Здравейте колеги. Нов съм във форума, и като цяло съм новак. Дано съм уцелил и раздела. Имам няколко локомотива ЧС1, и няколко парни. Баща ми ги е копувал преди много години произведени са от Berliner TT Bahnen мащаб ТТ. Не са почиствани и смазвани много отдавна. Питах го с какво масло да ги смажа - не можа да ми каже. Та въпроса ми е с какво масло да ги смажа? Упътването към локомотивите го имам, но там не пише с какво масло се мажат. Благодаря шредварително.Здравей и добре дошъл!
В твоя случай най-добре си намери масло за шевни машини. Да е в малко шишенце, като го разклащаш да е като вода (тъничко, а не гъсто), светло и прозрачно (това не съм сигурен дали е правилно), и гледай да не е по-старо от една - две години. Има го по 2 - 5 лева в шивашки магазини. Не съм убеден дали трябва да е вносно - италианско или китайско, аз съм си взел българско и съм доволен.
Може да се разместило нещо, да опира в нещо (проводник) или да е тръгнало да се разбива леглото я на остта, я на зъбно колело...Понеже една "компетенция" пак не е в час, та да напиша и аз нещо.
Намери причината непременно, щом не е шумял така в началото.
Това не е за ултразвукова вана, а моделно масло!
Интересно ми е, защото не би трябвало да е и спирт,
защото той разваля боите и надписите.
Информация за продукта "Модел железопътно масло SR 24 (различни контейнери)"
SR 24 Модел на железопътно масло, универсално приложимо като димно масло в парогенераторите - като масло за почистване на двигателя и трансмисията - като масло за почистване на релсите. Незапалим, не атакува пластмасите. Доказани в продължение на много години.
Предлага се в следните контейнери:
250 ml (1 l = 27,60 €)
1000 ml (1 l = 14,90 €)
Някой ползвал ли е тази "хуйня" на истина?
А локомотивчетата са от времето на ВТТВ,И не само, нямат спазен луфт, между зъбните колела, а колоосите "лагеруват" направо в пластмасата. При по-използвани машинки, вече луфтовете между кардана, щангите и колооста са спорт-тото. С финна тефлонова грес нещата се подобряват, но пак си остават далече от съвременните модели. На старите моторчета им пръскам мазен контактен спрей от Конрад и стават, много по-тихи, но предавките пак си се чуват.
БерлинерТТБаанен, тоест най малко 30 годишни,
и звука си им е такъв (за жалост). Те са с червяка
чак пред колоосите, което е допълнителен фактор,
не само за скоростта , но и за децибелите.
Смазвам си зъбните колела - пластмаса - на машинката за навиване на бабини.
Значи, ако измиеш корубата на локомотива (също от пластмаса), пак няма да се вижда, ама на пипане с пръсти или салфетка ще го има?На клипа качен от Pach, на 13мин. се вижда, че човека ги "издухва " така да се каже с въздух, по ръката му остава мазно. После стоят на салфетки предполагам известно време.
Пуши и то чудесно с гъст бял пушек. Има едни дюзи, които впръскват нафта или дизелово гориво, ако по - ви харесва, директно в испускателната система на съветските танкове. При досега с изгорелите газове се получава мигновенно гъст бял дим, който се използва за димна завеса, прикриваща машините на бойното поле.Нарича се ТДА /термо-димова апаратура/, на Англииски:TDA engine thermal smoke generating system. Впръсква нафта на пара в кюнците/ауспуха/
Все пак, не знам до колко съм прав, ама дали да не вземе диспечерът да преименува темата? Може и да е субективно, но аз влагам може би малко по-тесен смисъл на думата "лубрикант", след което отговорите на "кога, къде и защо" са горе-долу ясни.Общо, техническо название за смазочни матерали. Пък си раширявайте или стеснявайте смисълт, колкото искате, той си е ваш!
Добре де, публична тайна е, че съм "кашонер". Не помня да съм смазвал локомотив.
Тони, а аз още си спомням оня клип от макета в Панчарево,Бих го,бих го,накрая го разглобих и му смених четките.Толкова се бяха износили....от седене по кашони.... :drinks:
дето ги биеше буквално с пръчка за да тръгнат!!!
:lol: :lol: :lol: &bgflag :hi: