.....
(http://pi-models.com/store/products/1588538820/files/IMG_20200503_175142.jpg)
(http://pi-models.com/store/products/1588538820/files/IMG_20200503_175149.jpg)
(http://pi-models.com/store/products/1588538820/files/IMG_20200503_175156.jpg)
(http://pi-models.com/store/products/1588538820/files/IMG_20200503_175206.jpg)
(http://pi-models.com/store/products/1588538820/files/IMG_20200503_175211.jpg)
(http://pi-models.com/store/products/1588538820/files/IMG_20200503_175219.jpg)
-
Супер става коша!
Само как ще измислиш самозапалването от клипа,това е трудното!
:lol: :lol: :lol:
-
С пиратка, може.
-
Аз пък си мислех да ползвам миниум и бронз и стъкълца от счупено шише от карнобатска мастика - за осколки...
-
:lol: Това с миниума ми хареса повече. Страхотно е моделчето! Очакваме, още от кадрите на татък!