RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Аналогово управление | Analog Control => Темата е започната от: BaHkaTa в 06 Януари 2012, 03:37:23

Титла: Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 06 Януари 2012, 03:37:23
Тази част от форума е леко назад останала :) Ще я раздвижа малко. Прочетох всички теми и се чудех дали да поствам в старата тема "Брояч на вагони за контрол на заетостта на релсов участък" или "Автоматизиран ЖП прелез". Много е изписано но сякаш малко е направено. Реших да отворя нова тема тъй като не се вписвам в старите теми със сегашната си идея, понеже това което съм замислил като схема не предлага никакво броене и не определя посоката на движение (макар че сега като се замисля ще определя и посока)

Схемата e съвсем елементарна както за изпълнение така и като функционалност. Както е казал Айнщайн "гениалността е в простите неща". В кратце схемата ще служи за следене на заетостта на коловозите чрез инфрачервени емитери и четци разположени между траверсите. Ще се подава обратна връзка чрез светодиодна индикация върху контролното табло, което всъщност ми беше главната мисъл, за да се добива представа какво е състоянието на другия край на макета или на ниво -1 или в тунел без никаква видимост. Когато върху опто елементите има предмет локомотив или вагон тогава съответната верига се задейства и включва светодиод за съответния сектор. Така както съм го планирал схемата ще може да се разширява с допълнителни сензорни модули според нуждите.  Може да се мисли за в бъдеще и за версия за DCC но това е много напред във времето. Друго приложение на схемата е да дава информация при навлизане в коловоз последния вагон дали е отстъпил достатъчно от входната стрелка така че да няма катастрофи. Както всъщност може да следи и периметъра на изходната стрелка. Вдъхнових се когато карахме една пътническа композиция с 46-ца и трябваше да спре в обръщателното ухо и да изключим захранването, но спря по-напред и лока забръмча като включиха централата защото беше застъпил следващия сектор. С тази схема ще може спокойно да си гледаме таблото без да ставаме въртоглави и да се питаме "я виж дали отстъпи достатъчно" или "изтегли ли се достатъчно"

Като за начало купих няколко интегрални схеми една торба други чарколяци и универсална платка. Почивните дни ще се консултирам с един приятел, който разбира повече от мен. Ще изчистим схемата и се почва сглобяването на протипа. Ще поствам резултати. Надявам се да ви е интересно.

Ден първи - дъ бегининг
(http://hobbyshop-bg.com/IMG_11453_ps.jpg)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 06 Януари 2012, 04:17:04
Ако правилно съм разбрал, идеята е наредени между траверсите фототранзистори, така че където и да има има возило, то ще е закрило поне един транзистор. Прав ли съм?
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 06 Януари 2012, 04:36:26
Да. Прав си. Сензорите може да са наредят на произволно разтояние един от друг, но не на по-голямо разтояние от дължината на най късия вагон или локомотив. Това е за максимална прецизност и в случай че искаме да следим не само глухите коловози и тунели ами всичко дето се движи по релси. Инак за цели композиции може да не са толкова на гъсто. В дългите линии дори още разредени тъй като влака се движи по-бързо в тези участъци. Но в закрити части на макета като ниво -1 и тунели строго желателно е да са на гъсто, не че се разкачат вагоните, но може да се случи и ако спре между два сензора катастрофата е на лице.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 06 Януари 2012, 09:02:01
За да се задейства фото приемник (без значение каква дължина на вълната е светлината),
отразяващата повърхност трябва да е гладка и да има отразяваща способност, т.е. да е
метално фолио, метализирано стъкло и т.н. Иначе не става, още повече, че влакът се състои
от отделни вагони, между които има пролуки, долните им страни са релефни заради пресъздаването
на спирачната система, така, че е абсурд да се направи добре работеща система по този начин.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 06 Януари 2012, 10:48:17
Да, може би е така. Не знам. Никога не съм правил подобна схема. Пък и никога не съм виждал на живо подобно схемно решение от където да почерпа идей за плюсове и минуси. Доста е писано по тоя въпрос различни идей в доста сайтове. Липсват ми още две ИЦ-та. Днес ще ги купя и вероятно утре ще пристъпя към сглобяването. За сега имам надежди че ще работи  :yes: а какво ще се получи божа работа  :pleasantry: Теоретично е едно на практика излиза друго. Докато не го видя как работи и къде се дъни не мога да коментирам. Но със сигурност ще ползвам и чужд опит.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 07 Януари 2012, 22:19:56
Днес се сдобих с всички необходими елементи за протипирането на въпросната схема. Започва се работа. Ако ми дойде музата може да пусна първи резултати след броени минути, но да не се заричам. Когато тогава :) Залавям се с PBB-то

Ден втори - дъ прототайпинг
(http://hobbyshop-bg.com/IMG_11455.jpg)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: CaLLlo в 07 Януари 2012, 23:13:42

Това за което ти говори Дани се постига сравнително просто - залепват се станиолени ленти или такова тиксо отдолу на всички возила, с лице към пода, примерно в началото и края на всеки вагон, примерно на куплунзите отдолу и си готов. Но преди това сам трябва да си отговориш на няколко трудни и противоречиви въпроса.

В общи линии всеки такъв датчик трябва да задейства индивидуален моновибратор с период на импулса примерно 3 секунди ... и когато всички датчици в даден участък мълчат, това би трябвало да означава, че в него вече "няма нищо".
Хубавичко осмисли нещата преди да пристъпиш към действие! Изчисти идеята отвсякъде и тогава чак сядай при поялника! Сам си отговори на следните въпроси:

-какво се случва при нормално движение на подвижен съсътав?
-какво се случва при преминаване с максимална скорост?
-какво се случва при преминаване с минимална скорост?
-какво се случва при спял влак и дали има значение къде точно спира?
-какво се случва при много дълъг влак, който заема 2, дори 3 участъка?
-ако един ден ти дойдем на гости и носим подвижен състав, на всички возила ли ще трябва да си налепим станиоли отдолу за да можем да ги пуснем по твойто трасе? Изключения от това не се ли допускат ... и колко от тях можем да пропуснем??
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 08 Януари 2012, 10:24:38
Снощи стана един малак фейл. Наредих елементите опроводих ги. Пуснах ток и нищо не тръгна и даже позамириса и един свето диод предаде богу дух. PBB-то не е ползвано от достааа време. Май някъде има нещо късо между контактите. Трябва да го разглобя и почистя а не ми се занимава да редя стотици пластинки обратно. Май ще играе поялника върху универсална платка колкото и да не ми се искаше да запоявам преди да изтествам схемата.

Инак мерси за съветите приятели, но нямам намерение да ползвам лепенки. Искам да направя нещо ново и инновативно. Целта ми е универсална работеща схема без усложнения с бели листчета и станиоли по моделите. Знам че схемата ще сработи и без тях, просто снощи стана гаф с първия прототип 0.1
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 08 Януари 2012, 12:02:05
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70277#msg70277 date=1326011078
Искам да направя нещо ново и инновативно. Целта ми е универсална работеща схема без усложнения с бели листчета и станиоли по моделите. Знам че схемата ще сработи и без тях, просто снощи стана гаф с първия прототип 0.1
Що си мисля, че ще има и други гафове занапред?
Абе като си имаш време за губене, губи си го, твое си е.
:yes:
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: Gogo55 в 08 Януари 2012, 12:13:13
Нека мислим позитивно, Ванката ако имаш нужда от помощ постни и схемата тук, повече глави по добре мислят.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 08 Януари 2012, 12:38:48
Няма място за притеснения, нормално е.
Ако тръгне от първия опит - значи има грешка (това в рамките на шегата).
Следя с интерес, защото на мен ми се стори сложно така и се преориентирах към друг принцип.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 08 Януари 2012, 12:52:37
Цитат на: Gogo55 link=topic=3515.msg70295#msg70295 date=1326017593
Нека мислим позитивно, Ванката ако имаш нужда от помощ постни и схемата тук, повече глави по добре мислят.
Мисленето позитивно и мечтаенето са две съвсем различни действия.
Добрите познания по електроника в случая биха били от голяма ползва.
Най малкото за да се избегне "наливането от пусто в празно".
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: Gogo55 в 08 Януари 2012, 13:57:39
Да сложа и мойте 5 стинки в тази тема тогава, дет се вика може да са от полза на някой. Преди време бях правил един брояч на навивки за бобинажна машинка. Сега след кратък размисъл реших че може да се ползва и за брояч на влаковете. За целта просто промених в сорса думичката "навивки" на "локомотиви"-работа за 1 минута и хоп готово. Термометъра може и да не се слага, ама да има там щото остана доста памет в микроконтролера.
Подробно обяснение на схемата и .рар файл за дърпане със нужния .хех и симулация в програмата протеус тук:
http://forum.gogobg.net/viewtopic.php?f=3&t=158&p=1001#p1001
и снимка :
(http://forum.gogobg.net/download/file.php?id=458&)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 08 Януари 2012, 14:14:51
Локомотивите са лесни.
Флайшман си имат и традиционно решение по въпроса - контакт тип гъба, вграждан на всеки един локомотив.
Начини за локомотивите много. Като влязат в играта и вагоните от влака обаче става един мазаляк...
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 08 Януари 2012, 14:15:37
Като начало добре, но ние търсим дали даден участък от пътя е зает с какъв да е подвижен състав.
Ще преброи, че са преминали три локомотива, но ще знаем ли с колко вагона е бил всеки от тях и в кой участък се намират? Посоката е неизвестна => не знаем дали е влязъл или излязъл от контролирания коловоз. Не знаем и дали е само локомотив или дълъг влак, последния вагон на който е на 2 м по-назад.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: Gogo55 в 08 Януари 2012, 14:22:46
Цитат на: bdz43r link=topic=3515.msg70313#msg70313 date=1326024937
Като начало добре, но ние търсим дали даден участък от пътя е зает с какъв да е подвижен състав.
Ще преброи, че са преминали три локомотива, но ще знаем ли с колко вагона е бил всеки от тях и в кой участък се намират? Посоката е неизвестна => не знаем дали е влязъл или излязъл от контролирания коловоз. Не знаем и дали е само локомотив или дълъг влак, последния вагон на който е на 2 м по-назад.
Темата е на Ванката и аз май не трябваше да се включвам.Нещата не са  нито сложни, нито трудни. Сега съм на етап макет, и когато стане макета ще направя и това така както трябва да бъде, както и още доста други неща, ако Ванката не ме е изпреварил та да взимам наготово :drinks:.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: CaLLlo в 09 Януари 2012, 12:51:54

BaHkaTa, смятай че си настъпил мотиката! Защо ли? "Определянето на заетостта" е най-големият проблем при управлението на макета! Това осъществи ли се някак, всичкото останало управление става доста по-лека задача.
Дани-widowmaker-а неслучайно е скептик, просто защото знае за какво става дума ... присъединявам се към него, дори ще ти кажа, че ако решиш някак тоя проблем с оптика, лично аз ще те предложа за "Нобелова награда за мделизъм". Прави ти чест все пак, че веднага откри най-големият проблем.
Да се върнем малко по-назад, какви са всички възможни варианти? - само 3:

1) Регистри и точкови датчици за заемане (трябва да знаем посоката на движение)
2) Оптични датчици за присъствие - твоят метод
3) Датчици за консумация в участъка
4) Някаква елегантна комбинация от горните 3

1) Регистри и точкови датчици за заемане - регистрите може да са: електронни тригери, регистри и т.н.; бистабилни релета тип BTTB, или всякакви други релета + контактни датчици, примерноно "гъбата на Fleischmann" (widowmaker), релсовите контактни вилки на Piko и др.
Неудобство: Трябва някак да знаем посоката на движение (bdz43r), за да регистрираме правилно заетостта в участъците. Това не е чак толкова голям проблем, но е ангажимет с който все пак някак трябва да се справим.
Предимства: Евтина, логична, лесна за осъществяване. Проф. Тано е разбирач-професионалист и за своя макет (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,587.msg6756.html#msg6756) той е избрал именно тая система, с всчките й предимства и недостатъци.
Недостатък: Методът дава информация за влизане в участък, но не дава за успешно излизане от участък, както и за постоянно присъствие там (спрели вагони).

2) Оптични датчици за присъствие - твоят метод - в по-горен пост съм казал какви проблеми има за разрешаване

3) Датчици за консумация в участъка - това е най-интелигентният метод и дава най-много вярна информация, но с цената на определени неудобства.
Локомотивът е лесен, той винаги консумира, дори и спрял винаги дава някакви утечки и това ни върши чудесна работа. Но с вагоните какво правим!?! - тук става "мазаляк" (widowmaker). Още преди 20 години фирмата Arnold за Spur N имаше готови блокчета, които определяха заетост на базата на консумация. Вагоните там отбелязваха присъствие по доста баламския начин - в края на влака се слага готово, произведено от фирмата фургонче с лампа за задни червени светлини на влака. С 1 куршум - 2 заека - веднъж получаваме задъжителните червени светлини отзад за край на влака; и второ, консумацията на лампата дава информация, че в участъка има вагони. Тоя метод е добър, но има своите неудобства и не ни е съвсем достатъчен. Идеалният вариант за нас би бил - всеки вагон да можем някак да регистрираме че е там. Обаче как точно!?! И да може да е най-евтино и лесно!!
Навремето когато нямаше още цифрово управление, стигнах до следната идея по въпроса с консумациите и заетостта: Бързо се отказах от определяне на заетост чрез регистриране на консумация от постоянния ток за захранване на локомотива, просто защото тя не дава информация за заетост винаги - метнах се в друга посока. Осветяването на вагоните при аналогово управление и без друго беше проблем - светят само в движение, консумирайки от тока за локомотива. Постоянно осветяване на вагони(и срели) там се постигаше само по един начин, с т.н. "Луксконстанта". Тя представлява генератор на допълнително променливо напрежение с честота 20-22 до 100 kHz въху релсите, което не би трябвало да влияе на локомотива (той вътре е с П-образен противосмутителен LC-филтър), а да захранва само вагоните през кондензатор 10-100 nF във всеки вагон. Чудесно, ще следя консумацията именно от този изтоник, а не от постояннотоковия източник за локомотива и това ще ми е съвсем достатъчно.
Предимства: Постояннотоковият източник е освободен от лакомите за ток вагони, щото тогава бяха още с крушки; Вагоните винаги светят и в движение, и спрели ... и денем, и нощем! За да вкарам в играта и несветещите (товарни) вгони, трябва само да им сложа малък кондензатор, или кондензатор + резистор и ... Бинго!!! ... решавам най-после тежкия проблем със заетостта!
Недостатъци: Токоснемане на всеки вагон (светещ/несветещ); Кондензатор във всеки вагон влиза в противоречие с новопоявилото се вече цифрово управление с променлив ток, просто защото би товарил недопустимо централата. Изход от тая ситуация би могло да бъде - вместо кондензатор, само резистор примерно 1k, който товари пренебрежимо малко, но затова пък - "информира" за заетост.

Дали за цифрово или аналогово управление, трябва само две неща да се направят:

   - датчик за консумация с голям диапазон на консумациите - от милиампери (дори за 1 неосветен вагон) до 1-1,5А за локомотива и това не е кой знае колко голям проблем; но и все още много неприятната хардуерна интервенция -
   - токоснемане на всеки вагон (светещ/несветещ) + резистор. В най-простия случай това е резистор меду 2-те талиги при 4-осен вагон, но се продават и готови колооси за вагони с резистор вътре в оста - само сменяш 2 от колоосите с такива и си готов.

Ако това бъде осъществено оптика просто отпада.

Много добре трябва да се избистрят нещата и на по-високо ниво - твоята системата за заетост да бъде приложима и при двете системи, ако може - цифрова и аналогова. Това да "ожениш" макета само за едната система би било грешка!

4) Някаква елегантна комбинация от горните 3 - тук вече е твой ред, давай !!!
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: pavel75 в 09 Януари 2012, 14:30:10
Когато правих модула с прелеза исках бариерите да се командват автоматично - когато в участъка има някаква жп возило да пусне бариерите и докато не излезе от участъка те да останат спуснати. За мен най-доброто решение е брояч на оси.
Регистрирах се във форум за електроника и попитах. Проблемът, е че хората там са доста напраднали и не винаги ми е ясно това което казват. Ето линк към темата ако това ви помогне:

http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=42491&highlight=%E1%F0%EE%FF%F7&topicshow=Схема%20за%20брояч%20на%20импулси (http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=42491&highlight=%E1%F0%EE%FF%F7&topicshow=Схема%20за%20брояч%20на%20импулси)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 09 Януари 2012, 15:23:47
Цитат на: CaLLlo link=topic=3515.msg70246#msg70246 date=1325970822

Това за което ти говори Дани се постига сравнително просто - залепват се станиолени ленти или такова тиксо отдолу на всички возила, с лице към пода, примерно в началото и края на всеки вагон, примерно на куплунзите отдолу и си готов. Но преди това сам трябва да си отговориш на няколко трудни и противоречиви въпроса.

В общи линии всеки такъв датчик трябва да задейства индивидуален моновибратор с период на импулса примерно 3 секунди ... и когато всички датчици в даден участък мълчат, това би трябвало да означава, че в него вече "няма нищо".
Хубавичко осмисли нещата преди да пристъпиш към действие! Изчисти идеята отвсякъде и тогава чак сядай при поялника! Сам си отговори на следните въпроси:

-какво се случва при нормално движение на подвижен съсътав?
-какво се случва при преминаване с максимална скорост?
-какво се случва при преминаване с минимална скорост?
-какво се случва при спял влак и дали има значение къде точно спира?
-какво се случва при много дълъг влак, който заема 2, дори 3 участъка?
-ако един ден ти дойдем на гости и носим подвижен състав, на всички возила ли ще трябва да си налепим станиоли отдолу за да можем да ги пуснем по твойто трасе? Изключения от това не се ли допускат ... и колко от тях можем да пропуснем??

Много се радвам че темата ви е интересна. Ще ми е особенно приятно ако успея да разреша този проблем в помощ на всички.
Оптичната двойка се храни от двоен осцилатор с честота 30khz през 350ms интервал. Имам 3 четения на сензора за 1 секунда, което прави доста прецизна схемата и автоматично елиминира първите ти три питанки за преминаване с мин/норм/макс скорост.

Това къде спира влака няма значение и не трябва да разглеждам така въпроса. Влака не се напасва към схемата а точно обратното е целта ми. При спрял влак в коловоз схемата ще дава информация за заетост в секторите в който са монтирани опто 2-ки. Тоест всичко зависи от броя на сензорните 2-ки и колко на често са разположени.

Ако влака е много дълъг и заема два или три участъка, то тогава присъствието му ще бъде регистрирано от схемите отговарящи за тези участъци.

Отностно лепенките, както казах не искам да напасвам влака към схемата. За основа стъпвам на IR схема от КЕНЕФ (писуар) за която абсолютно гарантирам че не трябва да си лепя квото и да било по оная ми работа за да се пусне водата когато се отдалеча  :lol: Вярно използваните там елементи не стават за макети освен ако не са "G". IR емитера е 10мм което в НО си идва леко грамадно.

Вчера нямах време за хобито  :( Днес ако мога да откача няколко часа ще поработя, освен това имам гръмнал LED и това ме гложди от вътре. Не обичам да не ми се получават нещата, но пък от друга страна това е нормално при :beta: прототипиране.

П.С. липсва иконка за alpha версия ;D
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: emilchaushev в 09 Януари 2012, 15:59:14
Ванка, темата е интересна и мисля да налея малко мисли , както за целта,м за която я замисляш , така и за бариерата, която спомена Павката

За да не се съобразяваме с дължина на влаков, вагони, локомотиви и колко често да слагаме датчици набързо надрасках една схема.
Тя е с броене на оси, както и предлага Павката. Има датчик в началото и в края на участъка, който искаме да наблюдаваме. Самия датчик може да е и от сензор на мишка и пак ше върши работа ако се сложи на глава релса да брои оси... може и по- високо да брои вагони.. изобщо няма значение какво ще броим.
 Идеята е следната. Имаме натрупващ брояч на входния датчик и натрупващ брояч на изходния датчик... Всеки разряд се сравнява и ако има разлика между входния и изходния броя, значи нещо се намира между тях.. схемата не е необходимо да се нулира, защото сравнява побитово... а ако все пак единия пропусне да преброи нещо винаги може да е сложи един Reset бутон..
Схемата е с 4 бита на броячите, т.е. броим 16 обекта, но винаги с добавянето на още тригери, може да се разширява, което е за предпочитане.
(http://media.snimka.bg/9902/026059412-big.jpg?r=0)

Друг вариант е входния брояч да е сумиращ, а изходния да е изваждащ, но не ми се мисли в момента за конкретна схема.

Дал съм го много просто. Нистина предполагам че има и микропроцесори дето могат да я вършат тая работа, но със сигурност може да се намери някой 16 битов брояч на готова интегралка, без да си тровим живота с останалите.. колкото по- просто, толкова по- добре
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 09 Януари 2012, 18:11:23
Според мен най добре е комбинация от двете. :) Брояча регистрира присъствие в целия участък тоест от точка А "вход" до точка Б "изход" и дава информация колко вагона точно има, но ако има движение напред назад между входа и изхода то тогава не знаем къде се намира влака върху линията. Докато IR схемата ще показва точното им положение в участъка, така че ще се знае колко свободно място има отпред и отзад за извършване на маневри примерно. Брояча ще ми даде еднаква информация и за товарна къса гондолка и за пътнически вагон, но заетото пространство е различно. Това което на мен ми е нужно да знам колко е зает даден коловоз не колко бройки вагони има вътре, но си струва да се поработи и над тази идея.
Като стане IR модула, ще помисля и за други схеми в комбинация. Бавно но славно, не бързаме за никаде :)

Айде бегам от работа сега. До по-късно.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 09 Януари 2012, 20:01:02
Цитат на: emilchaushev link=topic=3515.msg70414#msg70414 date=1326117554
Идеята е следната...
А как отчиташ дали вагоните влизат или излизат,
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: emilchaushev в 09 Януари 2012, 22:10:17
Няма значение посоката на движение защото тя ще разбалансира състоянието на другия брояч и ще се обележи че има заемане
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: Mixy в 09 Януари 2012, 22:15:13
Аз бих го направил по следния начин: в началото и края на контролирания участък се поставят по 2 брояча (общо четири) като по този начин ще се отчита посоката. Броячите могат да са оптични или електрически (с контакти на релсите). Системата може да се управлява от PIC, 8051 или някакъв друг микроконтролер. Може да се постигне и с дискретни 74xx схеми, но ще бъде по-сложно. Всяка двойка броячи се настройва да отчита посоката така, че когато регистрира влизаща колоос (или возило) в участътка, увеличава стойността на даден регистър с 1-ца, а когато има излизане на колоос от участъка, стойността се намалява с 1-ца. Участъкът се счита за зает, когато стойността на регистъра е > 0. Ако дадена композиция премине без спиране, първата двойка броячи ще пълни регистъра, а втората ще го изпразва. Ако композиция навлезе до някъде и после се върне, двойката през която преминава, първо ще пълни регистъра, а после (при смяната на посоката) ще го изпразва. Един байт би трябвало да е достатъчен за регистъра – препълване ще настъпи само при композиции с над 64 броя 4-осни возила. Това го мислех за моя бъдещ автоматизиран прелез, но засега все още е само идея :) За гарови коловози ще изисква доста повече броячи (4x), но ако гарата не е голяма, би могло да стане ;)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 09 Януари 2012, 22:55:27
Цитат на: emilchaushev link=topic=3515.msg70460#msg70460 date=1326139817
Няма значение посоката на движение защото тя ще разбалансира състоянието на другия брояч и ще се обележи че има заемане
Ако влакът винаги влиза от единия край и излиза от другия - да, посоката е без значение. Но ако влезе от единия край и се върне обратно през същия край, трябва да знаеш посоката.
При мен системата работи успешно. За да стане универсална обаче, трябва само да се поработи върху начина на отчитане - сензор за колоосите, който обаче да не стърчи твърде много около релсите.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: CaLLlo в 10 Януари 2012, 00:38:25
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70410#msg70410 date=1326115427
.  Оптичната двойка се храни от двоен осцилатор с честота 30khz през 350ms интервал. Имам 3 четения на сензора за 1 секунда, което прави доста прецизна схемата и автоматично елиминира първите ти три питанки за преминаване с мин/норм/макс скорост. .

 Хубаво, разбрахме че там има влак, но това е само началото на процеса. А кога процесът свърщва, т.е. кога решаваш че там вече няма нищо?
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 10 Януари 2012, 01:18:27
Ако правилно съм разбрал - влак няма, когато няма сигнал от нито един сензор.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 10 Януари 2012, 17:51:32
Цитат на: CaLLlo link=topic=3515.msg70485#msg70485 date=1326148705
Хубаво, разбрахме че там има влак, но това е само началото на процеса. А кога процесът свърщва, т.е. кога решаваш че там вече няма нищо?
При мен може да се каже че процес няма. Всеки сензор си има собствена индикация. Когато IR приемника спре да се храни чрез отражен лъч от IR емитера тоест при липса на лок или вагон който го засенчва, тогава се сигнализира че там няма нищо, защото в действителност там няма нищо.
Когато над сензорите има лок или вагон отчитат присъствие, в това време останалите не покрити сензори мълчат - тоест няма заетост.

Снощи поработих малко и сглобих главния захранващ модул на LED драйвера. Двата осцилатора работят идеално. Виждат се пулсациите на IR емитерите. Ще ме питате как виждам в инфрачервения спектър, ами с видео камерата ми :) Остава да довърша модула на IR приемика. После тестове и демонстрация на живо :)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: CaLLlo в 10 Януари 2012, 19:39:45

Явно тая информация не ти трябва за някакво управление на макета, а просто само да виждаш/знаеш има ли там нещо. Готино!
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 11 Януари 2012, 12:55:03
Всичко по реда си :) Много бързате айде дайте да направим совалка от първия път. За момента съм постигнал това което исках. Както казах в първия си пост, ще получавам информация за движение/заетост в ниво -1 и други участъци без видимост като тунели. Та перва ще се мисли как да се разшири приложението на схемата. Управление на релета, DCC съвместимост и т.н.

Ден трети - дъ асемблинг анд тестинг
Ето как изглежда схемата изцяло завършена върху бредборда
(http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/mywork/schematics/IRmod4s_v03.jpg)

Ето и кратко клипче от теста да се види как работи всъщност
http://hobbyshop-bg.com/gallery/showimg.php?file=/mywork/schematics/IRmod4s_v03.wmv (http://hobbyshop-bg.com/gallery/showimg.php?file=/mywork/schematics/IRmod4s_v03.wmv)

EDIT:
Добавих и връзка за даунлоад, ако има проблеми със стриймването.
http://hobbyshop-bg.com/gallery/pictures/mywork/schematics/IRmod4s_v03.avi (http://hobbyshop-bg.com/gallery/pictures/mywork/schematics/IRmod4s_v03.avi)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: CaLLlo в 11 Януари 2012, 13:54:42

Цитат на: pavel75 link=topic=3515.msg70403#msg70403 date=1326112210
... Проблемът, е че хората там са доста напраднали и не винаги ми е ясно това което казват. Ето линк към темата ако това ви помогне:
http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=42491&highlight=%E1%F0%EE%FF%F7&topicshow=Схема%20за%20брояч%20на%20импулси (http://forum.eshop.bg/viewtopic.php?t=42491&highlight=%E1%F0%EE%FF%F7&topicshow=Схема%20за%20брояч%20на%20импулси)

Павка, онова което не си разбрал там е почти същото като това тук:

Цитат на: CaLLlo link=topic=3515.msg70391#msg70391 date=1326106314
...   - токоснемане на всеки вагон (светещ/несветещ) + резистор. В най-простия случай това е резистор меду 2-те талиги при 4-осен вагон, но се продават и готови колооси за вагони с резистор вътре в оста - само сменяш 2 от колоосите с такива и си готов. ...

"Релсова верига" е специална допълнителна променливотокова електрическа верига, която се затваря през металните колооси на истинските вагони и локомотиви, с други думи всяка колоос дава накъсо двете релси и така се разбира, че там има подвижен състав, някакъв.
При моделите колоосите на вагоните не дават късо, нито някакви слаби утечки ако са несветещи и за това добавяме колоос с резистор вътре ... и вече имаме слаба утечка, която ни информира за наличие на подвижен състав. С 2 думи, нещата стават вече като при истинските влакове.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 12 Януари 2012, 14:25:42
Снощи поработих още малко над схемата. Проектирах и разширителния IR модул към основната схема. Внесох някои малки подобрения. Настоящата версия е 0.5 все още върху бредборда, но мисля това да е последната бета, тъй като по задание функционалността е изпълнена на 100%. Ще я сглобя и върху PCB да добие нормален вид. Ще кача снимки и ново клипче с кратка демонстрция, но това след около час приблизително, тъй като ми се отвори работа докато пиша тук.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 12 Януари 2012, 15:02:17
Мисля, че трябваше най-напред да направиш сухи проби с един сензор и поведението му при среща с разнообразен подвижен състав. Така става малко отзад-напред.
На пръсти, огледало, фолио и бяла хартия и моите сензори реагират, но на черната рама на вагона - не.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 12 Януари 2012, 15:56:23
Ето нагледно какво съм постигнал.
(http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/mywork/schematics/IRmod8s_v05_1.jpg)
(http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/mywork/schematics/IRmod8s_v05_2.jpg)
(http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/mywork/schematics/IRmod8s_v05_3.jpg)

Кратко демонстрационно клипче
Онлайн (гледа се с WM Player 9) (http://hobbyshop-bg.com/gallery/showimg.php?file=/mywork/schematics/IRmod8s_v05.wmv)
Линк за даунлоад на AVI файл (http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/mywork/schematics/IRmod8s_v05.avi)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 12 Януари 2012, 16:45:35
СТИРОпор, Ванка, другото е пор, па бил той и стерео (сигурно щото е с две работещи уши)  :lol:
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: CaLLlo в 12 Януари 2012, 17:50:04

Roco Artikelnummer: 40186; 40187
Колоос 11 mm; 9 mm за информиране за заетост с вграден резистор 18 kΩ
2 Stück / Packung  7,65 €

www.modellbahnshop-lippe.com (http://www.modellbahnshop-lippe.com)

(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/1/22574_b.jpg)

Поиграй си с оптиката, кефско е ... а колелата са тук и те чакат!   (http://kolobok.us/smiles/light_skin/pleasantry.gif)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 13 Януари 2012, 00:01:25
Мен не ми трябват такива колооси за тази схема където идеята е коренно различна. Но пък за тези колооси може да се измисли нещо друго като схема която да ги отчита в някакъв сегмент  ;) Не съм сигурен как би реагирала DCC системата при първа среща с тези колела, пък и DC-то  ?! :blink:
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 13 Януари 2012, 00:53:19
DCC централата не я бъркат тези колооси, те са незначителен товар за нея.
Необходимо е обаче секциониране на релсовия път и устройства за отчитане на заетостта.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: emilchaushev в 13 Януари 2012, 12:28:18
Ванка. Прави ли проби? Интересуваме сензора сензорира ли, че довечера ще ходя да купувам части за схемата за бариерата, та да се насочвам от сега какво да купувам.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 13 Януари 2012, 13:40:57
Емо виж последното клипче. Работи както го бях замислил. Сега размишлявам над лека промяна в 4S модула за да го пригодя точно за управление на прелез с бариери. Щях да пускам питане дали някой може да ми предостави прелез с бариерки за няколко дена да експериментирам.
Постановката е следната разполагам и 4-те сензора. Първи от ляво на прелеза на половин метър да кажем, втори непосредствено пред самия прелез, трети отдясно след прелеза и четвърти 50см след прелеза. Така се получава сегмент от около 1 метар мисля е достатъчен за периметър на прелез с бариера.
Изходите на интегралната схема ще се вържат паралелно към реле. Бариерата се задейства от далеко от един от крайните 2 сензора. Средните два са просто за контрол на присъствие. Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната. Това е следващото проектче което съм запланувал.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 13 Януари 2012, 13:46:24
При положение, че влакът се движи със прилична скорост в такъв участък -  примерно поне 50-60км/час,
ще трябва доста "на пожар" да се смъкват бариерите след като се получи сигнал...
Стандартно преди пускане на бариерата има предупредителен звуков сигнал, което още повече забавя нещата.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 13 Януари 2012, 14:27:18
Хубаво. Ето затова обсъждаме и коментираме вариантите. Нямам реална представа как се вписва подобно нещо в размер НО или N. Аз правя протип някакъв който след това доразвиваме. Може крайните сензори да се разположат и по-далеко, дори и 8S модула да се ползва за по голяма прецизност (от към дължина на влака). С 4 сензора ако крайните са прекалено далеко а през прелеза минава само лок има вероятност първия сензор да млъкне докато лока стигне втория. А отностно звука това вече е екстра за което ще помислим накрая. Освен звукова сигнализация има и светлинна, значи още две схеми отгоре идват :) Ще се помисли и за закъсненията между сигнализацията и спускането на бариерата.
Идейте са добре дошли, но бавничко стъпка по стъпка ще стане всичко.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: emilchaushev в 13 Януари 2012, 15:09:44
За бариерата довечера започвам да лепя тази схема, която да тестваме на ухото в клуба.
(http://media.snimka.bg/9919/026092435-big.jpg?r=0)

Малко разяснения.
Двата датчика са на по метър и повече от бариерата.
Импулсите им започват да разбалансират броячите.
При навлизане през първи датчик, през чакащия мултивибратор се изработва импулс 200 ms, Който активира релето и през неговия контакт се подава импулс към платкат ана бариерата за спускането и.
Когато влака започне да минава и през втория датчик и той започва да се покачва. при излизане на влака от участъка, двата брояча би трябвало да са с еднакви стойности, което генерира импулс през втория чакащ мултивибратор и през реле 2 се задейства веригата за вдигане на бариерата..

В случая няма значение, кой датчик ще е първи и кой втори, респективно посоката на движение на влака.
Броячите броят до 256, което също е достатъчно и няма зависимост от дължината на композицията, както и от нейната скорост, дори и да има спиране в този уастък между двата датчика.
Ванка дай на лична какъв елемент ползваш за датчик..
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: Mixy в 13 Януари 2012, 16:37:11
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70774#msg70774 date=1326454857
Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната.

А ако през участъка минава само единичен локомотив?
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 13 Януари 2012, 16:49:01
Цитат на: emilchaushev link=topic=3515.msg70780#msg70780 date=1326460184
Ванка дай на лична какъв елемент ползваш за датчик..

Готово :) Успех с прототипа  :good:

Цитат на: Mixy link=topic=3515.msg70783#msg70783 date=1326465431
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70774#msg70774 date=1326454857
Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната.

А ако през участъка минава само единичен локомотив?

Ами това казах че трябват повече сензори в този случай.
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70776#msg70776 date=1326457638
... С 4 сензора ако крайните са прекалено далеко а през прелеза минава само лок има вероятност първия сензор да млъкне докато лока стигне втория...

Освен ако не измисля някакъв тригер на изхода за целта или да се определя заетостта чрез релсова верига в целия сегмент на прелеза. Варианти доста има.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: widowmaker в 13 Януари 2012, 17:47:55
За бариерата трябват по още 1 датчик от двете страни на прелеза,
като ще трябва и интегрираща верига, която да оправи евентуални "дупки" в сигнала.
3-4 сек за веригата е добро решение.
Нещата стават горе долу така:
На разстояние се турят другите 2 датчика, които индикират влизащ влак.
Това сваля бариерите (примерно пали RS тригер). Активно ниво 1.
Другите 2 датчика до прелеза трябва да работят инвертирано - активно ниво в 0
Т.е. те ще вдигнат бариерите по задния фронт на импулса, демек след като е преминал влака + 3-4 сек
(времето за интеграция). Гасят същия RS тригер
Толкова.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: mitko0888 в 13 Януари 2012, 18:12:26
Пиши какъв модел са датчиците (IR излъчвателя и фототранзистора) с които работиш. Мисля че са доста успешна комбинация за целта.

Ако ще правиш броячи на оси или на вагони - мисля че едно време най-лесно ги правихме с 74193, два броя последователно ще ти стигнат да броиш до 256 вагона (или оси). Имат си два хода + и -. Имат си и изход при нула, вход нулиране и т.н. Мисля че ще ти излезнат няколко стотинки.

За бариера - най-лесно става с четири датчика - два от едната страна на бариерата, два от другата, първи и втори - близо един до друг, на метър преди бариерата, трети и четвърти - близо един до друг, на метър след бериерата. Двата външни - първи и четвърти - са за вдигане, двата вътрешни - втори и трети - за спускане. Слагаш и логика "ако са активни двата датчика - спускане". Може да се направи и с механични контакти. Работи и в двете посоки (естествено).
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 13 Януари 2012, 19:32:20
Mitko0888 това също е вариант, но няма ли да настъпи шаш и паника с приближаващ влак който е по-дълъг от 2 метра примерно. При навлизане задейства схемата минава прелеза и достига изходните сензори които дават сигнал за вдигане, но влака още не се е изтеглил. Не знам какво ще стане, едните казват спускай другите дигай. Някакво закъснение е нужно на widowmaker примера е по-удачен с закъснението, но пак има някаква вероятност за горния сценарий.

Елементите за сензорната част който ползвам са:
Vishay TSOP4830 или TSOP4840
Ако няма Vishay понеже зор се намират може да пробвате примерно с Rohm RPM7138 или RPM7140 (не съм тествал с Rohm).
За инфрачервен емитер ползвам 940nm LED 5mm (кристално син корпус) може и 3мм за N, но аз ползвам 5мм в НО пък и облъчва по-мощно.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: mitko0888 в 13 Януари 2012, 19:55:39
Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70798#msg70798 date=1326475940
Mitko0888 това също е вариант, но няма ли да настъпи шаш и паника с приближаващ влак който е по-дълъг от 2 метра примерно. При навлизане задейства схемата минава прелеза и достига изходните сензори които дават сигнал за вдигане, но влака още не се е изтеглил. Не знам какво ще стане, едните казват спускай другите дигай. Някакво закъснение е нужно на widowmaker примера е по-удачен с закъснението, но пак има някаква вероятност за горния сценарий.

Нищо няма да се шашне. На изхода пак има "спускане" и "вдигане", а при задействане и на двата - спускане. Т.е. ще си остане спусната докато спре да се задейства 3 и да има задействане на 4. Малко закъснение трябва да има след тази логика, а не на всеки датчик.
Цитат на: mitko0888 link=topic=3515.msg70790#msg70790 date=1326471146
.... Слагаш и логика "ако са активни двата датчика - спускане". ...
Даже се палучава "Български" вариант - влакът е отминал, но докато не мине през изходните датчици бариерата не се вдига. Ама мисля че няма да имаш чакащи човечета в коли на прелеза.

Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70798#msg70798 date=1326475940
Елементите за сензорната част който ползвам са:
Vishay TSOP4830 или TSOP4840
Ако няма Vishay понеже зор се намират може да пробвате примерно с Rohm RPM7138 или RPM7140 (не съм тествал с Rohm).
За инфрачервен емитер ползвам 940nm LED 5mm (кристално син корпус) може и 3мм за N, но аз ползвам 5мм в НО пък и облъчва по-мощно.

Благодаря. Ще пробвам да ги намеря.  :ok:
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: mitko359 в 13 Януари 2012, 23:51:24
Може ли да кажеш какви са сензорите за засичане на влака и на какъв принцип работят.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 14 Януари 2012, 00:56:22
Приемника работи чрез регистриране на светлина която се отразява от някакъв обект който е в обхват така да се каже. В случая схемата е в състояние "нормално отворена", тъй като емитера и приемника са един до друг (не един срещу друг, където ще имаме "нормално затворена" верига). В това положение изхода на приемника е 0. За да се затвори веригата фото двойката трябва да се засенчи в нашия случай от локомотив или вагон. Изхода на приемника става 1. Нужна ти е някаква логика за двете състояния. Елементите са в горния ми пост. Май е това, дано съм от полза.

Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70798#msg70798 date=1326475940
Елементите за сензорната част който ползвам са:
Vishay TSOP4830 или TSOP4840
Ако няма Vishay понеже зор се намират може да пробвате примерно с Rohm RPM7138 или RPM7140 (не съм тествал с Rohm).
За инфрачервен емитер ползвам 940nm LED 5mm (кристално син корпус) може и 3мм за N, но аз ползвам 5мм в НО пък и облъчва по-мощно.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 14 Януари 2012, 01:02:19
Има готови двойки светодиод и фототранзистор в един корпус.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 22 Януари 2012, 02:17:21
Нямах много време да се занимавам със схемите изминалите дни но ето малко снимки от това което направих.

Сглобен инфрачервен модул с 8 сензора върху универсална платка. Като станат PCB-тата навярно ще е още по-малко и готино. От горната страна са вход/изходите на сензорните опто двойки. От долната страна са изходите на светлинната индикация за контролното табло. На същите изводи се прикачат директно с клеми и модулите за релейна логика ако схемата ще управлява нещо повече от светодиоди.
(http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/clips/others/IMG_IRmod8s.jpg)

Клипче на IRmod4s с закачен симетричен мултивибратор на изхода. Имитира светлинна сигнализация на ЖП прелез
http://www.youtube.com/watch?v=Xxw5AwyyxUc (http://www.youtube.com/watch?v=Xxw5AwyyxUc)

Клипче на IRmod4s + RLmod. Схемата комбинира инфрачервените сензори за движение със новата схема за релейна логика, която може да задвижи каквото си пожелаете. В случая демонстирам управление на входен семафор на проходен коловоз с едно отклонение.
http://www.youtube.com/watch?v=TEgNDzpN9Mk (http://www.youtube.com/watch?v=TEgNDzpN9Mk)
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: topalov в 11 Февруари 2012, 21:04:18
Ванка, има ли някакво развитие по схемата?
Опитах се да гледам клип от пробите, понеже си пуснал линк към галерията си, но клипът не съществува!
Искам да питам още нещо: на какво се дължи вдигането на бариерите преди влакът да се е изтеглил от прелеза?
Благодаря!  :hi:
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: emilchaushev в 11 Февруари 2012, 21:49:18
Мите, ако питаш за клиповете от клубния модул, отговора е, че там се използвана затваряща се верига през релсата и контакт от реборда на преминаващия влак, а единия контакт от тях е близо до бариерата и таймера за закуснение не успява да задържи достатъчно дълго, което не е чак такава беда.

Аз самия се отказах да търся бъгове на моята схема, след като видях това работещо решение.
Иначе схемата на Ванката става, ако има достатъчно близко разположени датчици по участъка, който се контролира
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: BaHkaTa в 12 Февруари 2012, 13:27:15
Цитат на: topalov link=topic=3515.msg72955#msg72955 date=1328987058
Ванка, има ли някакво развитие по схемата?

На функционално ниво няма нищо ново. Единственото развитие е че прескачам изпълнението с нормални елементи и всичко се проектира на малка платка 5см х 5см със СМД елементи. Имах дилема отностно какви да бъдат терминалите за свръзка. Мислех да са някакви букси от сорта на PS/2 или винтови клипс терминали. В крайна сметка оставих първоначалния вариант с чисти винтови терминали пък и най евтино и простичко.

(http://hobbyshop-bg.com/gallery/photo.php?file=/mywork/schematics/IRmod4s_PCB.jpg)

П.С. Линковете са оправени. Ъпгрейднах малко диска на сървърчето. Не бях върнал бекъпите по правилните им места. Сега е наред  :good:
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: bdz43r в 12 Февруари 2012, 13:34:29
На мен не ми допада идеята да имам наредени петна между релсите през 5-10 см, а аз имам нужда от контрол на заетостта и в откритите участъци.
Титла: Re:Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)
Публикувано от: Best Ripper в 12 Февруари 2012, 14:07:49
Цитат на: bdz43r link=topic=3515.msg72995#msg72995 date=1329046469
На мен не ми допада идеята да имам наредени петна между релсите през 5-10 см, а аз имам нужда от контрол на заетостта и в откритите участъци.
Концерт по желание...  ;)  Няма табела - Ползването задължително!  :drinks: