RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Аналогово управление | Analog Control => Темата е започната от: Madness в 13 Февруари 2019, 21:02:45
-
Може да прозвучи в ушите на някого смешно, но предпочитам да попитам, вместо да си изгоря някой двигател. Има ли как да се повиши ампеража в трасето? Повече от 1,2 А ? Имам нужда от повече локомотиви едновременно. Има ли шанс?
-
Принципно може, дали DC, AC или DCC, няма значение,
но въобще не е препоръчително, защото при някаква авария
или късо съединение, щетите ще са пропорционални!!!
Колко локомотива и с какво захранване се иска да се движат?
-
4 до 6 максимум. Късо от какво причинено? Трасето е фиксирано, няма достъп на неоторизирани лица. Имах пико з21 ли беше ... сивото, но не мога да го намеря. Не слагам нови и стари локомотиви , защото може да стане фал. Сега съм поръчал , да видим какво ще е. ДЦ аналогово. Прави ми впечатление от различните сетове , все различен ампераж изходящ..... С тази криз на магазини, сетовете излизат най-изгодно...
-
Късо ли...от няколко неща. Дерайлиране, метална колоос
не на място, предмет на релсите...и още куп неща, за които
човек се сеща като ги види и стане късото. При дерайлиране
е най-опасно, щото при 1.5 ампера (при 12в) най-много да хвърли
силна искра, преди да се задейства защитата. Но при >4 ампера
може да се завари и/или изгори нещо - тънък проводник, реле
контакт, колоос и подобни, преди да е сработила защитата.
Сивото голямо и старо е FZ-1. Стига да не се е получило
каша, но от поста горе това си мисля От новите сетове z21 е за
DCC (цифрово) и не е за "аналогово ДЦ".
Два FZ-1, захранващи две различни секции от трасето
ще ти "въртят" спокойно всяко по три локомотива.
Но за избягване на късо, трябва да са синхронизирани така,
че при преминаването от един сектор (единия FZ-1),
към другия сектор (втория FZ-1) да са с еднаква полярност
и евентуално еднакво напрежение ( за приблизително еднаква скорост).
За повече въпроси, първо от тукашната тема, си изтегли
поне книгата на Юри Ботев за *Железопътен моделизъм*
и там ще намериш по твоя въпрос точно как да го направиш.
Както и много начални отговори за едно добро начало.
:hi:
Тук също можеш да намериш малко по въпроса ти:
http://railwaymodel.blog.bg/hobi/2013/04/01/.1069801
-
Благодаря за инфото. Сега ще я потърся. Да , тази статия я прегледах.
-
Имаше някъде схема, в която тарсето се дели с прекъснати релси, образно на три участъка. Средният изравнява токовете в същото време изолира другите два един от друг. В тях, може да си караш отделни влакове, а средният е преход между тях. Схемата я гледах в някоя от спомагателните книжки на BTTB . Също я има и в много по-рзвит вид в голямата книга на PIKO за токовете по макета. Схемата е подобна на тази за обръщателно ухо, където имаш комфликт на полюсите.
-
Здравейте.
Моя макет има 2 отделни токови кръга, които се управляват с 2 трансформатора FZ-1.
(https://farm1.staticflickr.com/958/27231571177_758eb86583_c.jpg) (https://flic.kr/p/HumVnT)
42 - 2 FZ1 - 06 (https://flic.kr/p/HumVnT) by ivosn (https://www.flickr.com/photos/125861171@N05/)
Ако трафовете се свържат по еднакъв начин към всеки кръг
и ръчките им за управление сочат в една посока,
поляритетите на двата кръга трябва да съвпадат:
траф1: посока на ръчката -> имам "-" "+"
траф2: посока на ръчката -> имам "-" "+"
Ето и как съм изолирал 2-та кръга един от друг -
На отклонението от стрелката, линиите са прекъснати с черен пластмасов изолатор:
(https://farm5.staticflickr.com/4193/34118051890_2d0ddf3959_c.jpg) (https://flic.kr/p/TYTWaY)
58 - G1700 Sersa and LDS - 11 (https://flic.kr/p/TYTWaY) by ivosn (https://www.flickr.com/photos/125861171@N05/)
А ето и поглед на целия макет:
(https://farm6.staticflickr.com/5561/14756115625_6542ef5932_c.jpg) (https://flic.kr/p/otWX5D)
27 - Train Set - 1 (https://flic.kr/p/otWX5D) by ivosn (https://www.flickr.com/photos/125861171@N05/)
-----
-
(http://railwaymodel.blog.bg/photos/121375/original/01-DC.JPG)
-
Бързаш да го нарисуваш и допускаш грешка...
Когато продължиш мислено поляритета от единия към другия участък,
той трябва да продължава - минуса е на външната линия а плюса на вътрешната.
А така като си го показал на 2-рия участък поляритета е разменен...
Поне така изглежда на схемата...
Тогава ръчките на трафовете няма да са в еднакви посоки.
Посоката на ръчката съвпада с посоката на движението само за близката линия,
за другата трябва да е огледално.
Така е според мен, и съм го коригирал на схемата:
(https://i.postimg.cc/Qd0zyYZc/01-DC-NEW.jpg)
-
Това е чертано преди 5-6 години.
За да не се влияе от положението на врътките от трафовете
и тяхното местоположение, просто на прекъснатото се слагат
свързани две крушки от 12 волтовите. Светнат ли крушките
си разменили полюсите.
Това помага и трафовете визуално да останат така - врътка в дясно/ движение на дясно спрямо управляващия и погледа му.
Та така...
ПП. То скицата е илюстративна за ДСС в блога.
-
Благодаря на всички. Все още търся два броя fz1. :) До този момент удрям на камък....
-
В нашия оказиона няма, но виж в ОЛХ или БАЗАР,
ако и там няма, тогава в немския ибей винаги е пълно:
https://m.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2332490.m4084.l1313.TR3.TRC2.A0.H0.Xtrafo+fz1.TRS0&_nkw=trafo+fz1+piko
:yes:
-
Поръчах два , да видим.
-
Поръчах два , да видим.
И за какво са ти?
-
И за какво са ти?
Fz1 е 1,2А , а този Trix примерно :
(https://apollo-frankfurt.akamaized.net/v1/files/rhzu58wspuib2-BG/image;s=585x461)
от тук :https://www.olx.bg/ad/adapter-trafo-transformator-za-vlakcheta-piko-roko-tilig-triks-CID139-ID5DpKQ.html#c633859ed3 (https://www.olx.bg/ad/adapter-trafo-transformator-za-vlakcheta-piko-roko-tilig-triks-CID139-ID5DpKQ.html#c633859ed3)
е поне 3 пъти по малък и е с 1А изходен ток.
-
Трябват ми защото имам по два локомотива на кръг.
-
Той и един траф от тея пиковските може да кара и 3 лока а пък ако са му махнати защитите и 4 ще кара само че няма да развиват максимална скорост ми ще вървят по бавно в зависимост от локовете.
-
Да. Така е. Но имам три от тия детските. в сетовете. Само единият е 0,7 А. С него 3 локомотива вървят с около 70 % от макслималният си капацитет. Аз не търся толкова скорост, колкото достатъчна начална мощност , за да не вият двигателите. Иначе едно е 0,45 А и едното мисля 0,6 А. Явно самите асемблери на сетовете подхождат с внимание и грижа за двигателите :)
-
Дали да не вземеш малко да ги почистиш и смажеш.
-
Дали да не вземеш малко да ги почистиш и смажеш.
:good:
-
Да почистване на колектора и четките и смазване доста подобряват нещата ама за съжаление старото си е старо
Принципно старите локове се нуждаят от нови двигатели за да се доближът до хода на новото производство
Намирането на подходящи двигатели обаче си е ебаси и скъпото начинание а други подходящи от стара електроника пък много трудно се напасват ;D
-
Почистват се и обслужват. Все пак това е част от нещата, които ми доставят удоволствие, освен самото движение. Само още не мога да преглътн цената на последната смазка, която взех.... около 25 лв за 4 г. :) Чудя се ако използвам грес финна, синя или графитна дали не е по-добре....
-
Аз лично смазвам с масло за вакум помпи понеже е предвидено да минава много въздух има го в магазините за хладилни части
и остава доста по дълго от другите не се изпарява лесно и е със среден вискозитет нито много гъсто нито много рядко
Не съм привържаник на греста и други такива смазки понеже има навика да се набива и прах в нея и след месеци доста се сгъстява
а и после трудно се чисти