RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: KRAKOMOBILA в 13 Март 2008, 17:14:48
-
Дезирото му трябва само една боя. А Piko май предлагат само ES64U1, а "нашия" Таури е ES64U2 с 3 пантографа. :)
-
Дезирото му трябва само една боя. А Piko май предлагат само ES64U1, а "нашия" Таури е ES64U2 с 3 пантографа. :)
Бъркаш, Таурусите на Пико са ES64U2 и те както оригиналите са с по два пантографа. Нашия Таури + още две машини са модернизирани специално за Балканите и затова са с по три пантографа.
-
Бре, бре интересна информация. U2 мисля, че трябва да са двусистемни, а U1 едносистемни. При нас ES64U2 е с 3 пантографа 1-вия и последния са за 25 kV, а средния е за 3kV. Не схващам тогава тези ES64U2 с 2 пантографа как използват двете системи ?
П.П. Възможно е да бъркам. :)
-
Четох го някъде по форумите, а ти явно си го пропуснал :) Виж, потърси ;)
-
При нас ES64U2 е с 3 пантографа 1-вия и последния са за 25 kV, а средния е за 3kV.
И трите пантографа могат да се ползват за всички системи (те даже са свързани заедно). Превключването между различните системи става вътрешно с контактори. Третият пантограф е за някои държави - Италия, Швейцария, Норвегия и др, където габарита на контактната мрежа е по-малък и нормалния пантограф не може да се ползва (ще се закачи още на първия стълб). Забележете, че този пантограф е с доста по-тясна каретка, това е единствената разлика.
Тук в България този трети пантограф беше вдиган пробно, но е твърде тесен за нашата мрежа.
Наистина първите многосистемни локомотиви са имали отделни пантографи за различни напрежения, за да се спести сложното вътрешно превключване, но сега това не е проблем.
-
Значи искаш да кажеш, че не е никакъв проблем машината да си седи в депото под напрежение с 3-те п-фа вдигнати ? :)
-
Хайде да се придържаме към темата, а дискусията да я пренесем в отделна тема :)
-
Добре де , аз искам да си поръчам възможно най-близкото копие на нашето Таури - кой е моделът на Пико ? - за да си го поръчам . Това питам
-
Значи искаш да кажеш, че не е никакъв проблем машината да си седи в депото под напрежение с 3-те п-фа вдигнати ? :)
Мисля, че не може. Може с двата нормални и само с третия тесен. Някъде имаше снимка в депо Пд с вдигнат тесния пантограф.
-
Добре де , аз искам да си поръчам възможно най-близкото копие на нашето Таури - кой е моделът на Пико ? - за да си го поръчам . Това питам
Според мен най-добре е да си вземеш този, който си посочил в първото си мнение. http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=4&child_id=2&id=57411 (http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=4&child_id=2&id=57411)
Другите са на най-различни жп оператори, ползващи локомотивите на Дисполок.
С пустия наш късмет отново нямаме точен модел на локомотива, с тези 3 пантографа... :'(
-
Имам предложение към Adrian . Можеш да си поръчаш локомотива който ти си избрал и после да му "присадиш" трети пантограф. Пико предлагат такива отделно http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=16&child_id=7&id=56155 (http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=16&child_id=7&id=56155)
http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=16&child_id=7&id=56156 (http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=16&child_id=7&id=56156)
Първият е с пластмасова рама, а вторият- с метална.
Аз лично не съм имал досега възможност да направя такова нещо но ако искаш да имаш точно същия локомотив като този дошъл в България това е удачно решение.
-
точно така и ще направя :)
-
Добра идея... :)
Ако пък изнамериш отнякъде и лепенки с рекламата, да стане като подписа на КРАКОМОБИЛА :) т.е. като истинската машина. А, и номера трябва да стане 61.
(http://www.railfaneurope.net/pix/de/private/builder/Siemens/ES64U2/1_AEG_037.jpg)
Много съм навит и аз да го направя, само да видим дали в тази поръчка или в бъдеще ще поръчам машинката. Някой знае ли как може да стане лепенката?
-
Naskoni, поздрави за тая снимка!
Канонът си е Канон, но не е достатъчен само той за хубава снимка и това се вижда чудесно!!
-
Мисля, че могат по някакъв начин да се направят такива лепенки. :)
-
Дезирото му трябва само една боя. А Piko май предлагат само ES64U1, а "нашия" Таури е ES64U2 с 3 пантографа. :)
Бъркаш, Таурусите на Пико са ES64U2 и те както оригиналите са с по два пантографа. Нашия Таури + още две машини са модернизирани специално за Балканите и затова са с по три пантографа.
Ха-ха слабичък тока ,затова са с 3 пантографа :D ;D балканските
-
Naskoni, поздрави за тая снимка!
Канонът си е Канон, но не е достатъчен само той за хубава снимка и това се вижда чудесно!!
Снимката не е моя, само исках да покажа нагледно какво трябва да се направи. Иначе май е по-добре да не се прави по снимка, ако има някой връзки в БДЖ или Сименс, да изкара оригиналния файл... ???
-
точно така и ще направя :)
На ТАУРИ-то може да се качи трети пантограф. Как става това.
На покрива отгоре се виждат още три пъпки, които обозначават мястото на третия пантограф. С малка бургия 1 мм за двата изолатора и 2,5 мм за болтчето се разпробиват дупките и третия пантограф се поставя, след което се завинтва. Ако искаме да го вържем със сборната шина ни трябва малко парче тел, червена боя и лепило(поксипол или капчица). След като фиксираме шината и лепилото стегне, боядисваме и вече имаме "балкански" Телец. Някъде по - напред показах точно такъв ТАУРУС, преправян от мен. По принцип и дефакто обаче за да е пълна детайлността ни трябва три броя пантографи на ROCO каталожен номер 85353. При тях обаче проблема ще е малко по - голям, защото изолаторите трябва да се фиксират или с лепене или с миниатюрни винтчета. Но пък тези пантографи са направо умалено копие на истинските такива. След като качим трите пантографа, заемаме се с вътрешния, чиято каретка се стеснява с по 1 мм спрямо тези на другите два. За стесняването има два варианта. Първият е да отрежем ушите и да огънем крайщата така, че да се получи по - тесния габарит, а другия е да си направи сами тясна каретка, който е и по - сложен. Във всички случаи обаче при дадените операции ще получим отлични резултати. За рекламната лепенка не е проблем. Отиваш в печатница NAYA до Операта, носиш снимка на това, което искаш, носиш машината и след няколко часа ще я имаш абсолютно готова. Дори е желателно ако може да имаш файл с лепенката, тук КРАКОМОБИЛА може да помогне. Тогава за 20 мин. ще ти шаблонират ТАУРИ-то и си готов за път.
Успех в начинанието!
-
Благодаря ти , братле :)
-
По темата за третия пантограф на ТАУРИ-то, ето снимката на монтиран такъв със "стеснена" каретка:
-
Някой беше питал за лепенката отстрани на ТАУРИ-то. Качвам я тук в размерите, които са необходими за НО мащаба. Дано свърша на някой работа :)
-
Супер, но мисля, че е по-добре за тауруса да се отделят мненията в нова тема. :)
-
Супер, но мисля, че е по-добре за тауруса да се отделят мненията в нова тема. :)
Абсолютно съм ЗА отделянето, нека модератора ако има време да направи темичка за ТАУРИ :)