RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Nenchev в 01 Октомври 2018, 14:04:12

Титла: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 01 Октомври 2018, 14:04:12
Ето как започва всичко:

1.  Намираме чертеж

(http://3dppro.eu/store/products/1538305645/files/FSALn564Fiat1200%20(1).jpg)

2. Правим си 3D модел:

(http://3dppro.eu/store/products/1538305645/cover.jpeg)

3. Разпечатваме си модела:

(http://3dppro.eu/store/products/1538305645/files/IMG_20181001_120113.jpg)

(http://3dppro.eu/store/products/1538305645/files/IMG_20181001_120130.jpg)

И сме готови за боядисване и кичене....
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: svetljjjo в 01 Октомври 2018, 14:55:52
Ти беше споменал че имаш намерение да продаваш
Имаш ли такова намерение наистина да продаваш принтирани коруби и ако да то евентуално някви цени  :)
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 01 Октомври 2018, 15:02:44
Ще отговоря на лично, че иначе нарушавам правилата на форума.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Сaprycorn в 01 Октомври 2018, 15:05:04
А сигурен ли си, че това е верния чертеж на мотрисата? Защото тези решетки ги няма на нашите Фиатки!
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 01 Октомври 2018, 15:38:23
:) Не...т.е.  сигурен съм, че не е верния чертеж.  Има още доста неща за доизпипване.

На нашата, също така, от врата напред са 4 прозореца+предния, а на този чертеж са 3.....д***а и жабарите...фиат, к'во да го правиш...

Позволих си лека редакция!

Dispatcher
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Сaprycorn в 01 Октомври 2018, 20:09:10
http://picbg.net/u/52907/41798/878853.jpg
Този е първият, който ми попадна, дано ти свърши работа.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 02 Октомври 2018, 07:41:36
Благодаря!

Сега ще се получат 2 мотриси - една жабарска и една царска...
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 02 Октомври 2018, 21:32:25
Цитат на: Сaprycorn link=topic=5141.msg112924#msg112924 date=1538413750
http://picbg.net/u/52907/41798/878853.jpg
Този е първият, който ми попадна, дано ти свърши работа.

Когато е готов, имаш една коруба от мен в знак на благодарност.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: pach в 04 Октомври 2018, 15:59:55
Този у малко по-добре, но не ми е подръка българския чертеж,
да сравня с точност защото определено има и разлики:
(https://scalaenne.files.wordpress.com/2016/12/schema-aln-40.jpg)
 :hi:
Важното е външния вид, калниците и габаритите все пак.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 17 Октомври 2018, 13:05:50
Една идея по-добре - тестов модел.  Има дефект на покрива в предната част и капаците на кутиите в долната част не са така, като на чертежите в книгата на Деянов - да спестя писането..

(http://media.snimka.bg/s1/6272/038788125.jpg?r=0)

(http://media.snimka.bg/s1/6272/038788126.jpg?r=0)
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: pach в 17 Октомври 2018, 13:28:35
Ихааая, сега вече сме по-близко до резултата за БДЖ.
Очаквам с интерес развитието към пълно копие в мащаб!
Браво г-н Ненчев ( пак обърках "ти" с "вие"!)
Ще е интересно как ще реализираш моторните талиги,
които имат и много специфична носеща рама!?
Страхотен хъс сте  &bgflag за жпмоделистите!!!

Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: pach в 28 Октомври 2018, 15:53:10
От време "оно", сиреч ретро:
https://youtu.be/VICrrPDv3F4
Една от по-масовите мотриси на Мусолини, край ...НАполи!
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: mitko359 в 29 Октомври 2018, 14:47:08
(https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=502.0;attach=128624;image)
https://www.transporttreasury.com/p536476476
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 15:36:52
Найс!  Благодаря за снимката!   Да му мисли бояджията Тошко  :haha:
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 17:07:44
Този модел се оказва костелив орех.  Тъй като колооси са скрити под декоративни капаци очаквам да има проблем със завиването, особено при малките радиуси - R1 на Пико - 350 мн, ако не се лъжа.  Та, вариантите, които съм измислил са 2:

1.  Да закача калниците на талиги да се изнасят в завоите

2. Да забравим за 350 мм завои...

Първият не ме кефи, защото ще развали модела, а втория не ме кефи, защото ще трябва за трети път да си преправям трасето...

Някой да се сеща за вариант 3?
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: mitko0888 в 29 Октомври 2018, 17:16:38
Понеже не си написал кой знае колко за този модел, малко ми е трудно да предложа друг вариант. Но, все пак, като чета как си направил 32-ката, мога да ти предложа:

3.1. Колоосите да не са с остър връх, от вагони на Пико, а всичко извън колелата да се изпили и да не стърчи допълнително. Колоосите да се държат за талигата от вътре на колелата, така както се държат на много от фабричните локомотиви и мотриси. На талигата най-широкото да са дисковете на колелата.
Начертай си хубаво как се вписват двете талиги в 360мм, пък тогава ще мислим друго.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: martochkata в 29 Октомври 2018, 19:24:25
Браво Иво!!!
Модела е станал много добре и ще обере увацийте.

Последно предупреждение за подобни изпразнени от съдържание мнения!

Dispatcher
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 29 Октомври 2018, 20:41:48
Марто, по темата, иначе Диспечера пак ще пише в червено!!!  А моделът е още една груба коруба...има време докато стане играчка, а дали ще стане модел не се знае...
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: pavlinbg в 29 Октомври 2018, 22:35:01
Цитат на: Nenchev link=topic=5141.msg113279#msg113279 date=1540825664
Този модел се оказва костелив орех.  Тъй като колооси са скрити под декоративни капаци очаквам да има проблем със завиването, особено при малките радиуси - R1 на Пико - 350 мн, ако не се лъжа.  Та, вариантите, които съм измислил са 2:

1.  Да закача калниците на талиги да се изнасят в завоите

2. Да забравим за 350 мм завои...

Първият не ме кефи, защото ще развали модела, а втория не ме кефи, защото ще трябва за трети път да си преправям трасето...

Някой да се сеща за вариант 3?

Сложен въпрос, но аз бих избрал втория вариант - външните криви в H0 трябва да са с R > 350 мм. Определено на трасе с такава геометрия трудно се изпитват модели в H0, особено мотриси. Криви с R=350 мм. можеш да поставиш в клонов участък, ако имаш такъв. Апропо, от клипчето, което беше публикувал с 32-ра серия е видно, че радиусите на трасето ти са твърде малки. Замени ги с по-големи, по възможност с R>500  мм., и няма да съжаляваш.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Сaprycorn в 29 Октомври 2018, 22:54:30
Аз бих ти предложил изместване на централния болт на талигата. Притеснява те вътрешната колоос, която няма калник, тогава измести централния болт по-близо до вътрешната колоос.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: МАШИНИСТ в 29 Октомври 2018, 23:40:28
Тя трябва да е там но и колоосите да са без шипове ,както е писал МИТКО и може би калниците от вътре трябва да се поиздълбаят за да станат стените по тънки , което пък може да ги направи чупливи !
Всеки милиметър е от значение.
Ще пробваме всякакви варианти и да завива на всякакъв радиус.
Друг вариант е да се разшири с 1 или 2 мм. коша , което малко ще излезе от мащаба , но може би няма да има проблем със завоите при малък радиус , които никъде не съществуват в реалността.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Der Hetzer в 30 Октомври 2018, 02:42:45
(https://scalaenne.files.wordpress.com/2014/01/dettagliocarrello-aln56.jpg)
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: МАШИНИСТ в 30 Октомври 2018, 08:27:33
Много Интересна идея за талига .  :clapping:
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Adrian в 10 Ноември 2018, 12:02:45
Ето една интересна Бреда - някъде в Дания

(http://media.snimka.bg/s1/6283/038810183.jpg)
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 06 Януари 2019, 17:42:49
И така.....първи тестове на задвижването...Върви доста мазно, но има проблем в змейка с два завоя с по 360 радиус и изкачване 4%.

https://youtu.be/NeSaDY9phzk (https://youtu.be/NeSaDY9phzk)

Видяхме къде са проблемите, следва отстраняването им.  И тук дилемата е следната:  спомагателен мащаб за част от елементите на мотрисата или забравяме радиус 360....За сега ще поработим върху първото, пък да видим какво ще излезе.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: gregary в 06 Януари 2019, 21:30:14
   Nenchev, поздравления за нестихващия ентусиазъм и напредък!
Според мен, проблемът не е толкова в ходовите качества на модела ( на живо не съм го виждал ), ами в S-ката на трасето. Принципно ( така са ме съветвали ) между двете криви, да се сложи къса права. Даже правата да е дълга колкото един вагон. Така се щади кинематиката и се избягва това буксуване, дерайлиране или разкачване на вагони. В книгата на Юри Ботев ( някой я отричат като старо издание, но някой неща са си актуални ) го има също тоя съвет.
   В реалните железници, ако не бъркам (запознатите да кажат) мисля, че също е така.
   Успех!
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 06 Януари 2019, 21:57:35
Цитат на: gregary link=topic=5141.msg114041#msg114041 date=1546803014
   Nenchev, поздравления за нестихващия ентусиазъм и напредък!
Според мен, проблемът не е толкова в ходовите качества на модела ( на живо не съм го виждал ), ами в S-ката на трасето. Принципно ( така са ме съветвали ) между двете криви, да се сложи къса права. Даже правата да е дълга колкото един вагон. Така се щади кинематиката и се избягва това буксуване, дерайлиране или разкачване на вагони. В книгата на Юри Ботев ( някой я отричат като старо издание, но някой неща са си актуални ) го има също тоя съвет.
   В реалните железници, ако не бъркам (запознатите да кажат) мисля, че също е така.
   Успех!

Благодаря, Gregary!

Ох, опасявах се, че някой ще го каже....понеже почнах да правя това трасе на сляпо и на юруш и без предварително да събера инфо натворих сума ти глупости по него, та се наложи 3 пъти да го пренареждам...И си казах, че ще е последен път...Именно поради тази причина се боря моделите да минават по него.  Но по всичко изглежда, че ще има 4-то пренареждане - да поизправя малко кривия завой.

Но преди да пристъпя към това кардинално решение, ще пипна още малко калниците и талигите на фиятката, пък да видим... 
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: svetljjjo в 06 Януари 2019, 23:04:12
Аз мисля че трасето си е добре
на мойто 360 е най големия радиус а имам и няколко още по малки и нямам проблеми с движението на локове с подвижни талиги
има проблем с парни и то с такива с повече от 4 оси
То всъщтност аз имам само един с 5 оси неподвижни и само с него имам проблем де
Даже и такива на механо дизели с 6 оси си движат
веднъж имах проблем с един с 6 оси но се оказа че едната талига запъваше имаше фабрично останали мустачки и след като ги изрязах и загладих мястото се оправи .
Проблема ти е с талигите не се отклоняват достатъчно а имаш място и възможност за повече от 60 градуса да се въртят
виж роко пико и други предполагам имаш те как си минават без проблем . Щом те го могат значи проблема не е в трасето
поне на мен ми се вижда логично.
Проблем в трасето може да е само ако не са релсите хоризонтално изравнени и някоя от талигите да увисва аз имах доста такива проблеми по мойто трасе щото на око не се вижда после като пуснах да се движат локове ги хванах тея места и след изравняване
вече нямах проблеми.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: hristo в 07 Януари 2019, 00:56:54
Принципно е задължително между крива и контракрива да има прав участък така, че е напълно възможно проблема да е в трасето.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: mitko0888 в 07 Януари 2019, 08:02:39
Прав участък между кривите, или преходни криви, нямат никакво отношение към движението на единичен вагон.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: pach в 07 Януари 2019, 13:19:39
Цитат на: svetljjjo link=topic=5141.msg114044#msg114044 date=1546808652
...
Проблема ти е с талигите не се отклоняват достатъчно а имаш място и възможност за повече от 60 градуса да се въртят
виж роко пико и други предполагам имаш те как си минават без проблем . Щом те го могат значи проблема не е в трасето
поне на мен ми се вижда логично.
...

Ти това сериозно ли го съветваш!?
Ако изреже калниците, може да стигне и до 60° завъртане на талиги!!! А най-добре да махне и страничните поли по коша - тогава талиги ще се въртят на 360°!!!
 :scratch_ones_head: ;D
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 07 Януари 2019, 13:49:51
Проблемът е ясен - италиански дизайн, калници, чудесии и колоосите опират.  "Пилнах" калниците от вътрешната страна, изтъних малко бордовете, преместих централния болт с около 1,4 мм навътре - сега остава машинката да изработи прототипа и да продължаваме с тестовете.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: svetljjjo в 07 Януари 2019, 15:38:38
Off-Topic:
Ти това сериозно ли го съветваш!?
Ако изреже калниците, може да стигне и до 60° завъртане на талиги!!! А най-добре да махне и страничните поли по коша - тогава талиги ще се въртят на 360°!!!

Е не точно малко го позасилих дефакто отклонението на талигите е около 30° така на око като ги гледам повечето си локове
и е достатъчно да си върви по змейка че и на по малък радиус 360°
Така че ако иска моделите му да вървят по 360° трябва да пипа още по дизайна на ходовата част :yes:
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: mitko0888 в 07 Януари 2019, 17:17:08
Мисля че се наричаше синус ...
При радиус от 360 и всичко друго точно 1:87 от размерите на въпросната мотриса, ъгълът на отклонение е 15.2 градуса, макс. отклонение на колелото е 5.3 мм, в най-лошия случай на теория трябва да има около 3.0 мм общо за дебелината на двата калника и за място между калниците и колелата, за да се получи мащабната ширина на 2980мм. Не е много, но е достатъчно дори и за пластмасови калници, без никакви компромиси с мащаба. Така че Nenchev - действай, без компромиси с мащаба и да минава по 360 мм! :)
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: pavlinbg в 09 Януари 2019, 20:45:22
Цитат на: Nenchev link=topic=5141.msg114042#msg114042 date=1546804655
Благодаря, Gregary!

Ох, опасявах се, че някой ще го каже....понеже почнах да правя това трасе на сляпо и на юруш и без предварително да събера инфо натворих сума ти глупости по него, та се наложи 3 пъти да го пренареждам...И си казах, че ще е последен път...Именно поради тази причина се боря моделите да минават по него.  Но по всичко изглежда, че ще има 4-то пренареждане - да поизправя малко кривия завой.

Но преди да пристъпя към това кардинално решение, ще пипна още малко калниците и талигите на фиятката, пък да видим... 

Проектирането на трасе отнема много време при направата на макет, така че се приготви и за 4-то, 5-то и n-то пренареждане, но това е нормално и да не те притеснява. Аз специално от 2 години чертая трасето на бъдещия ми макет  :haha: и все нещо не ми се получава...
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 19 Януари 2019, 17:33:58
Ето как изглежда един кит за сглобяване на мотриса 14:

(https://farm8.staticflickr.com/7832/31859763757_ffead18d81_k.jpg)

(https://farm5.staticflickr.com/4812/32925659168_2db033f844_k.jpg)

(https://farm8.staticflickr.com/7819/31859763537_27dd4d601c_k.jpg)

Липсват само 4 решетки, табелите и гербовете, но като ми пристигне фолиото ще ги ецнем на бързо.
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: svetljjjo в 19 Януари 2019, 18:41:25
Никак не е зле изглежда си съвсем прилично
като тея китове ATLAS или Athearn има място и за лично творчество как си я боядисаш може декодерче да си сложи човек
или неква по елементарна електроника  :yes:
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 27 Януари 2019, 18:52:58
След като разглеждах творчеството на г-н Буонароти, търсих, търсих и никъде не открих следи от компресор.  Та реших и аз да се поуча от великите майстори, та грабнах четките...

(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892215.jpg)

Както е видно - има още мнооого да уча, ама трениране и вапцване му е майката...

После се прехвърлих на творбите на бай Ви Томас - А-Це-то, щото бай Тесла бил ДеЦе-то:

(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892214.jpg)

С малко помощ от братята китайци, без които в днешно време, ама хич не можем:

(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892216.jpg)

Буфери и буферна греда от фотополимер, разбира се:

(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892218.jpg)

И не на последно място, ОГРОМНИ БЛАГОДАРНОСТИ НА CAPRICORN за 3-точковото окачване:

(http://media.snimka.bg/s1/6324/038892219.jpg)


И воала:
 https://youtu.be/Wh5alQC2rpM (https://youtu.be/Wh5alQC2rpM)
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Krasi Tankista в 27 Януари 2019, 19:20:19
Само дето господин Буонароти е по - популярен с чука и длетото  ;D. Та да внимаваш де, да не заприлича модела на скулптура от късния му период  :pleasantry:
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 27 Януари 2019, 19:26:53
Хахахаха, да изхвърлям дремела, казваш...
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Krasi Tankista в 27 Януари 2019, 19:40:28
 :good: :yahoo: &bgflag
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 27 Януари 2019, 20:01:03
Знам, че много се разводни темата, ама не издържам:

Цитат на: Krasi Tankista link=topic=5141.msg114303#msg114303 date=1548609619
Само дето господин Буонароти е по - популярен с чука и длетото  ;D. Та да внимаваш де, да не заприлича модела на скулптура от късния му период  :pleasantry:

Докато не заприлича на творба на Пабло, страшно нЕма  :yahoo:
Титла: Re: БДЖ Серия 14
Публикувано от: Nenchev в 02 Август 2019, 20:58:01
https://youtu.be/RLvLVADwTJk  (https://youtu.be/RLvLVADwTJk)