RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: VladoC в 08 Юни 2017, 11:29:24

Титла: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: VladoC в 08 Юни 2017, 11:29:24
След като се запознах с публикациите на Митко 0888 за модернизиране на стари модели Пико, реших и аз да се пробвам...
Притежавам модел на парен локомотив БР 86. В него не ми допадаше, че потегля при напрежение около 7-8 V.
От старо автомобилно CD се сдобих с двигател FK 130SN, който при 12V развива 4500-5000 об/мин.
Използвах едноходов червяк: https://www.technobotsonline.com/mod-0.5-plastic-worm-gear-6mm-pk-of-10.html.
Червяка е с диаметър на отвора 2 мм и се набива плътно на вала на двигателя.
Демонтирах оригиналния двигател и текстолитовата плочка, на която са закрепени токоснемащите пластини:

(https://s19.postimg.org/45m1cp84j/IMAG0042.jpg)

От стъклотекстолит 1,5 мм изрязах нова плочка, на която монтирах токоснемащите пластини. За да повдигна двигателя, върху плочката залепих с епоксидна смола плочка, пак от стъклотекстолит с дебелина 4 мм. По този начин постигнах добро зацепване между червяка и първото зъбно колело. Пробих отвор 1,6 мм и нарязах резба М2 за монтаж на плочката към рамата. За монтажа използвах същия отвор, през който се монтира оригиналния двигател.

(https://s19.postimg.org/h23ysvp7n/IMAG0010.jpg)

Не можах да измисля нищо подходящо за закрепване на двигателя, освен с кабелна превръзка (свинска опашка). За целта пробих в рамните платна, под мястото за закрепване на двигателя отвори ф 2,5 мм за превръзката:

(https://s19.postimg.org/nyy55elib/IMAG0041.jpg)

(https://s19.postimg.org/l116bpdur/IMAG0037.jpg)

(https://s19.postimg.org/vqev3ypnn/IMAG0039.jpg)

(https://s19.postimg.org/d9kgd59pf/IMAG0038.jpg)

Резултата надмина очакванията ми. Без вагони локомотива потегля при напрежение 1,2V и ток 50 mA.
Потеглянето е плавно и без тласъци, въпреки, че двигателят е без маховик.
При 12V, скоростта е умерена, съответстваща на вида на локомотива. Токът без вагони е 70 mA.
С 15 едноосни вагона локомотивът потегля при напрежение 1,5-1,7V, плавно, без тласъци като поддържа стабилна ниска скорост.
Много важно е да се настрои прецизно натискът на токоснемащите пластини върху втора и трета сцепни колооси.
Ако натискът е голям се повдига четвърта сцепна колоос, която е с гумен бандаж, локомотивът няма добро сцепление, а в криви дерайлира. Пластините се регулират така, че четирите сцепни колооси да стъпват стабилно върху релсите, което гарантира добро токоснемане и сигурен ход на локомотива.
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: Сaprycorn в 08 Юни 2017, 13:18:15
При БР86 втора и трета колоос имат твърде голям вертикален разбег. На преден ход няма проблем, но на заден ход се получава така, че четвърта колоос се вдига във въздуха, намалява сцеплението и нараства вероятността за дерайлиране. "Лечението" е просто-върху капачката на колоосите (детайлът със спирачките) има изрези за осите около 1мм на втора и трета ос, които трябва да се запълнят с парченца пластмаса. Така ще се намали вертикалния разбег на тези колооси.
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: mitko0888 в 09 Юни 2017, 19:23:55
VladoC, много добре ти се е получило. Най-важното е че си уцелил подходящото моторче. Това закрепване не си го видял от мен - аз имам нправено подобно нещо, но моето  е толкова грозно, че до сега не съм го пускал тук:

(http://picbg.net/u/62092/61955/860720.jpg)

Преди това беше с едно кръгло моторче, преработено от Caprycorn  :hi:, горкото сдаде багажа преди време, и понеже локомотивчето си го харесвах му плеснах новия мотор с епоксидна смола върху парче платка - още ме е срам от творбата ми. Но пък върви добре! При следващата му редакция може да си резна една подложка като твоята за да стане по-красиво.
Но пък за сметка на това му сложих шахта, да си закачам вагончетата с роковски куплунг:

(http://picbg.net/u/62092/61955/860721.jpg)
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: VladoC в 09 Юни 2017, 20:50:53
Ето пак видях нещо от Митко 0888 - шахтата за куплунга. Благодаря!
В един от твоите клипове видях, че си монтирал такива шахти на стари вагони на Пико - Bi 33.
Може ли да пуснеш снимки, от които се вижда как си монтирал шахтите?
Предварително благодаря!
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: МАШИНИСТ в 09 Юни 2017, 21:08:24
Не е важно дали е грозно или красиво,особено,че не се вижда..Това,което сте направили е качествено и функционално.Тоест върши работа и лока върви на пушка.Браво , момчета , и аз научих нещо от Вас.
Всички могат да завиждат на българските моделисти.От нищо правят нещо.
Тук в БЪЛГАРИЯ е инженерната и техническа мисъл.
 :drinks: :hi: bg&flag
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: Best Ripper в 09 Юни 2017, 21:21:28
А, да бе... Само ние сме гениалните... Другите ядат доматите с колците и вадят картофите с тротил...  :fie:
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: mitko0888 в 10 Юни 2017, 13:11:54
Цитат на: VladoC link=topic=4975.msg108084#msg108084 date=1497030653
...
В един от твоите клипове видях, че си монтирал такива шахти на стари вагони на Пико - Bi 33.
Може ли да пуснеш снимки, от които се вижда как си монтирал шахтите?
...

Като гледам на този Вi трябва само да премериш къде да я залепиш - късата кинематика. Подложил съм една хартийка под опашката и съм подрязъл ушите.

(http://picbg.net/u/62092/61955/860742.jpg)
Титла: Re: PIKO BR 86 - нов мотор
Публикувано от: totomoto в 12 Юни 2017, 12:39:26
Много чисто изпълнение  :good:! Понеже и на мен ще ми се наложи подобна процедура си мислех следното - от всичко, което съм гледал най-"трудната" част е да се намърда новото моторче  в гнездо, което не е с неговата форма. Чудех се дали не е най-добре да се направи този детайл на 3Д принтер. Самата част не е кой знае колко сложна, а 3Д принтирането вече е много достъпно. Да не говорим, че един подобен детайл би помогнал на всеки следващ моделист да направи тази модернизация за минути. Просто моторчето трябва да е стандартно.