RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: Best Ripper в 29 Ноември 2011, 20:55:00
-
Рекох и аз да пусна нещо от единия си проект. Макетчето в ТТ. Най-вече щот някоЙ хора не могат да спят спокойно. :pardon:
Началото е от преди 3 години, в края на 2008 г. По ред обективни и субективни причини доста време проектът беше в застой. Едва в последната близо година се раздвижи осезаемо.
Та накратко досега...
Началото /теоретично/ бе поставено през есента на 2008 г. с демократични опити от моя страна да си отвоювам 2-3 кв. метра в жилището за макет. :) След като срещнах недемократичен отпор и протести, се наложи да мина към радикални мерки - харесах си място, купих една водоустойчива плоскост OSB с размери 244 х 122 см. Беше в самия край на 2008 г. Набичих я с едно зеге, като се оформи плот 2 х 1 метра, както и 6 бр. "летви" за носеща рамка.
В самото начало на 2009 г. плотът бе сглобен и поставен на определеното от мен място по абсолютно недемократичен начин! :spiteful: Сглобяването бе извършено с рапидни винтове и ъглови планки, а за крака използвах 2 винкела от крака за метален стелаж. Първоначално височината беше 1 метър, но скоро я намалих на 85 см.
Снимки оттогава...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598413.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598414.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598415.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598416.jpg)
След това измина доста време, в което основата се ползваше за работен плот за какво ли не, тестваха се различни коловозни развития, изучаваха се проблемите с губещите се токове... Отделно, че от лятото на 2009 г. основната ми занимавка беше макетът в "единица" в ПЖИ /ВТУ/. Естествено, че и разни дреболии се правеха и вкъщи - избистряне на трасето, събиране на релсов път, релета, клавиатури, боядисване /състаряване/ на релсите...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/451250.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/451248.jpg)
Проби и експерименти:
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598417.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598418.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598420.jpg)
Започва да се избистря:
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598421.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598422.jpg)
Така в края на зимата на 2011 г. се почна вече практическото изграждане на макетченцето. "Макетченцето", защото си е малко като размер, дори и за мащаб ТТ.
В момента съм го докарал до следното положение:
1. Трасето е уточнено, съгласно наличния релсов материал, размер на плота и лични предпочитания.
2. Линиите са запоени на отделни участъци, които имат изводи от долната страна, чрез които ще се направи дублиране на захранването - иначе токът бяга на старите П-профилни релси.
3. Изрязани и залепени са стиропорни подложки за основа на насипите - дебелина 5 мм. Не съм ползвал корк, защото имах остатъци от стиропорни ролки-тапети, а и моделите в ТТ е доста леки.
4. Трасето е фиксирано с пирончета, които не смятам да вадя впоследствие. Отделно подложката е лепена към линиите със силикон, а към плота с Moment Super Fix.
5. Трасето е разделено електрически на два кръга, които ще бъдат засега с отделно аналогово управление с два трафа - вътрешното с пиковски FZ1, а външното - със захранване-самоделка.
6. Монтирани са два пулта за управление /аналогови/, които са подвижни - ще се свалят и прибират, защото иначе стърчат и има опасност да бъдат повредени клавиатурите.
7. В основни линии са навързани релетата, стрелките, изолираните участъци, както и дублирането на захранването. /да речем на 80%/. Предстоят първите електрически проби.
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598423.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598424.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598425.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598426.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598427.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598428.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598429.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/598430.jpg)
Това е на първо четене.
Забележки относно макета:
1. Моля без въпроси защо съм ползвал П-профилни линии - така съм решил и това е!
2. Макетът се прави основно с цел "каране на влакове" и "кеф от управление". :locomotive: :locomotive: :locomotive:
3. Макетът НЕ се прави с цел "намерете стоте разлики с рИализЪма". :nono:
4. Макетът НЕ се прави с цел снимане на лъскави фотошопирани снимки и клипове за перчене. :nono:
5. Макетът НЕ се прави с цел "микроскопно търсене на разлики на моделите спрямо оригинала". :nono:
Очаквам коментари и въпроси...
Силно умолявам потребител pach /както и pach & Co./ да преминават покрай темата със скоростта на изтървано TGV по 10% нанадолнище! Благодаря!
-
Ми, Браво! И моя макет е с "П" Като ги минах с "ръжда" почти ме си личи, каква е релсата. За съжаление, видях разни пинизи в един сайт, как да скрия старите релета за стрелките от доллу, но при мене вече е късно. Също съм се сетил и други мои подобрения, но трябва да изкъртя всичко на ново и да баластирам, за което нямам нерви.
-
:hi: :hi: :hi:
-
Единственото ми притеснение за релетата на стрелките е да нямат пропуск в командите... Да си стоят, не ми пречат и така.... Само за конекторите на захранващите линии и тези за изолираните участъци /където съм ползвал/ смятам впоследствие да измисля някакви "капаци" или декорации, че да не са видни в този си вид... :)
-
Каква ти е идеята за изолираната линия пред клавиатурите ?
-
Здравей Венци.. Харесвам как си подредил коловозите за макета си. :hi: :hi: :hi:
Аз също си купих такава плоскост и с тези размери,, ама за макет в Н0 май ще е малка.
-
Венци поне един път не споменавай моето име и няма да ти се налага да пишеш в червено! Успех и лесно завършване!
-
Добро начало. :good:
Харесват ми оцветените релси, особено тези, които имитират бетонни траверси. Като насипеш чакъла ще стане още по-добре. :)
Закритата гара ми е малко странна - не скрива ли твърде много от влаковете отдолу?
-
Много добре се получава макета!!! :clapping:
По техническото изпълнение много ми напомня на моя макет:
Аз също съм ползвал такива стиропорени подложки, релета, клавиатурки, трансформатори...
А относно 5-те забележки които сам си посочил, аз съм съгласен с теб.
Аз също нямам претенция за идеален и реалистичен макет.
Важното е да се карат влаковете... :yes:
Сега през зимата ще имаш време да работиш повече по макета.
Помествай снимки от следващите етапи.
Успех и приятна работа! :hi:
-
Венци , супер става , предчувствам яко маневри !!
-
Идеално като за каране.
Ей такива макетчета на едно ниво му е майката . НЕ гониш нива и пак се кара рахат
Един съвет... Ако можеш да събереш паяжината от кабели отдолу в снопове, ще си намалиш ядовете като тръгнеш да дупчиш я за структури я за друго и намериш с дрелката някой от тях :)
-
Браво!Само така! :ok: :hi:
М.... му,че не стига това място :(
-
Браво и успех! :drinks:
-
Ще ти покажем нежно :tender: пътя към риАлизъма...Ако не успеем ще ти го посочим с железен :aggressive: юмрук/...по Сталин.../. А, ако пак не стане, ...ще се откажем ;D
Венци, важното е да си доволен. Ние, разбира се, ще ти намерим 6389 кусура :haha:
А, сега сериозно - какви структури си предвидил?
-
Евалаааа Братле!!! :good: :good: :good:
Много ме изкефи цялата философия и най-паче НЕПУКИЗъМъ Ти относно обществени очаквания, модерни Тежнения и прочее :give_rose: :clapping: :pleasantry:
Erlaubt ist was gefaellt... :beee:
Разрешено е всичко, що ни кефи... :yahoo:
Пияната ми напомнят радостта на цели поколения моделисти...
У Германско има мноооого клубове, що работят и сега по подобни си начини :drinks:
Не може винаги да караш на хайвер, разбирай модули... :yahoo: :dance1: :clapping:
Пожелавам Всинца ни да си получаваме редовно Кефийот по нашия си, строго индувидуален начин :diablo: :sarcastic: :hi:
/А аз утре ще довърша външната стената...следва коридора.../
Борис
-
Страхотно става, поне по моите разбирания.
Пиши тези сивите релета за какво ще ги щракаш. Ако искаш и някоя схемичка снимай. Като има толкова клавиши, сигурно клавишите са за стрелките, а пък с релетата ще пускаш тока по участъците? Или ще слагаш ламбички за светофори?
-
Браво Венци! Много добре става до тук,дано и нататьк да е така.
-
Леле, колко сте изписали... Не ми остана време вчера и днес да гледам...
Първо, благодаря за подкрепата. Ш`съ стараем и занапред! :hi: :drinks:
Ще се опитам да отговоря заедно на въпросите, а не по отделно...
Първоначално мислех да бъде на три етажа - нула, +1 и -1. Ама при възможния размер на плота трябваше да има много врътки, "шестици", "осмици", "гмуркания" под плота... Абе изобщо казано направо - щеше да се получи яка плетеница от визуално застъпващите трасета и трудно управление. Да, щеше да има дълги преходи, но не ми харесваше плетеницата... Пък и конструкцията ставаше много сложна. Така постепенно отпадна ниво "-1", а след него и "+1". Реших да си бъде само основното.
С отпадането на коловозната и ландшафна структура отпаднаха и някои сгради/постройки, които ги има на снимките от пробите. Продадох покритата гара /въпреки че си е точно в ТТ/, Г-образния контролен пункт отиде в ПЖИ-то /тъй като е в Н0/, както и гарата с пристройката - тя пък излезе в мащаб N - също ми беше старо наследство. Продадох и един сглобен мост.
Относно електрическата част. Жиците още са плетеница, защото не съм стигнал до укрепването и подреждането им, но имам го предвид. Няма да имам особен проблем с тях, защото използвам "твърди" жици - едножилни жици от телефонен кабел с единична изолация. Просто имам много такива от "време оно", а те пък имат "мемори" ефект - като ги огънеш и фиксираш, после не провисват. Клавиатурното табло вляво ще управлява цялата лява половина на макета - гърловините и на двете гари. По същия начин ще бъде и с дясното. Клавишите са много, тъй като изолираните участъци /по два на всеки коловоз/ и стрелките ще бъдат с отделно командване. Засега не съм измислил някакви защити, но от друга страна това ще повиши отговорността на "задклавиатурното устройство"... :spiteful: Засега съм предвидил да има ръчно пускане с реле на осветлението по гарите и по три от 5-те отбивачки на глухите коловози. В дясното табло имам свободни още 4 клавиша /за 2 релета/, които засега не съм им намерил приложение - ще стоят за резерва, нещо може да ми светне в бъдеще. Клавиатурните са си много добре - не случайно Тилиг продължава да ги произвежда 1:1 с едно време. С някои от тях имах проблеми с изкривени свързващи щифтове и разхлабени скоби около щипките, но ги оправих лесно.
Единствено вдясно има общо командване на стрелките "две по две на кръст" на бретела. Самият бретел ми скъси 2-ри и 3-и коловоз на предната гара, но не можах да му намеря другаде място. А пък много си ме кефи като конструкция и исках да го има.
Сивите стандартни двуполюсни двупозиционни ТТ релета служат за задействане на изолираните участъци - както тези по гаровите коловози, така и тези в глухите. Вързал съм ги от едната страна, от другата ще вържа гаровата сигнализация. Ще ми трябват общо 16 семафора/светофара. Но не съм решил още дали ще са само едните или другите, дали ще има смесено, дали на едната гара ще са семафори, на другата - светофари. Но ще има и ще се командват заедно с изолираните участъци. Схеми за управлението не смятам да давам и публикувам - няма нищо по-различно от стандартните схеми на управление, които се дават от производителите на релета, стрелки, семафори. Единствено по-нататък може да дам контролната сигнализация за различно напрежение в двата кръга, когато се налага прехвърляне на влак от единия в другия кръг.
Общата ми визия за инстраструктура и ландшафт е следната /неокончателна още/:
1. Предната гара ще бъде от вътрешната страна, коловозите ще се броят отвътре навън. Поради малкото разстояние между тях перони няма да има, а само платформи с осветление. Имам една гара, която мисля, че ще стане. В центъра до двата глухи коловоза ще има един перон. Задната гара също ще е отвътре, някаква по-малка ще е. Глухият коловоз вляво от предната гара ще бъде за паркиране на локомотиви, а голямата дъга вдясно ще бъде разтоварище, частично закрито. "Висящите" линии, които нямат връзка с трасето, ще имитират стари, изоставени и изключени коловози. Имам няколко стари, поочукани вагони, на които използвах колоосите и свалих куплунзите. Въпросните вагони ще бъдат паркирани като "паметници на рИализЪма" след съответното "визуално съсипване".
2. Реално няма да има много постройки. Лично аз съм противник на макет тип "15 квадрата площ, 30 метра трасе, 5 стрелки и 500 къщи!" За мен щом един макет се води ЖП макет, основното в него трябва да е ЖП-то и нещата, тясно свързани с него.
3. Вляво отзад, само на едната линия, ще има тунел и неголяма планина. Вляво отвътре ще има малки баирчета и гора. Вляво и вдясно отпред ще е равно, тъй като иначе има голяма опасност изпъкнали релефи и постройки да пострадат. Вдясно покрай външната линия мисля да наредя разни негодни линии и една счупена стрелка - един вид демонтирани и неприбрани бракувани линии. Вдясно вътре, в десния кръг до разтоварището, мисля да направя нещо като малко селище.
4. "Епохално" мисля макетът да бъде нещо като 3-4 епоха. Няма да слагам контактна мрежа - някак ми се струва претрупано с нея.
Та така... Ако на някого му светне нещо, да пише... :hi:
-
Мрежичката от жички се сгъстява...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/600954.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/600955.jpg)
Може да се каже, че около 95% от всички жици са свързани, в събота-неделя започвам пробите... :drinks:
-
:good: Успех с пробите на съответствие!!!
-
Малко осъвременяване на информацията по макета...
Електрическите проби минаха успешно, останаха няколко свръзки по линиите. Имам проблеми с две от сивите релета - котвите им заклинват в едното крайно положение и после електромагнита не може да я издърпа обратно. Временно реших проблема, като ограничих хода на бутона за ръчно превключване, ама скоро ще трябва да измисля и нещо по-радикално. Започнах да привързвам жиците в снопове, но не съм ги стегнал окончателно, защото ще има и други жици за прекарване. Замених крушките на три от отбивачките със светодиоди. Направих отделно захранване за тях - от 16-те волта променлив ток - изправител с грец, кондензатори и стабилизатор 7805. След него поставих няколко диода, за да намаля изходното напрежение до 3,25 волта. По този начин светодиодите ще се захранват директно без допълнителни съпротивления. Самите диоди са с диаметър 3 мм и малко по-високо работно напрежение - до 3,6 волта. Взех десет броя, другите ще бъдат поставени за осветление за сгради. Уличното осветление ще бъде захранвано отделно.
Започнах и оформянето на "пейзажа" отгоре. Поне на тия части, където ми е ясно какво ще има. Лепя треволяк по края, вляво започнах дребните възвишения, предстои отзад вляво да сътворя от спиропор и тунела... Ето и малко снимки...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/606512.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/606513.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/606514.jpg)
:drinks: :drinks: :drinks:
-
Много добре се получава!!! Личи си че работиш по празниците. Има напредък. :)
-
Може да е зима, мое да е дъждовно и снежовно, но насрещният план требе да се изпълнява овреме... Че да няма после :punish:
Та строителство, залесяване, мазане и т.н. върви... :pleasantry:
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614032.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614033.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614034.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614035.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614036.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614037.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614038.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614039.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614040.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614041.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614042.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/614043.jpg)
-
:good: :good: :hi: :hi: :hi: :drinks: :drinks: Става си супер, дори факта , че се прави нещо и кипи творчески труд, е достатъчен за адмирации, Обаче аз няма да пожелая бързо завършване, защото така кефа ще е по кратък, а ще пожелая повече , по -голям кефффффф. :drinks:
-
Супер става ... а с подвижния състав :) как е ... :clapping:
-
:hi:
Подвижният състав се движеше до пробите включително, последно време не съм го пускал.. Но и вечно отгоре е разхвърлян творчески хаос и не остава възможност нещо да се кара... :pardon:
-
Айдеееее... петилетката за три години я удари.
-
Така де.. Като свърши едната петилетка, идва следващата... ;D
-
Бравус! Стената много ме радва!
-
Започват да се оформят нещата вече. Бравус! Успех! :yes:
-
Да разбутам малко фронтовото затишие... ;)
Завърших баира вдясно отзад, левия е докъм 3/4 готов. Вътрешните са готови в основни линии. На предната гара сложих платформите между коловозите, треволяка около линиите. Тъй като чакам доставката на няколко къщурки и съм спрял с тревата във вътрешността, тъй като ще трябва първо да разположа постройките. След доставката на баластрата съм се захванал основно с поставянето й, където вече няма какво друго да се прави и където тревата е поставена.
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628000.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628001.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628002.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628003.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628004.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628005.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628006.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628007.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/628008.jpg)
По трасето и по стрелките има несъбрана баластра, която трябва да я обера с прахосмукачката, ама чакам добре да изсъхне лепилото.
За сведение - баластрата е NOCH - 3 цвята:
1. Сива - кат. №09374
2. Тъмносива - кат. №09376
3. Кафява - кат. № 09371
И трите се водят за мащаб Н0/ТТ.
Тъмнокафявата баластра е малко по-едра и представлява клингерни гранули. Нея съм я взел от приятел. Ползвам я за запълване на дупки около стрелки и линии, както и за изолираните коловози по макета.
-
Браво ! Заформя се хубаво кътче!
-
:hi: :good: :good: :good: :drinks:
-
Напредък през последния месец...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/636874.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/636875.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/636876.jpg)
Вдясно е завършено в общи линии, в центъра задигнах всичко с 5 мм. Набучих осветление със светодиоди на почти всички сгради. Не са фиксирани още за постоянно. Вдясно на празното място ще има строеж на къща - останаха разни неща от трите къщи и мисля да ги заформя като строеж... Довършвам баластирането, прелеза и пътищата. :)
-
За кое имаш предвид "в центъра задигнах всичко с 5 мм", че тъкмо се каня да те питам с колко ти настърчат пероните над релсите ?
-
Тъй като за призмата на релсите ползвах стипорор 5 мм,, се получи така в един момент, че пероните и платформите идваха много ниско. Отделно двете места за разтоварване трябваше да са на нивото на релсите. Обратната страна на гарите също идваше с голяма разлика във височината. Затова залепих парчета стиропор в цялата централна част. В момента пероните са на 5 мм над релсата, а платформите между коловозите - на около 4 мм. Ама имай предвид, че това е за мащаб ТТ.
-
Виждам че има напредък по макета! :good:
Не ми харесва само планината с тунела.
Много е малка и седи някак неестествено.
Нека все пак и други да споделят какво мислят... :yes:
-
Чудесно е,направо си е бижу. :drinks: :drinks: :drinks:
-
Понякога завиждам на тези който са в ТТ заради това че сега ако бях в ТТ щях да си имам приличен макет в къщи.Обаче има едно голяма ОБАЧЕ!Като човек на подвижният състав обичам детайлността и просто не мога да си го причиня.
А сега кажете сеща ли се някой за филма "Призраци под виенското колело" и как влакчето обикаляше апартамента в една от сериите.Забило ми се е това в съзнанието и все си мисля че ТТ ще да е било.
Отклонение от темата!
Dispatcher
-
Не ми харесва само планината с тунела.
Много е малка и седи някак неестествено.
Е, и други неща не се харесват, ама се налагат компромиси с това-онова. Винаги се налагат по една или друга причина. Аз не съм от тия, които няма да направят изобщо макет, защото трябва да направят цял компромис с нещо... ;)
-
Понякога завиждам на тези който са в ТТ заради това че сега ако бях в ТТ щях да си имам приличен макет в къщи.Обаче има едно голяма ОБАЧЕ!Като човек на подвижният състав обичам детайлността и просто не мога да си го причиня.
А сега кажете сеща ли се някой за филма "Призраци под виенското колело" и как влакчето обикаляше апартамента в една от сериите.Забило ми се е това в съзнанието и все си мисля че ТТ ще да е било.
Призраци под виенското колело беше с великана Ото дето буташе една теснолинейка с червено-бежови мечтовози, вещицата Ема на която и светеха очите и джуджето Румпелщилхерн на което му включиха прахосмукачка в носа и то като беснееше и произвеждаше толкова силен ток, че прахосмукачката летеше със силата на спидер от планетата Ендор ("Завръщането на Джедаите")... а филма с влака и една чиния с кекс върху четириосна платформа, теглена от познайте коя серия локомотив се казваше "Призраци в блока", който започваше така:
Пътник спира тук изплашен
в мрака горски страховит
где живеят в кръчма прашна
Аугуст и Йете Дайбелшмидт
Злините скъпо ще платите
във дим и огън да горите
дорде не минат двеста зими
покой за вас не ще да има
За да смирите духовете
вий седем добрини сторете :drinks:
-
Венци сори че разводних темата :hi:
Сетих се и за чинията дето я возеше платформения вагон и още ми е пред очите ;D Това е филма с трите почуквания и минаващите през стените или ?
Някой не може ли да го намери този откъс беше много як :angel:
-
Миро имам всичките седем серии от "Призраци в блока" ( без български превод), ама като незнам как се изрязват отделни сцени, за да постна тук тази която търсиш. Сега си пуснах тази сцена и да ти кажа май мащаба ми се струва да е НО.Поне на такъв ми изглежда. Tеглещият локомотив е BR 130.(http://media.snimka.bg/s1/0345/026933253.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0345/026933301.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0345/026933304.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0345/026933306.jpg?r=0)
А за макета на Венци - само добри думи мога да кажа. Много харесвам тунела и искам да попитам автора, вътрешната част от тунела ( където се виждат камъчетата) собственоръчно ли е направена.Или целият тунел е купен готов от магазин?
-
Свържи се с Венци и му ги прати той ще ги обработи -сигурен съм :yes:
:hi:
Спомням си че се въртеше над леглото по стената влакчето и чаках кога ще дадат повторението на серията :yes: ;D
Сори за спама ама Венци е пич и няма да има нищо против него :hi:
-
По снимките личи, че мащабът е ТТ, а не Н0. На втората снимка добре се вижда стрелката със задвижващия механизъм - точно като моите е!
Христо, тунелът е заводски на Аухаген... В комплекта са: двете арки, 4-те подпорни стени, парапета по горния ръб на стените и вътрешната "каменна" облицовка по стените и тавана /картонена - изрязва се, огъва се и се залепва към арките от вътрешната им страна/. По земятата съм боядисал отстрани в черна боя покрай линията и съм слагал черна баластра на Noch. От излишната вътрешна облицовка към правил двете подпорни стени - вляво до тунела покрай глухия коловоз и в другия край на макета покрай изоставената линия... :hi:
Освен в ТТ същият комплект тунел го има и за двоен път, както и в двата варианта за Н0. На Piko има заводски баирчета с тунели, имам единия - прав единичен - кат. № 55720.Другият е двоен в завой с кат. № 55721.http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=7&parent_id=4&child_id=0&id=55720
http://piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=7&parent_id=4&child_id=0&id=55721
А за филма, кажете ми оригиналното му име, може и да го имам.
-
Филма се казва "Призраци в блока" - Spuk im Hochhaus] (1982). ТВ сериал. ГДР.
Благодаря за информацията за тунела!
Моля, не се отклонявайте от темата!
Dispatcher
-
Направил си го много готино,на мен ми харесва.
-
Снимки от макета преди месец... След тях има още развитие, но не е документирано...
(http://picbg.net/u/53119/38569/641875.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641876.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641877.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641878.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641879.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641880.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641881.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641882.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/641883.jpg)
-
Знаейки си недостатъците на своя макет, това което ми прави вчетатление при теб е сравнително голямата дължина на пероните, че и доста прав участък след тях. При мен най-дългия перон може да обслужва не повече от 3 пътнически вагона от 24 метровите, което значи че по-дългите влакове трабва да спират на 2 пъти за да слязат всичи :pleasantry:
При мен, лока трябва да спре или на стрелка или ако опъва и поща да отмине стрелката, за да може пътниците да има къде да слизат. Най-лошото в тази схема е, че реално локомотива отминава светофора и вече ще трабва да се командва от светлините на следващия коловоз в който е влязал след стрелката. Това освен, че е пълна тъпотия ами и обезмисля поставянето на сфетофори за отделните разклонения. Реално цял влак с лок+фургон+3 или 4 вагона ще трабва да се командва от светлини, които иде да са на мястото на входно/изходните сигнали. Другия вариант е лок+2 вагона, в което няма нито чар, нито кеф. Такъв скопен състав отминава за една бройка. В България имаме няколко подобни гарички, които са в същото дередже. Хем са и в завой и хептен няма къде да се слиза при по-дългите композиции.
При теб обаче случайно или не, такава угроза няма, което си е голямо предимство :good:
-
Добре става :good:
Ще слагаш ли сигнализация?
-
Принципно ще има по два светофара/семафора на краищата на всеки коловоз плюс на двата глухи в центъра. Изолираните участъци са вързани /без два, които ще ги правя тия дни/, сигнализацията после ще я връзвам.. Още се колебая каква и какви модели да ползвам/правя... Примерно от предната страна светофарът вдясно идва много на края на макета и има предпоставки да бъде отнасян редовно при преминаване покрай макета. Почвам да се чудя дали да не изнеса всичките четири на всяка гърловина на обща П-образна метална носеща конструкция /поне на предната гара и ако са светофари/... Ако на някого му светне някаква идея, да предлага... :drinks:
П.С. Тия дни ще снимам пак, за да проличи реалното състояние към днешна дата... ;)
-
Почти завършен вид. Остават само светофари/семафори, евентуално 20-30-50 човечета, евентуално още малко дръвчета и подобни дреболии /по-нататък във времето/. И една боя на лицевата страница на макета...
(http://picbg.net/u/53119/38569/647802.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/647803.jpg)
(http://picbg.net/u/53119/38569/647804.jpg)
-
Браво ! Харесва ми ,че не е натрупан :good:
-
Много добре е станало!!! :good: Като сложиш и човечета ще оживее съвсем... :yes:
-
Мислил ли си за тапет ? Мисля, че много добре ще се впишат тунелчето в ляво и баирчето в дясно ако отзад има фон.
-
Минавала ми е таз идейка, имам разни тапети... Ама трябва да организирам отпечатване на нещо от сорта на 3 на 0,50-0,60 метра.. За второто ще трябва да попреправя някой съществуващ тапеп, като му направя и ъгли малко вляво и повече вдясно...
-
Минавала ми е таз идейка, имам разни тапети... Ама трябва да организирам отпечатване на нещо от сорта на 3 на 0,50-0,60 метра.. За второто ще трябва да попреправя някой съществуващ тапеп, като му направя и ъгли малко вляво и повече вдясно...
Това е единия вариант, другия е да се изрисува с бои. Ако ти не можеш има доста "драскачи", които ще се справят. Дори и така е по-добре, че художника ще може да впише релефа продължавайки в хоризонта линиите на въпросното тулнелче и баирче. Иначе едва ли ще намериш пейзаж с вдигната лява и дясна част на ниво на баира и тунела.
Има и 3-ти варинт ! Комбинация от подходящ тапет от панорамна снимка, а частта продължение на баира и тунела да се изрисуват, като се спазават стриктно нюансите за да се излъже окото, че всичко е отворено назад към хоризонта. Идеята е ръчно да се впишат линиите продължаващи от макетния ландшафт към линиите на панорамната снимка.
-
Вариантът с мацането по стената отпада автоматический! Нямам никакво намерение да цапам тапетите.. А и да си навличам разправии с жената. Още повече, че на смяната на тапетите ще ми се отвори ново мацане... А и да не забравяме, че фотошоп може всичко... :pleasantry: Ще му наглася някаква сборна панорама... :drinks:
-
Не бе Венци, не ме разбра ! Не става дума да се маца стената, а плоскоста върху която ще е опната панорамата. Самата плоскост да е закрепена към гърба на макета, а не върху лицето на стената отзад. За себе си съм се чудил от какво да е плоскостта и за сега съм решил да е много тънко ПДЧ или Кнауф, а може би и корк. И чак тогава идва решението дали панорамата ще е на хартиен носител или винил ако ще се печата или художническо платно или бял картон ако ще се маца.
Просто идеи :drinks:
-
За плоскост отзад бих сложил полистирол 3-4-5 мм, а върху него бих залепил отпечатана панорама на по-дебела хартия. За корк не те съветвам - мек е и ако го изправиш /дори с оребряване/, след време ще провисне и ще се разкриви. Отделно, че здрава задна стена може да позволи опъване на прахозащитна покривка, когато не се ползва...
-
Извън "битките за Мерклин" :sarcastic: кажи как вървят довършителните работи по "ВенциТеТеленд" ?
В последно време при мен все се самоопрвдавам, че заради липсата на отопление в стаята с макета не барам нищо. ::)
-
Засега нищо особено.. Дребни довършителни работи само. Малко жици връзвах. Сложих декорации на контактите на захранващите линии /сиви кубчета покрай линиите/, обаче се установи, че доста от тях закачат в дългите вагони, когато те преминават, особено при отклонения през стрелките. И трябва да ги преправя - да са по-ниски поне откъм релсите. Закачат с 1 милиметър, ама достатъчно. Не мога да изумувам от какво да направя светофарите на предната гара - на некви Г и П-образни стойки мисля да са. Само че няма нищо заводско подходящо в тоя мащаб. За задните и на вътрешната гара съм набелязал едни сглобяеми на Висман, ама и те са с пари, а напоследък само изваждания. А и отидоха доста кинти по Н0 АС... Надявам се до месец-два да ги набуча висманските, другите по-нататък. Така че при мен е застой в общи линии. ;)
-
Не мога да изумувам от какво да направя светофарите на предната гара - на некви Г и П-образни стойки мисля да са. Само че няма нищо заводско подходящо в тоя мащаб.
Защо не пробваш с поялника и медна тел с подходящото сечение. При колеги с опит виждам, добре се получава. Хамалогия е, но е моделизъм все пак. А най-големия разход е за грунда с който ще пръснеш готовите стойки.
-
Мина ми тая идея, но ще остане въпросът с прекарването на жиците. По-скоро ми се струва, че ще трябва да ползвам месингови или медни тръбички... А може и пластмасови... ::)
-
"Ъмчи" ти каквото и да ползваш все ще остане въпроса с прекарването на кабелите. Аз съм го решил по следния начин- максимално тънки жички (може дори и оголени при пластмасова основа) опнати и плътно прилепени към основата със секундно лепило през няколко мм. Накрая боядисваш всичко заедно (което не пречи на контакта при оголените), а проводника се скрива максимално.(грунта и боята запълват леко фугите под кръглото сечение на проводника). Дори и да се вижда ще изглежда напълно техничарски нормално и в мащаб спрямо останалото.
-
Леко раздвижване в цветомузиката...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/695126.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/695127.jpg)
Тия дни ще набуча още осем на задната гарата... ;)
-
Поради непланов престой днес си уплътних времето с останалите светофари...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/695275.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/695276.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/695277.jpg)
Остана да проверя /и евентуално коригирам/ управлението на изолираните участъци на задната гара... :drinks:
-
По принцип гледам , че не си залягал много на детайлността в ландшафта. Карал си я по-изчистено, с тези светлини обаче даваш няколко идеи към завършеността на макета.
-
На мен лично ми харесва как става - изчистен, но функционален, а вече със светофорите придобива и завършеност. Добра работа! :good:
-
Напълно съм съгласен с Владо :yes: - макета става много добре! :good:
-
Много ми харесва макета, а също и светофорите.
Напиши ако може, какви са - на коя фирма, по колко ти се върза всеки, как направи доставката?
Чрез кой търговец?
Още веднъж поздрави за макета.
Ще си открадна от теб няколко идеи. :) &bgflag
-
Светофарите са на Viessmann, сглобяеми /или насипни/. Купих ги оттук:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Viessmann/21-3-0-25236-001002-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html
Малко са пипкави и гадни за сглобяване, не всеки има нерви да ги събира. Същите, но по-големи в Н0, ги има на клубните модули на КЖМБ, там може да ги видиш на живо. Ако нямаш възможност, сръчност, нерви, време и прочие да ги сглобяваш, продават се и сглобени /естествено обаче по-скъпи/:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Viessmann/21-3-0-25069-001002-0-0-3-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html
А това е целият раздел на сайта с ТТ светофари /по немската сигнализация са/:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/gruppenliste/Light+Signals/21-3-0-0-001002-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/gruppenliste.html
Поръчката и доставката бяха от тоя сайт, ама колко се връзва на бройка не мога да ти кажа. Принципно от този сайт доставката до БГ е 9,50 евро независимо какво и колко си купиш. Аз покрай светофарите си купих и доста други неща, така че директната доставка се върза съвсем добре /пращат с DHL, застраховано, до адрес/. Нещата имат гаранция и възможност за рекламации.
Иначе гепвай идеи, то нали затова е пуснато... ;) :drinks:
-
Лятото отмина в закачки, вицове, почивки и решаване на проблеми. Идва есен, време е да се броят моделистите /невиртуалните/. Покрай скорошните празници успях да сглобя и поставя на местата им следващата партида от 4 светофАра на лявата гърловина на предната гара. Тъй като няма заводски светофари с Г или П-образни ферми в мащаб ТТ, и тук сложих от предишните на Висман с 2 светлини. Проблем ми беше светофарът на първи коловоз, но малко неРиалистично го изместих извън стрелката, ама нямаше друг начин. Другото беше плътно до перона, обаче той го закриваше. Както и да е, вече са набучени. На когото не му харесва - много му здраве.
Ето и снимки...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/726012.jpg)
Малко нерИализъм - всички трасета отворени... ;D
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/726013.jpg)
И рИализъм...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/726014.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/726015.jpg)
Остава да се поставя още 4 светофара на другата гърловина. Тях се надявам да поставя до края на месеца /да ги поръчам, да пристигнат, да ги скова и да ги набуча/... :drinks:
ЦИТАТ ОТ ПЪРВИ ПОСТ
Силно умолявам потребител pach /както и pach & Co. (urko)/ да преминават покрай темата със скоростта на изтървано TGV по 10% нанадолнище! Благодаря!
И се надявам администрацията овреме да вземе съответните мерки срещу нарушителите...
-
бръм бръм , аз Пач(урко) съм :pleasantry:
станалото е добре
но си нямаш Тежеве !
-
Последните светофари по макета...
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/732303.jpg)
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/732304.jpg)
И цялата дясна част с включени светофари.
(http://www.picbg.net/u/53119/38569/732305.jpg)
Предстои цялостно почистване на макета и движение на тестов състав... :)
-
Впрочем мисля това да е един от последните ъпдейти по темата. По ред стратегически причини проектът отива към закриване... :drinks:
-
Ще идват багерите или ще си караш с кеф?
-
Първото... Та за да няма повече въпроси, малко обяснения...
Предстои пререждане на стаята в близките месеци, с пълна смяна на обзавеждане... В резултат на което място за макета не се очертава. Освен това имам големи проблеми с прахоляка, особено след като лятото остана открит няколко месеца. Желанието ми е да го продам, но у нас съм разбрал, че плащачи няма. Продажбата извън БГ е по-вероятна, но пък имам огромни съмнения дали макетът ще стигне до евентуалния купувач във вида, в който е. Съответно и че ще има нормално функциониране на всички електрически неща и да си навлека само разправии. Плюс всичкото установих, че един макет не е за мен - нещо ми писва от едно и също трасе и ми омръзва. Отделно че три мащаба ми идват нанагорно като средства, време и сили - смятам да се ориентирам към НО (AC) на Мерклин, напълно цифровизирано и да мина на вариации на ВМП и различни трасета. Засега оставам с още известно количество ново ТТ, което смятам да запазя - останалото наскоро го продадох, сигурно някои от вас са разбрали.
Така че ми се струва за най-вероятно да разглобя макета и да продам частите от него... :hi:
-
Предвид започналото разглобяване на макета, моля темата да бъде заключена. :drinks: