RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: Crazyboy в 13 Октомври 2010, 23:27:56

Титла: Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Crazyboy в 13 Октомври 2010, 23:27:56
Здравейте , колеги една година разработвах проект. Смених проекта около 7 пъти през това време  и  накрая  стигнах до това http://store.picbg.net/pubpic/1C/39/75cdcdaee6971c39.png . Ако може да дадете оценка за това, което съм сътворил и моля за Вашите съвети  за това което трябва да променя за да не е  претрупано и да изглежда по-реално. Благодаря Ви.
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: EMPEROR в 13 Октомври 2010, 23:41:11
На мен лично доста ми харесва... личи си, че си се старал.  :good:  Може би бих махнал вътрешния кръг, вместо това в ляво от гарата бих използвал мястото за обръщател и/или депо, а в дясно - нещо малко индустриално. И бих оставил двоен път навсякъде (визирам лявата част на макета). Но всичко в крайна сметка зависи от това ти какво виждане имаш за нещата, така че действай смело!  :drinks:
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: topalov в 13 Октомври 2010, 23:53:26
Г-н Лудомомче!

Вие ни утепахте... 5,10 х 1,74 м - бравост.

Бих си задал питанките, както става ясно тия дни...

1. Защо трасето излиза единично от левия край на гарата и после се удвоява?
2. Защо няма повечко стрелки в гарата?
3. Нещо като депо, магазия или друго няма ли да има?
4. Поне едно глухо нещастно коловозче (ей тъй, за красота) няма ли да има?
5. Можеш ли да преместиш S-връзката между 2-ри и 3-ти коловоз (тази, която е вдясно от пероните) надясно, максимално близо до отклонението за 1-ви? Така ще постигнеш още по-дълъг трети коловоз. (Пример: установяваш на 3-ти коловоз дълга композиция, която чака идващата срещу нея и влизаща на 2-ри коловоз пътническа композиция
6. Защо не удължиш малко разстоянието за изкачване? Ако приемем, че последната стрелка (в левия край) ти е на кота 000, то излиза, че 45 мм ще трябва да ги качи за около 50 см! Знам, че указаните височини са ориентировъчно поставени, но трябва да го помислиш навреме.
7. Засега няма друго  :drinks:
Поздрави: Топалов
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Жоро в 14 Октомври 2010, 00:33:05
Много приятен проект за макет! Адмирации!
Харесва ми това, че от едната страна е еднопътен, а от другата двупътен. Това внася разнообразие.
Вярно - малко релси и стрелки, но затова пък повече железница. За това всеки път казвам: по-малко е по-добре. Не е нужно, като имаме 5метра, всички да ги напълним релси.
Във вътрешния кръг, който явно играе роля на локална линия спокойно се събират поне две спирки, на мотриси или къси пътн. влакове. Тъй като тази линия слиза на 4,5см, другата, която се изкачва, може да го прави и тя на 4,5см. Така наклоните от 45% ще паднат на половина.
Другото, което може да се пипне са двете междугария - много са къси, спрямо дължината на влаковете, които проектът позволява да се карат. Двете криви стрелки в ляво могат да бъдат заменени с обикновенни прави. Другите две, горе в дясно също може да се сменят справи, но там не е толкова очевадно късото междугарие.
Успех в реализацията. Ще се радвам да видя крайния проект и неговата реализация. :buba:
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: pach в 14 Октомври 2010, 09:50:09
Чудесийки разни тука!!! :ok:
Много хора биха благородно завидяли за площта на този бъдещ макет.
Много приятно и семпло решение. Поздравления...
Не знам защо, но това двойно/единично трасе и малкият локален овал заедно с гарата по някакъв невероятен и странен начин ми напомнят за гара Пловдив и трасето за Карлово. :fool: ;D явно нещо асоциативно ми е влезнало в чутурицата...
Чудесно решение е единичната част от голямото трасе - единичен мост през реката (Марица?! ;)) !!!
Наистина ако ни дадеш малко повече информация за идеята ти и какво точно искаш да постигнеш ще може да ти помогнем ...пък и ти на нас (никой до сега не е имал такова леко коловозно развитие на такава площ)! :clapping:
Тук се сещам за "грандоманията" в която се самообвиняваше Зазо, но едва сега го разбирам... ;)
Щото ето какво става - сложи си обръщателен кръг и депо - ама ти искаш ли въобще такова нещо!? ...не става ясно...
Сложи си глухи коловози - ами ако ти искаш само движение на три/четири влака и нищо повече!?...съветите ни стават малко не на място...
Изпъни стрелките ... ами ако идеята е в завоя да не се забелязват, но да могат композициите да сменят трасето...
...и т.. и т.н. :scratch_ones_head:

Дай ни малко повече инфо какво си искал да направиш, за целта как си го замислил и как си го реализирал.
Всичко останало е малко "нахално" от наша страна, въпреки молбата ти, защото всеки от нас си пречупва тази площ и форма през своя мироглед и разбиране за "как бих направил един макет"!!!.

И все пак , да не се обидиш ти и прежде писалите по-горе :hi: , ето и мойте "пет стотинки" за делото:
- съдейки по номерата на релсите (НО?) , разкарай правите участъци в късата част от правоъгълната форма на макета - просто сложи максимално голями радиуси за завойте - ще стане перфектно трасе и мост (над реката).,чрез гъвкави  (флекс) релси.
- обмисли как да "разкараш" отрицателния наклон от "-4,5"! Разбирам , че той в съчетание с положителния наклон отзад, ти помага да разчупиш нещата и  превземеш заветното междуетажно ниво, но при ширина от 1,74 на макета , за наблюдателя (той и управляващ макета) който би седял пред гарата, този отрицателен наклон ще му "помага" да губи цялата прелест на влака по това трасе, защото переспективата ще го смалява още повече. Има възможност да вдигнеш задните трасета на +9 без да имаш отрицателни наклони от пред и същевременно ще подобриш видимостта  отзад при тези 1,74 м! :good:.
- на твое място, бих "пуснал" две стрелки на задната част на голямото трасе за изчакване/разминаване на влакове или тъй нареченият "размЕнен" коловоз.
- същото бих направил и на една спирка по второстепенният участък (вътрешния овал) със същата цел. Така само с два размЕнни коловоза на заден план ще имаш удвояване на интензивността за движение (което не е задължително да се прави всеки пък при каране на влакове де.....

Такаа, имам и още един въпрос - на каква програма е правен чертежа, че е много прегледно и по своему приятно красиво?
 :hi: ;D ;D ;D

Ще си позволя да метна снимката тук...?
(http://store.picbg.net/pubpic/1C/39/75cdcdaee6971c39.png)
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: nilfe в 14 Октомври 2010, 10:06:47
За сега е много добре. Според мен ще стане идеално, ако:
1. Добавиш задължително едно депо с въртяща маса.
2. Развиеш още малко коловозите. Така семпло както е, си почти готов за първа епоха, а виждам доста по-модерно развитие на градчето.
3. Направиш поне още една гара на този голям макет.
4. Хубаво е да предвидиш и теснолинейка. При наличието на толкова планини е задължително.
5. Помисли за подвижният състав. Къде ще домува. При липса на коловози в депо влаковете ти ще трябва да се движат по 24 часа.

Всичко гореописано ме навежда и на още една мисъл. Ако оставиш нещата така, то ще трябва да запълваш големите пространства с атрибути, дървета, храсти, треви и т.н., което води до по-големи разходи. От друга страна макета ще стане красив, но малко подвижен състав ще щъка по него, което си е загуба.

В общи линии това си мисля, иначе браво за начинанието. Макета ще се получи много добре. Размерите са чудесни (стига да имаш къде да го сложиш ;D).

Между другото с коя програмка си го нарисувал. Отлично се е справила със задачата.
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Crazyboy в 14 Октомври 2010, 18:57:30
Благодаря ви за съветите.Не съм споменал, че половината сгради са сглобени и боядисани.Всички са на ПИКО.Ще вмъкна обращател с депо, глухите колувози ще са ми трудни, но ще се опитам, ще увелича гаровите коловозите , но не знам как да вдигна по-високо задната част !!!Лошото е че ще бъде на модули :( няма да мога да го тествам преди да направя и последня модул.Мостат в горната част съм го харесал и ще го взема другия месец http://www.eurorailhobbies.com/erh_detail.asp?mn=8&ca=23&sc=HO&stock=F-120535.Споменахте за втора гара , по конкретно каде мога да я поставя ?Ще ми се да е планинска гара !Що се отнася до програмата  :diablo: ANYRAIL DEMO версия.сглобявах го на 4 пъти в пеинта на уиндолса.Всичко друго съм го смятал и чертал само на пеинт.

Поздрави
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Crazyboy в 14 Октомври 2010, 21:03:38
Ето ги промените, http://store.picbg.net/pubpic/D9/52/bb16f7317f6bd952.pngсамо дето не зная дали са достатачни ? започвам окабеляването на първия модол (гарата) другия петък.
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: mill в 14 Октомври 2010, 21:41:04
Много хубав...в ляво е еднопътен защото терена е планински,не виждате ли колко тунели има :victory:.Знаете ли как се пробиват тея скали :dance1: за второ трасе :),реки големи текат...
Успех с начинанието.Супер ще стане :drinks:
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: br185 в 14 Октомври 2010, 21:42:58
 Чудесен макет си заформил. На схемата по долу съм дал една идея за коловозното развитие на гарата. Има добавени три глухи коловоза. До този в ляво може да бъде поставена рампа за товарене и разтоварване. Отдясно има два челни коловоза. Единият е поставен пред първи коловоз. Може да се използва за пътническа дейност като до него има перон или пък просто да си стои като гаражен. Между първи и втори коловоз има още един който може да се използва за гаражен.
  Имам само един въпрос. Ще има ли достъп на макета от всички страни? При тази ширина от 174 см ще се стига доста трудно до задната част на трасето.
(http://photo-zona.net/images/user61395/album17411/large/1287081584_flwt0040_Primer2.jpg)
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Crazyboy в 14 Октомври 2010, 22:32:21
Ами задната част на макета ще е до стена плътно и от ляво също :( от дясно и отдоло ще имам място.Много се чудя дали да правя още промени  :scratch_ones_head:
мисля че ще имам още 1.5 метра ширина ! :)
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: zazo в 15 Октомври 2010, 12:27:22
Ако наистина можеш да увеличиш ширината защо не помислиш за обикалящ макет, а не такъв върху една плоскост?
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Сaprycorn в 15 Октомври 2010, 19:33:10
Много рядко ми се случва да се впечатля от макет/проект за макет. Но в случая съм силно впечатлен от  малкото релси и стрелки (в положителен смисъл)!





Ако позвилиш няколко съвета и от мен





1. Не претрупвай повече от това с релси, коловози и стрелки, запази този семпъл вид на макета!





2.Увеличи колкото е възможно повече радиyсите в кривите (имаш място и възможност)





3. Премести широкия перон между втори и трети коловоз, а тесния между първи и втори!





Поздравления за проекта и успех в реализацията!
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Crazyboy в 15 Октомври 2010, 20:03:54
:) Радвам се че ви харесва :) За броя на релсите съм съгласен, но не бях се сетил за размяна на пероните!!! Мого ми хареса идеята, но нз как ще ги разменя.Тази вечер ще се боря с AnyRail :)Поръчах си изработката на първият модул от дърво и другата седмица си го взимам.Малко време ми остана за мислене :)
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: nilfe в 15 Октомври 2010, 20:23:21
Така е много по-добре от първият вариант. Поздравления.
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Crazyboy в 15 Октомври 2010, 20:43:55
Ето част от сградите ми :) http://store.picbg.net/pubpic/03/2E/4fb83fc11262032e.jpg      http://store.picbg.net/pubpic/82/4C/9e853a40bf38824c.jpg       http://store.picbg.net/pubpic/74/F2/f6a8c28a7cb874f2.jpg      http://store.picbg.net/pubpic/19/3F/b593071ec843193f.jpg        http://store.picbg.net/pubpic/F8/F5/6c630df61300f8f5.jpg      http://store.picbg.net/pubpic/2A/35/487428984fe72a35.jpg       Все още не съм ги довършил.Има още много детаили, цветя, храсти, огради и тнт. :im_so_happy:
Титла: Re:Макетът на Марио Андонов
Публикувано от: Сaprycorn в 16 Октомври 2010, 11:54:23
Ако преместиш широкия перон между втори и трети коловоз печелиш две важни предимства! Първото е, че и трите коловоза ще могат да приемат пътнически влакове (тесният перон не е пододящ за целта). Второто предимство е, че така ще се открие по-добре фасадaта на приемното сдание на гарата. Разбира се за такова преместване, трябва да се преработят и двете стрелкови гърловини. Успех!