RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout => Темата е започната от: pach в 01 Октомври 2018, 22:26:37
-
&bgflag
Едно нестандартно кръстовище в 1:120
Non-standard rail junction in 1/120
1.Изходният чертеж в 1:1.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878854.jpg)
2.Електрическа схема на поръчката.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878855.jpg)
3.Скица на местоположението.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878856.jpg)
4.Начало и инструменти.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878857.jpg)
5.С двойнолепящото.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878858.jpg)
6.Начални огъвания.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878859.jpg)
7.Етап от подготовката.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878860.jpg)
8.Първоначални напасвания.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878861.jpg)
9.Етап от изработката.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878862.jpg)
10.Ясно е, че не се правят така, ама то и без това е нестандартно.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878863.jpg)
11.Първоначални мераци за „джелезото“.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878864.jpg)
12.Става по-добре от очакваното.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878865.jpg)
13.Ще трябва(т) и лепило(а).
(http://picbg.net/u/16413/52475/878866.jpg)
14.Лепенето започва...
(http://picbg.net/u/16413/52475/878867.jpg)
15....и свършва. Не е чак толкова зле.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878868.jpg)
16. Съхне бързо ама нетърпение за първи проби има също.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878871.jpg)
17 Начало на единични проби с талиги...
(http://picbg.net/u/16413/52475/878869.jpg)
18....и единични колооси в композиция.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878870.jpg)
19.Последен оглед.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878872.jpg)
20. Следва баластирането.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878873.jpg)
21. Посипване.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878874.jpg)
22. “Метене“.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878875.jpg)
23. Лепене с познатата смес от С200, вода и „ленор“.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878876.jpg)
24.Натиск за да се „вкамени“ абсолютно плоско.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878877.jpg)
25.Полусухо за проверка против разместване.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878878.jpg)
26.“Вкаменено“ и „естествено“ състарено.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878879.jpg)
27.Опроводено.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878880.jpg)
28.За сега толкова.
(http://picbg.net/u/16413/52475/878881.jpg)
Ползвани са и още малко материали и инструменти (от снимките е ясно).
Следват окончателни проби в движение с локомотиви и осветени вагони.
Има вероятност това нестандартно кръстовище да изисква и електронен блок за превключване (или забавяне на защита от късо) на трасетата, но това ще е проблем на измислилия това кръстовище.
(https://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2014/12/31/divertisment/banc-blonde.jpg)
Може би ще има и още! Технологията и предстои изчистване и усъвършенстване, но това ще е при следващото сглобяване на нещо по-нормално. На мен ми харесва въпреки всички недостатъци. А има и много добър външен вид, при сравнително проста и лесна изработка. Просто трябва да се "изпедепца" за още малко!!! ;D ;D ;D
:hi:
-
Браво , Пламене ! Много добре си се справил :good: Нека и Митко да каже - нали и той направи няколко нестандартни развития .
-
Поздравления Пламене! Добре планирано и изпълнено, с подробно, стъпка по стъпка обяснено. Верно, за такива като мен ще трябва и допълнителни пояснения като за лаик. :hi:
-
(https://scontent.fsof5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/42899412_274715173165890_2628636576334217216_n.jpg?_nc_cat=107&oh=5ad0e882fa63665bd281b5fa56b19558&oe=5C52C3C4)
Ще пасне като бебешко дупе на цокало :)
Поради сложното разположение на пътищата на моя макет се наложи да създам това кръстовище. Тъй като е доста абсурдно , ще претърпи несъществена корекция , като елементът , който е показан по-горе ще бъде сложен на местото на кръстовката , като с него ще се избегне острата крива, която се вижда на снимката . Ако има проблеми с окъсяването - ще направя сърца от поксипол ,като ще отнема минимално от релсата , която прави проблем или по-скоро леко ще я запиля под 45 градуса , като ще си поиграя да направя и фини сърца - ако има нужда.
ГЕНИАЛЕН СИ!
Благодаря сърдечно за оказаната помощ. Без този елемент трябваше доста да развалям.
-
Браво , Пламене ! Много добре си се справил :good: Нека и Митко да каже - нали и той направи няколко нестандартни развития .
Адри, не съм само аз с нестандартните развития. Както се вижда в клипа на Владо, неговите стрелки и бретела също са самоделни и нестандартни. При него всички траверси са самоделни (текстолит), при Пламен - всичко е траверсна решетка от флекса, както той правилно отбелязва - за първи път тук. На моите пък от текстолит са само някои траверси, които дават цялата геометрия на стрелките, а между тях е запълнено с парчета от флекса. По онова време ме домързя да режа всички траверси от текстолит, а и си мисля че пластмасовите изглеждат по-добре - имат текстурата на дървени траверси, а няколкото текстолитови ги замазах в баластрата. На кой както му харесва и както му е удобно.
За да остана верен на традицията и на общоприетото тук - имам нЕкои забележки към Пламен по отношение на изпълнението на някои релсови и електрически парчета ... Предполагам е преценил предварително това. Имам си такива забележки и към моите стрелки, ако сега започвам ще ги попроменя леко. Ама сега да ги режа и да почвам отначало - няма да стане. Гледам си ги така и продължаваме напред. На Владо са най-близо до истината като идея. (поне според мен).
-
Много добро ! Само едно питане имам , тука:(http://media.snimka.bg/s1/6264/038771270.jpg?r=0)
ако мине метална колоос няма ли да окъси? Такива неща /имаше някъде тема мисля за направа на стрелки ,ако не се лъжа/ са доста полезни. Отново браво ,че си споделил със снимки техниките. :good:
-
Там ще изпиля на 45 градуса и ще възстановя с поксипол.Вече имам опит.
-
Благодаря!
Да, наистина нЕкой забележки са от значение.
Електрически релсите не са най-доброто, но както каза и Георги,
решение има. Аз бих ги направил от подходящо дебела листова пластмаса изрязана и вградена в дълбочина на предварително
вдълбани гнезда в траверсите. Но и от поксипол става, щото с това има опит човекУ.
Траверсните скари на кръстовища не са така както на направеното. За справка може да се види оригинално кръстовище на Тилиг-а, на което е дадена електрическата схема.
Не знам да има в истинските железници кръстовища и как изглеждат в действителност..
Следващия път ще си поиграя и траверснатя скара да е вярна.
Първоначално беше направено от цяло парче стъклотекстолит,
но резултата беше меко казано...противоречив, заради неточност в радиусите.. Тогава реших геометрията на релсите да се зададе
от водачите на флексовите траверси
Двойнолепящото тиксо и предварителното огъване на релсите добавиха своето за крайния резулт.
Баластирах с кафява баластра, тъй като не можах да направя смес подобна на тази която Георги ползва. А не се сетих да взема от него. Но пък така си е износено ефектно от спиране на колодките.
Благодаря за отзивите. :hi:
Със сигурност ще има продължение. Ще се пробвам със стрелка
за доизчистване на технологията...пък може и да направя " Беселер" с тази технология.Бързо и лесно е - останалото е опит и натрупване на сръчност с нея!
;D
-
(https://media.gettyimages.com/photos/southern-rail-trains-arriving-and-leaving-selhurst-station-on-october-picture-id615371832)
-
(https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45265673_284579495512791_2777770566839435264_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=7b6cad083f8158c2bab93dc47b84715d&oe=5C8537BE)
(https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45217987_284579558846118_5900485711160672256_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=83339a58cd4d9f6f35011dab0cbe4433&oe=5C792104)
(https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45216838_284579595512781_2368683835362639872_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=0e976e19fb1c273e3b4e374c394df976&oe=5C4075E4)
И едно видео.
https://www.youtube.com/watch?v=LWp-1ktXtR0&feature=youtu.be
-
Кръстовката е перфектна! Добавих сърца от поксипол за по-плавно преминаване Геометрията е спазена перфектно, което не наложи съществени промени. Доволен съм и от изработката и от това, че е вече на макетът ми , защото преди тази съм сложил две от Тилиг , като и двете не ми свършиха работа , поради това, че са стандартни .
Пламене , хиляди благодарности!