RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: vankata86 в 11 Октомври 2014, 20:05:23

Титла: Spur G
Публикувано от: vankata86 в 11 Октомври 2014, 20:05:23
Без думи!
(http://prikachi.com/images/254/7658254R.jpg)
(http://prikachi.com/images/255/7658255q.jpg)
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: Величко в 11 Октомври 2014, 21:46:46
Честито и със здраве.........може да си возиш картофите към терасата и обратно :lol:
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: vankata86 в 11 Октомври 2014, 23:07:31
Хахахаха благодаря,но не е мой,само стои при мен за сега.Много му се кефим с колегата и да става за мъкнене голям басамак. ;D
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: XRISTO в 12 Октомври 2014, 09:17:55
Ей, не му подавай ток на този дзвер, докато се усетиш да прекъснеш, ще разбие стената на апартамента.  :lol:
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: vankata86 в 12 Октомври 2014, 10:34:58
Няма колега раздавам го машинист той, че голям голям е, много се кефим тук явно наистина мащаба има значения ХО изглеждат като играчки пред тоя басамак. :sarcastic:
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: CaLLlo в 13 Октомври 2014, 10:19:55
Цитат на: vankata86 link=topic=4618.msg96871#msg96871 date=1413099298
            ... басамак ...

Превод от турски: басамак

   1. стълба, стъпало на стълба;
   2. преносно значение - голям, дърт грездей
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: mitko0888 в 13 Октомври 2014, 11:20:25
Цитат на: CaLLlo link=topic=4618.msg96872#msg96872 date=1413184795
Превод от турски: басамак

   1. стълба, стъпало на стълба;
   2. преносно значение - голям, дърт грездей

Аз четох в един онлайн речник, а там пише:

Значение на думата грездей

грездеят, грездея, мн. грездеи, (два) грездея, м.
1. Дървена запушалка на бъчва, каца и под.
2. Разг. Грубо. Мъжки полов член.

Т.е. на края стана:
G=Голям чеп
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: CaLLlo в 13 Октомври 2014, 11:31:39
С онлайн речниците трябва да се внимава, има всякакви лигави драскачи из нета, а истинските спецове от едно известно време коренно обърнаха нещата с онлайн базите, като без да им мигне окото са готови да те дезинформират ... и всичко това за да те накарат да си купиш речника им, т.ч. трябва да се внимава, т.е. да не им се вярва на 100%!
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: Mixy в 13 Октомври 2014, 12:45:19
Цитат на: CaLLlo link=topic=4618.msg96878#msg96878 date=1413189099
С онлайн речниците трябва да се внимава, има всякакви лигави драскачи из нета, а истинските спецове от едно известно време коренно обърнаха нещата с онлайн базите, като без да им мигне окото са готови да те дезинформират ... и всичко това за да те накарат да си купиш речника им, т.ч. трябва да се внимава, т.е. да не им се вярва на 100%!

Затова пък има Google Translate. Не е перфектен, но работи винаги и все още е безплатен ;)
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: mitko0888 в 13 Октомври 2014, 15:14:20
Първите десетина линка дават все един и същи чеп.

Даже и тук така пише (http://planinarka.com/%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%B3/wp-content/uploads/2013/06/rr1.pdf)
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: CaLLlo в 13 Октомври 2014, 16:31:58

Ами как няма да давт, като базата данни е една и съща ...
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: mill в 13 Октомври 2014, 23:50:51
Ееее въртяхте,сукахте  ,за чепа се хванахте,мохабета в какви релси вкарахте :lol: :lol: :drinks:
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: vankata86 в 14 Октомври 2014, 22:21:51
 Е под басамак имам в предвид ГОЛЯМ. ;D
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: IKAR в 17 Октомври 2014, 10:48:38
Аз като ви разправям, че моделите в H0, включително и "месинговите" за по 4-5 бимберици, са направо порнография в сравнение с едромащабните, не ми вярвате. Изключително ме е яд, че особено в Европа масово се фаворизира и налага H0 (за разлика от Америка примерно), което не позволява едрите мащаби да станат много по-масови, а оттам и значително по-достъпни за всички нас. А вместо това се чудят какви допълнителни "екстри", или по-точно простотии, да нахакат в дребните модели, примерно камери вместо отварящи се врати, а такива врати е много по-лесно да се направят при едрия мащаб и т.н. Дори звука в H0, колкото добре да е записан и пресъздаден, технически не може да стане като истинския, какъвто съвсем реално се усеща при големите модели.
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: mitko0888 в 17 Октомври 2014, 11:37:21
Цитат на: IKAR link=topic=4618.msg96934#msg96934 date=1413532118
Аз като ви разправям, че моделите в H0, включително и "месинговите" за по 4-5 бимберици, са направо порнография в сравнение с ...

Не знам какво можеш да си купиш за 20 - 25 лева в Н0, особено месингово.

Но добре че някой най-накрая призна, че 70% от моделистите в обкръжаващия ни свят са / сме порно актьори (щом се занимавами с порнография).

ПП. Много добре знам как изглежда един модел в голям мащаб, а и тук са давани много такива за пример, но те нямат нищо общо с въпросния градинарски модел.
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: pach в 17 Октомври 2014, 11:37:43
Всъщност големите мащаби не могат да станат масови само по една единствена причина - цената.
Всеки клиент който може да си купи на такав цена моделите и т.н. не би трябвало да има проблем
с местоположението както на "овала" така и на витрините за колекцията. Тоест физическите размери
на моделите в G не са фактора който биха спрели развитието на този габарит. Даже съм убеден,
че ако той се развие до някакво по-високо ниво, техните "модулни" срещи ще са подобно на
момчетата с радиоуправляемите строителни, военни и всякакви авто машини - един физкултурен салон пълен с пясък по пода.
 ;D ;D ;D но оооо търговците както винаги определят цената според големината като начален критерий.
Колкото по-голям е един модел - толкова по-скъп трялбва да е. А в G, цената не е по джоба може би и на 1% от клиентите.
Ако тя е като в Н0 или ТТ и аз дори ще си направя градинска железница като тя ще е истинската,
за разлика от "макетната в ТТ". Вярно, че в едрите мащаби се ползват много повече материал и
труд, ама практически това е единствената разлика с останалите, щото няма нищо ново в "ноухау"-то.
 Но така сформираната цена не е за масовия потребител.
Това всъщност накара преди 2-3 години от PIKO да заявят в официално изявление,
 че наблягат на руския пазар в G - а познай защо...
Някой руснаци си купуват яхти по 240 метра дълги и футболни отбори от Лигата, а други - градински железници
които си монтират  "в по-малкия салон-хол, дето е от към басейна ми". Често всъщност са едни и същи ...руснаците де.
 ;D ;D ;D
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: IKAR в 17 Октомври 2014, 11:51:42
Ами точно за едно и също си говорим, Пламене...Понеже в големите мащаби както и цената е......., така и се произвеждат доста по-малко като бройки, а и по много малко магазини дори и из Австрия и Германия се намират....А като тези мащаби се масовизират и моделите респективно вървят много по "ударно", ще се произвеждат много по-големи количества, тогава и цените на моделите ще станат много по-поносими и нормални. Как в Америка може, а тука, в Европа - не. А това, че един модел, като е по-голям, трябва да е непременно по-скъп, е абсолютна глупост, понеже наистина по-големите модели имат повече разходи за материали, но дребните пък много по-трудно се произвеждат, с всичките си джвъчки, искат много повече чертане, изчисления, сметки, "научно-техническа" хай-тек работа и т.н.....

Казвал съм и друг път - колкото по-масово е нашето хоби, колкото повече хора се занимават с това, толкова по-добре за всички нас....

А между каквото и да е в H0 и в едрите мащаби 0, 1 и G няма абсолютно никаква база за сравнение - разликата е като между Москвич и Ролс-Ройс...Най-малкото защото е доста по-близо до реалността - ако не внимаваш, такъв модел би могъл да ти отреже пръстите, щом си ги вреш където не трябва, или да сгази котката или кучето..... ;D А за витрината не стават - някои екземпляри сам човек не може дори да ги вдигне, а рафтовете ще ги съборят барабар със стената като нищо...
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: pach в 17 Октомври 2014, 13:35:16
Май не си виждал на какви "златни" рафтове с е съхраняват "колекции"-те в едрите мащаби на богатите...
Даже сами на собствен ход излизат и се връщат във витрините им!!!  ;)

Но с и  в голяма грешка за количеството, че ще свали цената.
Веднага ти давам пример - себестойността на DCC електрониката рядко минава 10-15 евро,
само топ оборудването е до към 50 евро ("преко сили" както викат шопите). Масовостта е
безспорна и все по-голяма. Но цените им обикновенно са умножени по десет.
Така нещо което струва като части от 15 евро отива вече на 150 евро горница, тоест има и по-ниски
цени но рядко ще намериш нещо под 50 евро. Декодерите по 24 евро като себестойност и сглобяване+софта за тях е
най-много 3-5 евро - ти сам можеш да сметнеш. А са ...меко казано - масови!!!!

Същото е не само при моделите - човечеството става все по-алчно и накрая балона ще се спука обаче.
Тогава ще е голям ужас за някои и още по-голям смях за други (макар и злорад). :sarcastic:
,
"Н0" е както сам казваш "най-масовия мащаб в Европа" ама цените на едни и същи модели всяка година отиват нагоре нали!
Нито са новопроизведени, нито матриците им са все по-нови та да им растат цените.
Та масовостта въобще по нормалната човешка логика е предпоставка за понижаване на цените...
...ама останали нормален човек на планетата...!?!?!  :sarcastic:
Титла: Re: Spur G
Публикувано от: IKAR в 17 Октомври 2014, 15:09:16
Мда, вярно е, че един и същ примерно Флайшмански локомотив през 2000-ната година струваше 250-300 лева, сега е от 250 евро нагоре, без абсолютно нищо да се е променило по него, даже напротив - налице е влошаване заради пожълтяването на производствената дейност. Но е вярно и другото, че "отвъд океана" цените на моделите са кажи-речи наполовината на европейските, а "едрите" мащаби, от нула нагоре, са къде-къде по-масови, само дето си правят единствено техните модели-"сандъци". Но там като цяло всичко е по-евтино, и то много....Така че колкото по-скоро се спука лакомият гъз, толкова по-добре, плюс това никой нема да откара в гробищата "плячката" от тази лакомия...