Последни публикации

Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Наблюдателни сте  :yes: ;D
Разпределителния пост е Sommerfeldt и е за линийте на швейцарската теснолинейка RhB или F0.
23
Цитат на: Adrian link=topic=61.msg125110#msg125110 date=1710616292
https://www.youtube.com/watch?v=oG7PxHaQGbc

На 1:11 видях опростен вариант на Гришонския разпределителен пост!


Иван
25
Цитат
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) оставя без уважение жалбата на френската Alstom SA по процедурата за покупка на 35 електрически мотрисни влака, стартирана от Министерство на транспорта. Търгът бе временно спрян преди 2 седмици, но най-вероятно ще бъде пуснат отново, ако френският производител не обжалва решението пред Върховния административен съд.

Припомняме, че Alstom входира жалба в КЗК на 22 февруари, а ресорното ведомство стопира търга 5 дни по-късно. Тогава не бяха ясни мотивите, с които френската компания обжалваше поръчката.

Мотивите на Alstom

Антимонополният орган проведе заседание на 7 март, но документацията от него става видима едва днес. Alstom счита, че в правилата за участие в процедурата се съдържат изисквания, които не отговарят на регламентите на Европейския съюз (ЕС) за оперативната съвместимост и създават сериозен риск за липса на конкуренция в процедурата.

Компанията възразява срещу включена техническа спецификация относно зоните за преход между вагоните, с която ведомството е заложило минимална широчина на преходно пространство от минимум 700 мм, а височина – най-малко 1900 мм. Според компанията тези критерии се отклоняват от изискванията, заложени в регламенти на ЕС, свързани с жп системата, според които преходното пространство следва да бъде най-малко 550 мм.

Alstom обаче обжалва решение на министерството, с което в началото на февруари то прави промени в техническите спецификации, припомня economic.bg. Те не са свързани с критериите за преход между вагоните. Ведомството е изчистило допълнителни изисквания, свързани със седалките и дисплеи, които трябва да подават пътническа информация. Намалена е и точността на измерване на пътникопотока от 98% на 95%.

Какво казва министерството?

Транспортно министерство твърди, че жалбата е недопустима, тъй като възражението касае условие от техническата спецификация, одобрена с решението за откриване на процедурата, което изискване не е променено с обжалваното решение за промени. В тази връзка, възражението е наведено извън преклузивния срок.

Изразява пространно становище по същество, в което застъпва тезата, че условието е съобразено с потребностите на "БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД и с приложимото национално и европейско законодателство“, се посочва в документацията на КЗК.

Освен това ресорното ведомство прави искане КЗК да не налага временни мерки срещу процедурата, тъй като е финансирана със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. От там допълват, че срокът за изпълнение на инвестицията е 31.08.2026 г., в рамките на който влаковете следва да са доставени и въведени в експлоатация.

Решението на КЗК

КЗК приема становището на министерството и констатира, че жалбата на Alstom е неоснователна. Антимонополният орган я оставя без уважение, като възлага на компанията да плати разноските на ведомството в размер на 240 лв.

От изложеното е видно, че възраженията на "Алстом транспорт С.А.“ касаят условие, което е одобрено с решението за откриване на процедурата, а не такова, което е променено с обжалваното Решение № F482205 от 08.02.2024 г.“, се посочва в решението.

Решението подлежи на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Процедурата още не е стартирана наново от министерството, като най-вероятно се изчаква да мине именно срокът за обжалване. Проверка сочи, че в системата на съда до момента няма подадена жалба от "Алстом“.

От plovdiv24
26
Да почива в мир!  :(
29
Цитат на: toniemi link=topic=35.msg125047#msg125047 date=1707685078
Отдавна планирах да направя една промяна на на гаровата гърловина... и я направих за около 8 часа!

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

Едно видео , как работи новия ми бретел....

https://www.youtube.com/watch?v=F_9REBn7q1I
30
Материалът, който използвам за токоснемащите пластини на вагоните на Piko е месингова ламарина с дебелина 0,075 мм.

Направих чертеж на пластината, изкопирах пластината така, че да се съберат повечко на лист хартия, запазих в PDF файл и разпечатах на принтера:




Изрязвам едно шаблонче от разпечатаните и го залепвам към ламарината с двустранно лепяща лента (тиксо):






С ножицата изрязвам пластината по външния контур:






С макетното ножче (скалпел) правя прорезите за зъбчетата, които ще захванат пластината към талигата:






Махам шаблона и почиствам тиксото, ако е останало по пластината.

С клещичките огъвам зъбчетата за монтиране:




С ножицата изрязвам излишния материал:




С пинсетата огъвам частта, която контактува в колелата и леко подгъвам в краищата:




Поставям пластината на талигата и подгъвам зъбчетата от едната страна, а после и от другата - второто зъбче е подгънато върху първото:








Дооформям сгъвката на пластината по талигата:






Огъвам пластинките към колелата с пинсетата, като линията на огъване е вертикална:




Поставям колоосите:




Запоявам проводници с дължина 75 мм към пластините от страната към буферите на вагона:




Оформям проводниците така, че да не се прегъват в спойката при завъртане на талигата:




Монтирам талигата в рамата. Проводниците преминават през правоъгълния отвор зад пружината на кулисата на теглича:




Монтирам обзавеждането на вагона:



С това вагонът е готов за монтиране на платката с осветлението.


Пластините могат да се използват без промяна и на талигите с по-малка база, които са и с колела с по-малък диаметър:




Иван
Страници: 1 2 [3] 4 5 ... 10