Последни публикации

Страници: 1 ... 8 9 [10]
91

Нямам думи... мир на душата му! Да кара небесните влакчета
92
Бог да го прости!  :(
93
Да почива в мир! :(
94
Не мога да повярвам...  :( :resent:

Жорж се върна в България в края на 2023 и месец по-късно (30.01) е починал  :(
Сега съвсем случайно разбрах и думите ми бягат...
Нека Бог всели душата му, там където няма болка, скръб или въздишка...
Ще го запомня като истински добър човек!!!

Сбогом приятелю!
Вечна ти памет!
95
Такова нещо могат да се изхитрят само в Zомбиленд!
Някой се е постарал да шунтира вероятно повреден елемент от блокировката!(?)
https://youtube.com/shorts/YbnBCMI2mOM?si=Uut8HU4LmP5K94RL
96
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Последна публикация от mitko0888 - 28 Февруари 2024, 21:52:34 »
Започнах с по два сензора, на около 10 - 20 см един от друг. Другото е софтуер. Ако задейства левия датчик, после десния - значи се движи надясно. Ако задейства левия датчик, и после го освободи - значи си стои отляво.
Не отчитам дали се движи или не, а само дали един коловоз е зает или не.
Също и за стрелките.
На практика сложих по един сензор в налачото и края на всяка стрелка. Началото на първата стрелка е и края на междугарието. При мен между два съседни сензора има около 20 см. Ако едно малко нещо спре между тях - няма да го отчета правилно. Но не ми се слагат още датчици, и така ми върши работа. Краят на една стрелка е и начало на следващата, или начало на коловоз. На първите стрелки меря и времето между задействането на двата датчика и смятам скоростта.

Мигащите лампи са зает участък, който е включен в маршрут. Т.е. има захранване, цащото съм с DC. И цифрово да пусна, ключетата определят към кой коловоз са наредени стрелките, т.е. при "захранено" междугарие А и коловоз 3, автоматично се нареждат всички стрелки по маршрута. Независимо дали влакът се движи или не, лампите мигат.
Не мигат ако участъкът е зает, но не е в нареден маршрут. Би трябвало там да не се движи влак - захранването нам е спряно, а ако някой се движи - значи машинистът е за уволнение.
Диодите са двуцвутни - червено и зелено, като изрично е казано че могат да светят и оранжево, т.е. двата кристала едновременно. Само че оранжевото не ми харесва - зависи от какъв ъгъл го гледаш. Затова направих мигащо вместо трети цвят.

На Пламен: Сензорите са масовите за Ардуино, МН нещо си хвърчащи риби. Не съм особено доволен, но за по два-три лева, а и вече го направих - така ще си остане. За нези пари у нас получаваш сензорите, с платка, компаратор, крачета и т.н. Светодиода и сензора ги режа и ги свързвам с жици, че ми се видя по-лесно. Така платките са си лепнати на дъното, отдолу. Тези дни ще сложа снимки в галерията ми за макета. Светлоотразители не трябват. При нормално каране задействат достатъчно добре.
Уж за по-хубаво смених един резистор от 10 на 5 килоома. И изкарах захранването на потенциометъра за компаратора на отделно краче. Лятото ще го управлявам, да не е винаги 5 волта, а да го намалявам, защото на силно слънце в стаята сензорите светят самички. Предвидил съм още два датчика да мерят осветеността / топлината на тавана, като му дойде времето ще ги добавя в софтуера. Иначе трябва да въртя всеки път потенциометрите. Ако не стане така - на пулта имам ключе да игнорирам данните от сензорите.
97
На BR 95  на Пико съм монтирал електрически съединители на Роко. Този локомотив е с декодер Зимо и е програмиран при разкачване локомотива да "разхлабва" съединителите, като дава леко назад и едва след това се задейства съединителя.
Тази функция е характерна за Зимо декодерите и има възможност да се изпълнява автоматично.
Останалите локомотиви съм ги оборудвал със съединители Кройс.
Фирмата Кройс е австрийска и произвежда съединители за мащабите HO, TT и N.
Управляемите съединители на Кройс в мащаб HO работят успешно със универсалния съединител на Роко, със съединителите на Марклин и NEM съединителя.
98
Бях го пуснал в предно мнение в тази тема:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5557.msg123243.html#msg123243

Локът е друг, но тегличът е същият вид. На клипа с BR 41, няма "танц" за разтоварване на теглича. В повечето случаи работи и без "танца", но понякога не се разкачат от първия път.

На клипа с BR 95 декодерът е вече настроен с "танц" за разкачането.

За тези, които не знаят, "танцът" (както го наричат германците) е функция на декодера. Тъй като при по-дълги и/или тежки композиции, тегличите често остават опънати, магнитното поле на бобинката на теглича не стига, за да повдигне закачалката на теглича. За да се разтовари тегличът, при активиране на функцията за разкачане, декодерът развърта мотора в посока, обратна на избраната за известно време с определена скорост, спира, повдига закачалката и развърта мотора в избраната посока на движение, за да отдалечи локомотива от композицията, след което отново спира мотора. Параметрите на "танца" - скорост на движение и времетраене на преместването се задават със CV-та.


Иван
99
Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout / Re: Малко макетче в Н0 - 220х150 см.
« Последна публикация от IvanC - 28 Февруари 2024, 16:36:49 »
Митко,

Как определяш, дали подвижният състав се движи в участъка или е спрял?


Иван
Страници: 1 ... 8 9 [10]