RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: Saruman в 09 Юли 2010, 15:39:54
-
От около седмица попаднах на този интересен сайт и започнах да чета, реших да предприема проучване за направа на мой макет. В началото си мислех за мащаб НО, но като видях че е доста голям реших да се отправя към мащаб ТТ. Хем не е много малък, нито е много голям. Като се има впредвид, че и мястото което мога да отредя за подобно начинание е 125 см на 90 см, крайно недостатъчно. Може да се направи една малка елипса, но и на това ще съм доволен. Реших да си поиграя с Wintrack и измислих следното:(http://img576.imageshack.us/img576/6720/15767736.th.png) (http://img576.imageshack.us/i/15767736.png/)
Предполагам е идеално за композиция от локомотив с 2, 3 вагона, повече и не искам.
-
Не планираш ли поне малка гара?
-
Където са 2-та коловоза там мисля да е нещо като гара, но на това ограничено миниатюрно място няма място за повече. Ще съм крайно благодарен ако дадете идеи и насоки. Благодаря ви предварително.
-
Аз бих ти препоръчал следното:
1. Махни вътрешния полукръг и сложи поне още един коловоз.
2. Това дето се отклонява горе в дясно го направи или депо или товарна гара.
Само на 1 етаж ли искаш да ти е макета?
-
Явно ще работиш на стария "П"-профил!
На това място с което разполагаш, и с това количество разклонения, може и нещо по-различно да се спретне...
Ако не, поне ще има вид на обособена гаричка...
Но за това - в понеделник, ще ти метна някоя друга идея...
Прочети още (седмица не стига дори за този сайт вече...)
Добре дошъл!!!
ПП. Добре си се ориентирал в ТТ (и не защото съм чеТТник), нито че е "Идеалният мащаб - Тилиг", ами той си е перфектен за малко място и голями мераци!!!
;D ;D ;D
-
На един етаж, а онова отклонение горе си мислех да стане на товарна гара. За малкия полукръг ще си поиграя да го махна и да видим какво ще се получи.
-
Благодаря за топлите думи, за сега не разполагам с нищо, а и не бързам да копувам. Моля говорете ми на "ТИ", все пак съм малък. Абе малък малък ма 21 години не са малко, ама не са и много. Трябва някой ден едно представяне да си направя.
-
Здрасти и от мен! :hi:
На адреса по долу има най различни сканирани списания с планове в ТТ.
Разгледай ги подробно, там има най различни идеи...
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/tech.asp (http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/tech.asp)
-
По идеята на Павката, добавих три разклонения в дъга...и ето нещо за размисъл:
(http://picbg.net/u/16413/38359/449974.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/38359/449975.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/38359/449976.bmp)
;D ;D ;D
-
Благодаря за идеите. Ето след промените какво се получи:
(http://img38.imageshack.us/img38/9636/30169061.th.png) (http://img38.imageshack.us/i/30169061.png/)
Не знам защо толкова искам да има и втора малка елипна по ме радва. Както pach показа, гарата ще е точно където я е сложил той.
-
Колега, идеи бол... Ти си ги чупиш през твоето виждане и желание и правиш накрая каквото на теб ти харесва... И за каквото имаш място, пари и т.н. :drinks:
-
Първо - Добре Дошъл!
Мисля, че вече се видяхме в магазина. И тогава ти казах, че на един квадратен метър трудно се постигат чудеса. И сега ще го кажа пак. Колкото по-изчистен ти е планът, толкова по-добре ще изглежда.
Севетвам те, както нямаш още релси, да почнеш с новия профил(стига да имаш възможност, разбира се). Разликата между стария и новия профил се вижда веднага в ходовите качества на локомотивите и вагоните.
Тамън щях да предложа вариянт като твоя, а ти вече го пусна. Само да предложа още нещо - виждам, че не се отказваш от втория кръг, но ако го махнеш, ще изглежда много по-добре. Остави си глухия коловоз за магазия например. За дясната страна щях да ти предложа след дясната стрелка да пуснеш два глухи коловоза, за товарна рампа. Така, както си го начертал има много и КЪСИ коловози. Малко претрупано стои. Но както казва Best Ripper, твойта дума е последна, ти ще му се кефиш :good:
-
Здравей и от мен ! И аз ще те посъветвам нещо, което съвсем може да ти обърка плановете, но в нашето хоби човек не бива да взима прибързани решения.Та така.Най-напред помисли си хубаво за мащаба.ТТ си има своите предимства относно пространство и цена ,но и недостатъци откъм детайлност и ,най-вече, избор на моделите.В НО ще се радващ на изключително изпипани модели, а това струва ми се, е най-важното.Освен всичко послушай Жоро и за релсовия път.П-профилът на релсите не се произвежда от години, пък и качеството е доста по-ниско.За макета съвета ми е само един-да ти харесва на ТЕБ.
Поздрави и добре дошъл !
:drinks:
-
Жоро едва ли сме се виждали някъде, все пак съм от Габрово. Искам съвети защото си нямам понятие, а и искам да си направя някаква представа как трябва да изглежда. Да в края на краищата трябва на мене да ми харесва. Явно ще махна втория кръг, щом всички ми го препоръчвате да видим какво ще стане. Ще помисля върху последните съвети, ще си поиграя и ще кача каво се е получило. За мащаб избрах ТТ, както казах защото нямам по голямо място за да го правя в НО. За релсите и подвижният състав разберете ме аз съм Габровец, скрънза и пестеливец и като такъв винаги гледам да ми е най-евтино и безплатно(ако може), затова всичко което мога ще си го правя сам. Благодаря отново за отзивите, много се радвам че се присъединявам към екипа. :)
-
И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО нареди трасето и го пробвай, преди да почнеш да ковеш/лепиш/фиксираш линиите... В никакъв случай не разчитай само на хартиения план. Като го наредиш, може да ти дойдат съвсем нови и по-добри мисли... :victory:
-
Оппааа...грешка! Извинявай брат, но младеж с площ с размери подобни на твоите мина вчера или оня ден през магазина и тЕ... сбърках! Надявам се не съм те засегнал! ...много... :blush2:
А иначе правилно си избрал ТТ-то. Щото на тая площ и един кръг няма да събереш в НО.
И за "габровец" си много ларш на стрелки :yes:
Успех в планирането! Не забравай, че хобито е за кеф, а не да си създава човек нерви :beach:
-
Помислих върху идеята на pach и след малко редене стигнах до 2 варианта, ще е един от двата. Ще помоля да ми помогнете да избера кой.
Вариант 1:
(http://img121.imageshack.us/img121/2354/proekt1.th.png) (http://img121.imageshack.us/i/proekt1.png/)
Вариант 2:
(http://img35.imageshack.us/img35/668/proekt2.th.png) (http://img35.imageshack.us/i/proekt2.png/)
-
Първото е по-сложно за маневри, тъй като коловозите на товарната гара започват от средата на третия ти коловоз. Тоест, за да вкараш и изкараш влак в товарната гара, трети коловоз трябва да ти е напълно свободен. Докато на второто трасе такова презастъпване няма... Ама ти си определяш, зависи дали ще правиш много маневри в товарната гара или не.
-
На мен второто трасе ми допада :)
-
И на мене второто по ми харесва някак си по завършено изглежда. Предполагам и него ще изпълня някой ден.
-
Според мен детайлността на ТТ мащаба ,винаги си е била на нивото с НО, дори и от по-старото производство, а в днешно време и трите мащаба (НО,ТТ и N) са еднакво детайлни и реални. Тоест тук въобще не мога да се съглася с аnкar. :hi:
Както и че "П"-профила е спрян от производство - дори самите Тилиг все още продават от него. Но наистина "Т"-профила предлага много по-добри възможности и най-вече , абсолютна достоверност, от която произлиза част от красотата в моделните железници.
(http://img121.imageshack.us/img121/2354/proekt1.th.png)
Този вариант е по-удачен, защото:
1.Изходите на глухите коловози са ти в една посока - тоест улеснено е композирането/разкомпозирането на влакове.
2. Изхода от глухите коловози в дясно (както е плана на снимката) ти е в коловоз който по презумция стои освободен. Той точно с тази функция е, освен като разменен. През него става размяната/задминаването на две композиции. Когато нямаш такива процеси, той остава свободен за маневриране, докато през втори ти се "върти" влак.
3 . Много по-прегледно ще стои на макета, особено ако около глухите коловози в дясно сложиш магазия и разтоварна рампа - няма да пречат на наблюдателя, като дори ще предоставят много добър изглед на разтоварванияте вагони.
По-неудачния вариант е 1:
(http://img35.imageshack.us/img35/668/proekt2.th.png)
1.Дясностоящите коловози само визуално са в "една" гара с разменните - на практика за да маневрираш по тях, задължително спираш движението по овала и излизаш в междугарието.
2.Дясностоящите коловози са обърнати в посока обратна на първия глух коловоз (в ляво) което затруднява маневрирането чрез размяна на посокоите за движение, тоест прехвърляне на локомотив от едната, към другата страна на композиция, за да извършиш прехвърляне на вагони от левия глух , към десните глухи коловози.
3.Дясностоящите коловози ще бъдат частично закрити от евентуалните съоръжения около тях и наблюдателя няма да вижда цялата прелест на композиция върху тях.
Това са основните предимства и недостатъци на двете схеми, но ти си избираш, решаваш и реализираш това което ти е най-на сърце и ти доставя удовоствие.
Крайното решение винаги е твое! :hi:
;D ;D ;D
-
Да прав си, когато се правят маневри от десните глухи към левият такъв, няма да е удачно и да изглежда добре. Когато дойде момента за изпълнението ще наредя и двата варианта и тогава ще реша кой да остане. Благодаря, че обясни и предимствата и недостатъците и на двата варианта.
-
Тази своеобразна Г-образна форма на макета не може ли да се коригира? Идеята ми е, че при варианта с нагоре гледащите глухи коловози може да ги удължиш като ги започнеш от разклоненията на долната гърловина на гарата. Какво има в тази правоъгълна област в долната дясна част на снимките?
-
Това за по-интересно го правя. Ето и началото:
(http://img441.imageshack.us/img441/9666/p1020666e.th.jpg) (http://img441.imageshack.us/i/p1020666e.jpg/)