RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: ivo в 06 Ноември 2012, 22:50:14

Титла: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: ivo в 06 Ноември 2012, 22:50:14
Търся снимки и инфо на БДЖ двуетажни вагони. За сега имам няколко много ценни благодарение на Кракомобила  :hi:

http://www.youtube.com/watch?v=wOfc1MchDwI
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 07 Ноември 2012, 09:17:23
Потърси си в Гугъл, щото има достатъчно инфо - все пак нашите са производство на бившата ГДР (жокер).
Снимки също могат да се намерят достатъчно включително и цветни.
Само надписите по тях в подробности (служебните) се издирват още ...но пък в ТТ, те нямат чак такова значение! ;) :im_so_happy:
Големите надписи са ясни също отдавна, но се присъединявам към питането на Иво - надписите за "шаблонирането"? :scratch_ones_head: :search:
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 07 Ноември 2012, 09:20:21
И после моделите били неточни.... Ами ако е такова отношението (те тия са като ония), нормално да са неточни моделите.
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Vlado в 07 Ноември 2012, 09:30:58
Ето една тема за тях в непознат за мен форум. За съжаление снимките ги няма, но има техническа информация:

http://www.trainz-bg.com/forum/viewtopic.php?p=6594#p6594
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 07 Ноември 2012, 09:34:13
Мда, може би си прав - да качим снимки, чертежи и...спомени тук и ...да сравняваме разликите.
На първо четене - немските в интериора отначало са били с дървени седалки,
за разлика от нашите, които от самото начало са с позната зелена изкуствена кожа
за тапицерия. И по липсата на кабината в единия край - също. Друго?
(http://www.interlok.info/GoerlDpPLUntennOben.jpg)
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Vlado в 07 Ноември 2012, 09:55:15
Снимки, които вече сме виждали и преди:

(http://detstvoto.net/uploads/posts/2009-10/1255346125_vlak-1.jpg)

(http://media.snimka.bg/9575/025404617-big.jpg?r=0)

(http://detstvoto.net/uploads/posts/2009-10/1255345990_vlak-3.jpg)

п.п. А това бил производителят:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:VEB_Waggonbau_G%C3%B6rlitz
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 07 Ноември 2012, 10:33:09
Аз издирвам ето тези надписи ...ама за БДЖ???
(http://store.picbg.net/pubpic/B4/0A/c2d5019dcabeb40a.jpg)
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Vlado в 07 Ноември 2012, 10:49:24
Надписите ще се оформят при направата на самите модели на вагони, тъй че споко, ще имаш информация. :)
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 07 Ноември 2012, 10:58:30
Нещо не схванах - вагоните са направени...доста отдавна (вкл.боята),
та аз за това питам за надписите! :scratch_ones_head:
(http://store.picbg.net/pubpic/E4/E3/339fc03ea8afe4e3.JPG)
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Vlado в 07 Ноември 2012, 11:06:32
Има идея да се направят модели на бг двуетажни вагони...
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 07 Ноември 2012, 11:50:49
В духа на тази идея имам една книжка където е засегнато малко за тия вагони - сега ще я изровя и сканирам каквото има в нея. Ще помоля да се отделят мненията обаче в нова тема за двуетажните вагони на БДЖ.
Титла: Re:Модели на български подвижен състав
Публикувано от: pach в 07 Ноември 2012, 11:52:13
Ми... анджък де Владо...знаеш ли откога ми чакат надписите!?!!! :scratch_ones_head:
В "идеалния мащаб" разбира се!!! :on_the_quiet: :im_so_happy:
 ;D ;D ;D

ПП. Чудесна идея дава Кракомобила!

ПП. Илееее...Владо много си бърз бе...този пост е за двуетажните вагони, а не за тук!!! :sarcastic:
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 07 Ноември 2012, 14:37:03
Ето скана от книжката

(http://www3.picturepush.com/photo/a/11351886/img/11351886.jpg)
(http://www2.picturepush.com/photo/a/11351900/img/11351900.jpg)
(http://www5.picturepush.com/photo/a/11351913/img/11351913.jpg)
(http://www4.picturepush.com/photo/a/11351927/img/11351927.jpg)
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Сaprycorn в 07 Ноември 2012, 15:04:22
Иван Трендафилов ли е автор на книгата?
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 07 Ноември 2012, 16:22:54
Книжката има доста полезно информация и доста пояснява ...тоест изяснява.
Двуосната талига:
(http://store.picbg.net/pubpic/1E/E4/87b3e913a94f1ee4.jpg)
Триосната талига:
(http://store.picbg.net/pubpic/FB/49/e328500f7154fb49.jpg)
Скица н атриосната талига без спирачните съоръжения:
(http://store.picbg.net/pubpic/38/41/a7b2a5ed59a93841.gif)
Както и още малко от интериора в цвят:
(http://store.picbg.net/pubpic/26/35/10e175e2a89e2635.jpg)
Имаше много снимки от Данчо "финта" :hi: :hi: :hi: - Йордан Андреев,
 но за жалост така и не стана (за мен) ясно
какво стана с колекцията му, след кат осе разделихме с него!(?)
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: ivo в 07 Ноември 2012, 16:45:16
Яска разбрах, че навремето си ги снимал със Ст. Стоичков :) нещо не е останало ....
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 08 Ноември 2012, 13:28:27
 :spiteful: :spiteful: :spiteful: :ok:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TFL5XjG7bmA
 :hi:
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Vlado в 08 Ноември 2012, 14:53:57
Гледам клипа и чак не мога да повярвам, че в Германия може да има такава разруха и безстопанственост...  :blink:
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: ogiegp в 10 Ноември 2012, 19:17:56
Това което обаче ми прави впечатлени,че абстрахирайки се от начюпените стъкла,седалките и като цяло вагините си изглеждат в доста добро състояние.Дори външно боята е добра.Не го разбрах много-добре това с музея.Вероятно е музен експонат или е било ,но въпреки всичко е жестоко така да се отнасяш към вагоните :fie: :fie: :fie: :fie: :fie: :fie: :fie:
Да вземе и да закупим така съсипания екземпляр и да си го направим за атракциони пътувани и срещи за по  :drinks: :drinks: :drinks:
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: liro4605 в 10 Ноември 2012, 20:22:14
Почти се сещам и на кой коловоз ще искаш да домува  :haha:
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 12 Ноември 2012, 07:37:58
Цитат на: ivo link=topic=4052.msg83448#msg83448 date=1352299516
Яска разбрах, че навремето си ги снимал със Ст. Стоичков :) нещо не е останало ....

Това е обнадеждаващо, което означава че снимките със сигурност ще бъдат публикувани и видяни от дарителите в така дългоочакваната луксозна книга, издавана от сдружение ЖП Приватизатори (май трябваше да се помъча да напиша "моделисти")

Моля, без провокации! Vlado - админ
Титла: Re:Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Сaprycorn в 12 Ноември 2012, 12:13:33
Цитат на: ivo link=topic=4052.msg83448#msg83448 date=1352299516
Яска разбрах, че навремето си ги снимал със Ст. Стоичков :) нещо не е останало ....
Снимахме други вагони, двуетажни не сме снимали за съжаление.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: rumensoft в 16 Февруари 2014, 00:29:31
 :drinks:
Кликнете върху снимката, ще ви отведе към сайта, след това с лупичките ще видите схемата в голям размер.
(http://i935.photobucket.com/albums/ad195/rumenrs/Other/dvuet_zpsf884bda2-1.jpg) (http://s935.photobucket.com/user/rumenrs/media/Other/dvuet_zpsf884bda2-1.jpg.html)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: TANO в 16 Февруари 2014, 11:46:48
Тая тема нещо съм я пропуснал. Ето това имам само:
(http://media.snimka.bg/s1/3179/032602879-big.jpg?r=0)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 17 Февруари 2014, 08:17:10
Това е снимката на Данчо, която ме хвърли в дълбок размисъл..
Аз на нея ясно виждам, че крилата са жълти но надписа БДЖ е бял.
Вие какво мислите по въпроса?
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: IKAR в 17 Февруари 2014, 09:33:38
Аз лично мисля, че вагонът на снимката е пребоядисан не знам колко пъти, вече си личи, че е в незавидно състояние и респективно не може по нея да се съди за оригиналната боя и за цвета на линиите. Снимката със сигурност е след 90-та година, понеже синият вагон отпред също е пребоядисван - без крила е.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: TANO в 17 Февруари 2014, 11:15:17
Абе пребоядисани били, без крила били, да ви се не видат и капризите. Е ви едни дето са боядисвани само по веднъж: :pleasantry:
(http://media.snimka.bg/s1/3182/032608554-big.jpg?r=0)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Adrian в 17 Февруари 2014, 11:51:00


да , ама тези не са истински - фотошоп ? :im_so_happy:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: gzo в 17 Февруари 2014, 19:15:11
туй "DR" разваля цялата идилия   :angry:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 18 Февруари 2014, 17:50:59
Цитат на: pach link=topic=4052.msg93687#msg93687 date=1392617830
Това е снимката на Данчо, която ме хвърли в дълбок размисъл..
Аз на нея ясно виждам, че крилата са жълти но надписа БДЖ е бял.
Вие какво мислите по въпроса?

Разликата е че крилата бяха боядисани с боя, а буквите БДЖ на лепенка, едно такова грапаво като едър лекопласт или по-скоро като грапавата страна на фазер, не знам как точно да ги опиша, бяха релефни и това много добре си го спомням, така че буквите са избелели.

Иначе чешките като цвят на надписите и черната престилка се доближават, имат допълнителни жълти линии и им е друг модела, челото е с две стъкла...

(http://minimodel.eu/files/uploads/HR4164A.jpg)

а това е и единствената оцеляла секция в Чехия, към днешна дата МУЗЕЕН ЕКСПОНАТ

(http://www.alanbutschek.cz/fotobo/Btjo077_01.jpg)

(http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/6/6009/6009965_b9adc02a549ede365f457533f6063d3e/images/001Bp930-A-C-D-B.jpg)

...както казваше една Лейди в един прекрасен български филм - "а на мен очите ми все у чехите"... след като не си опазихме своето :(
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 18 Февруари 2014, 18:09:29
Не разбрахте ли вече, че в БДЖ се боядисва и се е боядисвало с каквото имам, ако изобщо има! Нищо, чудно вагоните да са били от друга администрация и само надписа БДЖ да е добавен.   
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Февруари 2014, 08:15:06
jopeto вагоните са произведени по специална поръчка в добрите години на БДЖ, така че съвсем нови
са си били за нашата администрация. Даже имам някъде снимка на първият със съответния номер х 4  и докаран в България,
от един репортаж на сп."Der Modellеisenbahner" струва ми се от 1968г...ако не бъркам годината. Трябва да проверя.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: IKAR в 19 Февруари 2014, 10:04:01
Специално тези не са произвведени по специална поръчка за БДЖ и не са били съвсем нови, Пламене. Купени са настаро от железниците на бившата ГДР, където точно по това време - края на 60-те години, този модел лека-полека го заменят с 5-секционните Gliderzug-единици, които не са изнасяни извън ГДР, а по-късно и със самостоятелни двуетажни вагони.

През ония години всички по-големи надписи по новодоставените вагони на БДЖ наистина не са правени със жълта боя, а с едни релефни лепенки - като грапав жълт лейкопласт, който потъмняваше с течение на времето. Точно на двуетажните какви са били не мога да кажа.....За сравнение, надписите примерно на гръцките вагони, си бяха с боя.....
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 19 Февруари 2014, 10:48:42
...това, имах предвид!
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Февруари 2014, 11:56:02
Не знам дали е така както казваш. Аз ти цитирам статията от списанието.
Впрочем немските двуетажни вагони (четирисекционните) се различават не само
по челните стени на крайните вагони. Техните от едната страна  са имали кабина за управление
на пенделни влакове. Имам и снимки на такива немски влакове - четирисекционен двуетажен влак
с кабина за управление "навън", по средата един дизелов BR-118, и още един четирисекционен влак,
също с кабина за управление.
(http://www.miba.de/miba/01/09/0901070m.jpg)
Така с локомотива, по средата влаковете са правили совалки между
града и най-близкия огромен комбинат например (подобен на Кремиковци). Кабините за управление
са били само от едната страна на четирите секции и са имали по два прозореца с чистачки за дъжд (външен признак).
(http://www.bahnbilder.de/bilder/doppelstockwagen-historisch-10576.jpg)

Всичките модели на двуетажни вагони в ТТ са по този начин направени. За да имаш типично българска компози-
ция, трябва да смениш крайната секция с два прозореца с такава на три прозореца от друга композиция.
Проблем който винаги е стоял, стои и сега пред българския моделист. За Н0 не знам как стоят нещата.

Та както казах - нашите нямат такава кабина за управление. Тоест те и на двете челни страни имат
по три прозореца (един от които е на тоалетната). Подобно на долната снимка.
(http://1.bp.blogspot.com/-SKyfsc9PrLU/UervXbTjrwI/AAAAAAAAKy8/AlUpnUKPjRY/s1600/Fotothek_df_roe-neg_0006235_025_Blick_in_eine_Werkhalle_mit_Doppelstockwaggons.jpg)

 А и доколкото си спомням немските са с изцяло дървени седалки (четирсекционните) като на долния етаж
тези  седалки са тип "дълга пейка" с гръб към прозорците и островна такава по средата. (едва ли не като трамвай).
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Fotothek_df_roe-neg_0006233_021_Innenansicht_des_oberen_Abteils_eines_Doppelstoc.jpg)

Ето как са били долните етажи на немските вагони.
(http://www.design-report.de/images/resizeandstampout.jpg?operation=resize&width=600&height=600&id=1550443)

Всъщност има и други конструктивни разлики от тях и поръчаните от БДЖ вагони на два етажа.
Те само външно доста си приличат, за щастие на моделиста - горе описах едно от решенията му.

Нашите двуетажни вагони нямаха такива салони до вратите, а само широки ...фоайета от които се слизаше или
качваше на долния или горен етаж. От самото начало нашите си бяха с познатите тапицирани двойни седалки
облечени в зелена изскуствена кожа характерна за БДЖ по онова време.
(http://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/Bpjo/Bp_2_patro.jpg) :spiteful: (http://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/Bpjo/Bp_1_patro.jpg)
Интериора им беше подобен на този но в зелено и естествено дърво.
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSoFhHXdiYFd_B-sCk8usEYcGSGTAwgSKwizDaMv1RD8GiJW1arXw)(http://i1.ytimg.com/vi/jA5_pBqB2Yo/hqdefault.jpg)

Всъщност най-близко до нашите двуетажни вагони са били тези в Румъния - ето едно клипче на такъв в движение там.
http://www.youtube.com/watch?v=jA5_pBqB2Yo

(http://ws.nexusboard.net/u121753/f6f816b3d550/doppelstock+006.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: IKAR в 19 Февруари 2014, 14:04:50
Според книгата, посветена на историята на завода в Гьорлиц, а не знам другаде в ГДР да са произвеждани двуетажни вагони (обикновените са друг случай, те са правени и в Гьорлиц, и в Бауцен, и в Хале-Амендорф по една и съща проектно-техническа документация), за ГДР са произвеждани и четирисекционни вагони с кабина за управление, и без такава. Тоест и от двата вида. Що се отнася до седалките, след премахването на третата класа в ГДР, в началото на 60-те ако не се лъжа, всички дървени седалки биват подменени с кожени, а новопроизведените вагони, както и т.нар. реконструирани, също се доставят с такива. Тук знаеш какво става - бившите третокласни вагони стават второкласни, но си остават с дървените пейки до бракуването им. В книгата ги има и показаните снимки, но и такива на вагони от същия чешит с кожени седалки - за цвета не мога да кажа, понеже снимките са черно-бели. Също така в таблиците в края на книгата, където са описани всички поръчки и доставки по държави и години не фигурират двуетажни вагони за БДЖ (тип B - спалните и няколкото смесени първа-втора класа, които сетне у нас са преустроени в първокласни са отбелязани и описани подробно).

Качвал съм се в нашите двуетажни вагони - интериорът беше с някакъв фазер с по-светъл дървесен цвят, само вратите отвътре в кафяво. Седалки съм виждал и с тъмнокафява тапицерия, и зелени. Показването на главата през джама беше невъзможно - на долния етаж прозорците се отваряха като "капаци", а отгоре - с врътка като в колите. Румънските наистина са същите, но фигурират също в Полша и Чехословакия, навсякъде доставени по редовен път, за разлика от нашите, които са настаро.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Best Ripper в 19 Февруари 2014, 14:21:29
Въпросните двуетажни вагони се водят "съчленен влак от 4 секции" или "четирисекционен съчленен влак". У нас са внесени на два пъти през 60-те години, като всичките тук са от по 4 вагона. Неслучайно в документацията на вагоните се дава общата маса на целия влак - 133 тона, както и пълната му дължина - 73,40 метра. Поради сложното лагеруване на средните триосни талиги у нас не е имало възможност да се вадят/добавят вагони - влакът е бил винаги от 4 вагона, а ако той не стига /примерно "виладжийските" влакове към Калотина събота-неделя/, се е добавял още един влак от 4 вагона. Реално в ГДР са се произвеждали 12 /ДВАНАДЕСЕТ/ модификации, у нас май всичките са от една /най-много две/. Първата доставка е 1965 г., втората е 2-3 години по-късно. В Германия е имало влакове с различен брой вагони от 4 - там са имали възможност да ги прекомпозират. Мисля, че дори там е имало и вагони 1-ва класа - подобна първа класа /измислена в общи линии/ на последните вагони втора ръка, внесени от Германия /не им знам серията, тия със вратите по дължина на вагона/. Така че вариантите и снимките по нета са най-шарени.
Тъй като вагоните идват през 3-та епоха /преди 1970 г./, тяхното оцветяване и надписване е съобразното тогавашните правила, след 1970 г. и въвеждането на електронните номера надписите се променят. Тогава се променя частично и оцветяването на вагоните.
Източник: разговорите ми със Стефан Стоичков. Пълна информация за вагоните - когато излезе втори том на книгата му.  :drinks:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Февруари 2014, 14:24:42
В периодите:
1952–1957,
1961–1963,
1965–1977, (тук е българската поръчка - струва ми се през 1968г)
на завода в Гьорлиц са поръчани общо 115 четиресекционни влака от следните страни:
Bulgarische Staatsbahn,(БДЖ)
Deutsche Reichsbahn,(DR|
Polnische Staatsbahn,(РКР)
Rumänische Staatsbahn,(CFR)
Tschechoslowakische Staatsbahn (CSD).
Справка може да се направи и тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Waggonbau_G%C3%B6rlitz
Впрочем тогава изтеглят производството на талиги в град Вешау (Vetschau).
Не знам каква книга цитираш и кога е писана...само ми кажи в нея казва ли се нещо за стачката на работницитев завода
 потушена за един ден с помощта на съветски танкове? Или че са изнасяли вагони и за Индонезия?
 Мисълта ми е, че информацията продължава да извира - само трябва да я намерим!

Ако довечера ми остане време ще сканирам немското списание за да видите снимката и текста към нея.
Все пак то е издавано точно по това време на доставката за БДЖ.
Първата ни четиривагонна секция е носила номер на БДЖ- 3626 001 до 36 004 от същата година.

Малко снимков материал...
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Fotothek_df_roe-neg_0006235_009_Schwei%C3%9Farbeiten_an_einem_Doppelstockwaggon.jpg)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d4/Fotothek_df_roe-neg_0006235_018_Blick_in_eine_Werkhalle_mit_Waggonteilen.jpg)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Fotothek_df_roe-neg_0006232_014_Blick_in_eine_Werkhalle_mit_Waggonteilen.jpg)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/Fotothek_df_roe-neg_0006232_002_Gestell_eines_Waggons_am_Hallenkran.jpg)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Fotothek_df_roe-neg_0006232_006_Gestell_eines_Waggons_am_Hallenkran.jpg)

И две снимки на въпросната талига отгоре.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Fotothek_df_roe-neg_0006232_027_Fahrgestelle.jpg)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Fotothek_df_roe-neg_0006232_028_Fahrgestelle.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Best Ripper в 19 Февруари 2014, 14:37:43
Тц, не позна... Първото влакче с номера 26001-26004, а не 36ххх. Като класификация се водят клас B13, първите са от сер.2617.
Четирите вагона във влакчето не са били еднакви /или да са 2 х 2 - крайните и средните секции/. Имали са разлика във вътрешното разположение. По спомени са били така: крайни секции - A и B, средни секции - C и D. Във влака са били подредени A-C-D-B.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: IKAR в 19 Февруари 2014, 14:38:49
Ето тая:

http://www.ekshop.de/buecher/lokomotivfabriken/160-jahre-waggonbau-in-goerlitz.html (http://www.ekshop.de/buecher/lokomotivfabriken/160-jahre-waggonbau-in-goerlitz.html)

Има я в библиотеката, описал съм я подробно. Пише и за стачката, и за непрекъснатите саботажи по отношение на вагоните, правени за СССР - я счупен лагер, я дефектни детайли, я нещо от тоя сорт. Това между другото въобще не е техен патент - унгарците са правели абсолютно същото по автобусите, предназначени за Съветския съюз - тяхното отопление например е по-слабо от това на българския и чехословашкия вариант...... Описани са вагоните не само за Индонезия, ами и за Кения, Уганда, Аржентина, Сирия....

Сега видях, че в Уикипедията има и друга грешка - пише, че за нас са доставяни от по-късните самостоятелни обикновени и командни вагони, което не е вярно.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Февруари 2014, 14:42:23
 :yes: ;D

За номера го писах по памет - довечера непременно ще сканирам снимката на първата ни двуетажна композиция
преди изпращането и за БДЖ. Впрочем покрай нея почти съм готов със надписите за целия влак - някъде тук бях питал за тях.
А си спомням някъде Кракомобила ( :hi:) беше качил сканирани страници от учебник в който добре се описваха тези вагони.
Може би там пишеше и че са поръчани и доставени за БДЖ!?

И така и така говорим за тази фабрика - струва ми се, че от "Аухаген" в програмата за сглобяеми индустриални сгради
са взели прототипа именно на тази сграда, нищо че на модела пише името на основателя на фирма "AUHAGEN":
(http://www.ekshop.de/out/pictures/generated/product/1/665_665_100/0564.jpg)
(http://www.voelkner.de/products/222620/100-xl.jpg)

Впрочем добре че може да се направи на модел поне (блазе им на немците)
 защото сградата вече е срутена изцяло, може би откакто фабриката стана собственост на "Бомбардие"!
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: rumensoft в 19 Февруари 2014, 15:02:27
Много се радвам, че подсетих за тази тема, защото тия вагони ги харесвам много и доста информация споделихте :)
 &bgflag

Цитат на: pach link=topic=4052.msg93717#msg93717 date=1392813743
:yes: ;D

За номера го писах по памет - довечера непременно ще сканирам снимката на първата ни двуетажна композиция
преди изпращането и за БДЖ. Впрочем покрай нея почти съм готов със надписите за целия влак - някъде тук бях питал за тях.
А си спомням някъде Кракомобила ( :hi:) беше качил сканирани страници от учебник в който добре се описваха тези вагони.
Може би там пишеше и че са поръчани и доставени за БДЖ!?

Да, в тази тема по напред: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4052.msg83444.html#msg83444

Иначе, аз когато правих вагоните за играта, Кракомобила доста ми помогна като информация и серия. Сложил съм ги някои - 25 серия (DBx 5050 2625 246-1), с 4 секции  - A, B, C, D

Ето снимки от играта:

Изход от гара София, посока Радомир
(http://trainz-bg.com/images/jdownloads/screenshots/bdz_vagoni_25_1.jpg)

На гара Радомир
(http://trainz-bg.com/images/jdownloads/screenshots/bdz_vagoni_25_3.jpg)

Изход от гара София, посока Пловдив
(http://trainz-bg.com/images/jdownloads/screenshots/bdz_vagon_25_dbx_5050_2625_246-1_2.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 19 Февруари 2014, 15:29:29
Почти ме спечели за тази игра с такива култови композиции... :give_heart:

А ето моя пример за ултра състаряване (двусекционния влак е старо производство на PIKO):
(http://img40.imageshack.us/img40/9752/dosto016.jpg)
(http://img863.imageshack.us/img863/7653/dosto015.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/6268/dosto014.jpg)
(http://img18.imageshack.us/img18/5074/dosto013.jpg)
(http://img607.imageshack.us/img607/807/dosto012.jpg)
(http://img191.imageshack.us/img191/4615/dosto008.jpg)
(http://img810.imageshack.us/img810/369/dosto005.jpg)
(http://img534.imageshack.us/img534/5208/dosto0003.jpg)
(http://img98.imageshack.us/img98/8009/dosto002.jpg)
(http://img199.imageshack.us/img199/7530/dosto001.jpg)

 :swoon: :swoon: :swoon: :swoon: :swoon: :clapping:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: l-donovan в 19 Февруари 2014, 15:40:14
Уникално!!! :hi:Все едно 30 години е бил изложен на дъжд,сняг и слънце!
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 19 Февруари 2014, 15:55:32
Състаряването кефи много. Ето информация на инж. Деянов относно вагоните:

Двуетажните пътнически композиции в БДЖ бяха съставени от по 4 съчленени вагона. Те са строени от предприятието VEB GOWA - Gorlitz, в бившата ГДР и са доставени, както следва - 2 композиции през 1967 г. и 6 композиции през 1968 г.
Имаха БДЖ номера, от 51 52 2617 001- 004(първата композиция) до 51 52 2617 029 - 032(последната композиция).
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: toniemi в 19 Февруари 2014, 18:23:27
Много обичах да се возя на тях през 90те години!Теглени от 04 ка,и с един-два едноетажни за Драгоман...ех,какви години...!
Забележете на талигата средната колоос е безребордна!

Ето го влака...
http://www.youtube.com/watch?v=HPx2JO_bsK0
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: mitko0888 в 19 Февруари 2014, 18:52:32
Цитат на: toniemi link=topic=4052.msg93727#msg93727 date=1392827007
Забележете на талигата средната колоос е безребордна!

Някъде имаш ли доказателство за това? - снимка, чертеж, текст ...
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: toniemi в 19 Февруари 2014, 19:20:24
Цитат на: mitko0888 link=topic=4052.msg93728#msg93728 date=1392828752
Някъде имаш ли доказателство за това? - снимка, чертеж, текст ...
Хубаво би било да погледнеш снимките на предишната страница на тази тема...тогава пиши! &bgflag
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: mitko0888 в 19 Февруари 2014, 19:48:29
Цитат на: toniemi link=topic=4052.msg93731#msg93731 date=1392830424
Хубаво би било да погледнеш снимките на предишната страница на тази тема...тогава пиши! &bgflag

Сигурно съм погледнал, че и не само на предишната страница а и на други места. Затова съм и попитал. Не виждам снимка на БЪЛГАРСКИТЕ вагони, а по всички описания за тях не се споменава такова нещо.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: toniemi в 19 Февруари 2014, 20:23:24
Цитат на: mitko0888 link=topic=4052.msg93732#msg93732 date=1392832109
Сигурно съм погледнал, че и не само на предишната страница а и на други места. Затова съм и попитал. Не виждам снимка на БЪЛГАРСКИТЕ вагони, а по всички описания за тях не се споменава такова нещо.
Просто го казвам въз основа на снимковият материал,иначе нямам нищо за тях!
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: TANO в 19 Февруари 2014, 21:43:37
Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:
(http://media.snimka.bg/s1/3189/032622014-big.jpg?r=0)
Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:
(http://media.snimka.bg/s1/3189/032622037-big.jpg?r=0)
 :drinks:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 20 Февруари 2014, 09:52:48
Цитат на: pach link=topic=4052.msg93714#msg93714 date=1392812682
В периодите:
1952–1957,
1961–1963,
1965–1977, (тук е българската поръчка - струва ми се през 1968г)
на завода в Гьорлиц са поръчани общо 115 четиресекционни влака от следните страни:
Bulgarische Staatsbahn,(БДЖ)
Deutsche Reichsbahn,(DR|
Polnische Staatsbahn,(РКР)
Rumänische Staatsbahn,(CFR)
Tschechoslowakische Staatsbahn (CSD).
...
Ако довечера ми остане време ще сканирам немското списание за да видите снимката и текста към нея.
Все пак то е издавано точно по това време на доставката за БДЖ.
Първата ни четиривагонна секция е носила номер на БДЖ- 36 26 001 до 26 004 от същата година.

Обещаният скан на първия български двуетажен влак състоящ се от четири секции с вагони тип "В13"
носещ номера на БДЖ-26 001 до 26 004. Според  списание " DER Modelleisenbahner-6/69"
двуетажните вагони са  били поръчани през 1967г. и съответно доставени през 1968г.
Снимката е с коментар, че тези вагони са се сдобили с голяма
популярност сред пътниците на БДЖ през 1969г. от когато е и тя.
(http://picbg.net/u/16413/50901/749780.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 20 Февруари 2014, 11:08:44
Цитат на: TANO link=topic=4052.msg93736#msg93736 date=1392839017
Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:
(http://media.snimka.bg/s1/3189/032622014-big.jpg?r=0)
Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:
(http://media.snimka.bg/s1/3189/032622037-big.jpg?r=0)
 :drinks:

Искай си парите обратно...или да ти сменят композицията.
Ето тук Ясен демонстрира за пример композицията на Ривароси
и доколкото виждам, си е с по три джама и от двете страни:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2315.msg70259.html#msg70259

Но пък са с въпросните удушници дето на нашите БДЖ-ски ги нямаме. :scratch_ones_head:
Да не би да са били с различни каталожни номера бре професоре? :hi:
(http://picbg.net/u/24294/20192/609791.jpg)
(http://picbg.net/u/24294/20192/609788.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Adrian в 20 Февруари 2014, 11:12:49
iPach , чети вимателно , братле , за да не губиш времето на Профа :
Off-Topic:
Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Best Ripper в 20 Февруари 2014, 11:35:05
Сканът на Пламен е общо взето бой  на негри в тъмна нощ... Ето я цялата оригинална и нерязана снимка от немския проспект...
(http://www.picbg.net/u/53119/44280/749814.jpg)

И още една - на чисто нашенски съчленен влак, би трябвало по видимото означение да е влак с вагони 26009-26012. Ясно се вижда, че и на триосната талига средната ос е със реборд!  На снимките на Пламен от завода в Германия наистина средната колоос е без реборд, но както написах по-горе модификациите са много.

(http://www.picbg.net/u/53119/44280/749815.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 20 Февруари 2014, 11:55:35
Скана разбира се че ще е лош, тъй като е от вестникарска снимка печатана през 1969г.
Друго си е да имаш проспекта на гланцова хартия и  молбата за помощ в тази тема.

Цитат на: ivo link=topic=4052.msg83377#msg83377 date=1352235014
Търся снимки и инфо на БДЖ двуетажни вагони. ...

Цитат на: pach link=topic=4052.msg83387#msg83387 date=1352272643
...
Само надписите по тях в подробности (служебните) се издирват още ...
Големите надписи са ясни също отдавна, но се присъединявам към питането на Иво - надписите за "шаблонирането"? :scratch_ones_head: :search:


Пак благодаря за снимките - най-после част от надписите по нашите вагони вече са ясни.
Дори тези които се виждат дават представа за различното през годините.
На тази снимка си е оригиналната окраска от 1968г. когато лентите (крила) от двете страни на "БДЖ" са тънки:

тип "В13" носещ номера на БДЖ-26 001 до 26 004 и REV.30.5.67
(http://www.picbg.net/u/53119/44280/749814.jpg)

Докато тук (не знам коя година) освен избелелите надписи на "БДЖ", крилата около него са доста по-дебели черти,
както и шаблонирането с новите номера на вагоните. Даже струва ми се на най-близкия вагон
 номера е малко накриво боядисан май:
Вече с № 51 52 2617 001 - 004(първата композиция) до 51 52 2617 029 - 032(последната композиция) (Кракомобила  :hi:).

(http://media.snimka.bg/s1/3179/032602879-big.jpg?r=0)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: rumensoft в 20 Февруари 2014, 13:44:58
Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО!  &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация  - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация  :hi: :give_rose: :hi:

А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 20 Февруари 2014, 14:28:36
Цитат на: rumensoft link=topic=4052.msg93755#msg93755 date=1392896698
Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО!  &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация  - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация  :hi: :give_rose: :hi:

А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.

Ами ти сега ли научи за нас.... :blush2: :blush2: :blush2:
А въпроса ти е явно риторичен ...подобен на този - "Защо България се унищожава от 50/60/70 години????" :angry:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 21 Февруари 2014, 03:20:35
Значи поне се уточнихме че в Германия е имало както със, така и без кабина за управление.

Броят на прозорците в двата края е доста субективно понятие, поне в Германия в различни периоди от време на тези вагони са им се случвали какви ли не неща - заваряване на един, два прозореца, така че ги има всякакви модели, дори извън фантазията ми като например:

(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1962757_818082601550731_520601852_n.jpg)

Прозорец в средата:

(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/1902749_818091048216553_160739629_n.jpg)

Прозорец от едната страна:

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/1506844_818086421550349_1299728527_n.jpg)

Чешки с два прозореца:

(https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/1798750_818055498220108_168229952_n.jpg)

С кабина за управление със отдушник

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/1619160_818085648217093_789159810_n.jpg)

 и без отдушник

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1508599_818086694883655_1094422555_n.jpg)

Така че модели много и всякакви

Между другото буквално преди броени часове един немец любител на тези вагони и той вие като чакал, решил да си направи тази композиция:

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1/1507738_818089708216687_1322795280_n.jpg)

...поръчал си човека и BR 143 от Roco с идеята хем да го тегли, хем да го бута... а от Ривароси получил това:

(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1904060_1463079377243333_954663841_n.jpg)

... така че не сте сами в мъките си ;)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 21 Февруари 2014, 10:10:29
Интересно защо е тръгнал да си я прави сам, тъй като ривароси я прави вече:

Rivarossi кат.№4161 Doppelstockzug Coca-Cola
(http://pics.ricardostatic.ch/2_715786482_v1_Big/modelleisenbahnen-und-zubehoer/rivarossi-4161-doppelstockzug-coca-cola.jpg)
и се продава в Швейцарско при Рикардо:
http://www.ricardo.ch/kaufen/modellbau-und-hobby/modelleisenbahnen-und-zubehoer/spur-h0-gleichstrom/personenwagen/rivarossi/rivarossi-4161-doppelstockzug-coca-cola/v/an715786482/

А той или е объркал каталожния номер, или от Ривароси са го сбъркали, защото
тези с по един джам са с кат.№4160
(http://i.ebayimg.com/t/Rivarossi-DR-4teil-Gliederzug-Coca-Cola-rot-HR-4160-NEU-OVP-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/IVUAAOxypNtSe-pC/$T2eC16ZHJG0FJ3zDgEI0BSe-pCj3!!~~60_10.JPG)

Даже съдейки по последователността на номерата, то този с една кабина е водещ ( в смисъл че е пръв произведен),
 а другия би трябвало сега да е в производство (виж по-горната снимката).
Грешката е станала или при поръчката (клиента бил той професора или немеца),
или при търговеца (бил той някой регионален търговец или Конрад),
или в производителя! Но от там едва ли биха сбъркали защото явно и двата модела са в производство.
Аз ако бях на мястото на професор TANO или на немеца бих се опитал да си ги сменя някак с нужния комплект.
Ако трябва направо при производителя - може и да ги сменят, щото това им е вид реклама!!!
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: toniemi в 24 Февруари 2014, 19:40:28
Не намирам чертежи с поглед отзад на вагоните!На какъв ъгъл е  огънат покрива при горният ред прозорци?
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 25 Февруари 2014, 10:29:12
Имам едни чертежи от сп. Млад Конструктор за модел в Н0 (от 70-те години на 20в).
Довечера ще го измеря и утре ще го имаш ъгъла!
 :hi:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Best Ripper в 26 Февруари 2014, 19:37:55
Още малко научена информация по оцветяването на вагоните...
Първоначално всички вагони са били оцветени от Германия /ГДР/ с един общ цвят - тъмно масленозелено - стени, кош, покрив. Надписите са били бели. Това се вижда добре на втората снимка, която публикувах по-горе /а първата цветът на покрива не личи от заслепяването на фотоапарата/. Въвеждането на електронни номера, както и оцветяването им в приетите тогава цветове на българските пътнически вагони, става през 1972 г. - покривът /до вертикалната част на стените/ е боядисан в сиво /сребристо/, а останалото е боядисано в зелено - значително по-светло от първоначалното. Надписите тогава са удебелени и цветът е променен на жълто /охра/. Не можах да науча защо жълтите надписи са били толкова релефни.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 27 Февруари 2014, 13:28:50
Eдна снимка от експлоатацията на двуетажните ни вагони по Искърското дефиле.
(http://picbg.net/u/16413/50901/751541.jpg)
                                                                  Снимка:сп.Железопътен транспорт

И така момчета и момичета, представям ви
специален поздрав за Грегари и Хетцерът (Любо) чрез следващата снимка!!!
 :hi: ;D


Локомотив БДЖ-04.06, бивш Дх 1-06 (до 1965г) и последен номер БДЖ-04.006.3 (от 1988г.)
с фабр.№ 18 226 произведен през 1962г./ бракуван през 2000г. със закачена четирисекционна двуетажна гарнитура
от вагони модел В13 и номера на БДЖ-26005 до 008 (до 1988г)  и последен номер 51 52 2617 005 до 008.
Гара София на 21 юли 1995г. (петък) потегля ПВ-1212.
(http://picbg.net/u/16413/50901/751543.jpg)
                                                                                     Снимка: Klaus Bahnraser
На това му казвам "култова композиция" която в по някое  време ще може да  я
 има всеки български моделист или колекционер във вагоно-локомотивния си  парк на БДЖ!
Трябва да се уточнят още малко подробности по последния вагон, явно в второкласен в синя боя,
но като цяло най-вероятно е "дряновка" с квадратните прозорци (10 купета),  каквато често се среща.


(http://picbg.net/u/16413/50901/751542.jpg)
                                                                                      Снимка: от интернет

Тони не съм те забравил, но не стана ясно кой ъгъл от покрива ти трябва?
На чертежите от списанието (Млад конструктор бр7/76г.) много добре е показано,
че покривите на нашата модификация двуетажни гарнитури (от първите няколко произведени серии)
са доста заоблени в крайщата. За пример ще ти дам следното:
(http://picbg.net/u/16413/50901/751587.jpg)
Надявам се, че разбираш за какъв шаблон говоря - външен по дъгата на овала и две водещи прави части,
които да лягат на плоската част от покрива и челната стена на коша от вагона.
Трябва да  пилиш по дъгата затворена между тези водещи, като често налагаш шаблона за проверка.
Поне аз така бих го направил при домашни условия за Z, ако не мога да огъна
плоскостта на челната страна от покрива ... пак по този шаблон. :yes: :)

А това е един съвременен вариант на подобен влак присъстващ из "мокрите сънища" на моделистите в VІ-та епоха.
(http://www.bahnbilder.de/1024/223-063-mit-dpn-19990-353847.jpg)
                                                                                      Снимка: Tobias Schuminetz
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: toniemi в 27 Февруари 2014, 19:14:21
Цитат на: toniemi link=topic=4052.msg93831#msg93831 date=1393263628
Не намирам чертежи с поглед отзад на вагоните!На какъв ъгъл е  огънат покрива при горният ред прозорци?
Не си прочел внимателнО...поглед отзад,от към буферите...от към трите прозорчета...от към маркучите... ;D
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 28 Февруари 2014, 09:14:37
Бе то аз четох внимателнО...за бира никъде не споменаваШ!!!
 :lol: :lol: :lol:
Воала... 37,5 градуса устройват ли те (?) не на бирата, а ъгъла на борда с покрива!
(http://picbg.net/u/16413/50901/751635.jpg)
 :drinks:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: toniemi в 01 Март 2014, 18:28:30
ТенкЮ ПацЪ! :hi: :hi: :hi:
В петък ми резнаха разни нещица на лазо-мазо,сега ще ги позглобя...па ше видим кво шъ стане...!

(http://media.snimka.bg/s1/3226/032696505-big.jpg?r=0)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 02 Март 2014, 12:28:19
По  тоя  въпрос за ъгъла, мисля че има информация в наредба 58 за статичния габарит на подвижният състав.  Сигурен съм че  размерите на тия вагони са вклучени в наредбата. От тези размери може да си сметнете и ъгъла.   
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 06 Март 2014, 09:06:26
В помощ на моделстите и по специална молба на една фирма  :spiteful: :good:

Още малко чертежи за "всички които ги пожелаха"  ;)
(http://picbg.net/u/16413/45289/752514.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45289/752515.jpg)

(http://picbg.net/u/16413/45289/752516.jpg)

Трябва да се отбележи, че чехословашките вагони малко се отличават от нашите.
В основните размери са точни, но седалките при нас са разположени абсолютно симетрично 2+2,
покрай двата борда. От разреза е видно, че има разлика и в челните стъкла - при нас са си три броя без козирки.
Ясно е че там в края на всяка секция имаме тоалетна а не пътнически салон.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 28 Ноември 2015, 21:49:41
В един друг форум попитах Димитър Деянов относно тази разцветка на двуетажните вагони:

(http://prikachi.com/images/688/8484688a.png)

... В какви разцветки/ливреи освен зелената са били пребоядисвани двуетажните вагони? Другата, в която има и няколко снимки е нещо като бежово-кафява, но си спомням за една секция със строшени прозорци, спряна на коловозите към митницата, точно встрани от подлеза към Централните гробища близо до улица Козлодуй, между източната страна на Ц.Гара и Сточна гара, за които имам спомен, (признавам че съм мечтател, но не и фантазьор) че бяха в подобен на този цвят (картинката пресъздадох набързо на Фотошоп по спомени и не претендирам за 100%-ова достоверност).

На срещи на ЖП Моделистите на няколко пъти сме спорили с колегите по хоби дали са съществували вагони в тази разцветка (дори и само една от 8-те секции да е била боядисана експериментално). Ако може Г-н Деянов да потвърди или дори опровергае съществуването им. Благодаря!



Не мога да потвърдя или опровергая съществуването на посочената разцветка. Моята служба в железниците е преминала почти изцяло в Локомотивното стопанство, поради което съм следил вагоните по-слабо. Спомените ми за двуетажните вагони са, че първоначално бяха оцветени със стандартната за БДЖ зелена вагонна боя. Впоследствие имаше пребоядисани в друга, по-светла разцветка (както казвате бежово или светло кафяво), но не си спомням нито колко от композициите бяха пребоядисани така, нито дали е имало и други разцветки.


Един друг, неизвестен за мен член на другия форум потвърди, че и той си ги спомня в син цвят, та въпроса е някой друг има ли такива спомени?
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: hristo в 29 Ноември 2015, 01:40:34
Категорично и аз мога да потвърдя за наличието на такава разцветка! Дали точно такива бяха сините цветове, вече нямам спомен, но категорично имаше повече от една секция боядисана така. Реално, това беше и последният им цветови вариант преди да ги бракуват, става въпрос за периода 1987-1989г. някъде.
Тогава живеех в близо до ж.п спирка Връбница и от терасата на блока не изпусках нито един влак! Вагоните пътуваха по направлението София-Станянци-София, теглени от любимите ни дизели 04 + един обикновен пътнически вагон към тях.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 30 Ноември 2015, 14:33:01
Ами те 1995-та са ги нарязали и май кафяво-бежовата разцветка им е последната  :(
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 30 Ноември 2015, 16:13:30
Имаше зелени зарязани по това времена гара Веринско.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: IKAR в 30 Ноември 2015, 16:50:50
Значи аз си ги спомням 86/87-а година, като бях първолак в даскалото до сп. Обеля, бяха само зелени с големи жълти надписи БДЖ и с жълто "крило". Даже имахме една малко пълничка съученичка, на която иначе никой не можеше да и се опре...Питаха я редовно "Какво означава БДЖ (Бием Дебели Жени), а тя отговаряше "Бием Дебели Мъже. Хайде махай се оттука да не ти счупя главата!". Малко по-късно, когато редовно минавах с автобуса през прелеза, бяха основно кремаво-кафяви. По-сетне, вече началото на 90те, бяха сини в комбинация светло и тъмносиньо долу, но без крила, тогава им добавяха и по един-два нормални вагона. Вече към края на експлоатацията им, някъде докъм май-юни 95-та, тогава се качвах и да се повозя специално до сп. Обеля, отново ги бяха пребоядисали изцяло в зелено, пак задължително с добавка от два обикновени вагона. После изчезнаха, явно са ги нарязали...
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: mitko0888 в 30 Ноември 2015, 18:00:21
Интересно нещо е паметта човеческа ... Повдигна се въпрос за сини двуетажни бг вагони, и изведнъж всички си спомниха че имало и такива. Как до сега никой не отвори дума за това (много пъти се е споменавало за D нашите Д вагони и се е писало за тях), пък и нито една снимка няма, която да намеква за такава разцветка ...

Често казано - не вярвам да е имало такива. Спомням си ги много добре, ходихме редовно до Лъкатник с такива, обичах да седя горе до прозореца, от долния етаж - гледката беше отвратителна на централна гара.

Може пък и по някое списание да се види синя разцветка ...
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 30 Ноември 2015, 18:35:26
На една-две софри като сме били в "Терасата" ставаше на въпрос за синята разцветка, но тогава никой не ми вярваше. Снимки не знам дали някога ще се намерят, до момента съм събрал само общо 16 снимки на БДЖ двуетажни (за сравнение само една от папките ми с DR такива съдържа над 400 снимки и това е само на единия от видовете им). Благодаря и за уточнението, че когато са били сини не е имало крила.  :hi:
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 30 Ноември 2015, 20:16:17
Любо,такива има страшно много в Румъния, Полша и Чехия.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 30 Ноември 2015, 20:36:52
(http://www.abload.de/img/sam_13900gzeg.jpg)
[imghttp://www.bahnbilder.de/bilder/zwischenwagen-des-vierteiligen-doppelsock-gliederzuges-pkp-38616.jpg]http://[/img]
(http://www.bahnbilder.de/bilder/2-klasse-doppelstock-mittelwagen-16-17-cfr-303299.jpg)
[imghttps://www.flickr.com/photos/87387922@N03/13866391883]http://[/img]
(http://666kb.com/i/cewx5s0phcb1s1d4c.jpg)
(http://bilder.bw-basdorf.de/VB995/2015/dso.20150219b/db-einzelwg-stwg-_2296x1640.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: Der Hetzer в 30 Ноември 2015, 20:44:31
В Чехия вече не са страшно много, оцеляла е само една четворна секция (те двойни не са и имали) и е възстановена във вида и цвета при доставката. Иначе не е като да нямат от единичните двуетажни вагони (дето Piko ги правят в НО, в ТТ - Кühn), в В Румъния и Полша си ги полават и до ден днешен, ( #какщегистигнемрумънцитещегинадминемдори ) Румънците даже са си ги модернизирали

(http://prikachi.com/images/65/8492065U.jpg)

(http://prikachi.com/images/66/8492066l.jpg)

(http://prikachi.com/images/70/8492070u.jpg)

(http://prikachi.com/images/73/8492073R.jpg)
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: KRAKOMOBILA в 30 Ноември 2015, 22:11:29
Тия модернизираните секции съм ги виждал и са много шукаритетни.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: pach в 31 Октомври 2018, 15:26:37
Специални поздрави за Der Hetzer, на 3.40 мин.
А който не вярва вече, че сме имали и ние от немските (ГДР)
двуетажни, да изгледа този клип. Има малко кадри дори с
нашите с логато в жълто, както и една БДЖ-42 е влезнала в кадър от Ц.Гара...и то старата от преди 1972г:
https://youtu.be/PGwgsADuaag
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: &bgflag &bgflag &bgflag
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: refil в 31 Октомври 2018, 16:01:29
Това,че вагоните вървят така,не означава ,че са PUSH PULL.Просто правят маневра с тях и маневриста виси от първата врата за пътниците  :hi:


ПП Говоря за тези на гара София !!!
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: zazo в 31 Октомври 2018, 20:41:32
Немкинята, дето демонстрира, че размерът (дължината) има значение е доста "яка". Сигурно е баба към днешна дата ама карай.
Титла: Re: Двуетажни вагони на БДЖ
Публикувано от: jopeto в 01 Декември 2018, 15:49:51
Малко не съвсем в темата (БДЖ) , но става въпрос пак за двуетажни вагони. Ровейки се из нета се натъкнах на това (http://www.12mm.ru/base/vagpas/vagpas-2etazh/bigfoto/2big.jpg) Запитах се дали изобщо е имало такова на истина и се оказа, че е имало! (http://www.12mm.ru/base/vagpas/vagpas-2etazh/bigfoto/1big.jpg) Дали е било произведено в гдр-то и то в незменната гофра за СССР-то !?  Помня, че имаше Y-вагони така направени.
(http://www.12mm.ru/base/vagpas/vagpas-2etazh/bigfoto/21big.jpg)