21
22
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Железници в Япония - Нарита Експрес
« Последна публикация от IvanC - 16 Април 2024, 02:39:02 »Нарита Експрес от Киото към летището в Нарита:
https://youtu.be/AYYWrlxpBtQ
Това е "стандартен теснолинеен" мотрисен влак за междурелсие 1067 мм. "Стандартен теснолинеен", защото основната част от жп линиите в Япония са с това междурелсие.
Шинкансен са с нормалното за Европа и Северна Америка 1435 мм междурелсие. Има и няколко други жп линии за товарни превози и метро-линии с 1435 мм междурелсие и малко с междурелсие 1372 мм. Тези последните с 1372 мм междурелсие са Кейо и Тоей Шинджуку линиите, както и две трамвайни линии. Имах "честта" да се возя на мотрисен влак с това междурелсие между Такао и Такаосангучи, за да "хвана" Такао Тозан фуникуляра към връх Такао с неговия парк и храм. Препратки към клиповете от фуникуляра има в първото мнение от тази тема.
Иван
https://youtu.be/AYYWrlxpBtQ
Това е "стандартен теснолинеен" мотрисен влак за междурелсие 1067 мм. "Стандартен теснолинеен", защото основната част от жп линиите в Япония са с това междурелсие.
Шинкансен са с нормалното за Европа и Северна Америка 1435 мм междурелсие. Има и няколко други жп линии за товарни превози и метро-линии с 1435 мм междурелсие и малко с междурелсие 1372 мм. Тези последните с 1372 мм междурелсие са Кейо и Тоей Шинджуку линиите, както и две трамвайни линии. Имах "честта" да се возя на мотрисен влак с това междурелсие между Такао и Такаосангучи, за да "хвана" Такао Тозан фуникуляра към връх Такао с неговия парк и храм. Препратки към клиповете от фуникуляра има в първото мнение от тази тема.
Иван
23
Полезни линкове към сайтове на готови проекти | Useful links to sites for other projects and layouts / Re: Интересни линкове към чужди макети
« Последна публикация от pach - 15 Април 2024, 10:50:12 »От 1993 година до сега;
https://youtu.be/nSgmOTeSuYM?si=iL3EscGxLzWRQvwt
Магазин за модели и макети:
https://maps.app.goo.gl/YmwQPX1sryHY37Ek6
https://www.modellanlagenbau.de/
https://youtu.be/nSgmOTeSuYM?si=iL3EscGxLzWRQvwt
Магазин за модели и макети:
https://maps.app.goo.gl/YmwQPX1sryHY37Ek6
https://www.modellanlagenbau.de/
24
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Железници в Япония - Шинкансен Хикари 640 от Киото до Токио
« Последна публикация от IvanC - 14 Април 2024, 23:42:07 »Няколко клипа от пътуването от Киото към Токио с Хикари 640, заснети на 11 април 2024 г.:
Между Киото и Маибара:
https://youtu.be/-yiKYICDb00
Потегляне от Маибара и ускоряване до 280 км/ч:
https://youtu.be/O1kjaFro4qM
Между Маибара и Гифу-Хашима:
https://youtu.be/iCr0a3VbJXw
Потегляне от Гифу-Хашима:
https://youtu.be/NjHDiPNTvhs
Пристигане и отпътуване от Нагоя:
https://youtu.be/96mGhTU1YEg
Хамамацу - пристигане и отпътуване:
https://youtu.be/c9qMb0NRw9M
В 4:20 се вижда товарен влак на JR Cargo по "стандартната теснолинейна" за Япония ж.п. линия с междурелсие 1067 мм. Влакът се тегли от локомотив EF210-304 с колоосна формула Bo'Bo'Bo'.
Изглед към връх Фуджи:
https://youtu.be/SJo6Uiqkx-U
Пристигане и отпътуване от Мишима с изглед на Фуджи:
https://youtu.be/n4ANbEO9Csk
Иван
Между Киото и Маибара:
https://youtu.be/-yiKYICDb00
Потегляне от Маибара и ускоряване до 280 км/ч:
https://youtu.be/O1kjaFro4qM
Между Маибара и Гифу-Хашима:
https://youtu.be/iCr0a3VbJXw
Потегляне от Гифу-Хашима:
https://youtu.be/NjHDiPNTvhs
Пристигане и отпътуване от Нагоя:
https://youtu.be/96mGhTU1YEg
Хамамацу - пристигане и отпътуване:
https://youtu.be/c9qMb0NRw9M
В 4:20 се вижда товарен влак на JR Cargo по "стандартната теснолинейна" за Япония ж.п. линия с междурелсие 1067 мм. Влакът се тегли от локомотив EF210-304 с колоосна формула Bo'Bo'Bo'.
Изглед към връх Фуджи:
https://youtu.be/SJo6Uiqkx-U
Пристигане и отпътуване от Мишима с изглед на Фуджи:
https://youtu.be/n4ANbEO9Csk
Иван
25
Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models / Re: Моделите на Антон Манковски
« Последна публикация от toniemi - 14 Април 2024, 23:37:36 »https://www.youtube.com/watch?v=ez4-kJGSdLk
Започнах преработката на една Шкода на Пико...ще го направа на БДЖ. Подробности във видеото.
Започнах преработката на една Шкода на Пико...ще го направа на БДЖ. Подробности във видеото.
26
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта в България
« Последна публикация от gregary - 14 Април 2024, 21:16:55 »https://youtu.be/e0ibXo1baYE?si=duLMAgpRxSPlW58Z
Развитие на трасето над Момин проход и Костенец, нова жп гара Костенец
Развитие на трасето над Момин проход и Костенец, нова жп гара Костенец
27
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта в България
« Последна публикация от refil - 14 Април 2024, 12:54:12 »https://youtu.be/2Qm3PtQni1M?si=v6JsDnq6PBaPw3DR
Насладете се на Родопа,Рила и Пирин планини.
Насладете се на Родопа,Рила и Пирин планини.
28
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта в България
« Последна публикация от Vlado - 14 Април 2024, 12:36:38 »29
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Железници в Япония - Шинкансен Хикари и Нозоми
« Последна публикация от IvanC - 13 Април 2024, 20:26:58 »Шинкансен Хикари и Нозоми на гарата в Киото, 11 април 2024 г.:
https://youtu.be/APt0DE7yTIg
По Шинкансен линията Токайдо между Токио и Осака се движат 3 вида влакове:
- Нозоми са най-бързите влакове, които спират само на големите гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Нагоя, Киото и Осака). Максималната скорост по Токайдо линията е 285 км/ч, която влаковете достигат за около 3 и половина минути от спряло положение. Мотрисните влакове на Нозоми експреса са най-новите N700S (Supreme).
- Хикари експресите също се движат по Токайдо линията с максималната скорост от 285 км/ч, но спират на повече гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Шизуока, Хамамацу, Нагоя, Гифу-Хашима, Маибара, Киото и Осака), което увеличва времепътуването между Осака и Токио. Използват се мотрисните влакове N700A (Advanced).
- Кодама спират на всички гари по Шинкансен линията. Използват се мотрисни влакове от сериите N700 и N700A.
На клипа по-горе, влакът на гарата е Хикари (N700A), който потегля в момента на пристигането на Нозоми влак, обслужван от N700S мотриса J22.
Иван
https://youtu.be/APt0DE7yTIg
По Шинкансен линията Токайдо между Токио и Осака се движат 3 вида влакове:
- Нозоми са най-бързите влакове, които спират само на големите гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Нагоя, Киото и Осака). Максималната скорост по Токайдо линията е 285 км/ч, която влаковете достигат за около 3 и половина минути от спряло положение. Мотрисните влакове на Нозоми експреса са най-новите N700S (Supreme).
- Хикари експресите също се движат по Токайдо линията с максималната скорост от 285 км/ч, но спират на повече гари (Токио, Шинагава, Шин-Йокохама, Шизуока, Хамамацу, Нагоя, Гифу-Хашима, Маибара, Киото и Осака), което увеличва времепътуването между Осака и Токио. Използват се мотрисните влакове N700A (Advanced).
- Кодама спират на всички гари по Шинкансен линията. Използват се мотрисни влакове от сериите N700 и N700A.
На клипа по-горе, влакът на гарата е Хикари (N700A), който потегля в момента на пристигането на Нозоми влак, обслужван от N700S мотриса J22.
Иван
30
Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby / Re: Новини от жп транспорта в България
« Последна публикация от pach - 13 Април 2024, 12:55:57 »Две оферти за 35 нови влака с над 200 млн. лв. разлика в цените
Чешката "Шкода" и полската "Песа" подадоха оферти в търга на транспортното министерство за покупката на 35 нулевоемисионни, електрически, мотрисни влака. Това стана ясно при отваряне на ценовите предложения на кандидатите.
Индикативната стойност на поръчката е над 1.1 милиарда лева без ДДС. Средствата са от еврофондовете по Плана за particularly и устойчивост.
И двете оферти са под прогнозната цена.
Предложението на чешкото обединение на "Шкода" е значително по-изгодно - с над 200 млн. лв., спрямо това на полската компания.
Консорциумът между "Шкода Транспортейшън" и "Шкода Вагонка" предлага цена от 617.82 млн. лева без ДДС,
като цената на един мотрисен влак е 17 652 000 лева.
Ценовата оферта на полската "Песа", която доставя трамваите в София, е 822.5 млн. лв. без ДДС, като един мотрисен влак струва 23 500 000 лева.
Сроковете за доставка на влаковете към момента не са публикувани в регистъра на обществените поръчки.
Сега предстои комисия да прегледа техническата документация на кандидатите и да направи класиране.
Това е предпоследният от общо четири големи търга за покупката на нов подвижен състав за българските железници със средства по Плана за
възстановяване и устойчивост.
Преди десетина дни стана ясно, че полското подразделение на германската компания "Щадлер" ще достави 7 двуетажни влака за 300 млн. лв.
През февруари министърът на транспорта Георги Гвоздейков подписа договор с русенската компания "Експрес Сервиз" за 9 електрически маневрени локомотива за над 10.5 млн. лв. без ДДС.
Това беше само едната от двете обособени позиции по обществената поръчка. Другата беше прекратена, след като единственият кандидат "Консорциум 9 Шънтър" беше отстранен. В обединението влизаха фирмите "Фосло ролинг сток" и "Си Ар Ар Си Джудджоу Локомотив Ко" ООД. Оттогава не е пусната нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.
В момента текат преговори с испанската компания "Patentes Talgo SL" за покупката на 20 push-pull влака за 1.2 млрд. лева, съобщи транспортното министерство неотдавна. Това е най-скъпата от четирите поръчки по ПВУ. Тя се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайска компания, която според европейските институции получава неразрешена държавна помощ. По неофициална информация от правителствени източници твърде вероятно е правителството да се откаже от покупката на тези влакове.
Лили Границка 12 април 2024 19:14
https://www.mediapool.bg/dve-oferti-za-35-novi-vlaka-s-nad-200-mln-lv-razlika-v-tsenite-news358181.html
Чешката "Шкода" и полската "Песа" подадоха оферти в търга на транспортното министерство за покупката на 35 нулевоемисионни, електрически, мотрисни влака. Това стана ясно при отваряне на ценовите предложения на кандидатите.
Индикативната стойност на поръчката е над 1.1 милиарда лева без ДДС. Средствата са от еврофондовете по Плана за particularly и устойчивост.
И двете оферти са под прогнозната цена.
Предложението на чешкото обединение на "Шкода" е значително по-изгодно - с над 200 млн. лв., спрямо това на полската компания.
Консорциумът между "Шкода Транспортейшън" и "Шкода Вагонка" предлага цена от 617.82 млн. лева без ДДС,
като цената на един мотрисен влак е 17 652 000 лева.
Ценовата оферта на полската "Песа", която доставя трамваите в София, е 822.5 млн. лв. без ДДС, като един мотрисен влак струва 23 500 000 лева.
Сроковете за доставка на влаковете към момента не са публикувани в регистъра на обществените поръчки.
Сега предстои комисия да прегледа техническата документация на кандидатите и да направи класиране.
Това е предпоследният от общо четири големи търга за покупката на нов подвижен състав за българските железници със средства по Плана за
възстановяване и устойчивост.
Преди десетина дни стана ясно, че полското подразделение на германската компания "Щадлер" ще достави 7 двуетажни влака за 300 млн. лв.
През февруари министърът на транспорта Георги Гвоздейков подписа договор с русенската компания "Експрес Сервиз" за 9 електрически маневрени локомотива за над 10.5 млн. лв. без ДДС.
Това беше само едната от двете обособени позиции по обществената поръчка. Другата беше прекратена, след като единственият кандидат "Консорциум 9 Шънтър" беше отстранен. В обединението влизаха фирмите "Фосло ролинг сток" и "Си Ар Ар Си Джудджоу Локомотив Ко" ООД. Оттогава не е пусната нова процедура за доставката на останалите 9 локомотива за частично електрифицираните депа.
В момента текат преговори с испанската компания "Patentes Talgo SL" за покупката на 20 push-pull влака за 1.2 млрд. лева, съобщи транспортното министерство неотдавна. Това е най-скъпата от четирите поръчки по ПВУ. Тя се проверяваше от Европейската комисия заради участието на китайска компания, която според европейските институции получава неразрешена държавна помощ. По неофициална информация от правителствени източници твърде вероятно е правителството да се откаже от покупката на тези влакове.
Лили Границка 12 април 2024 19:14
https://www.mediapool.bg/dve-oferti-za-35-novi-vlaka-s-nad-200-mln-lv-razlika-v-tsenite-news358181.html