RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Макетиране и техники на макетирането | All about layouts => Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout => Темата е започната от: staff123 в 02 Септември 2008, 02:57:44

Титла: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 02 Септември 2008, 02:57:44
На свой ред и аз се реших да сбутам в стаята си и един скромен Г-образен макет. Надявам се в скоро време да бъде реалност, въпреки всички неудобства, а и изключително бедния ми подвижен състав (засега).
И така ето за какво става въпос:
Оптималният вариант за резмери е този, показан по-долу на снимката.
Мисля, че ще са достатъчни за да бъде макетът на 2 нива. А те са:
Тръгвайки от гарата на север, в края на кривата по основното трасе започва плавно изкачване към малък мост или надлез (в зелено), след който следва слизане до първоначалното ниво към гарата.
Отново изхождаки от гарата, но този път през стрелката надясно към глухите коловози, предстои слизане, със същия наклон, като при изкачването към моста, минавайки под него към двата глухи коловоза. Предполагам, че при това изпълнение наклоните ще се поберат в нормите. По  мои изчисления разликата между двете нива ще е между 11 и 13 см. Мисля, че е достатъчна височина за надлез.
За другите 2 разклонения не съм решил с каква кота да бъдат изпълнени.

Колкото до пейзажът - признавам, че съм много бос в това и нямам идея какъв може да бъде.

Общо взето е това. Надявам се по-опините да споделят опита си и да ме насочат към нещо.
 :) ;)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Maktub в 02 Септември 2008, 03:51:36
Поздравления за начинанието, staff123. Как мислиш да разположиш макета спрямо стаята и - най-вече - откъде ще го гледаш? От североизточният ъгъл (ако се предположи, че чупката в югоизточната част ще бъде край комин) или обратно - североизтъчният ъгъл на макета ще бъде в ъгъла на стаята, пък ти ще заставаш предимно в югоизточната Г-образна чупка?
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 02 Септември 2008, 04:03:43
Северната и западната страни вървят по стени, като при северната има прозорец, който не се отваря. При западната също има прозорец, но той е по-на юг от края на макета и се отваря. От всички други страни има изглед към макета с изключение на североизточната страна с дължина 1.10м, тъй като там има ракла и легло. В крайна сметка "основният" изглед ще е откъм вдлъбнатата чупка, т.е от югоизток
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Maktub в 02 Септември 2008, 04:24:55
Следователно изкачването ще бъде в планинска или поне хълмиста месност, иначе би било нелогично да бъде само естакада, а дори и да е естакада ще се получи следното: изкачването, което започва от северозападния ъгъл ще минава в най-високата си част точно покрай въпросната чупка на югоизток и ще се спуска до кота нула в югозападния край. Следователно издигнатата част от макета ще бъде точно пред теб и всяко нещо, което ще искаш да правиш, да поправиш или дори да поставиш дерайлирал вагон в северозападната част, ще представлява проблем, защото ще трябва да се пресягаш през планината и моста. От друга страна, заставайки в югоизточната чупка, ще виждаш точно пред теб планината, която ще закрива поне частично останалата част от макета. По-логично е да завъртиш нещата така, че планината в най-издигнатата й част да бъде в северозападния ъгъл, докато ниската част на макета да бъде пред теб, към чупката.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 02 Септември 2008, 16:52:41
Проектът се замразява временно поради възможността за поместването му в друго помещение. Преговорите започват след няколко часа и се очаква да завършат до вечерта (надявам се).  :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: toniemi в 02 Септември 2008, 18:01:19
Цитат на: staff123 link=topic=753.msg9442#msg9442 date=1220363561
Проектът се замразява временно поради възможността за поместването му в друго помещение. Преговорите започват след няколко часа и се очаква да завършат до вечерта (надявам се).  :)

Нищо като при Бербатов ли се заформя ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Adrian в 02 Септември 2008, 19:03:37
(http://zull.org/dont/jpg/Barbistrong.jpg)

 ;D ;D ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Maktub в 03 Септември 2008, 01:06:30
Цитат на: staff123 link=topic=753.msg9442#msg9442 date=1220363561
Проектът се замразява временно поради възможността за поместването му в друго помещение. Преговорите започват след няколко часа и се очаква да завършат до вечерта (надявам се).  :)


Айде де, прати депеша от фронтовата линия, че седим и не знаем да пеем ли "Венсеремос" или да се ослушваме за нископрелитащи подмакетни конструкции  :P
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 03 Септември 2008, 14:56:19
Цитат на: toniemi link=topic=753.msg9443#msg9443 date=1220367679
Цитат на: staff123 link=topic=753.msg9442#msg9442 date=1220363561
Проектът се замразява временно поради възможността за поместването му в друго помещение. Преговорите започват след няколко часа и се очаква да завършат до вечерта (надявам се).  :)

Нищо като при Бербатов ли се заформя ;D

Ама Бербатов вече е там, където трябва. ;D
Проблемът в момента се оказва местоположението, т.е. кв. Овча купел. Не ме обнадеждиха думите "Ти тука знаеш какъв е квартала и как се разбиват врати и апартаменти". Но не вярвам някой да открадне влак. Освен ако не е някой като нас.  ;D.
Някакви мнения?
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Voodoo в 03 Септември 2008, 15:13:54
Честно казано и мен ме съмнява някои да открадне влак.  :)



PS: Моя се намира в хола на жилището, малък е, но за сметка на това като дойдат гости е атракция... :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 04 Септември 2008, 14:43:20
То не че при мен има какво да се открадне като подвижен състав и т.н., но все пак...
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 04 Септември 2008, 22:38:28
Тази сутрин, гледайки тавана в стаята ми, се сетих за една "врътка".
Дали не може макетът да е на платформа, окачена на тавана, която да се вдига и сваля с въжета и макари или нещо такова?
Ако е възножно това, бих могъл да увелича размерите му (макар и с малко), а на практика да запазя пространството, което имам в момента без макет.
Какво мислите?
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: schatsi в 05 Септември 2008, 00:08:17
...а някои правят и така:
http://www.niko-minirailways.com/gallery/view_photo.php?set_albumName=floor&id=b10
 ;)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 05 Септември 2008, 00:32:28
Много хитро, но трябва да си направя ремонт на стаята.
А това не въврви за момента.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Maktub в 05 Септември 2008, 03:38:45
Цитат на: staff123 link=topic=753.msg9499#msg9499 date=1220557108
Тази сутрин, гледайки тавана в стаята ми, се сетих за една "врътка".
Дали не може макетът да е на платформа, окачена на тавана, която да се вдига и сваля с въжета и макари или нещо такова?
Ако е възножно това, бих могъл да увелича размерите му (макар и с малко), а на практика да запазя пространството, което имам в момента без макет.
Какво мислите?

Из форума някой беше постнал наскоро линк към снимки на такъв макет, окачен на тавана, така че има възможност. Само че трябва да е много здраво захванат, за да строшени глави в непредвидени гравитационни инциденти.  ;D А и ако макетът е в хола, не зная как ще го възприемат останалите обитатели  ???
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: EMPEROR в 05 Септември 2008, 07:56:22
Ми че той и Мишолини (misho_tabakoff) е решил така да го прави за момента... вижте неговия макет... :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 07 Септември 2008, 23:21:51
Ако платформата я направя от алуминиеви Г-образни профили, подредени като скара, а отгоре покрити с пласт стериопор 5см ще стане леко като конструкция.
Дали ще бъде достатъчно здраво и удобно?
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 07 Септември 2008, 23:35:40
Цитат на: Maktub link=topic=753.msg9395#msg9395 date=1220318695
Следователно изкачването ще бъде в планинска или поне хълмиста месност, иначе би било нелогично да бъде само естакада, а дори и да е естакада ще се получи следното: изкачването, което започва от северозападния ъгъл ще минава в най-високата си част точно покрай въпросната чупка на югоизток и ще се спуска до кота нула в югозападния край. Следователно издигнатата част от макета ще бъде точно пред теб и всяко нещо, което ще искаш да правиш, да поправиш или дори да поставиш дерайлирал вагон в северозападната част, ще представлява проблем, защото ще трябва да се пресягаш през планината и моста. От друга страна, заставайки в югоизточната чупка, ще виждаш точно пред теб планината, която ще закрива поне частично останалата част от макета. По-логично е да завъртиш нещата така, че планината в най-издигнатата й част да бъде в северозападния ъгъл, докато ниската част на макета да бъде пред теб, към чупката.

Относно видимостта до макета може би няма да е толкова страшно, тъй като разликите в котите на близката и далечната страна на макета (гледано от вдлъбнатата чупка) не са големи. От порядъка на 5см. А дори и да са 15см пак ще имам достатъчна видимост. Поне според мен. Направих нова схема с релси Roco Line 2,1mm (Code 83) с WinTrack понеже с WinRail така и не разбрах как се правят наклоните. Така вече имам представа за макета в 3D вариант.
Ще оставя по 50-ина см от страните, които бяха "залепени" за стените на север и на запад, за да мога да оперирам по макета.
Но по-важното за момента за мен е изпълнението на платформата.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 09 Септември 2008, 02:54:01
Появи се и нов вариант, който мисля, че е по-добър и по-раздвижен от предишния:
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 09 Септември 2008, 02:54:50
.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 09 Септември 2008, 08:07:25
Наистина този вариант е по-добрият!
Английската стрелка задължително трябва да ти е на ниво между първи и втори етаж - в противен случай нямаш възможност за приемливи наклони на трасето...
Като цяло този план е много по удачен.
 ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Adrian в 09 Септември 2008, 09:26:37


Подкрепям !
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Voodoo в 09 Септември 2008, 09:57:16
Сега вече очакваме реални снимки. :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 09 Септември 2008, 18:13:24
Цитат на: pach link=topic=753.msg9567#msg9567 date=1220936845
Наистина този вариант е по-добрият!
Английската стрелка задължително трябва да ти е на ниво между първи и втори етаж - в противен случай нямаш възможност за приемливи наклони на трасето...
Като цяло този план е много по удачен.
 ;D
Английската стрелка е по-високо, т.е по-близо до 2. етаж, понеже източният (ако предположим, че изток е вдясно на макета) наклон към гарата става прекалено голям. Сега е около 3 %, а източният наклон към тунела е също такъв. На практика всички наклони варират между 2% и 3 %.

Моля ви ,изкажете мнение за конструкцията на макета, която съм представил!  :) ;) :-\
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: br185 в 09 Септември 2008, 23:07:29
Макетът ти е много спретнат. Продължавай в същия дух.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: eurostar в 10 Септември 2008, 00:23:46
Предишният ми макет беше малък (120 х 240 см.) и го бях направил като шкаф, който пада - има такива легла, които се прибират към стената и се отварят, когато ги ползваш. От едната страна плоскостта се държи на рамката, а от другата има крака, които падат. Рамката ми беше 40 см и целият релеф се побираше вътре. Просто още една идея, при която се пести пространство, а макетът изглежда като шкаф, когато е вдигнат. Естествено всичко трябва да е фиксирано много здраво към основната плоскост.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: vania85 в 10 Септември 2008, 00:46:26
Мисля че тунела е прекалено дълъг  ??? а за макет с такива размери няма смисъл да криеш цял влак в него! Плюс това става труден за обслужване  ;)
Хубаво е също коловозите на гарата да са повече на брой, така повече неща ще са в готошност да потеглят :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 10 Септември 2008, 00:49:54
Да, разглеждах подобен макет тук във форума. Но проблемът отново опира до това, че няма къде да сбутам такова легло или нещо от такъв тип. За момента единственото удачно решение си остава с висящия макет. А не ми идват други рационални идеи от какво да направя подмакетната конструкция.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 10 Септември 2008, 01:15:08
Цитат на: vasko58 link=topic=753.msg9597#msg9597 date=1220996786
Мисля че тунела е прекалено дълъг  ??? а за макет с такива размери няма смисъл да криеш цял влак в него! Плюс това става труден за обслужване  ;)
Хубаво е също коловозите на гарата да са повече на брой, така повече неща ще са в готошност да потеглят :)

Точно от това се опасявах - дългия тунел. Не знам какво да го правя. ???
Гаровите коловози вече са 3:
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 10 Септември 2008, 08:17:11
Дългият тунел ще е по-ефективен , ако го "сгънеш" не зад гарата а под нея.Така ще спестиш още 20-тина см. от общата площ.Ако го оставиш така , пусни още един коловоз от гарата над него .В момента така изграден тунела се обезмисля (освен че крие нещата от погледа).при такъв тунел задължително отгоре пространството се оползотворява ...
Колкото до наклоните - вероятно имаш предвид 20-30 % (а не 2-3)!?
 ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 10 Септември 2008, 08:21:05
Подмакетната конструкция си я направи от класически тип - носеща скара от летви с размери 20 х 60 х n и от горе шперплат > 10 мм. или пък от "Симона".впрочем видях при Жоро парче от Симона - много е удобно , лека , държи винтове , пирончета , С200 и е по-лека и най вече не се измята , като дървеният материал...Остава да проверя на какви цени се продава.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Adrian в 10 Септември 2008, 08:22:08
За дългия тунел мога да дам съвет , защото на 2-рия ми макет имах такъв :

в правия участък външната му стена си я направи със стъкло - 2 плъзгащи крила - като витринка - и разиграй метро станция ; адски е гъзарско , стига да не е долепена до стената точно тази страна - за да може да се кефи зрителя ,
не знам дали го обясних добре - разбра ли ме ?

Така ще можеш и да обслужваш евентуални аварии ;)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: vania85 в 10 Септември 2008, 10:19:58
Идеята за метростанция е много добра ;) особенно ако има голям подлез през който тя да се вижда, със стълби и ескалатор ;)
Коловозите на гарата е по-добре всички да са преходни защото и без това твърде много глухи коловози имаш :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Adrian в 10 Септември 2008, 11:58:17


...или пък го направи така , пак е атрактивно !  >>>

(http://www.fotosearch.com/comp/DSN/DSN021/train-tunnel-sun_~1808099.jpg)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 10 Септември 2008, 16:29:57
Цитат на: Adrian link=topic=753.msg9605#msg9605 date=1221024128
За дългия тунел мога да дам съвет , защото на 2-рия ми макет имах такъв :

в правия участък външната му стена си я направи със стъкло - 2 плъзгащи крила - като витринка - и разиграй метро станция ; адски е гъзарско , стига да не е долепена до стената точно тази страна - за да може да се кефи зрителя ,
не знам дали го обясних добре - разбра ли ме ?

Така ще можеш и да обслужваш евентуални аварии ;)

Северната и западната страни вече не са долепени до стени, както беше по първоначалния план, а на по 80см. Не знам дали ще е достатъчно, за да може зрител да се "наслади" на метростанцията. Следователно по-скоро ще бъде по втория начин, този с "дупките". От друга страна върху площта над него мислех да разположа гарата, за да не скрива коловозите от погледа. А ако пусна коловоз над тунела...абе къде ми е гарата бе?!?! ;D
Всъщност разстоянието от северния коловоз до ръба на макета е нещо като 18-20см, а не мога да изместя всички релси на юг, щото ще излезна от размера.

 ??? ??? ???
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Dispatcher в 15 Септември 2008, 08:34:20
Темата за Симоната е отцепена и преместена тук http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,782.0.html
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 01 Декември 2008, 23:27:12
ХМ, нови промени по местоположението на макета. В крайна сметка ще ходи в къщата на баба ми и дядо ми във Велинград. Идния уикенд ще ходя натам, ще измеря стаята и ще се правят нови планове.
...
Егати хамалогията с тва избиране на мястото...
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 10 Декември 2008, 22:50:37
Ето го поредния вариант за развитието на моя бъдещ макет. Според размерите на стаята малко доразвих стария вариант и се получи това. Написаните размери са тези на цялото пространство, с което разполагам. Ще се позанимавам още стига да имам повечко време. Приемам всякакви съвети.
:)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 11 Декември 2008, 08:30:18
Ако разполагаш  в действителност с тази площ , то помисли за нещо по-различно от тази схема (при това силно напомняща на една друга) защото сега не се връзва най-голямата гара да ти е отзад...и въобще доста хаотично ти е всичко , няма ясно разграничение на обособени зони , както казва Сашо - къде е гарата всъщност? Или пък Жоро - не виждам междугаровите разстояния навсякъде...
За да може конкретно да си говорим , не е лошо да обясниш с по едно изречение кое за какво си предвидил , как го виждаш...и тт данните не си описал (например какви радиуси ползваш и защо !?
...и т.н.
 ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 11 Декември 2008, 13:02:27
Цитат на: pach link=topic=753.msg14677#msg14677 date=1228977018
Ако разполагаш  в действителност с тази площ , то помисли за нещо по-различно от тази схема (при това силно напомняща на една друга) защото сега не се връзва най-голямата гара да ти е отзад...и въобще доста хаотично ти е всичко , няма ясно разграничение на обособени зони , както казва Сашо - къде е гарата всъщност? Или пък Жоро - не виждам междугаровите разстояния навсякъде...
За да може конкретно да си говорим , не е лошо да обясниш с по едно изречение кое за какво си предвидил , как го виждаш...и тт данните не си описал (например какви радиуси ползваш и защо !?
...и т.н.
 ;D

Това е много елементарно и постно развитие. Бях сигурен, че няма да се хареса. Честно да си кажа не знам защо изобщо го постнах. В момента имам една друга идея, с нещо като диагонална гара. За жалост в момента не разполагам с достатъчно свободно време, за да я довърша, заради защити и заверки в университета /пък и наближава сесията.../. Но все ще измисля някакво време.
Ще гледам примерно радиусите на кривите да не падат под 480мм, тъй като по-дългите вагони /особено пътническите/ излеждат глупаво, пък и се стремя да се доближа до "истинските радиуси". Малко по-късно днес ще опиша кое за какво и що.
 ;D :) :P
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 11 Декември 2008, 13:34:06
Хей , не го прави ние да го харесаме - най-важното е ТЕБ да те кефи!!!
 ;D ;D ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 11 Декември 2008, 19:11:15
Цитат на: pach link=topic=753.msg14721#msg14721 date=1228995246
Хей , не го прави ние да го харесаме - най-важното е ТЕБ да те кефи!!!
 ;D ;D ;D

 ;D ;D ;D

Под "да се хареса" имах предвид да се одобри от старшите. За да ми харесва, за мен е важно да го одобрят хората, които имат опит, тъй като аз мога веднага да почна да правя това-онова, но като излезне нещо непредвидено ще си бия главата. В този смисъл е това. Все пак нали затова е този форум.  :)
 ;D ;D ;D


P.S.
Само да питам (май-май доста тъпо) за тези ТТ данни - какво ще рече. Или да ме насочите към съответната информация. :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 12 Декември 2008, 08:34:21
TT - данни означава в някой случай "тактико-техническа информация" , а в твоя случай - отговор на основни въпроси:
1.Какви композиции искаш да караш?
2.Каква маневрена дейност ще имаш?
3.Какви минимални радиуси ще ползваш?
4.Какво искаш да представлява твоя макет?
5.Как се разполагат трасетата в наклон
(например в долният край на последният ти план , трасето ти излиза от ляво през тунела и минава над стрелката - в този случай на мен ми е ясно че така излиза в следствие на програмата коята го е чертала , или по точно , последователността на твойто изграждане на трасето.Обаче там разстоянието не е достатъчно от тунела до горното ниво за изкачване , и въпреки че изчертаното минава над стрелките , всъщност идеята е да е под стрелките и тогава да се изкачи до горният етаж - то и там май не ти стига разстоянието ...)Тоест трябва да дадеш кратко описание кое къде и как е по трасето.
6.По-старите моделисти имаха краткият въпрос - колко стрелки ще имаш на меката и в зависимост от броя им в отговора , си правеха заключения за големината на макета , гарата му и съответните възможнасти , дори без да виждат плана му.Така ставаше ясно и какво точно иска да прави на макета си проектанта му...
7. Въобще , хубаво е да прочетеш основната статия тук , на тема "мотиви за макети " и когато си отговориш на поставените там въпроси , ще си по - наясно какво точно искаш и ти.А това изясниш ли си го , ще ни постнеш следващият си план , със съответният коментар към него - или така наречените ТТ-данни...
 ;D ;D ;D ;D ;D
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 12 Декември 2008, 14:29:16
Благодаря, pach, ще изясня всичко.
 :) :)
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Best Ripper в 12 Декември 2008, 18:32:41
Ето ти една идея от тоз юнак - хем за разположение на нещата по него, хем как е организирал съхранението му...
http://galerie.tt-pics.de/categories.php?cat_id=192  ;)
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 24 Януари 2009, 02:14:50
Тези дни изгубих малко време в "редене на релси" и се получи това чудо по-долу. Адски е завъртяно, дори по едно време и аз се загубих вътре.  ;D
Радиусите на кривите не падат под 484мм. Денивелацията между етажите е мин. 100мм(дали ще ми стугне за контактна мрежа?), само на едно място в подземен етаж е 90мм. Наклоните са най различни, като най големият е 3,5% (35 промила) и той е под земята. Колкото до маневрената дейност..не съм сигурен. Струва ми се, че ще мога да карам и по-дълги композиции.
Горе вляво мисля да стане нещо като планина, а иначе като цяло терена ще да е нито планински, нито равнинен. Тъй като от самолет се вижда, че е труден за обслужване, на 2 или 3 места ще има подвижни модули, т.е. парче от конструкцията, което се маха и се шмугвам на негово място, за да оправям бели.
Относно развитието в дясната част:
Иска ми се да е нещо като малък индустриален комплекс, с контейнерен кран и още 2-3 товарни коловоза.

Етаж 1:
Той е нещо като "спалнята". Под всичко останали, но открита отстрани, за да може да се оперира. Не съм сигурен, че има смисъл да съществува този етаж, ама нищо не ми пречи да го махна.
http://media.snimka.bg/1960/010174834-big.jpg

Етаж 2:
Спиралите между етажи 1 и 3.
http://media.snimka.bg/1960/010174837-big.jpg

Етаж 3:
Почти целия е подземен, има дълъг мост между двете крила на макета. Мисля, че ще изглежда добре.
http://media.snimka.bg/1960/010174836-big.jpg

Етаж 4:
Пътническата гара (вляво) и индустриалния комплекс. Мисля, че в товарния комплекс ми е най-големия проблем. Но вие ще кажете.
http://media.snimka.bg/1960/010174895-big.jpg

Етаж 5:
Още един дълъг мост над коловозите на гарата и един малък тунел.
http://media.snimka.bg/1960/010174838-big.jpg

А това е цялата мешавица накуп:
http://media.snimka.bg/1960/010174835-big.jpg

Приемам абсолютно всякаква критика!
 :) :)
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: XRISTO в 24 Януари 2009, 10:18:15
Хм, и ти като мене.  :spiteful:Първият ти проект беше един пръстен с два коловоза и един мост, но постепенно се усложнява.Ми така трябва да е според мен.Като ще е гарга - да е рошава.При тези скъпи материали за ландщафта просто е кощунство да започваш с малко и просто макетченце(както казват някои колеги), пък втория да го правиш по-голям(още два пъти по толкова кинти - откъде?!).Както пишат колегите, важното е теб да те кефи.А , между другото фрексове ще ползваш ли тук - таме при направата му и какви?
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 24 Януари 2009, 16:13:49
Цитат на: XRISTO link=topic=753.msg17654#msg17654 date=1232785095
А , между другото фрексове ще ползваш ли тук - таме при направата му и какви?

Флекс-релси ли имаш предвид?
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 24 Януари 2009, 17:11:24
Забравих да изясня, че епохата е IV - V
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: XRISTO в 24 Януари 2009, 22:05:12
Да, за флекс - релси питам.Защото аз мислех да не ползвам първоначално,после реших да използвам само в някои "по-засукани"завои.А сега, да ти кажа честно, се замислям дари да не направя всичко с флексове.По - малко снадки са предпоставка за по-добър контакт.  :)
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 25 Януари 2009, 16:33:54
Цитат на: XRISTO link=topic=753.msg17694#msg17694 date=1232827512
А сега, да ти кажа честно, се замислям дари да не направя всичко с флексове.По - малко снадки са предпоставка за по-добър контакт.  :)

Аз също се замислям за същото. Всички елементи в тази схема са на Piko HO A-Gleis. Използвал съм доста флексове. И другото е, че ако са флексове се чудя дали де са с бетонни траверси. Все пак епохата е IV - V. Но пък тези с бетонните траверси са код 83 (2.3мм), а стрелките на Piko, каквито смятам да ползвам, са код 100 (2.5мм). Това е другия проблем, който ме мъчи. Дали комбинацията е приемлива?
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 26 Януари 2009, 03:05:49
Много тих тоя уикенд бре?!
Къде са всички?!
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 26 Януари 2009, 09:31:29
...
Цитат на: staff123 link=topic=753.msg17645#msg17645 date=1232756090
Тези дни изгубих малко време в "редене на релси" и се получи това чудо по-долу. Адски е завъртяно,...
 :) :)


Това в никакъв случай не е изгубено време...
Така се трупа моделистки кеф+опит...
 :yes: ;D :yes:

Цитат на: staff123 link=topic=753.msg17758#msg17758 date=1232931949
Много тих тоя уикенд бре?!
Къде са всички?!

От петък всичко се юрна макетите си да оправя... :on_the_quiet:
 :lol: ;D ;D ;D

Смяташ ли наистина да реализираш този макет?
Питам така , защото е доста амбициозен , трудоемък и скъп (сметнал ли си в пари , колко ще ти струва само релсовият материал?)... :blink:

Ако смяташ , че е по - възможностите ти , ще се радвам да помагам! :good:

Като начало - за контактна мрежа в НО минималната височина е 77 мм според Юри Ботев , така че ти с твоите 100 мм си далече от тази граница - така ако имаш пресичане на две съседни нива , например тунел под трасе , ще имаш запас от 23 мм , тоест дори горното трасе плътно да ти минава над тунелният портал , тези мин.23 мм ще правят по-реалистично визуалната връзка.

На товарната гара пренареди някой от стрелките така , щото да имаш ясно отделяне на гарата от сдвоеното трасе . Ако преместиш по-навътре стрелки , макар и с по-скъсени коловози , ще имаш предгаров коловоз (между бретела и товарната гара) който ще ти служи като изтеглителен , тоест можеш да правиш маневри ,без да излизаш на сдвоеното трасе - така се прави и в действителността.

Ако искаш може да си прекроиш трасето - и без спирали можеш да "превземеш" нужните височини - спирали се правят само ако искаш да имаш разлика м/у входа и изхода на спирата минимум 5 етажа - като в "алпийските" макети.

Някой от тунелите ми се виждат безмислени - трасето може да има много повече видима част.... освен ако не държиш на гигантизма на планините...

Подземните трасета може да се намалят по-дължина , защото няма смисъл да се търкалят влакове , и да обикалят вътре , там дето никой не ги вижда...така се и амортизират механиките за нищо...ако искаш да печелиш време , просто ги спираш (може и с релета за време) в някоя част от тунела и имаш необходимото време...

На края - много добре правиш , че освен проекта на програма , редиш и в действителност релсите.Аз утрепах цяла събота да правя същото , защото се оказа , че на програмата (WINRAIL)да се вържат геометрически нещата е едно , но на живо е съвсем друго.За да получа същата фигура като на чертежа ми , съм променил състава(от релси) на някой места и съм си ги записал на отделен лист.При опита ми да повтаря това което го виждам на живо върху масата и на нов чертеж , излизаше невъзможна да се върже фигурата .
Аз си направих съответният извод - програмата за чертаене е доста груба и неточна , та оттук нататък ще я ползвам само като скицник , да правя скици , които след проверка и промяна (безспорно ще се налага) ще се превръщат в чертежи.

Малко съм разочарован от WINRAIL , но не съм се отказал от нея , защото се надявам да намеря някъде опция (че всичко е на немски - дет го сричам само...) чрез която да вдигна точността и на работа...в противен случай , ще се окаже един скъп "скицник".

Някой да знае за такава опция на тази програма?

Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 26 Януари 2009, 22:12:46
За WINRAIL не знам. Аз не можах да се оправя с нея, не намерих 3D визуализирането, а и като гледах скрийншот от него не ме накефи.
Аз използвам WINTRACK. Програмата е супер. Дължини и радиуси са зададени с точност до една десета от милиметъра, а 3D визуализатора е повече от добър (поне според мойте виждания). Трасетата в наклон могат да се изпълняват както чрез задаване на отделни височини за снадките между релсите (при което автоматично се изчислява и изписва наклона в %), така и чрез задаване на конкретен желан наклон (пресмята и изписва височините). Може в наклонена отсечка да има няколко различни наклона един след друг. Друго предимство е, че в 3D визуализатора има опция за контрол на денивелацията между етажите. Само задаваш минимална денивелация и там, където е нарушена показва действителната. Има и още куп други опции, които не открих в WINRAIL 7 и WINRAIL 9.

Иначе много благодаря за напътствията. Ще поработя тези дни още (поне май ще имам време).
Цитат на: pach link=topic=753.msg17768#msg17768 date=1232955089
...Смяташ ли наистина да реализираш този макет?
Питам така , защото е доста амбициозен , трудоемък и скъп (сметнал ли си в пари , колко ще ти струва само релсовият материал?)... :blink:

Ако смяташ , че е по - възможностите ти , ще се радвам да помагам! :good:

Ами като се познавам ще го осъществя. Може да е за няколко години, но съм 100% сигурен, че съм способен.
Относно сметките - дето има една дума "Капка по капка - вир става". Действам на такъв принцип. За никъде не бързам, така че не се притеснявам.  :) :)
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: XRISTO в 27 Януари 2009, 07:44:04
Цитат на: staff123 link=topic=753.msg17883#msg17883 date=1233000766
За WINRAIL не знам. Аз не можах да се оправя с нея, не намерих 3D визуализирането, а и като гледах скрийншот от него не ме накефи.
Аз използвам WINTRACK. Програмата е супер. Дължини и радиуси са зададени с точност до една десета от милиметъра, а 3D визуализатора е повече от добър (поне според мойте виждания).

 :yes: :good:
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 27 Януари 2009, 08:26:38
Радвам се , желая ти успех!!! :good:
Колкото до WINRAIL-а , и той дава всичко с точност до десета от мм , но аз говоря за практическото нареждане на релсите по план правен на програмата - за да се изпълни това което на програмата е перфектно напасвано , на практика трябва да се поразкривят малко релсите или да не се спазва старото правила - прогонени релси (затягат се добре към траверсите) не могат да опрят плътно челата си , защото тогава излиза фигура малко по различна от проектираната...
Аз това го преборих по обратният ред .Първоначалният план като видове и количество релси , го промених малко при практическото му нареждане , след което го описах в нов план и се получи доста по-точно - най-вече съм спокоен , че съм го проверил на живо и знам , че точно с тези видове релси и количества мога да го изпълня без проблем.
Не ми е ясно от къде става това разминаване , за това търся дали програмата няма опция да подобри точността си.
Сега като се замисля , библиотеките (за релсов материал) с които разполагам са правени от моделисти и те явно не са се престаравали в точността на вкарваните елементи.От там май идва и това разминаване.
Подобен проблем имах с програмите с които работя в електрониката , но там предварително знаех , че библиотеките са правени от студенти , а те не са върхът на точността - там проблема си реших с направата на моя собствена библиотека за която съм спокоен , че няма проблеми с точността м/у проектирано и реализирано.
Май същото нещо ще трябва да си направя и във WINRAIL-а , някъде имаше такава опция - ще си направя моя библиотека и готово.
Това е единственото решение което виждам.
Някой друг да е имал такъв проблем ? А как се е справил с него?
 :)
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 28 Януари 2009, 02:23:57
Малка промяна по първи (http://media.snimka.bg/1998/010252289-big.jpg) и втори (http://media.snimka.bg/1998/010252290-big.jpg) етаж. Не е значителна, но май е по-приемливо.
Титла: Re:Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 28 Януари 2009, 08:22:23
И още промени ще имаш - сигурен съм! :pleasantry:
Ако искаш сега поизчисти формата на носещата конструкция , че в момента с тоя многоъгълник би затруднил и професионален дърводалец...
По прегледно и естетично ще е да се придържаш към по-изчистена форма , защото ще ти е по-лесно и в изработката.Не се безпокой за празните пространство които би получил - винаги можеш да ги "уплътниш" я с нови коловози , я с пейзажни местности или градски квартали , фабрики,язовири и т.н.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 05 Юни 2020, 01:44:59
Здравейте,

След 11+ години прах, може би е време да раздуя какво има свършено по макета. А то, както може да се очаква, е една голяма нула. Тийнейджърското ми "Аз" беше леееко в облаците и не си даде сметка за възможните промени относно мястото и времето за изпълнение на такъв проект, както и за голяма част от останалите аспекти от реализацията му. Идеята все още ми харесва, с леки забележки, но далеч не ѝ е дошло времето. Може би някой ден ще се стигне до нея. По този въпрос - толкова.

През последните години се занимавам основно с разрастване на колекцията, доколкото ми е възможно. Липсата на свободно място обуславя липсата на макет, което от своя страна ме определя като моделист от кашонен вид. Няма лошо, разбира се, но сърбежът в пръстите, появяващ се от време на време, ме кара да нахвърлям разни дребни идеи. Търкалянето на композиции от 4-осни вагони в 4. или 5. епоха по макет от 2м2 винаги ми се е струвало неестествено. Не че няма 2-осни вагони в тези епохи, но към момента почти всичко налично или планирано е на 4 оси, а подходящият макет на този етап не е възможен. Затова напоследък мисловно залитам по други мащаби, но започването от нула засега не ме привлича. Другото залитане, което се явява основно и може би компромисно, е по 3. епоха, с малките двуосни и триосни вагончета, парната тяга и цялата прилежащата романтика. Еднопътните трасета с малките гари, отсъствието на контактна мрежа и въобще сравнително оскъдния откъм ж.п. инфраструктура пейзаж ми привличат окото. Макар да имам само 2 вагона в тази епоха, не ми пречи да се занимая с пресъздаването ѝ. Подвижният състав ще се увеличи постепенно, но времето, с което разполагам в момента, не е за изпускане и реших да се захвана с една от нахвърлените дребни идеи.

Основната цел на заниманието е добиването на известен практически опит в макетирането, съчетано с начесване на гореспоменатия сърбеж. Първоначално мислех да е малка диорама - една-две прави релси, малко чакъл, малко трева, дръвчета тук-там, нещо в този стил. Но в последствие реших, че ще е малко скучно, и че имам нужда от малко повече пред очите си. В крайна сметка се стигна до малка глуха гара с 2-3 коловоза, депо, магазия и евентуално стрелочен пост. За релсов път избрах PIKO A-Gleis, тъй като разполагам с известно количесто такъв. Заради ниската им цена, сградите също са на PIKO, с изключение на пероните, които най-вероятно ще изработя сам. Потенциалният подвижен състав се състои от малки парни локомотиви от рода на BR80, BR64 и BR89 с по 2-3 двуосни пътнически или 4-5 товарни вагона и дизелови мотриси като VT98. С две думи - селска железница. На първо време стрелките ще са ръчни, по-нататък мога да ги електифицирам. Релефът е чисто равнинен, сезонът е лято, епохата е 3-та. За администрация не съм решил дали да е DB или DR, а и може би не ми е толкова важно. Когато (или ако изобщо) опра до сигнализация, тогава ще го мисля. Опитах се да се вместя в 50см дълбочина на макета. Дължината е 220см, но има варианти за промени. Планът е изчертан със SCARM. Съкращенията GS, EG и LS са съответно магазия, приемно здание и локомотивно депо.
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3eiUxaueUYGG2lAmYki-eDRH9Oj0ToIRA3RAOGi2coXbbSpZDOX1PbS3aCj0x1mQIBRFhkrg4HL-9aGnvqv5BsAICXQZTEBe4Vc0H3H1ybFMsifr56OcEjD8KeYw1LdB436eomJ3uhJGw73ASt4kg=w1920-h483-no?authuser=0)
Към момента имам нужда от няколко съвета и реших, че е удачно да използвам съществуващата тема. Вероятно такива неща са били дискутирани, но не чета редовно форума (може би 1-2 пъти в годината), а когато го правя е доста селективно. Затова, моля да ме извините за евентуалните повторения!

1. При така планираното коловозно развитие, има ли особено значение коя е глухата страна на гарата? И въобще приемам критики относно коловозното развитие.
2. За малко над 7-те метра релсов материал колко чакъл би бил необходим? Моето предположение е около килограм от естествения баласт на Auhagen.
3. Възнамерявам макетът да е съставен от сегменти/модули, чиято дължина не бих искал да надвишава 70-80см, но и с това мога да направя компромис. С цел постигане на стабилност, какъв би бил удачният дървен материал за изработка? Мислех нещо от рода на дъски 10х2см за рамка и шперплат 6мм за покриване, хванати с винтове и лепило, но каква дървесина за дъските? И 6мм шперплат достатъчни ли са?

Несъмнено ще има и други въпроси, но на първо време е това. Благодаря!
Поздрави!  :hi:
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pavlinbg в 05 Юни 2020, 15:05:43
Здравей!  :hi:
Поздравления за целеустремеността. От разсъжденията ти се вижда, че си добре запознат с основните положения, които са от значение за проектирането на един макет.
Относно коловозното развитие, бих ти дал съвет да използваш тройни стрелки в началото на гърловините на гарата. По този начин ще спестиш пространство, респ. коловозите ти ще са с по-голяма полезна дължина. За глухия коловоз не мога да ти отговоря на този етап. Всичко зависи от цялостната ти идея за движение и възможните маршрути за преминаване през гарата.
За направата на конструкцията ти препоръчвам шперплат, мин.6 мм, който да е оребрен от долната страна. Можеш да ползваш и фибран за повърхността.
Все пак и аз да ти задам няколко въпроса, като за начало:  :)
Планираш ли този модул (тази гара) да е част от по-голям макет? Ако отговорът е да, какво ще е коловозното му развитие (отворено,затворено, смесено)?
Каква е полезната дължина на коловозите, които си показал на снимката?
Колко ще е максималната дължина на влаковете, които смяташ на караш по макета? Както ти сам казваш, епохата тук е от основно значение.
Предварително се извинявам, ако в предходни публикации си дал отговор на тези въпроси.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 05 Юни 2020, 20:11:52
Само да вметна...ако не ви притеснявам.
Полезната дължина на коловозите се вижда от означенията на релсите,
тоест... справка по номера им и сбор на дължините, минус ~ 10-15 см,
за ограничението по габарит (има там едни  бяло боядисани греди след
сърцето на разклонението).

Фибрана е нож с две остриета. Ако е "гланциран"(то друг няма) става
като затворена кутия с резонансна честота близка до движението на
влаковите състави.

Добре е само над 4 мм корк, другото е залъгалка,
било то фибран, подложка за ламинат, тънък стиропор (също "гланциран"),
или подобни.

Ако трябва да градирам тишината и потракването по наставите в един макет,
 спрямо "първичната" настилка под релсите, ще предложа следното,
от лошо към супер ...или от 0 (лошо) към 10 (супер), то става това:
- гол "дървеняк" тип шперплат, талашит или МДФ и тем подобни.................... 0
- шперплат със звукоизолиращ слой от "гланциран" стрипор.......................... 2
- носеща конструкция от фибран.................................................................. 4

- шперлат с звукоизолиращ слой от подложка за ламинат.............................. 5
- "чам" дъски със звукоизолиращ слой от стиропора (но едър "сачмен").......... 6

- дебел (21 мм), "водоустойчив" шпеплат (кофражен) със звукоизолиращ слой
 с оценка в комбинация, поне над 5.............................................................. 7
- шперплат минимум 10 мм, със звукоизолиран слой корк............................... 8
- шперплат минимум 12-15 мм, със звукоизолиран слой корк/корк (баластра).. 9
- щхерплат минимум 10мм, съсзвукоизолиращ слой - пореста гума 5-8 мм
и корков грис за баластиране................................................................... >10

Та така...Лично мнение. :nyam:

И докато не съм забравил...
После зависи и с какво ще "баластираш" релсите !(?)
Ако е каменния пясък на някоя от фирмите, увеличаваш резонансната кутия
в коловоза и ...от горните предложени ти, градации, извади 3 единици надолу!!!
Ако баластрата ти "легне" в основата на насипа върху трева, сваляш само с 2 единици.
Ако баластираш, с корков "грис" можеш спокойно да запазиш класацията горе, на ...110 %!
 ;)
 :good: :hi:
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Old Boris в 05 Юни 2020, 23:05:01
Пламене, поздравления за подробния теоретичен анализ на шума и материалите при макетите.  :hi:
Моят скромен практически опит с този проблем по моя макет, дострояван, надстрояван, с използуването на почти всички посочени от теб материали и разни комбинации от тях, показва, че е нужен особено прецизен шумомер (такъв нямам!) или слух на дългогодишен акордьор (такъв също нямам!) за да се усетят нюансите. Или може би годините си казват думата при мен :)
Но препоръките ти са полезни.
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: pach в 06 Юни 2020, 13:55:16
Боре, казваш "теоретичен"...какво имаш предвид?
Теорията е приложена в практиката на ...точно твоя макет!!!
Явно възрастта се отразява освен на слуха и на други фактори.
Разбирам, че не желаеш да влизаш в конфронтация с никой, но
все пак, ако публикуваш снимките и клиповете за звуково сравнение,
 без да те мързи, не само от "Юнгфрауйох", но и от етапите на работа по макета ти,
сам ще се увериш в разликата, особено по спирала!!!
Обясни на съфорумците, на спиралата от долна гара (диагоналната) към гара "Търново" (горната),
от етапите също имаш снимки, точно какво е сегашното положение и какво беше преди това!?
Както и началото на новата част от макета, и сегашното състояние и вид, на подложките и съответния звук!
Припомни си защо, бе сменена подложката в двата завоя на връзката между стария и новия макет, и
какъв компромис, бе допуснат на диагоналната гара (трябва да я кръстиш вече), защото там коловозите са прави
и не се получава оня "оглушителен" звук за моделизма, сякаш под макета минава истински влак?
 :hi:
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: staff123 в 11 Юни 2020, 01:13:13
Здравейте,

Благодаря на отговорилите! Ще се опитам да дам малко допълнителни разяснения.
Цитат на: pavlinbg link=topic=753.msg119035#msg119035 date=1591358743
Относно коловозното развитие, бих ти дал съвет да използваш тройни стрелки в началото на гърловините на гарата. По този начин ще спестиш пространство, респ. коловозите ти ще са с по-голяма полезна дължина.
Напълно съм съгласен, но имам известно количество обикновени, които искам да употребя. А и имам някаква странна непоносимост към тройните, особено тези на Piko. Полезната дължина вероятно ще я удължа с по една права релса (общо около 70см), за да мога да събера 3 двуосни вагона (напр. Donnerbüchse), плюс малък локомотив. Ще се опитам да направя и така, че ако в бъдеще искам да карам по-дълги влакове, да мога да вмъкна един модул в средната част гарата, с цел удължаване на коловозите с още 50см да речем.
Цитат на: pavlinbg link=topic=753.msg119035#msg119035 date=1591358743
Планираш ли този модул (тази гара) да е част от по-голям макет? Ако отговорът е да, какво ще е коловозното му развитие (отворено,затворено, смесено)?
Каква е полезната дължина на коловозите, които си показал на снимката?
Колко ще е максималната дължина на влаковете, които смяташ на караш по макета? Както ти сам казваш, епохата тук е от основно значение.
Предварително се извинявам, ако в предходни публикации си дал отговор на тези въпроси.
Цялостната идея е макет на модулен принцип, който да изграждам "на парче". Заимствам от FREMO идеята, която е сравнително практична от гледна точка на подвижност и съхранение. Точно това е и причината гарата да я разделя на модули с дължина от порядъка на 70см и дори по-малко. Друг пример, от който заимствам е макетът на Caprycorn (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2315.0.html), който обикаля стаята покрай стените.
Някъде из неясното бъдеще може би ще има още една подобна гара, свързана с тази с еднопътно трасе, с отворено коловозно развитие. Засега тази гара ми стига. Останалото ще го мисля в движение и когато имам време. На този етап се фокусирам върху фундаменталните според мен практически занимания като сглобяване, баластиране, затревяване и подобни, но без да загърбвам напълно останалите важни елементи от проектирането.
Цитат на: pach link=topic=753.msg119036#msg119036 date=1591377112
Само да вметна...ако не ви притеснявам.
...
Благодаря, pach, за ценните насоки относно шумоизолацията! Корк под коловозите ще има със сигурност. Но шумоизолацията не ми е приоритет, тъй като не мисля да препускам с бясна скорост в гаровия район, още по-малко в глуха гара. Несъмнено ще има някакъв резонанс, но не ме притеснява. По евентуалните бъдещи еднопътни модули, където скоростите ще са от порядъка на 50км/ч (около 16см/сек в мащаб), вече ще мисля по-сериозно по този въпрос. Засега, според предложената градация, в гарата мога да достигна ниво 4-5, тъй като ще използвам естествен баласт, вероятно на Auhagen. Планът е отдолу да има коркова подложка 4-5мм и 6 или 9мм шперплат за "капак" на модулите, като баластовата призма ще ляга изцяло върху корка. Ниво 4 в гарата ме удовлетворява напълно. Ако е въз-шумно - ще го преживея накак. Въпросът ми за материалите беше от гледна точка на стабилността, но мисля, че вече съм направил окончателния избор.

В този ред на мисли, как е най-удачно да се закрепят релсите - пирончета/винтове или лепило? Ако е първото, не се ли почти обезсмислят коркът и останалата шумоизолаця, след като вибрациите се пренасят върху основата посредством винтовете? Ако пък е лепило, какво да е то?

Поздрави!
Титла: Re: Макетът на Станислав Загорчев в НО
Публикувано от: Vlado в 11 Юни 2020, 13:16:00
Закрепяш временно с пирончета, баластираш и махаш пирончетата.