Последни публикации

Страници: 1 ... 8 9 [10]
91
 Привет!
 Докато си чеша врата как да задвижа ремаркето на лока, първо вътр.част трябва да се разглобява, за да се наредят осите със зъбните колела, същевременно е добре да се закопчава за външната част, още съм в "крива глуха". :
.
Реших да се пробвам и с 41-100, изцяло на базата на чертежи от инж.Деянов. Имам сантимент към локове, правени в БГ. За талиги мисля да ползвам от Атлас-ка Ламинатка /доколкото разбрах, лока е с талиги на 42, кабини и пантографи от 44/, или да пробвам да направя някакви. Проблемът на PLA-то е, че не се самосмазва както найлонът. Купил съм добавки за работа с найлон, ама няма кой да ги смени :) .
 42-100 в целият му блясък:

В депото :

 Проектът:



 Хубавото на така създаденият модел е, че мога да си го променям за други локомотиви, примерно 43 1185, 41-40:
.
 Първа проба:

 Ще играе шкурене и кит, трябва и промяна в модела, че не ми се събра талигата на място, или ще пиля 1см, заради предните колела, или ще "принтя" нов с добавки и интериор. Не е като на PIKO, просто задоволителен резултат:

 Пантографът е някакъв китаец, уж HO, и на 60 и тук изглежда една идея по-голям:
.
 Линк към албума
 Ако имате предложения за промени, с цел постигане на по-добра точност на модела, ще съм благодарен да споделите! :hi:
93
За любителите на пАрата:
https://youtu.be/Jz-FpEcjfeo?si=nEXApl9-XaCp4VxQ
Тези жени със столовете дават идея за някой тематичен уикенд с барбекю и бира! Вместо край язовира - нека да е  край трасето на някои атракционни влакове!????
Примерно двойката до Банкя - 4 преминавания и бирата ще свърши!
94
Железопътен моделизъм | Railway modelling / Re: Новости от PIKO
« Последна публикация от pach - 25 Юни 2024, 17:39:21 »
Ежегодния ден на "Отворени врати" в PIKO-Германия:
https://youtu.be/DRCIJ7lCmlI?si=Juj3OqaklQDkAcbM
Началото...
95
Faller Car System / Re: Ето това вече е хубаво
« Последна публикация от pach - 23 Юни 2024, 10:56:23 »
Интересно клипче! Герит е бил поканен от принца на Монако, за формула 1 тази година! Ако не разбирате немски, пуснете си автоматичния превод със субтитри на познат език. Има много интересни технически данни  - грешките в системата са вече по 0,7% при навъртяни от модела над 6500 реални км:
https://youtu.be/2PWrxHA22t0?si=l7HBf0pP7Lt-9r5P
Интересно е и да любителите на самата истинска формула 1. Впрочем кадрите от истинската са така преплетени с тези от модела, че човек може и да се обърка!
96
В Германия и двете са за 1000 V, защото там с такова напрежение работят, обаче там контактната мрежа е 15 kV.
Нашата контактна мрежа е 25 kV и на извода на локомотива излизат 1500 V, а и такава е традицията у нас. Затова и тези, и предишни вагони, докарани от Германия, се преработват. Преработката се изразява в монтаж на един сандък с трансформатор 1500/1000 V и евентуално промяна в схемата на свързване на нагревателите за отопление, вследствие на което обаче отоплението става по-слабо.
Старите ни локомотиви пък имат два извода и за двете напрежения и може ръчно да се избере с преместване на една шина от едно гнездо в друго.
97
Не е ли обратното - вагоните са за 1500 V, а Смартроните са с 1000 V-ово захранване на влака?

Вагоните май не са "заявени", а е закупено, каквото DB AG имат за отърваване. Не случайно DB AG са декларирали, че състоянието на вагоните може да не отговаря на оригиналното описание.

Това са около 40-годишни вагони, които в периода около 2010-2012 година са преминали модернизация, след което са търкаляни активно (често в пуш-пул конфигурация) в продължение на 10-тина години предимно с локомотиви от серията 101 (вече на над 20-годишна възраст) и един-два специално модифицирани за целта от серииите 146 и 147.


Иван
98
Цитат на: Filip Andonov link=topic=3806.msg125272#msg125272 date=1719084936
Какви са тези предразсъдъци? От гледна точка на пътниците няма никакво значение какъв локомотив има пред вагоните. В Чехия например Шкоди по-стари от нашите си теглят всякакви влакове.
Не са предразсъдъци. Платени са много пари и трябва да няма ограничения какъв локомотив ще кара влака. Защо не е заявено напрежение 1500V при модернизацията на вагоните, за да могат да бъдат теглени и от Шкоди и от Сименси?
99
Какви са тези предразсъдъци? От гледна точка на пътниците няма никакво значение какъв локомотив има пред вагоните. В Чехия например Шкоди по-стари от нашите си теглят всякакви влакове.
100
Цитат на: pach link=topic=3806.msg125270#msg125270 date=1719074776
Иво Радоев - първи редовен пътнически влак,
София-Карлово-Бургас с внесените от ДБ вагони:
https://youtu.be/Erc-iIztvmw?si=hbz6O7Fi4xqspZ82
 :clapping: :locomotive:
Оказа се, че “новите” вагони са за напрежение 1000V и могат да бъдат теглени само от Шкоди, тъй като “Хановете” подават само 1500V. По-голямо безумие отдавна не бях срещал.
Страници: 1 ... 8 9 [10]