RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Представете модел | Review a model => Темата е започната от: stivi1504 в 01 Август 2016, 17:12:42

Титла: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 01 Август 2016, 17:12:42
Здравейте драги приятели!

Създавам тази тема с цел да представя новия модел на Piko- BR 187.
Ще ви запозная с неговата история, а после и със самия модел. Смятам, че ще бъде интересно. Първо ще научите за истинския локомотив,
а после- за моделчето.
Ще направя темата на две отделни части:
- За историята
- За ревюто
Самата разработка на темата ще отнеме малко време, но ще се постарая да я приключа по- скоро. Ще трябва да преведа и някои неща от немски на български,
което ще ме забави най-много.

Сега да кажа как се сдобих с локомотива.
Той дойде преди няколко седмици от Германия. Наистина го чаках с нетърпение, защото е и първият ми локомотив със звук.
Когато дойде и го разопаковах, силно впечатление ми направи изработката, която е наистина на много високо ниво. Може повечето детайли да не са от метал,
както повечето на Роко, но въпреки това си личи, че и Пико са се постарали. Но ще обяснявам по-натам - както казах, ще има ревю.
И за тези, които не знаят за кой локомотив говоря, ето една снимка, за да го видят.
(https://farm8.staticflickr.com/7661/28665668626_b0bab5b6ca_b.jpg)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 02 Август 2016, 21:42:59
Здравейте на всички!

Днес ще ви запозная с един нов, иновативен локомотив от ново поколение, който добива популярност дори и в българските земи.
Локомотивът е успял да спечели вниманието на много държави, от които са Германия, Австрия и Швейцария, като интегрирането му във всички тези,
но и някои други страни, станало за по-малко от две години и половина. Новият дизайн с типичните черти от семейство Traxx, съчетани с новите технологии
и инженерни иновации, са причината този локомотив да добие такава популярност.
Позволете ми да ви запозная с BR 187 - новата модерна машина, представяща 3-тото поколение Traxx!

Бележка: Текстът, който ще прочетете долу, е превеждан от мен (оригиналът е на немски), и е възможно да са допуснати грешки, свързани с евентуално неточен превод.
Имам в предвид, че аз много не разбирам от устройството на локомотива, и е вероятно техническите детайли около локомотива да не са преведени точно. Снимките са вадени от компаниите превозвачи.


Добре дошли в третото поколение Traxx! Пожелавам ви приятно четене!
(https://farm9.staticflickr.com/8883/28440265570_c3c3feae4d_b.jpg)

Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier като серията 187. Заводското име на локомотивите от серия 187 е Traxx F140 AC3. 
Локомотивът бил изложен за първи път през месец май 2011г.  по време на изложението за транспорт и логистика в Мюнхен. Той е оборудван с 15 kV 16,7 Hz и 25 kV 50 Hz
пантографи за променлив ток и с 180 Kw дизелов спомагателен двигател за участъци от жп трасета, където няма контактна мрежа (дизеловият двигател е наречен „Last Mile“,
в превод „До последната миля“). Най- високата скорост на локомотива е 189 км /h. В дизелов режим, всички четири задвижващи мотора работят -
теглителната сила е точно толкова висока, колкото по време на движение по контактна мрежа. Без вагони, локомотивът от серия 187 ,в дизелов режим, 
може да достигне максимална скорост от 60 км /h, а на тежест от 2000-тонен влак, той може да  ускори до 40 км /h.
Спомагателният дизелов двигател е с обем от 7150 куб.см. и отговаря на стандартите за емисии Етап IIIB. Капацитетът на резервоара от 400 литра е достатъчно
за осем часово движение, изцяло на дизел, а кратките разстояния могат да се изминават напълно с вградената батерия. Преходът от електрическа към
дизелова тяга може да се направи по време на движението на влака. Маневрите се изпълняват чрез радио -дистанционно управление.

(https://farm9.staticflickr.com/8719/28618955222_b92fc68b83_b.jpg)
(Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier през месец май 2011г. )

Страничните стени на серия 187 са оборудвани с устройства за затягане, които служат за опъването на рекламни пана.
(https://farm9.staticflickr.com/8194/28440265530_c9ea0fb999_b.jpg)

В опит за развитието на електро-дизелов локомотив, са използвани откритията от американския локомотив ALP-45D,
който е със задвижваща система, подобна на „Last Mile“.
(https://farm9.staticflickr.com/8831/28441653830_d826713a37_c.jpg)
(Локомотивът ALP-45D)

Фирмата Railpool била купувачът, който първи поръчал пет бройки от локомотивите от серия 187.
Покупката се осъществила в края на 2010 г. Три от локомотивите били дадени под наем на фирмата за товарни превози BLS Cargo,
която възнамерявала да ги използва в Германия, Австрия и Швейцария.
(https://farm9.staticflickr.com/8854/28620254822_b73f443aa1_b.jpg)
(Railpool- първият купувач на локомотивите от серия 187)

Akiem също поръчала четири локомотива с „Last-Mile-Diesel“. Не след дълго били продадени бройки за швейцарската фирма
Swiss Rail Traffic, но и за вестфалската компания Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE).
(https://farm9.staticflickr.com/8731/28725970515_201a3f5a7e_b.jpg)
(Първият локомотив от серия 187 на компанията Akiem)

През март 2014 били приключени първите пътувания в рамките на разрешителните срокове за тестването на локомотива.
В последствие, серия 187 с „Last-Mile-Diesel“ е одобрена и закупена през март 2016г. от страните Германия, Австрия, Швейцария, България и Хърватия.
 
Споразумението с DB (Deutsche Bahn- Немски железници) включва 450 електрически от това ново поколение локомотиви, още нарачани Traxx 3.
То било подписано през май 2013г., като локомотивният производител Bombardier успял да достави 110 бройки, още в деня на подписването.
Останалите локомотиви, които трябвало да бъдат доставени, нямали дизелов двигател. Предстои доставка на последните 34 локомотива от 2017-2018г.

За всяка държава серия 187 е в различни цветове и шарки – локомотивите са произведени специално за всяка компания превозвач.

Railpool (Германия):
(https://farm9.staticflickr.com/8314/28440269340_93faf47995_b.jpg)

BLS cargo (Германия, Швейцария, Австрия):
(https://farm9.staticflickr.com/8625/28618950482_c242472d8f_b.jpg)

Akiem (Франция), поръчвайки локомотивите в три различни цвята:
(https://farm9.staticflickr.com/8376/28440265620_37006f2f61_c.jpg)
(https://farm9.staticflickr.com/8593/28618950302_f4f8ab7cfd_b.jpg)
(https://farm9.staticflickr.com/8687/28440269330_5f2f638b59_b.jpg)

Swiss Rail Traffic (Швейцария):
(https://farm9.staticflickr.com/8452/28618950742_f16ff3795b_b.jpg)

Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE) (северно-западна Германия):
(https://farm9.staticflickr.com/8064/28724647455_a5742ba6d6_b.jpg)

 DB (Deutsche Bahn) (Германия)
(https://farm9.staticflickr.com/8743/28726189255_01db79d05f_b.jpg)










Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: gregary в 09 Август 2016, 13:49:17
Цитат на: stivi1504 link=topic=4880.msg104809#msg104809 date=1470060762
И за тези, които не знаят за кой локомотив говоря, ето една снимка, за да го видят.
(https://farm8.staticflickr.com/7661/28665668626_b0bab5b6ca_b.jpg)
Честито Стиви, със здраве да си го караш! И аз помня моят първи локомотив със звук.
Ето ти и една моя снимка на лока, излизащ от Готард тунела и на ІІ коловоз в Гьошенен.
(https://c1.staticflickr.com/9/8818/28739813332_08ddf59114_k.jpg)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 11 Февруари 2017, 19:45:10
Ехаа, страхотен е!
Благодаря за прекрасната снимка! Не знаех, че в Швейцария ги има с такъв цвят. ;D ;D ;D

За всички, които четат тази тема, съсвсем скоро ще покажа и ревюто, което още обработвам, за да бъде написано ясно и увлекателно. :good: :) :)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 21 Февруари 2017, 00:20:31
BR 187 - направен да издържи и до последната миля.

Малко история за това как Piko реши да произведе този модел
Още през 2014 година, на изложението за играчки в Нюрнберг, Piko представи първия и непроизвеждан досега от други фирми модел на локомотив BR 187,
като в началото на 2015, той беше вече в продажба. Най-впечатляващото в машината тогава бяха нейните възможности и новата конструкция, които
 бяха забелязани от повечето моделисти. А дори и известният фотограф Бернд Цьолнер беше впечатлен от детайлицацията на локомотива.
(https://farm3.staticflickr.com/2920/32206430773_7de65c4337_b.jpg)

BR 187- Ревю на модерната машина, която продължава семейстово TRAXX
Забележка: Преди да представя ревюто, ще помоля да ме извините ако има неуточнения или нещо неразбираемо. Аз нямам достатъчен опит
в зоната на влаковия моделизъм, както повечето тук моделисти,  и затова са възможни грешки, свързани с технически данни на локомотива
 и устройството му като цяло. Някои детайли от информацията по-долу са базирани на други ревюта и коментари, свързани с модела.

С наблюденията ми, свързани с развитието на Piko от последните 2-3 години, забелязвам, че фирмата започна да прави много иновации
в сферата на влаковия моделизм. Типични примери затова е Смарт контролът с операционна система на андроид, новият вагон,
 който измерва наклона на линиите по баир, бързината на влака и т.н., както и други продукти. В моделите вече се обръща внимание
 към детайла, като типичен пример е серия 187.
За това само мога да ги поздравя! :yes: :)

Ревюто, което ще представя, ще го разделя на няколко части:
1. Цялостната конструкция на модела и детайлите по покрива.
2. Външният облик на локомотива и детайлите.
3. Вътрешно устройство на локомотива.
4. Тест и функции.

Забележка: Темите ще ги качвам последователно, както съм описал по-горе, но за съжаление няма да мога да публикувам по една нова всеки ден.
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 22 Февруари 2017, 09:13:35
Здравейте отново!
Днес ще мога да публикувам 1 част от ревюто. Дано ви хареса! ;D ;D ;D

1 част от ревюто: Конструкцията на модела и детайлите по покрива, които го правят наистина страхотен.

Както се забелязва, локомотивът от третото поколение TRAXX, има типичните черти  от семейството.
Цялостният дизайн и отличителните черти на серията Bombardier се забелязват и тук, но с нов и иновативен дизайн.
(https://farm3.staticflickr.com/2735/33047065195_cdf79e14bb_b.jpg)

Това, което ще ви направи впечатление е новата предна част на локомотива която е леко извита в горните ъгли (над прозорците),
 както и новият дизайн на фаровете, новото оборудване на покрива, където не е изпуснат и един детайл,
но и пантографите от ново поколение (тип DSA 200), като конструкцита на пантографа в модела е
абсолютно точна, поставена на точното място.
Снимки и пояснения към тях:
(https://farm4.staticflickr.com/3802/32891121052_c2f7329bce_b.jpg) BR 186
(https://farm3.staticflickr.com/2285/32920491961_fc279b0080_b.jpg) BR187
(Двете снимки са взимани от компаниите превозвачи )
Както се вижда на тези две снимки, BR 187 има типичните черти на семейството TRAXX. Дръжките, прозорците отпред
и отстрани, типичната предна линя, очертаваща кабината. Но, разбира се, има и много промени. Ъгълът над кабината е леко извит,
фаровете са с нов дизайн, както локомотивът има и така наречените гъвкави панели,  които са оборудвани с устройства за затягане,
които служат за опъването на рекламни пана.

Продължаваме с модела:
(https://farm3.staticflickr.com/2589/33005316646_e68974d08f_b.jpg)
(Оборудването на покрива )

(https://farm1.staticflickr.com/704/33005315026_57e2e84ccf_b.jpg)

По-близък поглед:
(https://farm3.staticflickr.com/2428/33005315686_8510525d2d_b.jpg)
(https://farm1.staticflickr.com/694/32201767574_f0f3a277bb_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2868/32201768114_a7e13baf2c_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2528/32201767264_b0f82acaa6_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2797/32201766454_477b4b81f7_b.jpg)
( Пантографите от ново поколение (тип DSA 200), като по-малкият, съответно, е за контактна мрежа с не толкова остри завои)

Както  се забелязва, оборудването върху покрива е оформено по класическия начин. Характерни, обаче, са  употребата
на кабели с високо напрежение, които стабилно са прикрепени към покрива с малки прикрепващи плъстини.
Съдейки по оригиналните снимки на модела, цялостното окабеляване и останалото оборудване върху покрива
е направено точно. Само една забележка- прикрепващитеплъстини трябва да бъдат оцветени в черен цвят.
(https://farm1.staticflickr.com/457/32201763594_51bd510473_b.jpg)
(https://farm4.staticflickr.com/3760/32909301592_57ef43bd9e_b.jpg)
(На тази снимка добре се виждат плъстините, които прикрепват кабелите за покрива.)


Дори и свързващите краища на всеки от кабелите, като да не забравяме и „мястото на срещатата“,
където се събират всички четири кабела, са поставени и оформени точно, като напрежението си пренася до жиците ,
оцветени в меденожълто, които водят до изолатора.
(https://farm3.staticflickr.com/2078/32683511350_0d39666fe1_b.jpg)
(Свързващите краища и предпазителите за пренатоварване от високо напрежение, които са 3 наброй,  са поставени на точното място)

(https://farm4.staticflickr.com/3788/32891066812_7df90c2bff_b.jpg)
( "Мястото на срещата" на четирите кабела)

(https://farm1.staticflickr.com/649/32201759994_2e3eac70bd_b.jpg)
(На тези снимки добре се виждат медените жички, които водят до изолатора)

Забележими са и с просто око гравюрите на покрива, като например решетчиците за климатика.
Върху частта от покрива над кабината за управление, се виждат и по две различни сирени на локомотива
и антенки за комуникацията през радио станцията. Ауспухът за помощният двигател „Last Mile“ също не е изпуснат, и е оцветен в сиво.
(https://farm3.staticflickr.com/2059/32683512940_53ae5276f7_b.jpg)
(Двата вида сирени и антенката за радио станцията(в предния ляв ъгъл) )

(https://farm3.staticflickr.com/2175/32891065572_09443b99a6_b.jpg)
(Както казах, ауспухът за "Last Mile" двигателя не е изпуснат, но се и виждат решетките за климатика)



(За сега това от мен, следва продължение)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Величко в 22 Февруари 2017, 09:28:57
Браво малък! Наистина е много красив модел и като го гледам на снимките още повече ме радва......щото моя хваща паяжина в гардероба.

Един клип на Красен
https://www.youtube.com/watch?v=nTwSTCxliy0&t=4588s
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Adrian в 22 Февруари 2017, 10:02:02
http://www.akiem.com/wp-content/uploads/2014/08/BR187-TRAXX-EN.pdf (http://www.akiem.com/wp-content/uploads/2014/08/BR187-TRAXX-EN.pdf)

Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 22 Февруари 2017, 22:13:15
Здравейте!

Благодаря за коментарите!

Страхотен клип, Велко! Беше интересен. Както бях написал в най- горната  статията,
 знаех, че моделът е тестван в България, но не знаех, че даже е заснето- супер! :)

Адри, много благодаря за доставената информация. Всъщност, точно на базата на инфото,
съдържащо се в този pdf. файл, бях написал някои подробности за локомотива, отново в най-горната статия. ;D ;D ;D
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 23 Февруари 2017, 08:43:11
Здравейте приятели!

Днес ще пусна 2 част от ревюто, но за съжаление, другите две част ще изчакат малко. Маже би след 4-5 дена ще съм готов напълно. :dance1:

2 част от ревюто: Външният облик на локомотива и детайлите.
Поглеждайки по –внимателно в предницата на локомотива, може да се каже, че на практика всичко е изобразено-
дръжките, чистачките, надписите, без някакво размазване или разтичане на боята, просто всеки детайл.
И въпреки, че дръжките не са от метал, отново създават усещането за детайлен и завършен модел.
(https://farm1.staticflickr.com/295/32683514020_46e7d26511_b.jpg)
(https://farm1.staticflickr.com/349/32683512060_27067f030c_b.jpg)
(Както казах-дръжките на са метални, но не мисля, че това е от значение- моделът изглежда прекрасно) :) :) :)

Малко след кабината се забелязват прозорчето, гравираните детайли върху вратите, и дори и
камерите за маневриране(за обратно гледане на посоката на движение).
(https://farm3.staticflickr.com/2414/32909300622_7281b2e51d_b.jpg)

Веднага след вратата, се забелязва друга детайлна част от локомотива- така наречените гъвкави панели,  които са оборудвани с устройства за затягане, които служат за опъването на рекламни пана. В този модел рекламни пана няма, а се вижда грапавата повърхност, върху която е написано логото на фирмата превозвач(Railpool).
(https://farm3.staticflickr.com/2445/33005314026_92ec7a9df9_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2190/32909303572_823344fc65_b.jpg)

Когато внимателно се загледаме в страничната част на модела, също се виждат и вдлъбнатини, където всъщност се намират местата, където локомотивът се пълни с пясък. От всяка страна локомотивът има и капачки за пълненето на резервоара с гориво(нали има и дизелов двигател ;D).
(https://farm3.staticflickr.com/2025/32683509270_7bcf886570_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2458/32909299672_b5e10566e0_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2209/32891067532_19f648a981_b.jpg)
(Между талигите се намира и трансформатора, кутията за батериите, но и резервоарът за горивото на помощният двигател.)

(https://farm3.staticflickr.com/2030/32909298712_7387cbf763_b.jpg)
(Като споменах- има вдлъбнатини, където има капачки за пълнене- от дясно за пясъка, а от ляво- за горивото на дизеловия двигател )

Върху самите талиги всичко е изобразено абсолютно коректно- амортисьорите, индузният магнит и спирачните дискове, които са боядисани в сиво.
(https://farm1.staticflickr.com/261/32683513490_3039898200_b.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2317/32909302972_480994e7e2_b.jpg)


(Благодаря за отделеното внимание! :) Следва продължение.)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Сaprycorn в 23 Февруари 2017, 14:26:52
Момче, ти си роден за пиар! Четейки ревюто ти, оставам с впечатление, че Пико са надминали дори Микро Метакит по детайлност!
Една малка забележка, касаеща тънкостите на българския език-изразът "МЕДЕНА ЖИЧКА" предполага, че въпросната жичка е изработена от пчелен мед, а в случая определено става дума за МЕДНА ЖИЦА, т.е. жица от метал мед, или бакър, като се нарича разговорно. Да ти е честит локомотива и със здраве да си го караш!
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Adrian в 23 Февруари 2017, 14:29:55


 Stivi , дали има 6-осна версия ?
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 23 Февруари 2017, 20:53:47
Здравейте!

Хаха- благодаря ти, Сaprycorn! Радвам се, че съм те заинтригувал! Май ще ставам рекламно лице. :lol: :lol: :lol:
Относно глупавата грешка, която съм направил- отново благодаря, че си я видял. Защото улисан
да пусна ревюто, изобщо не съм обърнал внимание.  :);D ;D

Адри, със сигурност няма шест- осна версия на локомотива. Даже, доколкото четох по немски статии,
изобщо дори не е замислено да се прави такъв- първо защото е чисто нов модел, и второ-
понеже все още навлиза технологията с втори дизелов двигател "Last Mile". За още една
задвижваща двойка колела ще се изисква още повече мощност, а от там и гориво. :yes:
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: mitko0888 в 23 Февруари 2017, 21:13:55
Стиви, Адриан дали не питаше за тази шестосна версия (https://en.wikipedia.org/wiki/Iore)?
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 23 Февруари 2017, 23:05:43
Ами не знам, честно казано. :(

Според мен имаше в предвид канкретно за моя модел локомотив- BR 187.
Ако ме е питал от семейството на TRAXX, значи е това, което си извадил като линк.

Между другото, това е много интересен локомотив, за което благодаря, че го показа.
Наистина не знаех, че съществува такъв. Eдинственият от този род, който съм срещал
е датският клас EG, произведен отново от Сименс. :)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Ivo Nedkov в 25 Февруари 2017, 10:35:25
Поздравления за представянето на локомотива с много снимки и обяснения.  :)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 25 Февруари 2017, 13:47:57
Здравейте!

Иво, благодаря за отделеното внимание на ревюто! Радвам се, че ти харесва! :)

Сега започваме с обещаната ат мен 3-та част на ревюто. ;D ;D ;D

3 част от ревюто:   Вътрешно устройство на локомотива.

Забележка: (Информацията в тази част от ревюто е базирана на статии и лични наблюдения, свързани с локомотива. Някои детайли и пояснения не гарантирам, че са верни на 100%)

Локомотивът се отваря много лесно. Корубата се държи на 4 пластинки, които са част от новата
конструкция на модела. Тези пластинки са направени от вътрешната страна на всяка от страните на локомотива.
След като корубата бъде премахната, веднага ще вземете под внимание черната платка,
която е поставена на вътрешните полу-стени. Новият дизайн позволява и нещо друго-
тя е прикрепена само с едно единствено винтче. Мястото, където седи тази платка, е направено така,
че тя да не може да се размести, за което не е нужно повече от един винт.

(https://farm1.staticflickr.com/600/32683501890_45858a782a_h.jpg)
(https://farm3.staticflickr.com/2948/33063369076_0526a02220_c.jpg)
(Платката е прикрепена с едно единствено винтче благодарение на новата конструкция )

Дори и от пръв поглед, личи си, че Пико са се постарали- и от вътре локомотивът изглежда чист и подреден,
няма стърчащи кабелчета, както например Тауруса ми, където аз трябваше да ги подредждам.
(https://farm4.staticflickr.com/3913/32683501960_16217cfce1_c.jpg)
(Подредеността и чистата работа радва очите)

Близо до декодера, тип Plux22, с дигитален интерфейс NEM 658 , се намира Susi-платката, кактои прецизно направените спойки за кабелите към осем полюсовия мотор,
високоговорителя и не на последно място- за металните пластинки, които взимат тока от колелата. Виждат се и
споените жички за фаровете(лед осветлението тип SMD-LED), както и лед- крушката, намираща се по средата
във всеки от краищата на основната платка,за кабината на машинистите.
Общо 6 финни болтчета ни делят и от мотора, който е оборудван с голям маховик, и говорителя, който е настина
много силен, които се намират под основната платка. Тук се виждат и карданите, които всъщност задвижват колеата.
А колелата се задвижват чрез зъбци, като има един основен, който се задвижва от кардана -този зъбец пък движи останалите.
Двата гумени бандажа, по един на едно от колелата на всяка талига, помагат за блавно и гладко движение,
както и помагат за по-голямата издръжливост. Според тестовете, ако бързината на модела  можеше да се определи в истински km/h,
то той щеше да се движи с над 190 km/h.

Снимки и пояснения:

(https://farm3.staticflickr.com/2433/32683501430_7f8ae41265_b.jpg)
(Жичките, свързващи мотора към платката, както и част от шестте финни винтчета, които трябва да отвием, за да стигнем до мотора )

(https://farm4.staticflickr.com/3913/32683501960_16217cfce1_c.jpg)
(лед осветлението тип SMD-LED)

(https://farm3.staticflickr.com/2488/33063369136_b98f7c56c0_b.jpg)
( Лед- крушката, намираща се по средата във всеки от краищата на основната платка, за кабината на машинистите.)

(https://farm3.staticflickr.com/2944/32249910513_c1a750c9fe_b.jpg)
(На тази снимка се вижда как има основен зъбец, задвижван от кардана към мотора, като този зъбец задвижва останалите. )
(Общо двата гумени бандажа се намират от едната, и от другата страна )

И като извод от видяното и прочетеното, искам да кажа, че наистина съм изключително доволен- Пико доказват,
че могат да направят нещо, като просто можеш да седиш пред него, и без да правиш нищо, само да го гледаш и да му се радваш.
(https://farm3.staticflickr.com/2285/32909302312_968740b429_b.jpg)



(Следва продължение)

Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Adrian в 25 Февруари 2017, 14:23:13



   Заклеваш ли се ,че всичко това е вярно на 100% ?
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 25 Февруари 2017, 14:59:04
Ххаха, Адри!

Цитат на: stivi1504 link=topic=4880.msg106881#msg106881 date=1488023277

3 част от ревюто:   Вътрешно устройство на локомотива.

Забележка: (Информацията в тази част от ревюто е базирана на статии и лични наблюдения, свързани с локомотива. Някои детайли и пояснения не гарантирам, че са верни на 100%)

Май нещо си се пообъркал.  ;D ;D ;D
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Best Ripper в 25 Февруари 2017, 20:23:35
Малък, не му обръщай внимание на Адрико... Той притежава неизлечимата способност щом някой почне да пише нещо съществено във форума, той да прави някакви щурави подмятания тип "йониката даде яко на късо, брато"...

Иначе такова животну като лед-крушка няма... или едното, или другото... А да търсиш сравнение между PIKO Hobby /какъвто ти е Тауруса/ и PIKO Expert /какъвто е този електровоз/ или Classic е все едно да търсиш сравнение между велосипед и кола...
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: pach в 25 Февруари 2017, 22:04:39
Малък приятелю ( след такова ревю)...
Да знаеш, че си се нагърбил с неблагодарна задача!
Тук мнозина недолюбват фирмата PIKO...Може би защото
им напомня първите стъпки в моделизма и колекционерството.
...И по-късното осъзнаване, че това е само една малка част.

Ревюто е в пъти по-добро...Особено на фона ...
Който някоИ не са си и помисляли да направят!

Да, разбира се - имаш някои неточности, но не им се връзвай.
Продължавай в същия дух и съвсем скоро ще млъкнат,
Защото ти ще си по-добър ( а някой няма да го понесе)!
Ама хич да не ти пука...Важното е ти да се кефиш към моделите си
на ниво повече от обикновенни играчки.

ЖП моделизма е един свят в миниатюра и колкото повече
знаеш за него, толкова повече ще си на "ТИ" с реалния такъв.

Лед-крушки има, но те са само за осветление на дома.
В моделизма такива не ползваме.
Предполагам, че имаш предвид плафона за кабината на модела, който си е обикновен светодиод (лед), със съответната форма.( на кабинното осветление или "лампа")

Имаш разбира се и други омешани наименования ...
Но ще ги научиш след време ( или на ЛС).

Очаквам и следващата част от ревюто, а като напишеш " край",
ще ти задам някои доуточняващи въпроса, с единствената цел
да ми се изяснят още подробности по модела и прототипа му.

Впрочем, според "мастити експерти" този модел от серията "хоби" на PIKO, се различава от серията "експерт" на фирмата,
Не по наличната детайлност, а само по модела на електродвигателя в него. Показания горе на снимките НЕ Е ОСЕМ ПОЛЮСЕН (?), ами обикновен двуполюсен с две или макс три бобинки на котвата (ротора) и четки към колектора, които не предполагат дълго експлоатация.
Но това е максимума на серия "хоби"!
За толкова пари...Толкова!
Но пък кефа си е почти същия!!!
 ;D  ;D  ;D
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 26 Февруари 2017, 09:49:09
Здравейте!

Преди да кажа нещо друго, искам да се извиня за информацията по-горе, която благодарение на Pach, установих, че е грешна.
Истинските характеристики на конкретно моя модел, сериен номер 51564, са: 5 полюсов мотор и два маховика.
Посочената по-горе информация е конкретно за тестовия модел, показан на снимките, както и за моделите на Piko Br 187, които не са със звук и допълнителни функции.

Best Ripper, благодаря за отговора ти. Адри само се закачака, не мисля, че е имал някакви лоши намерения.
Много се радвам, че смяташ написаното от мен съществено. Такива думи само ме нахъсват да продължа напред с пълна сила.
А за разликата с Хоби и Експерт серията- наистина се убедих, просто сравнението ти с колелото и колата са абсолютно точни.

Pach, благодаря за споделените грешки, за винаги доброто отношение към мен. Изключително много съм щастлив,
че хора като тебе и много други хобисти като тебе, оценяват моя труд и желание да направя нещо, което досега не е правено във форума.
Разбира се, ревюто не е само да се чете, а и да забавлява, да покаже какво всъщност може да постигне толкова омразна фирма тук, във форума.
Да поел съм риска, това го знам. Но за мен няма проблем. Всъщност фактите говорят сами, а това никой не може да го отрече.
Може да имам някои неточности, но те не губят смисъла на ревюто-тост да представя модел, който наистина си заслужава да бъде показан.
Което, всъщност, мен ме радва и кефи. Защо- защото всяко нещо е уникално само по себе си. Няма как да отречем и това. Все ки, който мисли,
че Пико е лоша фирма, ще се съглася. Но не, защото е напълно прав, а защото  всеки има право да изрази своето мнение, но стига то да е коректно
спрямо фактите, които винаги са налице. Мнението винаги е важно, независимо дали ще е за фирми, или за нещо друго. Това прави съществуването
ни по добро, защото от мнението на хората, било то положително, или отрицателно, светът се усъвършенства, с което постигаме своя напредък и в
бъдещето. А защо казвам това- защото в последно време Пико стана иновативна фирма, наблегна на качеството, на много други фактори, които
дразнеха повечето моделисти. Тази година, чрез своя напредък и усъвършенстване на част от продуктите, Пико стана 3-тия най- голям производител
на влакчета. А това, според мен, ще ги накара да осмислят добре- дали да продължат да инвестират и в бъдеще за по-качествени продукти,
или да си останат на същото дередже, и да произвеждат модели, които във нищо не са конкурентоспособни. Според вас кое ще избере?
Мисля, че отговорът на този въпрос е напълно ясен! :) :) :)



Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Adrian в 26 Февруари 2017, 10:52:41



    Сега разбра ли защо исках да се закълнеш в изнесената информация - тъй като тя беше подвеждаща ;)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: mitko0888 в 26 Февруари 2017, 11:10:06
Стиви, не мисля че твоето ревю трябва да се превърне в дискусия дали Пико е добро или зло. Има си тема за това.

Ще ти кажа честно, ама без да се обиждаш - очаквах наистина да продължиш ТВОЕТО представяне на ТВОЯ модел, а не да преведеш/преразкажеш ревюто от MIBA бр. 12 от 2014 година. Става въпрос за третата част. Предполагам че не си го отварял още, но като го отвориш (по някаква причина, не заради ревюто!) може да нащракаш няколко снимчици отвътре - може и със светкавица, ама леко настрани ... И да кажеш наистина колко "полюса" / намотки ти е моторчето - това което пико продава, а не това, което рекламира. Добре е, ако изразяваш някакви качествени оценки, да го сравниш (ако можеш и имаш) с подобен по вид локомотив (не е задължително да е същия модел) на друг производител - да кажеш как работи кинематиката на закачалките, кривят ли се колелата, виждат ли се отдолу някакви зъбчатки, как изглежда пластмасата и т.н. А като цяло - външно добре изглежда - особено както си е оригинален със звук - сигурно кефът е голям!
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Best Ripper в 26 Февруари 2017, 13:27:05
Звукът, който е записан в декодера...
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=16820

Декодер ESU LokPilot 4.0 с куплунг NEM658 PluX22. Допълнително може да се добави звуков модул с кат. №56345. Електровозът BR187 се продава и със звук, и без звук. В няколко ливреи... "Бомбардието" със сините кабини е лимитирана серия, която се е изчерпала...

Цитат
Впрочем, според "мастити експерти" този модел от серията "хоби" на PIKO, се различава от серията "експерт" на фирмата,
Не по наличната детайлност, а само по модела на електродвигателя в него. Показания горе на снимките НЕ Е ОСЕМ ПОЛЮСЕН (?), ами обикновен двуполюсен с две или макс три бобинки на котвата (ротора) и четки към колектора, които не предполагат дълго експлоатация.

Майко мила! Колко моделистки хаос и незнание има в тия редове...  :fool: Вместо да пишеш несвързани неща, вземи отвори и сравни в твое представяне двете серии на PIKO - Hobby и Expert. Барем разбереш някоЙ неща най-накрая...  :dirol:

Вместо да допълваш хаоса с поредния противоречив и заядлив коментар, вземи и се обоснови кое точно не е наред и защо, барем ме откажеш да те сложа под модерация най-накрая.

Mixy

Администратор на Railwaypassion.com
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Величко в 26 Февруари 2017, 15:39:01
Милене, ми той Урко първи почна да хвърга мозък по темата на малкия, ама нали е в ТТ и линейките са около квартала, та Венци е удобния виновен
Нито ша му порасне пикалото, нито ръста, като го прикриваш.... Пък и на спонсорите може дадеш "награда за спам по точка...еди си коя", ако си сигурен че няма се наакаш от страх


Малък, да си жив и здрав, и далеч от комплексарите, дето ти дават акъл за всичко :yes:

 :dirol:

Засега, единствената "награда" я давам на теб (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,2219.msg106900.html#msg106900) - за изключителни заслуги при използването на нецензурен език и завидното постоянство за излагане на показ на тоталната ти липса на елементарна култура - честито! ;)

Mixy

Администратор на Railwaypassion.com
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: stivi1504 в 26 Февруари 2017, 23:04:02
Здравейте!

Митко, спокойно, няма за какво да ти се обидя. ;)

"Моето" ревю на "моя модел" наистина така и не се състоя в тази част. Много е хубаво да чуя,
че имаш интерес към ревюто, че се вълнуваш какво пиша и коментирам. Но да отговоря на твоето разочарование
защо стана така  :(

Никога не съм се занимавал, но и не съм бил в час с това, какво устройство имат влаковете - не само моделчетата,
но и истинските. Всъщност, благодарение на този локомотив, започнах тепърва да проучвам. До преди месец
не знаех какво е значението на моторите, камо ли да знам, че имат полюси и т.н. Изобщо не се вълнувах
какви модели имам, дори и сега не знам повече от половината детайли по вагони и локомотиви за какво са и
защо са поставени на определено място.
Затова направих и това ревю- да се запозная поне малко, да мога да вникна в нещата, и после гордо да призная-
да, това го проучих, да- това го знам.
Преди да представя третата част напълно, не случайно съм написал:
"Забележка: (Информацията в тази част от ревюто е базирана на статии и лични наблюдения, свързани с локомотива.
Някои детайли и пояснения не гарантирам, че са верни на 100%)"

Аз предупредих, защото наистина е така. Информацията, както и ти сам каза, е от статии, но и от мнения
на много хобисти от немски сайтове. По- скоро те потвърждаваха информацията, която пишеше в статията.
 И така се появи тази част на ревюто. Аз, иначе, и да исках да я напиша, нямаше да мога, защото си нямам и
на представа какво представлява локомотив  от такъв тип. Съжалявам, че стана така, но просто нямах избор.
Както Pach каза, имам да се уча, което изисква време.

Моделчето никога няма да го отворя, ако не се наложи. Просто не смея. Нека си седи фабрично затворено.
Както не знам, ще взема да направя нещо, та поле всички пари на вятъра. ;D ;D ;D

 Сега сигурно се чудиш как така го купих, като си нямах и на представа от характеристиките му.
Преди да го купя, бях чел много за него- че е много добър модел, като за цената получаваш много. Всъщност, в това се убедих.
В моите очи- той е страхотен, защото е първият ми такъв. Ако имах друг на друга, или дори на същата фирма, щях да ги сравня,
но като този ми е единствения от колекцията по- висш модел, няма как. :yes: :) :)
Титла: Re: Представяне на Piko BR 187
Публикувано от: Георги в 19 Май 2017, 22:00:57
Пантографите са четири , като двата външните са с по малки каретки. Причината затова е различният габарит при контакта мрежа в тунелите. В Швейцария габарита е по малък и там се ползват с по малката каретка. Иначе зигзага е стандартен навсякъде. Например в Германия стандартният габарит при тунелите е 1950мм а в Швейцария е 1450мм за пантографите. Ето и линк с иновациите при пантографите: https://www.youtube.com/watch?v=dINLYHyD1zc . Относно модела 10 ТОЧКИ.  :good: