Последни публикации

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
IvanC, по принцип си прав. И аз за това питах защо му е грец, след като му трябват два нормални диода, има достатъчно малки за обикновен монтаж, за SMD, да не говорим. Ако на светодиодите не му трябва пълната им мощност - 4к  и нагоре става. За да горят mitko0888 е прав. Изгарянето не е по ток, явно горят по напрежение. А схемата която съм дал аз е изпълнена със сведиод с два извода, като се смени поляритета светва в различен цвят.
23
Светодиодите ти изгарят, защото ако на лявата релса имаш минус, а на дясната - плюс, и ако това е напр. 15 волта (тухлата на Пико дава СРЕДНА стойност уж 12, на практика 15 волта, т.е. пиковата (върховата в синусоидата) е повечко. От тези 15 волта на средния край на левия диод отиват 12, на диода - 3, и той свети. На десния диод, ОБАЧЕ, в най-дясното краче имаш същите 15 волта, а на общия анод имаш 3 волта, т.е. този диод е с обратно напрежение от 12 волта. Всички светодиоди по света имат обратно напр. около 5 волта, а на някои диоди пише изрично, че не са предназначени за обратно напрежение. При по-високо - не винаги изгарят веднага, защото съпротивлението ограничава тока. Но при 10 мА за да свети левия диод, в десния има повече (напрежението не е 3 а е 12 волта) и той изгаря без да свети ... В обратната посока - аналогично.
Може да увеличиш съпротивлението повечко, за да не изгаря несветещият диод, тогава светещия ще свети много слабо.
Ще трябва да направиш така, както е всяка аналогова "тапа". Слагаш отделни съпротивления на двата диода, на катодите, а не едно общо на плюса. Средният извод остава директно на плюса на греца, а в двата крайни слагаш по едно съпротивление. И без това бяло и червено светят различно и съпротивленията трябва да са различни. Все пак правим модел на влак, а не джобно фенерче на релси. Тогава в не светещия диод ще има обратно 0.7 - 1 волт, плюс съпротивлението му.
Разбира се съпротивлението трябва да е поне 3.6 килоома. Трябва да свети кръгчето на фара, а не цялата предница на локомотива във всички посоки.
24
Цитат на: IvanC link=topic=268.msg124632#msg124632 date=1694558202
Какви оригинални съпротивления? Какви са тези светодиоди? С какъв траф караш - колко е максималното му напрежение?

Преди да изгорят светят ли бяло-червено както трябва?

Иван
Това са светодиоди купени от Интернет, идват с готово споени съпротивления. Трафа е на Пико. Довечера трябва да потърся и да ти дам линк...Преди да изгорят светят нормално и бяло и червено. Локомотива работи известно време десетина минути. Изгоря първо балото на единия фар , постепенно и на другите и накрая всичко.
При повторния опит с по- яки съпротивления, отново същото, въпреки че светодиодите светеха слабо.
25
Цитат на: toniemi link=topic=268.msg124631#msg124631 date=1694551882
Не знам какво се обърква при моя начин на свързване, ама всичко изгаря. Изгоряха веднъж с оригиналните си съпротивления, сложих други, подсилих ги с 4 КО съпротивления, светеха слабо и пак изгоряха! Всички 4 общи крайща със съпротивленията са на + на греца, другите са на лява и дясна релса и като обръщам трафа светят едните червено другите бяло!

Какви оригинални съпротивления? Какви са тези светодиоди? С какъв траф караш - колко е максималното му напрежение?

Преди да изгорят светят ли бяло-червено както трябва?

Иван
26
Цитат на: IvanC link=topic=268.msg124629#msg124629 date=1694532517
Светодиодите на Тонката са с общ извод (предполагам анодите на двата светодиода са обединени) и отделни изводи за белия и червения светодиоди (катодите може би). Схемата на Тони ще работи така, както той иска, но хаби цял Грец, когато са нужни само два от диодите от Греца. Другите два диода в Греца (тези към минуса, който не се използва) не се използват. Грецът обаче може да е по-лесен за монтаж "в насипно състояние" (още известен като "хвърчащ монтаж"), за разлика от два светодиода. Грецът може да се лепне някъде на рамата на локомотива и към изводите му да се запоят директно проводниците от токоснемането и съпротивлението. Ако това се прави на печатна платка, ще е друга манджа.  ;D

4 килоома буферно съпротивление на 14-15 волта въобще не е голямо. Зависи от това, какви светодиоди използва и колко ярко иска те да светят. На моите локомотиви слагам буферни съпротивления със стойност 20 килоома на надбуферните светлини (бели и червени) и 12 килоома на прожекторите и дори тогава понякога ми се налага да променям ШИМ-а на изводите на декодера, за да намаля яркостта на светене до по-реалистична.

Тонката обича неговият подвижен състав да свети ярко и за него 4-те килоома може да са нормални.  :drinks:

Иван

Не знам какво се обърква при моя начин на свързване, ама всичко изгаря. Изгоряха веднъж с оригиналните си съпротивления, сложих други, подсилих ги с 4 КО съпротивления, светеха слабо и пак изгоряха! Всички 4 общи крайща със съпротивленията са на + на греца, другите са на лява и дясна релса и като обръщам трафа светят едните червено другите бяло!
27
Свързване на декодер с мостови изправител (Грец):


Свързване на декодер с едно-полупериоден изправител:


Свързване на декодер без изправител и регулатор, при използване на външно захранване:



Декодерът е показан на схемите в съответното изпълнение, т.е. вижда се кои елементи се монтират в различните изпълнения на декодера. При последното изпълнение, платката няма елементи от долната страна, което я прави значително по-ниска (тънка) и може да се лепне на съществуваща платка за осветление с двустранно лепящо тиксо.

Аз използвам декодера предимно в последния вариант - с външно захранване. Монтирам го на вагони, на които вече съм направил осветление с регулатор на напрежение на 3,3 волта и буферен ("златен") кондензатор. Разкачам буферните съпротивленията на платката на осветлението от масата на захранването, групирам ги по подходящ начин и запоявам отделните групи към изходите на декодера. Ако буферните съпротивления са между плюса на захранването и анодите на светодиодите, откачам катодите на светодиодите от масата, групирам ги и ги свързвам към декодера.


Иван
28
Цитат на: disrupting link=topic=268.msg124628#msg124628 date=1694519732

(Image removed from quote.)
Относно твоя проблем - 4 кО  е твърде голямо съпротивление, нещо друго става тук. Не си дал почти никаква информация, нито типът на светодиода, нито пълната схема. Прилагам такава схема - ориентирай се, ако има нещо питай!

Светодиодите на Тонката са с общ извод (предполагам анодите на двата светодиода са обединени) и отделни изводи за белия и червения светодиоди (катодите може би). Схемата на Тони ще работи така, както той иска, но хаби цял Грец, когато са нужни само два от диодите от Греца. Другите два диода в Греца (тези към минуса, който не се използва) не се използват. Грецът обаче може да е по-лесен за монтаж "в насипно състояние" (още известен като "хвърчащ монтаж"), за разлика от два светодиода. Грецът може да се лепне някъде на рамата на локомотива и към изводите му да се запоят директно проводниците от токоснемането и съпротивлението. Ако това се прави на печатна платка, ще е друга манджа.  ;D

4 килоома буферно съпротивление на 14-15 волта въобще не е голямо. Зависи от това, какви светодиоди използва и колко ярко иска те да светят. На моите локомотиви слагам буферни съпротивления със стойност 20 килоома на надбуферните светлини (бели и червени) и 12 килоома на прожекторите и дори тогава понякога ми се налага да променям ШИМ-а на изводите на декодера, за да намаля яркостта на светене до по-реалистична.

Тонката обича неговият подвижен състав да свети ярко и за него 4-те килоома може да са нормални.  :drinks:

Иван
29
Цитат на: vlado1 link=topic=268.msg124627#msg124627 date=1694518510
Здравей,
Бързият отговор на въпроса ти е ДА. Има известни нюанси, но и в двата случая ще ти трябват куплунзи съобразени със съответната шахта:
За старите: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Accessories/Accessories/Tillig-08847/gb/modell_23785.html
За новите със "стар" куплунг: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Accessories/Accessories/Tillig-08872/gb/modell_23795.html
Ехаааа, много благодаря! Златен си  :drinks:

Цитат на: toniemi link=topic=268.msg124626#msg124626 date=1694515144
То си е DC захранването, ама диоди са комбинирани  червено-бял с общ край и като обръщам посоката напред искам да свети бяло , а на обратно червено!

Относно твоя проблем - 4 кО  е твърде голямо съпротивление, нещо друго става тук. Не си дал почти никаква информация, нито типът на светодиода, нито пълната схема. Прилагам такава схема - ориентирай се, ако има нещо питай!
30
Цитат на: disrupting link=topic=268.msg124624#msg124624 date=1694505446
Здравейте! И аз имам един въпрос, но преди това малко уточнение.
Всичкият ми подвижен състав е BTTB - 1:120(купувани 80-те години)
Сега на въпросът - всички вагони са с този модел куплунк за прикачане
(Image removed from quote.)
Искам да си купя вагончета от новите, за да мога да си разширя подвижният състав, но те са с този куплунг:
(Image removed from quote.)
Въпросът ми е може ли да се монтират новите куплунзи на старите вагони и обратно, старите куплунзи на новите вагони? Може ли и какво трябва да се преправи и ще се наруши ли видът на вагончетата???
Благодаря предварително!!!
Здравей,
Бързият отговор на въпроса ти е ДА. Има известни нюанси, но и в двата случая ще ти трябват куплунзи съобразени със съответната шахта:
За старите: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Accessories/Accessories/Tillig-08847/gb/modell_23785.html
За новите със "стар" куплунг: https://www.modellbahnshop-lippe.com/Accessories/Accessories/Tillig-08872/gb/modell_23795.html
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10