23
« Последна публикация от mitko0888 - 13 Септември 2023, 08:35:29 »
Светодиодите ти изгарят, защото ако на лявата релса имаш минус, а на дясната - плюс, и ако това е напр. 15 волта (тухлата на Пико дава СРЕДНА стойност уж 12, на практика 15 волта, т.е. пиковата (върховата в синусоидата) е повечко. От тези 15 волта на средния край на левия диод отиват 12, на диода - 3, и той свети. На десния диод, ОБАЧЕ, в най-дясното краче имаш същите 15 волта, а на общия анод имаш 3 волта, т.е. този диод е с обратно напрежение от 12 волта. Всички светодиоди по света имат обратно напр. около 5 волта, а на някои диоди пише изрично, че не са предназначени за обратно напрежение. При по-високо - не винаги изгарят веднага, защото съпротивлението ограничава тока. Но при 10 мА за да свети левия диод, в десния има повече (напрежението не е 3 а е 12 волта) и той изгаря без да свети ... В обратната посока - аналогично.
Може да увеличиш съпротивлението повечко, за да не изгаря несветещият диод, тогава светещия ще свети много слабо.
Ще трябва да направиш така, както е всяка аналогова "тапа". Слагаш отделни съпротивления на двата диода, на катодите, а не едно общо на плюса. Средният извод остава директно на плюса на греца, а в двата крайни слагаш по едно съпротивление. И без това бяло и червено светят различно и съпротивленията трябва да са различни. Все пак правим модел на влак, а не джобно фенерче на релси. Тогава в не светещия диод ще има обратно 0.7 - 1 волт, плюс съпротивлението му.
Разбира се съпротивлението трябва да е поне 3.6 килоома. Трябва да свети кръгчето на фара, а не цялата предница на локомотива във всички посоки.