RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: widowmaker в 07 Април 2011, 11:59:36
-
Локомотивът е производство на Флайшман от 2001г. (4828) и като част от сет (4898).
Малко история:
Пруският S6 е локомотив, конструиран да тегли бързи влакове и е с колоосна формула 2'В h2.
Проектиран е от Роберт Гарбе - Linke-Hofmann-Breslau 1905/1906г. Първите 28 броя са произведени от фирмата Linke-Hofmann (общо 330 бр.).
В последствие се произвежда от Henschel (173 бр.) и Humboldt (81 бр.), т.е. общо 584 бр. в периода 1906-1913г.
Било е планирано диаметърът на двигателлните колела да е 2200мм, в последствие са намалени на 2100мм.
Първоначално будката е била обтекаема - с "V" образна челна стена, но заради отблясъци нощно време в диагонално разположените предни стъкла след 1908/9г. челната стена се прави плоска.
Така също вратата на димната камера е била с конусна форма при първите екземпляри - доколкото имам спомени,
някоя от месинговите фирми (е) произвежда(ла) точно такъв S 6 - с обтекаема будка и конусна врата на димната камера.
След 1912г. S 6 е изместен в състава на бързите влакове от четири цилиндровия S10.
S 6 е можел да тегли (на равно) 13 4-осни D-Zug вагона с постоянна скорост 90 км/ч (500 тона влак).
Локомотивът е окомплектован с тендер pr 2'2' Т21,5 и е с максимална скорост 110 км/ч (максимална мощност от 1160 ps при 100 км/ч).
След Първата световна война 126 локомотива S6 заминават извън Германия като репарационни плащания - 81 за Полша, 42 за Белгия, 2 за Италия и 1 за Литва.
След национализацията става BR 13.10–12. В периода 1926-1931г. в Германия са "пенсионирани" и последните немски локомотиви S6.
Последният белгийски S6 е в експлоатация до 1956г.
Снимка на запазения като музеен експонат полски S6:
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Pd_5-17_Warszawa_Tech.Kol._06.04.05.JPG)
Първо общ вид на модела:
(http://picbg.net/u/60105/45044/582888.jpg)
В следващото издание снимки отвътре.
-
Еееее, най-после го взе, откога го дебнеш и говориш за него ...Айде честито!
Вече ще спиш по-спокойно! :good:
-
Донякъде благодарение на мен. Да ти е честит, и да му се радваш. Представянето е много интересно. :good:
-
Благодаря за пожеланията.
Сега на дневен ред идва S 10.1.
-
Така, да продължим с още малко история.
Машината е двуцилиндрова, работеща с 12 бара прегрята пара.
При конструирането на S6 има не малко трудности за преодоляване.
Главната е да не се надвиши максимално допустимото натоварване от 16 тона на колоос (проектното тегло на локомотива е 60,6т).
Рамата е била с дебелина от само 22мм (по късно увеличена на 25мм).
Прави впечатление, че за разлика от тогавашния, класически дизайн, котелът е изместен напред, за да се разпредели
тежестта му и върху колоосите на предната талига. Това дава специфичният му вид на "локомотив на Гарбе".
Теглото на балансиращите тежести на задвижваните колооси пак заради максималните 16 тона са редуцирани.,
което пък е било повод за неравномерен (на тласъци) ход. Решение е намерено като са куплирали тендера към
локомотива "по-късо" и така са използвали и неговата маса за да постигнат плавни ходови характеристики.
И все пак дизайнът на локомотива е бил успешен - като мощност и ходови характеристики е отстъпвал съвсем малко на доста по-големия,
4 цилиндров S9, който обаче е работил с "мокра" пара и е имал най голямата пещ - пепелник с площ 4 кв. м. (грозна картинка, хер Жорж)
В последствие през 1910г. когато максимално допустимото натоварване на колоос е било увеличени на 17 т,
много от проблемите са били отстранени. Така S6 става най тежкият локомотив на континентална Европа за онова време.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/f/ff/Pr_S6_Konstruktionszeichnung.jpg)
-
(http://picbg.net/u/60105/45044/603335.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45044/603336.jpg)
Снимки на задвижването:
(http://picbg.net/u/60105/42707/540232.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/42707/540234.jpg)
Моторът е солиден и S6-цата има много плавен ход.
Е, можели са поне червяците да ги направят бронзови, ама не би.
Еврейска му работа/икономия...
-
Добре поне, че зъбите на колелото след червяците, са направени със съответния ъгъл,
щото напоследък и това го "икономисват".(или поне аз така ги виждам н аснимката!?)
Много готин локомотив е!!! :yahoo:
-
Под ъгъл са, правилно си видял.
Намерил съм едни неодимови магнити Ø1mm х H1mm и миниатюрен датчик на Хол.
Така ще мога да синхронизирам пароизпускането на звуковия декодер като залепя 4 през 90 градуса на една от задвижваните колооси.
-
Страхотноооо!!!
(тук ми трябва емотикон - да си подхвърлям шапката във въздуха!!! :lol:)
Датчиците какви са ти точно... :scratch_ones_head: (цена и от къде?)...
Абе не е лошо да продължиш това представяне тук с всички етапи,
щото това май никой още не го е правил твъв форума!
Васята ще хареса още повече така модернизиран локомотив.
Макар последният път да каза:
- "Ама дима си е бял и тънък, не е като на истинските локомотиви при потегляне - да се задимиш и закашляш!!! ;)"
:lol: :lol: :lol:
Най-после, мога да задам въпрос на някой...и се радвам че това си ти.
Та така, тези неодимови магнитчета биха ли свършили работа за кар системата? (знаеш- те са "волана" на возилото)
В смисъл - дали имат достатъчно силно привличане към стомана, в случая - струна на 1/2 мм разстояние.
Гледам постоянно ги продават в бея, ама до сега никой май не ги е купувал (тук в BG) за да сподели данни за тях.
:search:
-
40gr усилие им дават, което ще рече, че трябва да приложиш толкова, за да го отлепиш.
Има по големи - 2х2мм, мисля, че ще са по удачни.
Ако на някой му се експериментира, ще му дам 1-2 да си поиграе.
Датчиците са от Farnell, размери 2,9х1,5х1мм (sot23).
-
40gr усилие им дават, което ще рече, че трябва да приложиш толкова, за да го отлепиш.
Има по големи - 2х2мм, мисля, че ще са по удачни.
Ако на някой му се експериментира, ще му дам 1-2 да си поиграе.
Датчиците са от Farnell, размери 2,9х1,5х1мм (sot23).
Аз бих се пробвал - но точно от по-малките,
за да проверя дали ще могат в ТТ ;) да управляват "MAN" камионите,
като кар система!
;D :hi:
-
Да попитам кое е истинското...или става въпрос за различни модификации?
(http://i41.photobucket.com/albums/e268/louis_liu/FLE_KPEV_S6/05.jpg)
(http://media.snimka.bg/3638/013531550.jpg?r=0)
:scratch_ones_head: талигите най-вече ме интересуват...
-
И едното и другото е pr. 2'2' T 21,5.
Просто тендерът се е произвеждал и така и иначе,
пък и номерацията само показва, че са 4 колооси в 2 талиги и
вместимостта (вода в т.).
-
Ясно! Благодаря!
Мен талигите на втория ми по-харесват...може би защото мога да ги изработя действащи като истинските... :angel:
;D ;D ;D
-
Едно малко допълнение от мен.
...
След Първата световна война 126 локомотива S6 заминават извън Германия като репарационни плащания - 81 за Полша ...
...
От тия 81 по време на окупацията на Полша през Втората световна война 56 броя (1941 г.) получават DRG номера:
BR 13.5 (13 501-13 556)
и ето модел на Fleischmann на такъв локомотив:
13 521 DB3 Fleischmann 4114 n2005
(http://www.oyla.de/userdaten/987/25812/bilder/1114.jpg)
Уточнението го давам, защото така се получава дублиране на номерата при подсерия BR 13.5, която от 1925 г. е определена за старите пруски локомотиваи серия S4:
BR 13.5 (13 501-13 504) pru S4 [401-500] - M XIV-2 - от 1925
BR 13.5 (13 501-13 556) pru S6 [601-700] - M XIV-2a - от 1941
Вижда се, че дублирането е само за 4 локомотива: 13 501 - 13 504
Такова дублиране на номера е много често срещано, но се допуска само при положение, че всички локомотиви от старата серия са бракувани и номерата са свободни, т.е. не се допуска едновременно да има 2 локомотива с еднакви номера.
Хубаво, но как от днешна гледна точка да различаваме примерно локомотив 13 502 от кой от двата вида е - S4 или S6 !?!
За целта се използват следните означения:
13 502 - най-стария с тоя номер
13 502'' - втория във времето с тоя номер
13 502''' - третия с тоя номер (ако има)
Точно в тая подсерия трети локомотив с тоя номер няма, но има други серии с 3, дори с 4 локомотива с дублиращи се номера.
-
Те двата се познават също и по предниците, цилиндрите и други, по малки разлики :)
Пък и да му мислят тия, които са във втора епоха де.
Добре ще е някоя ширпотреб фирма да го произведе...
-
Малко снимки в разглобено състояние:
(http://picbg.net/u/60105/45044/545264.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45044/545265.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45044/545266.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45044/545267.jpg)
(http://picbg.net/u/60105/45044/545268.jpg)
-
Вече с монтиран звуков декодер SL51-4 на СТ El. Отказах се от идеята да ползвам микро декодер главно заради мотора на Бюлер,
тъй като максималната му консумация надхвърля токовите възможности на малките декодери (обикновено 600-700мА мах).
Тук проблеми с настройките за мотора нямаше (както и при T93, S101 и всички роковски локомотиви) - изключително плавен ход, минимална (мащабна) скорост около 2-2.5 км/ч.
Говорителчето перфектно пасна в димната камера, осветлението е светодиодно (топло бели смд чип диоди 0604 отпред, стандартен 3мм пак с такъв спектър отзад).
Остана да монтирам магнитоелектричните датчици отдолу на рамата, като кабелите ще минават през отвора за "пилц" контакта, него съм го демонтирал.
Компилацията е от различни "ландербан" звукове на ЕСУ, като всички файлове са допълнително обработени.
(http://picbg.net/u/60105/45044/613009.jpg)
-
Дани , дай видео ,плс
-
Адри, трябва да закарам лока някъде, където има трасе и тогава...
Сега измерих минималната скорост - 0.476 см/с, което прави около 1,5 км/ч действителна.
-
много ме кефят парните на бавна (минимална) скорост - просто виждаш как сработват елементите , чувстваш машината ...разнежваш ме , ей и не съжалявам ,че ходих да спасявам Руси навремето ;) Ама че изхвърли 52-ката само и само да не я дадеш на Маестрото - е няма прошка за тва ! :nono:
-
Ейййй, тая 52-ка ми развали съня последната седмица.
Само се стряскам нощно време щото сънувам как съм се качил отгоре и после как падам в шахтата на един от вентилаторите на тендера...
И отдолу вие двамата с Тони (както сте на снимката) злорадо ми се хилите :)