Яска разбрах, че навремето си ги снимал със Ст. Стоичков :) нещо не е останало ....
Яска разбрах, че навремето си ги снимал със Ст. Стоичков :) нещо не е останало ....Снимахме други вагони, двуетажни не сме снимали за съжаление.
Това е снимката на Данчо, която ме хвърли в дълбок размисъл..
Аз на нея ясно виждам, че крилата са жълти но надписа БДЖ е бял.
Вие какво мислите по въпроса?
:yes: ;D
За номера го писах по памет - довечера непременно ще сканирам снимката на първата ни двуетажна композиция
преди изпращането и за БДЖ. Впрочем покрай нея почти съм готов със надписите за целия влак - някъде тук бях питал за тях.
А си спомням някъде Кракомобила ( :hi:) беше качил сканирани страници от учебник в който добре се описваха тези вагони.
Може би там пишеше и че са поръчани и доставени за БДЖ!?
Забележете на талигата средната колоос е безребордна!
Някъде имаш ли доказателство за това? - снимка, чертеж, текст ...Хубаво би било да погледнеш снимките на предишната страница на тази тема...тогава пиши! &bgflag
Хубаво би било да погледнеш снимките на предишната страница на тази тема...тогава пиши! &bgflag
Сигурно съм погледнал, че и не само на предишната страница а и на други места. Затова съм и попитал. Не виждам снимка на БЪЛГАРСКИТЕ вагони, а по всички описания за тях не се споменава такова нещо.Просто го казвам въз основа на снимковият материал,иначе нямам нищо за тях!
В периодите:
1952–1957,
1961–1963,
1965–1977, (тук е българската поръчка - струва ми се през 1968г)
на завода в Гьорлиц са поръчани общо 115 четиресекционни влака от следните страни:
Bulgarische Staatsbahn,(БДЖ)
Deutsche Reichsbahn,(DR|
Polnische Staatsbahn,(РКР)
Rumänische Staatsbahn,(CFR)
Tschechoslowakische Staatsbahn (CSD).
...
Ако довечера ми остане време ще сканирам немското списание за да видите снимката и текста към нея.
Все пак то е издавано точно по това време на доставката за БДЖ.
Първата ни четиривагонна секция е носила номер на БДЖ-3626 001 до 26 004 от същата година.
Бе я стига сте се дърляли. Аз пък да пусна една снимчица-предупреждение за тези, които тепърва мислят да си купуват двуетажни вагони от Ривароси. Значи като излезнаха преди 2 год. бяха с отдушници над челните кабини и големите надписи DEUTCHE REIHSBAHN (не съм сигурен в правописа), както и най важното - по 3 джама на челните стени. Както си бяха и българските. Когато в Конрад се появи модела с крилата и надпис DR много му се зарадвах, щото най приличаше на нашите, пък видях, че няма и отдушници над челните кабини. От Данчофинтската снимка която качих се вижда, че и истинските нямат отдушници. Събрах сили и си го поръчах. Обаче като дойде поръчката ме чакаше гадна изненада. Едната крайна секция - добре(с 3 джама), ама другата:
(http://media.snimka.bg/s1/3189/032622014-big.jpg?r=0)
Цяла вечер се чудих от радост ли да се напия или от мъка. Щото и да ми минаваше на акъла:(Туй DR) да стане БДЖ то се изпари на момента. Накрая взех Соломоновско решение - първата вечер от мъка, пък на следващата вечер като ми мине - от радост. Ще си ги връткам и така до Драгоман. Въпреки, че освен хармониките им намерих и други кусури, като например този, че седалките са 2+3 и на двата етажа, пък от чертежа на Райсецугархива много добре се вижда, че са 2+3 на долния и 3+2 на горния етаж. И е логично да е така, с оглед баланса на натоварването. Италианците определено са сбъркали въпреки, че с малко запилване седалките могат да се разменят. За ръкохватките на вратите всички са забелязали - модела има само на крайните, пък наште си имаха на всички. За финал ето още едно парченце от тия вагони:
(http://media.snimka.bg/s1/3189/032622037-big.jpg?r=0)
:drinks:
Търся снимки и инфо на БДЖ двуетажни вагони. ...
...
Само надписите по тях в подробности (служебните) се издирват още ...
Големите надписи са ясни също отдавна, но се присъединявам към питането на Иво - надписите за "шаблонирането"? :scratch_ones_head: :search:
Със страхотен материал изскочихте всички. БРАВО! &bgflag.
Преди 1 година, едвам намирах 1 снимка, дори и в другите форуми няма такава информация - в такива форуми, които се предполага, че може да се намери нещо, а вие тук сте най-добре развити и от към информация :hi: :give_rose: :hi:
А защо са нарязани и кога? Не намерих отговор на това.
Не намирам чертежи с поглед отзад на вагоните!На какъв ъгъл е огънат покрива при горният ред прозорци?Не си прочел внимателнО...поглед отзад,от към буферите...от към трите прозорчета...от към маркучите... ;D