RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: widowmaker в 01 Април 2010, 19:48:38
-
Засега е само гарата - виртуално, не съм решил дали просто да затворя елипсата (4.4х1.5м) и да се огранича само с маневрена дейност или да я направя модулна и да доразвивам (да направя допълнителни модули) за в бъдеще.
Не съм накачулил още всичко, ще има допълнително сгради и съоръжения, още мисля кое как да е...
Може би ще добавя още релсов материал и ще попроменя едно-друго, че още ме човърка, че може и по-добре.
Постовете не са сложени още, както и някои съоръжения около депото, перони и т.н.
*Вагонната работилница е Фалер 130966, релсовият път - Тилиг.
(http://www.picbg.net/pubpic/F1/0B/9b0837cdb712f10b.jpg)
-
Браво! Похвално! Изглежда наистина добре! :good:
Според мен направи си го този модул и един подвижен затворен контур на малки модулчета :yes:
-
А кой обръщател си избрал? Roco или Fleischmann?
-
Roco-вския мисля да ползвам, гарата е Krakow am see, кенефа е прилежащия към нея, фабриката (както и водната кула) е на Kibri, но ще е без пристройката, ринг депото е Faller-ското, другото е на Auhagen, малкото е Vollmer.
Ще има още сгради, оня ден ми е пристигнал патина сет-а в бг, нали трябва да има и някакво състаряване :)
Имам 4 контролни поста, ще видя кои ще ползвам.
Малко зор ще е да я направя като стандартен модул, ще го мисля, време имам достатъчно, така и така следващите няколко месеца съм все тук, в китай.
-
Харесва ми. :im_so_happy:
-
Не исках да се ограничавам със стандартните радиуси само, а да е някак малко по-"раздвижено".
Най малкия радиус на стрелка е 866мм, изключение е само входната от запад, малкия радиус е 543, големия 934мм.
То така като гледам ще е най добре да го обърна на 180 градуса, гарата да ми е на заден план и да затворя елипсата с модули или със шкафове, както го е замислил Ясен.
-
Да ти кажа, аз в началото се залових да купувам стандартните радиуси и прави, пък после взех една флекс - релса за права.Оттогава само флексове поръчвам при Жоро, така наистина би станало по - нестандартно и разчупено, а и се бяга от зависимостите, стига да не се прекалява с остротата на завоите(касаеща ме, защото ще търкалям парни локомотиви). :hi:
-
Аз други, освен парни нямам, първа епоха съм.
То и при мене освен завоите извън гарата, които са радиус 543мм, другото е от 866мм нагоре и е за флекс.
Аз също ползвам и флекс стрелки, които са на кит - 85440 и 85450 на Тилиг.
То всичките ми стрелки са от Тилиг китовете, Жоро ми беше казал, че нямало интерес към тях, щото трудно се сглобявали.
Аз проблеми не съм имал, стават си добре като готовите.
-
А, аз си купувам редовно от Жоро баузатц стрелки, ама за флекс такива - не бях чувал.Като гледам цифрата 85 на каталожният номер, ще да са "Елит", а аз съм се спуснал в "Стандарт" на Тилиг, защото са доста по - евтинки. :spiteful:
-
Да, елит са, просто елит серията е може би най добрият релсов път въобще...
-
Ха, тук можем да поспорим.Изпрати ми Жоро един път "Елит" релса погрешка и освен имитацията на ръжда отстрани, (пък на мене имитация на ръжда изобщо не ме кефи, не съм чак такъв реалист) друга разлика със "Стандарт" няма, е, и по - малката височина на релсата, което би могло да се каже дори недостатък, имайки предвид подвижният ми състав.А цената си остава голямото предимство на "Стандарт".Е, всеки си има свой вкус, както е казало кучето, облизвайки си г_ _ а... ;D
По - скоро бих казал, че "Тилиг" релсите са най - доброто на пазара, но дали да се избере "Елит" или "Стандарт" е въпрос на жизнен стандарт. :blush2:
-
Е, аз имам само подвижен състав с по нисък реборд от старото пико :)
-
Ами аз, да ти кажа, поимвам.И то парни машини, с които не искам да се разделя.Пък и както писах ЦЕНАТА!Тя е основната движеща сила в случая с моя избор.В това хоби има и беднички като мене. :blush2:
-
Моя релсов път е купуван в течение на 4 години, малко по малко.
Търпение му е майката просто.
Не мога да разбера какво толкова му харесвате на старото Пико?
Аз също съм имал и то не малко неща, но след като видях на живо
парен локомотив на Роко, реших, че гаргата може да е само една, ама ще е рошава :)
Всичко става по малко и постепенно, това също е част от хобизма.
Дори богатите хора не купуват локомотивите на килограм.
:)
-
Ето един подобрен вариант, дължината е 4.40м, предвиждам в последствие да затворя трасето, обикаляйки стаята.
Релсовият материал е Тилиг, изключение е 3-ната стрелка, мисля да ползвам на Роко, с известен тунинг,
но първо трябва да проверя дали е възможно да стане това...
Долу ляво ще е градската част, още не съм уточнил точно кои сгради ще ползвам (на Аухаген и Кибри може би).
(http://www.picbg.net/pubpic/A3/A4/ef848a1abfa7a3a4.jpg)
-
Нещо не е ясна (много) снимката...от къде ще е "главния" наблюдател и съответно достъп до тази готина гара?
заради такива гари се заглеждам и към такава конструкция - с "обикаляне на стаята"... :scratch_ones_head:
-
От север, омбре, демек от горната страна се пада.
Като тръгнах да я чертая беше друга идеята, после ме домързя да я въртя на 180 градуса.
Ето я обърната нормално, горе е към стената:
(http://www.picbg.net/pubpic/45/22/692d122ec97c4522.jpg)
-
На мен ми харесва решението ти. Само бих те посъветвал да удвоиш трасето, за да може влакове да се разминават и извън гарата. 4,40 метра е късата или дългата стена на помещението?
-
4.40 е дългата страна.
Не мисля, че 1912-14г двойните трасета са били много, ако изобщо ги е имало...
-
4.40 е дългата страна.
Не мисля, че 1912-14г двойните трасета са били много, ако изобщо ги е имало...
прав си. макета който планираш има ли елементи на определен участък в Прусия или не. преполагам, че Eurostar а и аз ако имаш място би било добре двупътна линия. с две думи 2 влака да се въртят а ти славни маневри да правиш.
-
Ще е "сингъл" засега...
Освен сградите (и влаковете), че са пруски, няма друг пруски елемент в макета, т.е. не съм използвал пруска гара за модел.
Ако имах един физкултурен салон на разположение, бих пробвал да направя централната част на Берлинския Ес-Бан :)
-
Много ми харесва тая гара (първия вариант), много прилича на истинска ... и тъкмо щях да те питам, ти ли я измисли, или я гледа отнякъде ... и ти взе че изправи коловозите. Пак е хубва, но някак се уби нещо в нея, стана някак обикновена, а уж никога не съм харесвал криви гари ...
Прави са за двойното трасе, но всичко опира до място - знаеш чудесно, че двойното трасе ще ти удължи гарата минимум с по 1 стрелка от двете страни, в някои случаи с доста повече, трябват например бретели, или поне S-ове и нещата отидоха, та се не видяха ... А иначе двойното трасе наистина е супер!
:good: :drinks:
-
Абе аз си пазя и стария вариант, но пак си иска преправяне за да набутам вагонното депо на Пола, че е възголямо :)
-
Ето последна, недовършена версия, горе дясно с няколко сгради ще се загатне града,
ще има и още поне няколко индустриални сгради също и малко зеленина, естествено.
Гарата е на Auhagen, Neupreussen 11380:
(http://auhagen.de/xtc-shop/images/product_images/popup_images/11380.jpg)
Перона м/у 1-ви и 2-ри коловоз ще е дълъг, като добавките ще са без покрив (Auhagen).
М/у 2-ри и 3-ти ще има малък за багаж на Vollmer.
Двата контролни поста (на плана съм използвал каквито има в Уинтрак-а) са съответно на Auhagen 11411:
(http://auhagen.de/xtc-shop/images/product_images/popup_images/11411.jpg)
и на Vollmer 5736:
(http://vollmer-online.de/_1024/5736.jpg)
В последствие ще затварям елипсата обиколно на стаята.
(http://www.picbg.net/pubpic/04/19/6994b719c6c70419.jpg)
(http://www.picbg.net/pubpic/FC/78/2366653a69e1fc78.jpg)
Проекта си е съвсем мой, не съм се опитал да пресъздам нещо, което го има в действителност :)
-
Страхотен избор на сгради, предполагам, че и макетът ти ще стане страхотен! :good: :hi:
-
Дали няма да е по-добре да изтеглиш вагонното депо малко по-близо до стрелките? Така ще откриеш по-добра видимост към обръщателя!
-
Виртуалното е ОК, сега очакваме вече нещо реално ;) :good:
-
Дали няма да е по-добре да изтеглиш вагонното депо малко по-близо до стрелките? Така ще откриеш по-добра видимост към обръщателя!
Абе то е турено някакси, сигурно ще има преместване :)
-
Виртуалното е ОК, сега очакваме вече нещо реално ;) :good:
Скоро няма да стане, прибирам се за по седмица на 2 месеца, бачкам в Китай от половин година.
Може би есента да стартирам, ако намалее работата там...
-
Ако преместиш водната кула от другата страна на двата глухи коловоза, те ще могат да се изправят... още повече, такава сграда (водна кула!) е с яки основи , яко тегло и едва ли би била толкова близо до обръщателен кръг.
Просто редлагам...
3D-форматите на определените сгради, ги имаш от бибилотеки или сам си правиш файловете им?
;D ;D ;D
-
Може би само водната кула малко по-далеч от обръщателя, така не стои особено добре.. Другото си е супер! :good: