RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Общ форум | Chit-chat => Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby => Темата е започната от: BDZ в 01 Септември 2010, 02:31:43

Титла: Стромснес-Маркариюд с Y7 на SJ и продължението до Хеслехолм
Публикувано от: BDZ в 01 Септември 2010, 02:31:43
Преди време, в една друга тема обещах да ви покажа снимки от атракционния влак, който тръгва от нашия град (Стромснесбрук - около 2000 ж.) и отива до съседния (Маркарид -около 3300 ж.). По тази стара линия вече не пътуват редовни влакове, освен този. Разстоянието между двата града е около 14 км. Датата беше 21 август. Успах се за сутришния влак, който потегли малко след 9 ч., но успях да хвана следващия в 10:30 ч. Накрая ще сложа линк към целия онлайн албум.

Преди да се кача на влака се отбих в жп гарата, която по принцип е затворена 364 дни в годината. За сметка на това е запазена идеално от времето, когато се е ползвала ежедневно:

(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qOOw1fnI/AAAAAAAABSo/ky4xKvNYBJ0/s800/P1070499.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sbUSzuuI/AAAAAAAABcE/w14LDWcaHYk/s800/P1070538.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1pve_RUcI/AAAAAAAABSc/6d3Q0lNJn4c/s800/P1070359.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1pv7RiMTI/AAAAAAAABSg/HA7Ss3kA8ZQ/s800/P1070360.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1pwXDAVeI/AAAAAAAABSk/wVXKOg3R5L8/s800/P1070361.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qRMB6EXI/AAAAAAAABS8/e1YbpM7p2MI/s800/P1070505.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qTNe0xsI/AAAAAAAABTI/h4LrqCQ2xZA/s800/P1070508.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qTraAGgI/AAAAAAAABTM/-2fDeAdCoeg/s800/P1070509.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qZYYUrcI/AAAAAAAABTs/dQ34jE2pw4E/s800/P1070518.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qaACtAmI/AAAAAAAABTw/DIFER0XsG5E/s800/P1070519.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qapyuasI/AAAAAAAABT0/S8vC5KhsahQ/s800/P1070520.JPG)



Имаше един кантар-автомат за билети, който според инструкциите, доколкото разбрах, издаваше билети на различна стойност, в зависимост от броя на килограмите на пътника:

(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qXbEBHlI/AAAAAAAABTg/nQOUnd4dVRA/s800/P1070515.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1qYanl88I/AAAAAAAABTk/rly6_cWS1w4/s800/P1070516.JPG)



Продаваха се и пощенски картични с локални пейзажи, най-новите от които бяха от началото на 80-те и репродукции на стари чернобели фотографии. Една картичка/фотография струваше една крона (0,10€) и смело си купих 10, като момчето, което работеше този ден там ми подари още една - бонус - нали съм голям симпатяга. :dance1:

Нащраках набързо някоя друга снимка и бързо скочих на влака, че щях и него да изтърва:

(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sabxhiKI/AAAAAAAABcA/2bjbUXbKcdQ/s800/P1070521.JPG)



Става въпрос за Y7 дизелова мотриса (http://en.wikipedia.org/wiki/SJ_Y6) от 1955 г. Вътре миризмата на старо ме върна назад в детстовото ми. А пък, когато потегли и се залюшка, и затрака по релсите, и замириса на изгорял дизел... усещането беше велико - нещо средно между пътуване с теснолинейка на БДЖ и автобус Чавдар!

(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1q8pBoFxI/AAAAAAAABUI/8wFNQNARbVI/s800/P1070362.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1q-2NZtdI/AAAAAAAABUY/K1fIzgIVXcM/s800/P1070366.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1rAZy39KI/AAAAAAAABUg/qLKM3RLANeQ/s800/P1070368.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1q-Q28ziI/AAAAAAAABUU/1MJ8hn-DJ8o/s800/P1070365.JPG)



Билет си купих директно от влака, само там се продаваха, като двупосочния струваше 60 крони~6€. Кондукторът, между другото предлагаше и лотарийни билети.

(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1rD3BFwdI/AAAAAAAABU8/J31ha7xxRxY/s800/P1070376.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1r7kWzgOI/AAAAAAAABZk/gqbt-MVG5Ro/s800/P1070455.JPG)



Влакът (две скачени мотриси) не вдигна повече от 35-40 км/ч., което беше удобно за правенето на снимки на разни обекти около линията. Нямаше много за снимане - почти през цялото време влакът си пробиваше път в гъсталаците обрасли около трасето, но сметнах, че ще е добре да се видят и "пейзажите" - тях в албума накрая.

В Маркарид стояхме неповече от 5-10 минути, затова не се отдалечих много от влака и нащраках това, което беше около мен:

(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1rtwpTqCI/AAAAAAAABYY/LnVhoTv3O8Q/s800/P1070437.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1rxc5KhBI/AAAAAAAABYo/G3mrRI2KMd8/s800/P1070441.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1ryFFILPI/AAAAAAAABYs/6Wpva9g1O1g/s800/P1070442.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1r1iE7shI/AAAAAAAABY8/cBPjEoxdYP4/s800/P1070446.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1r3kSkIuI/AAAAAAAABZM/-SRy1-BBJaI/s800/P1070449.JPG)



Маркарид до 3 г. ще бъде свързан с индиректно чрез Погатог (http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5gat%C3%A5gen) влака с Копенхаген (през Малмьо) и евентуално с Халмщад. За целта гарата ще бъде преустроена - дефакто ще има нова сграда, нови перони, както ще се строят и други нови междинни гари.
Чак навръщане ми направи впечатление, че когато влака влезе в обратно в града и минаваше през жп прелезите без никаква сигнализация, намаляше значително скоростта, а кондукторът скачаше в движение преди прелеза и вървеше пред и успоредно на влака с червено флагче и после скачаше обратно на влака, до следващия такъв прелез:

(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sD_QFyBI/AAAAAAAABaM/gNhR9Pa67n8/s800/P1070470.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sEoNT30I/AAAAAAAABaQ/5NtvIX8dzY4/s800/P1070471.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sFKZS--I/AAAAAAAABaU/jnxl73fNzQU/s800/P1070472.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sF09WZrI/AAAAAAAABaY/G-bC_joxbtw/s800/P1070473.JPG)




Когато пристигнах се позавъртях отново около гарата, където беше изложен един стар теснолинеен парен лок:

(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sZRNSIcI/AAAAAAAABb8/ZYrDW8cBDTA/s800/P1070498.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sccZMktI/AAAAAAAABcI/viCaLDHPHHM/s800/P1070539.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sjIiclbI/AAAAAAAABco/1ayyoIzoeeE/s800/P1070547.JPG)

После реших да отида до локомотивното депо, което също беше отворено за посетители и там нащраках някои интересни неща:

(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1sz5l0VpI/AAAAAAAABd0/nmVCzsNeHMA/s800/P1070565.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s0V4idoI/AAAAAAAABd4/7aK-eiJC5Po/s800/P1070566.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s1VgyE3I/AAAAAAAABd8/khpzwL8mbY8/s800/P1070567.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s29HmIYI/AAAAAAAABeE/ZIKWeISeg8o/s800/P1070571.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s4bu_vpI/AAAAAAAABeM/mNsHCeIyI70/s800/P1070573.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s5A-DBcI/AAAAAAAABeQ/Ktce0LU1Xc0/s800/P1070574.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s7qkXQQI/AAAAAAAABec/6IcTGYP3v5A/s800/P1070577.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s8CweNXI/AAAAAAAABeg/_mSk9oh1NiM/s800/P1070578.JPG)
(http://lh3.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s8y9SOGI/AAAAAAAABek/UccJfND27fE/s800/P1070579.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s9T2KtzI/AAAAAAAABeo/hp75QTV91dQ/s800/P1070580.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1s_UOvUGI/AAAAAAAABe4/UW1-C5g-zrE/s800/P1070585.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH1tB_VszKI/AAAAAAAABfI/cVUO68yg7CQ/s800/P1070589.JPG)



Навръщане към къщи си мислех следното: Швеция е малко над 9 милиона (и ние бяхме толкова преди 20-ина години). ЖП транспорта е развит и продължава да се развива - и в България беше развит преди време. Макар, че някои линии са в Швеция са затворени, като тази примерно, заради това че паралелно на нея върви магистрала Е4, тези линии и гари не са замрели напълно, и влаковете - също. Напротив, поддържат се и се възстановяват. Всъщност това атракционно пътуване беше организирано с помощта на жп клуб от съседната провинция Сконе. Момчето от жп гарата ми обясни идеята. Всеки клуб получава субсидия от правителството всяка година в замяна на представен проект за нейното реализиране. Хората участват в реализирането на проектите на доброволни начала без заплащане - в повечето случаи са пенсионирани служители на SJ или просто ентусиасти. Приходите от продажби на билети остават в клуба и се използват за финансиране на самостоятелни текущи или бъдещи проекти на клуба. Системата е просто чудесна - всички са печеливши.

Ето и всичките снимки (http://picasaweb.google.com/bgr33n3r/Trip?authkey=Gv1sRgCOXcnePWmbSpew&feat=directlink) от цялото пътуване.

А това e модел в НО с пощенски/товарен вагон:

(http://lh4.ggpht.com/_PD37oJ-95xE/TH2FIPkCumI/AAAAAAAABf4/areMNohdJxc/s800/mmjk%20y6.JPG)


С голяма надежда снимката, приложена към писмо, ще бъде надлежно изпратена до Дядо Мраз. :scenic:
Титла: Re:Стромснес-Маркарид с Y7 на SJ
Публикувано от: pach в 01 Септември 2010, 08:23:22
 :hi: :hi: :hi:
Приятно ни разходи!
И поу4ително... :yes:
Титла: Re:Стромснес-Маркарид с Y7 на SJ
Публикувано от: evrokoma в 01 Септември 2010, 08:25:33
 :clapping:
Титла: Re:Стромснес-Маркарид с Y7 на SJ
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 30 Март 2012, 16:45:20
ПривеД!

Топка ми стана на гърдите............ :( :( :(

Тези неща ги изживявах и в ГДР,ГФР, Чехия, Словакия, Унгария , даже и в Румъния  и сега могат да се изживеят ТАМ...........

И В  БЪЛГАРИЯ /1985-93/.....  Оттам ми е болката...

Положихме основа, от която даже гьол не е останал :diablo: :diablo: :diablo:

Борис - приятел на железниците
Титла: Re: Стромснес-Маркарид с Y7 на SJ
Публикувано от: BDZ в 15 Юли 2015, 14:34:01
Отдавна не бях писал по темата, поради липса на време и желание, но сега ще продължа с историята. Ще се самоцитирам:

Цитат
Маркарид до 3 г. ще бъде свързан с индиректно чрез Погатог влака с Копенхаген (през Малмьо) и евентуално с Халмщад. За целта гарата ще бъде преустроена - дефакто ще има нова сграда, нови перони, както ще се строят и други нови междинни гари.

Политиците си удържаха на думата и декември 2013 г. беше офиално открита новата отсечка Маркариюд-Хеслехолм (Markaryd-Häsleholm).

(https://lh3.googleusercontent.com/xn8RD8j059bjFqxk289_kdSDO7OHKmpDTVE2QY0rZ6ed=w600-h730-no)

Ще започна малко по-отрано - октомври месец в местния вестник излезе анонс, че на 14-и декември тържествено ще бъде пуснат в експлоатация новия влак, заради който бяха модернизирани и също пуснати отново в експлоатация 3 нови спирки Маркариюд, Бярнум (Bjärnum) и Витхьо (Vittsjö). Също така, общината в Маркариюд щеше раздаде 30 безплатни двупосочни билета за официалното откриване на лотариен принцип, като беше нужно само да се прати имейл до един от общинските шефове с име и адрес на кандидата. Още същия ден се пробвах, а после навих и жена ми и тя да прати. След няколко седмици получих писмо от общината - бях спечелил билет, но за съжаление само аз. Когато дойде заветния ден, си взех фотоапарата и поех към депото в нашето село Стрьомснесбрук. Защо там ли? Оказа се, че официално първият влак, за който бях спечелил билета, тръгва не от Маркариюд, а обратно - от Хеслехолм. Поради тази причина местния ЖП клуб, за който бях писал по-рано, организираха пътуване ранно безплатно пътуване с два от музейните шинобуси от Стрьомснесбрук до Хеслехолм. В кабината до машиниста имаше представители на две шведски държавни пътни агенции, които трябваше да обезпечат сигурността на пътуването:

(https://lh3.googleusercontent.com/_ylQjeEj3hy_Q0-bK8z-BkNTrCwJ07EDKIC34rvJWIE=w1024-h685-no)



По пътя за Хеслехолм спряхме само в Тимфьорш и Маркариюд, където се качиха още официални гости, т.е. местния елит (политици и бизнесмени). Вече сме в Хеслехолм:

(https://lh3.googleusercontent.com/XOYYijpK1DHrqNMOy0kN0SHI703BWUVr8hUKBGOKRl8=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/nWyUWfypqIuro8WuovCw2v3BvujnsILSsQ4zcUkcr0BY=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/68zqIhK0lx028siWOt4FzpNok9lJsYwxry2cQAcdTpo=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/_bt0bu1D1a98Jo4USC9eTemeRNbkhH_QBg40uhaaAast=w1024-h685-no)



Тъй като имаше около час до обратния влак и поради факта, че никога не бях стъпвал в Хеслехолм (около 18-19 хил. жители), реших да се разходя до центъра, който беше на 1-2 минути пеша от гарата. Добре, че го направих, защото попаднах на тържество, организирано по случая:

(https://lh3.googleusercontent.com/Y605ZuWPNT-CObhkWYdC178JuCrWWYP-qnE2ppEgcLxR=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/meOvOIPm9p0Tp-NRwsmFKE053ndmjyD2lsO_G-Xsss2O=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/7EQJHjCt394Cy882Z3CKK5LhoJrxlA9ZPhPdY8ZMeLTe=w1024-h685-no)



През това време влакът, който всички чакахме се беше композирал:

(https://lh3.googleusercontent.com/XSFM8XATLTjs7hLrLySnKeaBnWkzE9mVmcf1A4cCouJT=w1024-h685-no)



Докато чакаха, пътниците получиха топла супа на гарата:

(https://lh3.googleusercontent.com/aicr7wKGux0ADjgAHbW3C89bNJHoYHoRvQ7NnEiWCzI=w1024-h685-no)



Някои пък си направиха снимки за спомен:

(https://lh3.googleusercontent.com/U58KH7qs8tXV74LmoknoJcVramiTGWI2iB60DuaFERU=w535-h799-no)



Събитието съвпадаше с празнуването на Санта Лусия, която също щеше да се качи на влака:

(https://lh3.googleusercontent.com/Q2Lmw1dgt2AOp27Rse90xur6mxjDyE89UJOJDjhQITy7=w1024-h685-no)



Един Х2000:

(https://lh3.googleusercontent.com/CDNx_W2ain1lZqrIWOjl10ILhplZh2Lvzsue2A-YqmhQ=w1024-h685-no)



Един Оресундтог (Öresundståg):

(https://lh3.googleusercontent.com/t_VGw-96J7dxHM8SmTBKUzByEl1gfCrQ80qFAybp9VgZ=w1024-h685-no)



Време е:

(https://lh3.googleusercontent.com/Nx1hOeeLKd5eQCIOYRQLA4JcrNsx78bZLFeY4s58tnkU=w1024-h685-no)



Отвътре влакът изглеждаше доста прилично:

(https://lh3.googleusercontent.com/rueXzFXCYJqOuNxviQemfLvO20-qNO4BGBoZzf2fOwo1=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/7o_l3pJoP-zLxTVvXkm5uhiOQULhVhVzluz__94kwxQq=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/VI5C1cEDDAHtJsYc1_pc1u51M0rp6CFcf5aNEz4VuYDH=w1024-h685-no)



Тръгнахме:

(https://lh3.googleusercontent.com/qoxdgC6GRIqs48PIp3gL_NTQT2il5jZ2O2LQSwvwEFrB=w1024-h685-no)




Имаше посрещачи в Бярнум (население около 2700 жители):

(https://lh3.googleusercontent.com/rE2dNkukLDIMF90LBJDfnap03kFiEadHfWzZ57l8HB6U=w1024-h685-no)



И тържество:

(https://lh3.googleusercontent.com/wuPcCQtf8CxDYIF-O2Dsz2ckb6GRSmL9GjvGfycJTxqu=w515-h344-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/uVZYS2k6KZoZRYCIB9RrllY3pf3TJqICvMHSCP9YxNbg=w1024-h685-no)



Новата спирка в Бярнум с автомат за продажба на билети:

(https://lh3.googleusercontent.com/TJLNw5GrqXB__KqVQPPNb-pjiH7Je8FTLsqcI2woTDiW=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/aylZAKWZN9BKc_IKhhsusPhOpaoI5ks1IoC6AX-lDoU=w535-h799-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/siUIk3vgN80oFORA-s8tozLqoEIsa-ABXycH6EP3cyV2=w1024-h685-no)



Репортери на местните вестници:

(https://lh3.googleusercontent.com/CqyyFLksrUsoc92m7LO-0mxUTVqDDF9pVK3BKUIfTHKc=w1024-h685-no)



Ново, енергоспестяващо осветление:

(https://lh3.googleusercontent.com/FdD850-zcaUgJeFDkaZwjoPrZTcdnl7EUtuBWp2QTz1z=w1024-h685-no)



Влакът може да се ползва самостоятелно и от инвалиди:

(https://lh3.googleusercontent.com/6WahM776TLVvW58RY9aBr0fTw8oD3w0iI4kGaTBs-R0=w535-h799-no)



Безплатни коледни картички за пътуващите:

(https://lh3.googleusercontent.com/paY15LOAT-ryg4KpERqw_u4TI3c0VMEiQUel37w89Nd-=w1024-h685-no)



Който иска да гледа ТВ:

(https://lh3.googleusercontent.com/_sXp_1MYMJ6CVgW36CQc77jdTL77SCS6xtRx15qum0yJ=w1024-h685-no)



Не съм сигурен, дали всички, но някои влакове в Швеция си имат лични имена, подобно на плавателните съдове. Този влак, на който бях в момента се наричаше Поста-Нила. Поста-Нила е прякора на известна в далечното минало жена (прислужница в замъкa в Ховдала преди около 2 века), която освен да прислужва е имала задължението два пъти в седмицата да носи пощата между Ховдала и Криханста (Kristianstad), като разстоянието е било 40 км в едната посока. Поста-Нила е вървяла с пощата през рамо пеша из горите, а под наметалото е държала пистолет, с който се е защищавала при опасност:

(https://lh3.googleusercontent.com/zvWcWqivNkNMG9-rQaBGJbYM-rusoODabnEgD3eJOlA=w535-h799-no)



Пристигнахме във Витхьо (около 1600 ж.):

(https://lh3.googleusercontent.com/4wFMQug2ORJcr7S_naTunqgCO0TKqNaLryBeYEolrio=w273-h408-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/otKERfRE_l_07GPKwn4zZuxR22PhvTrKgyGux61Cp-U=w532-h356-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/zbNlWsVZlk8EvxCVGqIV31yf9-a0SzVIA2EkmC6GAWQP=w1024-h685-no)



Тези хора, актьори от театъра във Витхьо, се качиха в последствие на влака, където раздаваха поздравителни картички на пътуващите:

(https://lh3.googleusercontent.com/EOus5G7HVsNT-BbG3WkB5EoyYT4XCpN0uk8ak558F8w=w515-h344-no)



Вече сме в Маркариюд (около 4 хил. ж.):

(https://lh3.googleusercontent.com/nd6xGDM6j-kPDz2jda99k-iPWgsuzcTkrT2w-LKVSSU=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/WVGCjkyu00QPfzerSNN5NmIoYURwP9EzYXxwwIFp_fbk=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/adfmdvc8BxkDVUm_Fw3H-cVp265PKXFLUZ7pXEcZt4I=w1024-h685-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/5sjvhjrVi7QQ6cQhA-PM8OSu06KSsQvuFsUGTuEp7sQ=w535-h799-no)



Асансьорът се позлва по предназначение само от тези, които имат реална нужда:

(https://lh3.googleusercontent.com/5OihFnL6HIXNgFuxXuk68vtUWtWGKPyDCWVJliLMe-f9=w535-h799-no)



Още в понеделник следващата седмица бяха спрени всички автобуси между Хеслехолм и Маркариюд, на които им се дублираше разписанието с влаковете.

В момента тук се обсъжда новия високоскортен влак, който ще се движи със скорост над 300 км/ч. и ще свързва Стокхолм и Малмьо за около 2 часа и половина. Още не е решено 100% откъде точно ще минава, има шанс да минава през нашата община, затова в момента местните политици лобират непрекъснато за това, като изтъкват предимствата - по-ниската цена на проекта и по-краткото разстояние. Влакът естествено няма да спира тук, но голямото предимство е, че инфраструктурата ще може да се ползва и от локални мотрисни влакове, които ще свързват по-малките градове и села. Има голяма вероятност цялото трасе да бъде построено върху мостова конструкция, което има няколко плюса - по-бързо строителство, по-безопасно и вероятно по-евтино.


Целият албум със снимките - тук (https://goo.gl/photos/wUoMYga9LWvua5au5).
Титла: Re: Стромснес-Маркариюд с Y7 на SJ и продължението до Хеслехолм.
Публикувано от: BDZ в 30 Ноември 2022, 21:15:23
Това лято след подмяна на траверсите, нова баластра  и други подобрения по прелезите пуснаха сезонен влак от нашето село този път до другото съседно. :locomotive:


https://www.youtube.com/watch?v=PAQWYCbWul8 (https://www.youtube.com/watch?v=PAQWYCbWul8)