RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby => Темата е започната от: Adrian в 15 Февруари 2020, 11:09:46
-
БДЖ се отказва от половинвековните вагони от Германия (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-se-otkazva-ot-polovinvekovnite-vagoni-ot-germaniya.html)
-
Спират нощните влакове през Казанлък (https://presstv.bg/accent/02/18/%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%80%d0%b0%d1%82-%d0%bd%d0%be%d1%89%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%b2%d0%bb%d0%b0%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%b5-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b7-%d0%ba%d0%b0%d0%b7%d0%b0%d0%bd%d0%bb%d1%8a%d0%ba/)
-
Спират нощните влакове през Казанлък (https://presstv.bg/accent/02/18/%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%80%d0%b0%d1%82-%d0%bd%d0%be%d1%89%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%b2%d0%bb%d0%b0%d0%ba%d0%be%d0%b2%d0%b5-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b7-%d0%ba%d0%b0%d0%b7%d0%b0%d0%bd%d0%bb%d1%8a%d0%ba/)
Поради ремонт на най-дългия тунел у нас - "Козница". Ще сменят цялото горно строене (баластова призма, релси) и долно строене (отводнителни съоръжения, земно платно, контактна мрежа) на пътя. Интересното е, че ще се положи безнаставов път без баластова призма, който ще е с по-голяма товароносимост, както е в тунела "Гълъбец", ако не греша. В резултат на ремонта, който трябва да приключи в края на юли 2020 г., ще се повиши скоростта от сегашните 40 км., ако не греша, до 90 км./ч.
-
Обраха противопожарният влак в Горна (http://tritegrada.eu/index.php/%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%80%D1%8F%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%86%D0%B0/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%B3%D0%BE/item/5047-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%85%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%B2-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B0)
-
БДЖ се отказва от половинвековните вагони от Германия (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-se-otkazva-ot-polovinvekovnite-vagoni-ot-germaniya.html)
"Друг проблем, който открили нашите експерти, бил с челните врати на вагоните, чиято конструкция не позволява използването им като първи и последен вагон."
Каква е тая конструкция ?
-
Ами за 30 000 евро на вагон - не можело нашето бдж да работи с дискови спирачки, и трябвало да смени колоосите ... Откъде да изкопаят немците такива вагони, че да отговарят на нашите изисквания.
-
На 3 март "БДЖ-Пътнически превози ЕООД ще осигури пет допълнителни вагона към състава на влак "Родопи"
https://dnes.dir.bg/plovdiv/na-3-mart-zaedno-v-tesnolineykata
-
БДЖ отмени днес 12 влака поради липса на локомотиви (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-otmeni-dnes-12-vlaka-poradi-lipsa-na-lokomotivi.html)
-
БДЖ отмени днес 12 влака поради липса на локомотиви (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-otmeni-dnes-12-vlaka-poradi-lipsa-na-lokomotivi.html)
И съответно:
„БДЖ-Пътнически превози” прекратява обществената поръчка за доставка на 40 новопроизведени вагона (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-prekratyava-porachkata-za-40-novi-patnicheski-vagona.html)
"...Значително ще се забави и обществената поръчка за доставка на 10 нови магистрални локомотива..."
Кога най-накрая ще се обнови жп парка?!
Колко години вече се казва, пише че ще има обновление ...?
И "новите" Сименс мотриси ще ги вкарват за ремонт и накрая какво остана...
Майтап не майтап, но някои хора вече имат повече подвижен състав в колекциите си от родното БДЖ... А и сега, като пуснат 46 124, гаранция ще ги надминат.
-
Влак блъсна и уби мъж край Пловдив! (https://glas.bg/balgariia/vlak-blasna-i-ubi-mazh-krai-plovdiv-426739)
-
„Шкода” спря поръчката на БДЖ за доставка на 16 нови мотриси (https://www.economic.bg/bg/news/12/shkoda-sprya-porachkata-na-bdzh-za-dostavka-na-16-novi-motrisi.html)
-
Това явно май се случва:
https://youtu.be/Ri28qvizRxo
Клипа е сниман съвсем наскоро.
Кадрите от дрона в началото ми показват доста машини
на НКЖИ В района на Цг. "Лимончо"-вците са поне два...както и ЕДК-тата пък са цели три. Май ще се ходи за снимки, пък ако може и в депото да се намери БДЖ-52.18 ще е чудо някакво! :give_heart:
...даже и един ЗИЛ водоноска май мернах!?!!!
&bgflag
-
Влак удари лека кола на жп прелез, има загинал (ВИДЕО) (https://nova.bg/news/view/2020/02/28/279634/%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D1%83%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BB-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8/)
-
Това явно май се случва:
https://youtu.be/Ri28qvizRxo
...
&bgflag
Тоя клип го бях оставил за по-късно гледане, че чак го бях забравил. Та, сега го изгледах...
Някъде бях чел или в разговор с приятели на сбирките в четвъртък (вече не си спомням кое от двете) съм останал с впечатление, че линията Волуяк-София-Елин Пелин ще я направят тройна, предвид бъдеща натовареност, регио влакове и т.н...
Във видеото по-горе, според мен се вижда, че няма как да е тройна. Явно съм останал с грешно впечатление.
Или?
-
От самото начало беше предвидено да се прави трипътна линия Волуяк - София. Включва и двете страни на гара София. По моите сметки трябваше вече да е готово - срокът беше 42 месеца общо и за проектирането, и за строителството, според мен се пуйчи от 2016.
София - Елин Пелин си беше двойна "на етап 1". Третият път е предвиден "на етап 2", мисля че само София - Казичане, който е част от друг проект - жп възел София, а пък за него май още няма финансиране.
-
Трипътна ще е само София - Волуяк с нова гара Обеля.
-
Тоя клип го бях оставил за по-късно гледане, че чак го бях забравил. Та, сега го изгледах...
Някъде бях чел или в разговор с приятели на сбирките в четвъртък (вече не си спомням кое от двете) съм останал с впечатление, че линията Волуяк-София-Елин Пелин ще я направят тройна, предвид бъдеща натовареност, регио влакове и т.н...
Във видеото по-горе, според мен се вижда, че няма как да е тройна. Явно съм останал с грешно впечатление.
Или?
Ето и следващият етап до Костенец - като проект:
https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo
bg&flag
-
Този клип го знам и с нетърпение очаквам реализацията му. За жалост все още е далеч...
Има обжалвания, не са започнали отчуждаванията на земята и т.н.
А как ми се иска да се кача на бърз влак София-Бургас в нови вагони, по ново трасе, в багон-бистро и ту-дуф, ту-дуф... (ама то няма да се чува така :pleasantry: )
-
БДЖ пусна поръчка за автобусни превозвачи (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-pusna-porachka-za-avtobusni-prevozvachi.html)
-
БДЖ търси електроенергия по 230 лв. за мегаватчас
Това е над 4.6 пъти повече от цената, постигната днес на свободната борса (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-tarsi-elektroenergiya-po-230-lv-za-megavatchas.html)
-
БДЖ днес отмени тотално 11 пътнически влака
Други 3 композиции не пътуваха в отделни участъци от маршрута им (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-dnes-otmeni-totalno-11-patnicheski-vlaka.html)
-
БДЖ търси под наем 10 локомотива за 25.7 млн. лева
Доставчикът трябва да е само един, а машините да са еднакви (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-tarsi-pod-naem-10-lokomotiva-za-257-mln-leva.html)
-
С тези условия не знам друго освен Вектрон/Смартрон или Тракс. PIMK може да се включи само ако си достави една - две нови машини за влаковете си и да отдаде досегшните си сименси на БДЖ ПП.
ПС: Или пореден фишек, или има приказки с някой от големите европейски съдържатели.
-
Сименс“ предложи по-ниска цена и по-дълга гаранция за новите локомотиви на БДЖ (https://www.economic.bg/bg/news/12/simens-predlozhi-po-niska-tsena-i-po-dalga-garantsiya-za-novite-lokomotivi-na-bdzh.html)
Като че ли БДЖ ще се уредят със Смартрони...
-
Така е. "Последний напън вече е настал ..." Който може да се уреди. Че докато дойдат тези смартрони, кой знае БДЖ ПП какво ще вози. Все ще останат двадесетина влака и за тях.
-
Сименс“ предложи по-ниска цена и по-дълга гаранция за новите локомотиви на БДЖ (https://www.economic.bg/bg/news/12/simens-predlozhi-po-niska-tsena-i-po-dalga-garantsiya-za-novite-lokomotivi-na-bdzh.html)
Като че ли БДЖ ще се уредят със Смартрони...
Грег, такива маловажни и незначителни параметри, като по-ниска цена, по-голяма гаранция и качества на самите локомотиви не са от никакво значение. Други са условията по нашите географски ширини, за да се осъществи някаква сделка.
-
Новите локомотиви на БДЖ ще са Сименс - 55,5 млн лв без ДДС (https://btvnovinite.bg/bulgaria/novite-lokomotivi-na-bdzh-shte-sa-simens-struvat-55-5-mln-lv-bez-dds.html)
-
БДЖ ще рециклира осем 34-годишни пътнически вагона, внесени от ГДР през 1986 г.
https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-retsiklira-osem-34-godishni-patnicheski-vagona-za-42-mln-lv.html (https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-retsiklira-osem-34-godishni-patnicheski-vagona-za-42-mln-lv.html)
-
Жалка работа сме с тези локомотиви!!!
Пробите трябва да са минимум 50 км в посока, като при тях вагоните задължително
трябва да достигнат конструктивната си скорост от 140 км/час. Според вагонния експерт
тук изискването за скорост е занижено най-вероятно поради факта, БДЖ-ПП не притежава
локомотиви, които могат да развиват по-висока скорост.
(https://static.economic.bg/news/12/117323/item_vzinterkom.jpg)
Някой знае ли какви са тези черни вагони?
С тези ролки, да не би да са за превоз на релсови звена?
Интересно!!!
-
Жалка работа сме с тези локомотиви!!!
За мен остава мистерия какви са тези вагони, нещо не се вързва. В статията е посочено "Осемте вагона, които ще се рециклират, са собственост на БДЖ-ПП. Според експерти това са стари спални вагони, произведени в бившата Германска демократична република с талига „Гьорлиц-V“ и внесени у нас през 1986 г. Вагоните са собственост на БДЖ-ПП, но от 11 години събират паяжини във Вагонен завод „Интерком“ в Дряново, където останаха недовършени след прекратения предишен договор за рециклиране от 14 април 2009 г."
Същност, през 1980 г. ( а не 1986 г.) е реализирана доставка на 60 спални вагона (тип Y) от фабриката в Гьорлиц, с номера от 5152 6080 от 566 до 625. Тяхната максимална експлоатационна скорост е 160 км./ч.
Действително, през 1986 г. е имало доставка на вагони (от завода в Бауцен), но това са били кушет вагони тип UIC -Z, с дължина 24,6 м. и талига GP-200. Номерата са били от 5152 5080 681 до 720. Съобразно записаното в номера (80), максималната им експлоатационна скорост е 160 км./ч.
Явно в статията са объркали годината на доставка на тези вагони - т.е те са по-стари и експлоатационната им скорост е по-ниска - т.е. 140 км./ч., или скоростта им след ремонта ще бъде занижена от 160 на 140 км./ч., заради наличните възможности на инфраструктурата и БДЖ. :scratch_ones_head: :( :(
Някой знае ли какви са тези черни вагони?
С тези ролки, да не би да са за превоз на релсови звена?
Интересно!!!
Да, за релси са.
-
Ето една добра новина от БДЖ, свързана с емблематичните и неостаряващи локомотиви "Шкода" 43Р...
https://www.bdz.bg/bg/a/izplnenie-na-kapitalnite-remonti-na-lokomotivi (https://www.bdz.bg/bg/a/izplnenie-na-kapitalnite-remonti-na-lokomotivi)