Последни публикации

Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Нещо дълго чакано (локомотива) в колекцията ми:

01. Art-Nr: 02461 Tillig Spur TT E-Lok BR 118 der DB, Epoche IV, Beheimatung: BW Würzburg;
02. Art-Nr: 01042 Tillig Spur TT Set „Ausstellungszug: Die neue Bahn 1985“ der DB, bestehend aus drei Reisezugwagen m-wagen;
03. Art-Nr: 16515 Tillig Spur TT Reisezugwagen 2. Klasse Bpmz der DB, Epoche IV


 




P.S. Надявам се скоро и втория сет да се появи............ :)

42
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Макетът на Владо Колев
« Последна публикация от Vlado - 07 Април 2024, 17:11:23 »
Днес се захванах с нова инициатива по макета, а именно изправяне на една досадна крива при гарата и по-точно крива и контракрива, които изначално изглеждаха доста нереалистично и които веднъж коригирах, но, уви, без особен успех и ето сега отново захванах. Идеята е трасето в тази му част отново да бъде коригирано с по-полегати криви, но този път с флекс релса, която дава много повече възможности. И тъй като и най-дългото пътешествие започва се една крачка, днес демонтирах старите релси и започнах подготовка за изграждане на земното платно по новата следа:

Старото положение:





И след демонтажа:



Следва продължение...
45
За католическия Великден беше отворен един голям интересен макет за Тирол с разнообразен ландшафт, сезони и най-вече влакове с австрийски, немски и швейцарски  администрации. Макетът е частен и е отворен за публика по Коледа и Великден. Инициатор и собственик, както разбрах, е голям туристически агент, запален любител на нашето хоби, жп модели. Събрал ентусиасти хобисти и за няколко години изградили и оборудвали всичко. Посетих го със семейството си и след дълго гледане, снимане и възхита, трудно ги изкарах навън. Макетите са в две сравнително големи помещения, единият с П-образна форма, другият е Г-образен с високи планини, тунели, кабинков лифт (като Гришата), мостове и трудно разбираема схема поради големите скрити участъци. Има стая команден център с 9 монитора, технически кът за тестване и поправки, а композициите се прибират в двуетажно депо под макета. Имам доста снимков и видео материал и дано смогна да покажа нещо от него. За сега видеа от други хора :( :hi:

https://fb.watch/reOiR28_2E/?
https://youtube.com/watch?v=4qEMVfsLKhY&si=tMA5H35JwdWsXryo
https://youtube.com/watch?v=S45vZajicmk&si=p036weXXm2SBwAg6

47
Сбирки / Клубни мероприятия / Дейности / Re: Y-модул
« Последна публикация от Vlado - 03 Април 2024, 13:33:10 »
"Продължаваме, продължаваме, продължаваме..."

Иво е във вихъра си и така оформи скалите, че вече се чудя моделирано ли гледам или истинско... Но вижте ги:













Следва продължение...
48
Цитат

09:15 02.04.2024
Глория Христова
Мегатъргове за влакове по ПВУ

Само една компания прояви интерес към процедурата за доставка на 7 двуетажни влакове, финансирани по линия на Плана за възстановяване и устойчивост. До крайния срок, който бе удължен веднъж, единствено „Щадлер Полска“ подаде оферта, сочи справка в Регистъра за обществени поръчки. Предложението ѝ е с около 100 млн. лв. по-ниско от прогнозната стойност.

Припомняме, че търгът е на стойност над 410.5 млн. лв. без ДДС. Първоначалният срок за подаване на оферти бе 14 март, но впоследствие бе удължен от Министерство на транспорта до 28 март.

Всъщност полската компания бе тази, която обжалва разяснения, получени от министерството, в предишния търг за двуетажните влакове. Той впоследствие бе прекратен, тъй като тогава единствено китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO прояви интерес, но даде прекалено дълъг срок за доставка.

Офертата на „Щадлер“ е подадена от адвокатско дружество „Арсов, Начев, Ганева“ точно в последния възможен ден – на 28 март, в 14:25 ч.

Компанията предлага цена в размер на малко над 300.5 млн. лв. без ДДС ( над 360.6 млн. лв. с ДДС) за 7-те влака. Предложението е с около 100 млн. лв. по-малко от предварителната прогнозна стойност на търга. Тук влизат и 15-годишна поддръжка и обучение на персонала.

Цената на един двуетажен влак е над 42.9 млн. лв. без ДДС. Плановата поддръжка е в размер на 7.90 лв/километър на влак. Извънплановата поддръжка е 5% от общата стойност без ДДС, а за извънреден ремонт – 10%.

Срокът за доставка на последната бройка от подвижния състав е 26 месеца. С това компанията напълно отговаря на изискването на възложителя.

Другите поръчки
Другите две поръчки – за доставката на 35 мотрисни влака и 20 „push pull” влака – тъпчат на едно място и все още няма развитие по тях. Припомняме, че процедурата за „push pull” влаковете се проверява от Европейската комисия заради участието на китайската компанията, която според европейските институции, получава чуждестранна субсидия, която изкривява вътрешния пазар.

Ресорният министър Георги Гвоздейков заяви в пост, че ще насрочи преговори с другия участник – испанската Patentes Talgo SL. Това трябваше да стане миналата седмица, но до момента няма такава покана в ЦАИС.

Поръчката за 35-те мотрисни влака бе спряна заради жалба на френската Alstom. КЗК пусна поръчката, но не и министерството, въпреки заявката на министъра, че търгът скоро ще продължи.     

Източник:
https://www.economic.bg/bg/a/view/edinstveno-shtadler-iska-da-dostyavi-dvuetajnite-vlakove-po-pvu#google_vignette
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10