RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: vankata86 в 17 Февруари 2019, 15:38:59
-
Здравейте,започвам нов проект по така нашумелия в последно време локомотив серия 04,тук ще ви покажа версии,проби,грешки и решения по създаването на модела.Отворен съм за мнения и помощ за постигането на оптимален резултат.
Ще започна с коша на локомотива,това е база,основа върху която ще градя прототипа на локомотива.Върху него ще нанасям корекции и промени по външния вид.Та нагледно това представлява основата на коша:
(http://prikachi.com/images/954/9506954P.jpg)
(http://prikachi.com/images/965/9506965v.jpg)
(http://prikachi.com/images/966/9506966F.jpg)
-
Ако правилно съм разбрал трябва да търсим несъответствия на принта с оригиналната 04. Прилича доста на 04, но липсва комина на парогенератора или каквото е там това устройство. Той се намира върху централната част на покрива отдясно по посока на движението. Виж чертежа
(http://picbg.net/u/76237/63084/881779.jpg)
Коша е по - широк от рамата. Виж снимката
(http://picbg.net/u/76237/63084/881780.jpg)
Засега е това. Все пак изглежда доста убедително. Успех.
-
- Въобще в челото - връзката на кабината с рамата - нещата ми изглеждат доста различно.
- Също така, не знам по каква причина, ми се струва че трите фара имат абсолютно еднакъв размер, с леко по-различно оформление на ламарината покрай фаровете.
- Буферите ми изглеждат странно тънки и щръкнали.
- Защо трябва двете решетки да са толкова различни от останалите.
Друго не мога да позная от такива снимки.
-
Да има доста неща за барване.Това е само основа върху която да се работи и развива модела. bg&flag
-
Апокрифните скици, до които е адски трудно да се добере човек са едно, дигитализираните фотоси в различни палитри са друго, на 3D програмата е трето после прототипа на принтера - четвърто, грунд, шприц и боя - пето, напасване на Херкулеса или собствено шаси - шесто...
Та процесът по създаване на модел не е проста работа. Правиш - гледаш, споделяш, корегираш, пак правиш, пак гледаш и така минимум 7-8 пъти в зависимост от модела. Не е като да вземеш BR--ката, да и смъкнеш коша, да го накиснеш в DOT-44 и да и теглиш една червена боя и да и смениш номера на 07.
-
Адски сте прав г-н Ненчев! bg&flag
-
Ненчев, явно не си видял и чел темата на професора, за БДЖ-07,
защото не е въобще просто да вземеш BR--ката, да и смъкнеш коша, да го накиснеш в DOT-44 и да и теглиш една червена боя и да и смениш номера на 07.
Това според мнозина тук е перфектния модел, на определен
локомотив. Даже Тано си направи два - втория е стендов.
Колкото до БДЖ-04, Ванка може то още няколко 'апокрифни" снимки с достатъчна резолюция:
(https://c1.staticflickr.com/9/8655/16503817155_1e40808c18_b.jpg)
На тази снимка идеално е осветен въпросния страничен ръб между коша и рамата.
(https://c1.staticflickr.com/9/8671/16503817935_774abd3f78_b.jpg)
Тук пък перфектно се вижда, същото за кабината и рамата над буферната греда.
(https://c1.staticflickr.com/9/8780/17334636965_ea60a9d6e9_b.jpg)
Тези двете са с възможно най-малко голям размер и ако си направиш труда да ги отвориш, ще можеш да видиш всичко което ти трябва.
(https://c1.staticflickr.com/9/8837/17334637655_6d94207817_b.jpg)
И малко скици и чертежи - мисля че също ще са ти от полза.
(https://c1.staticflickr.com/5/4602/40608557972_71b6906592_b.jpg)
(https://c1.staticflickr.com/5/4759/39754648795_6380a5b1ec_b.jpg)
(https://c1.staticflickr.com/5/4699/26779144418_19ae8a5278_b.jpg)
-
Мистър Пач, както винаги!
Когато всички критици решат, че това е моделът - Пач, имаш един кит от мен!
П.п. не съм чел темата. Не е просто. Ето, аз вече 4 пъти свалям боята от една руска 120 т цистерна, защото не мога да го докарам до желания резултат...
-
Чудех се само:. Демпферите и ресора на корпуса ли са или на талигата....
-
Задаваш правилен въпрос.
(http://picbg.net/u/76237/63084/881796.jpg)
;D :good: &bgflag
-
Аз все пак да попитам машина от коя партида правиш първата или втората понеже "леко" се различават
Мистър Пач, както винаги!
Когато всички критици решат, че това е моделът - Пач, имаш един кит от мен!
П.п. не съм чел темата. Не е просто. Ето, аз вече 4 пъти свалям боята от една руска 120 т цистерна, защото не мога да го докарам до желания резултат...
Колега случайно пробвахте ли новите бой на amazing art много добри Бой за жп моделизма особено що се отнася до рал
-
Че то е ясно. Виж тифона ;D
-
Ок ето ги мойте 2 цента
Жалузите са прекалено дълбоко вкопани в самия модел на покрива детайлите са прекалено дебели и извън мащаб колега Краси танкиста на мен пък ми изглежда че тази коруба е смесица между двата варианта
-
Ок ето ги мойте 2 цента
Жалузите са прекалено дълбоко вкопани в самия модел на покрива детайлите са прекалено дебели и извън мащаб колега Краси танкиста на мен пък ми изглежда че тази коруба е смесица между двата варианта
За жалузите е по скоро проблем предизвикан от допуските на 3д - то за принтиране. Има си такива изисквания за различните видове принтери, пък и само по снимката без измервания....... :hi:Покривните детайли - същият случай. За да определиш по тези снимки, че корубата е смесица между двата варианта, първо трябва да си наясно какви са разликите между тях. Най - основната разлика е наличието на тифон върху първите тридесет машини. Другата разлика, е че рамите на вторите двадесет са по къси с 60 милиметра, това прехвърлено в мащаб е по 0.34 мм от всяка страна. Как точно го хвана гледайки само снимките? :mda:
-
Тъй като разработването на един модел си е сериозна (инженерна) дейност свързана с размери, допуски и отклонения, понятия като "прекалено", "твърде", "не достатъчно", "извън мащаб" са, меко казано абсурдни и непрофесионални. Професионалистите работят с точни числа и размери, като 0.34 мм например...
Друг е въпросът дали има смисъл да се правят 2 коруби заради тези 0.34 мм...ако човек е майстор ще ги докара с кит и боя :dirol: :music:
п.п. Тифонът е на пин. "Кеф ти риба, кеф ти паламуд" се казваше в един култов филм. :blind:
-
И от мене няколко чертежа :drinks:
(http://trainz-bg.com/images/rail_pass/rama_sh.jpg)
(http://trainz-bg.com/images/rail_pass/shema.jpg)
(http://trainz-bg.com/images/rail_pass/shema2b.jpg)
(http://trainz-bg.com/images/rail_pass/shema_lice.jpg)
(http://trainz-bg.com/images/rail_pass/tavan.JPG)
-
Така май добре се получава,с общи усилия ще се получи добър модел:
(http://prikachi.com/images/101/9509101W.png)
(http://prikachi.com/images/102/9509102C.png)
(http://prikachi.com/images/103/9509103Q.png)
Продължаваме напред като следва нанасянето на нужните корекции. bg&flag
-
До тук добре,следва оглед от компетентните лица ,още малко корекции и сме готови!
(http://prikachi.com/images/768/9527768Y.jpg)
(http://prikachi.com/images/770/9527770i.jpg)
(http://prikachi.com/images/771/9527771d.jpg) &bgflag
-
Какво следва? Ще ходи ли на специална баня?
&bgflag
-
О даа,на парна ,хахах, &bgflag
-
Когато се конструира един модел се правят няколко проби, преди да стане готов. На монитора изглежда по един начин, но в действителност може да има разлики. Освен това, на монитора е трудно да се определи здравината на определени детайли. Отварям скоба: има специални симулационни програми, през които може да се прекара модела и да се видят различните компоненти как реагират на опън, натиск, усукване, сила на счупване и куп други. Ама си е бая сложно и голяма заигравка, затова по-лесния вариант е да се пусне един груб модел на 3D-то и да се провери на живо - око да види - ръка да пипне. След това се правят корекциите в модела и се пуска следващата проба. И така докато се получи желания резултат от гледна точка на естетика и механика.
Следващата стъпка е детайлът да бъде изработен по технологиян полиджет - там материалът вече не е царевично-бамбукова пластмаса, ами си е истински, оригинален полиамид 12. След като излезе от машината за изработка минава на песакуструй с специални Lancettm наносфери, които премахват остатъчния от принтирането материал. След това детайлът преминава през специална "баня" с високо технологична черна боя. Всеки, който се е занимавал с обработка на пластмаси знае, че полиамидът (по-известен с търговското си наименование "найлон") хич не обича да бъде боядисван. След първото покритие с боя, минава на второ песъкоструене, този път с Glossertm наносфери, които му придават окончателния външен вид - матово-сатенен черен цвят. Детайлът не е идеално гладък, а има лек шагренов завършек. Най-накрая следва шприцване, грундиране и боядисване.
Та в отговор на въпроса - да, ще ходи на специална баня, ама чак като е напълно завършен и са изчистени детайлите - естетични и конструктивни - това, което Ванката показва е шестата проба (ако не бъркам бройката). А ако питането е дали ще бъде "къпан" със шприц-кит - едва ли - повърхността става достатъчно добра и само леко се китва.
-
Точно и изчерпателно Иво,продължаваме напред към успеха! &bgflag
-
Понеже безцелното ми брекзитиране води до странни резултати
Някой да знае какво е това нещо което прилича на 2020.01
И Серия 04 но не е
https://www.fotocommunity.de/photo/prototyp-von-sgp-l-d-e-1430-dietrich-seegers/12123340
https://www.fotocommunity.de/photo/simmering-graz-pauker-dietrich-seegers/11328222
-
Понеже безцелното ми брекзитиране води до странни резултати
Някой да знае какво е това нещо което прилича на 2020.01
И Серия 04 но не е
https://www.fotocommunity.de/photo/prototyp-von-sgp-l-d-e-1430-dietrich-seegers/12123340
https://www.fotocommunity.de/photo/simmering-graz-pauker-dietrich-seegers/11328222
Не, че нещо, ама на снимката има надпис: "Prototyp von SGP L D E 1430" - не разбирам немски, ама ми звучи като прототип....
-
Ето го и така дълго очаквания вече завършен кош на 04 серия.Специални благодарности на майстора без който този проект нямаше да се случи а именно Ивайло Ненчев!Един от малкото протегнали ми ръка в нужда! bg&flag
(http://prikachi.com/images/657/9557657X.jpg)
(http://prikachi.com/images/658/9557658f.jpg)
(http://prikachi.com/images/659/9557659o.jpg)
(http://prikachi.com/images/668/9557668O.jpg)
-
Вапцай я оранжева - Слави прави червени, аз - сини. За теб остава оранжево... :dance1:
-
bg&flag bg&flag bg&flag
(http://prikachi.com/images/154/9558154Y.jpg)
(http://prikachi.com/images/156/9558156I.jpg)
(http://prikachi.com/images/160/9558160X.jpg)
(http://prikachi.com/images/162/9558162D.jpg)
-
Ванка, а там където белите линии прекъсват какво ще правиш? Вероятно си мислил върху някакво решение. :yes:
-
(http://prikachi.com/images/415/9558415k.jpg)
-
Ще го състаряваш или ще му отваряш жалузите - не разбрах? :unsure:
Ако ще е нов би трябвало да изглежда така:
(http://picbg.net/u/76237/63084/881780.jpg)
-
Струва ми се, че трябва по-точно да напаснеш белите линии, където се съединяват V-образно на челото на локомотива. Стоят някак си като триъгълник, без съответните извивки.
Инъче, моделът доста си го бива!
-
Извивките на белите линии от ливреята почват
още от тръбните дръжки към вратата на кабината.
Под прозореца, преди да преминат към лицето, са
минимум на ~25 см и едва тогава преминавайки
към предницата слизат по-рязко на долу, за да се
съберат в една.
На "синята варненска торпила" на Ненчев, те са по-точно
направени от същите при "казанлъшката красавица".
Ако не са от декали все още можеш да ги коригираш!
И за да няма шест/пет - и двата споменати модела много добре
изглеждат до тук !!! (въпреки намерената им "маана":)
&bgflag :drinks: :clapping: :hi:
-
Нормално е и двата да изглеждат добре, те са братчета близначета, макар че единият е роден малко по - късно. Затова са му и по - красиви татусите.
:pleasantry: &bgflag
-
Всъшнст, не са само близнаци - квартет са:. 2 цесекарчета от Казанлък, едно левскарче от Варна, а четвъртото е изненада - до няколко дни ще го вапцам и него, но ще го покажа в темата за Hot rod, че да не цапам тук...