RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: pach в 05 Март 2009, 09:29:19
-
За най-нетърпеливите публикувам снимки на страниците...
(http://picbg.net/u/16413/36248/418520.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418521.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418522.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418523.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418524.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418525.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418526.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418527.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418528.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418529.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418530.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418531.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418532.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418533.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418534.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418535.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418536.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418537.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418538.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418539.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418540.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418541.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418542.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418543.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418544.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418545.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418546.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418547.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418548.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418549.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418550.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418551.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418552.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418553.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418554.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418555.bmp)
Ако забележете грешки или глупости , казвайте - ще коригирам.
Тук е мястото и да споделите опит от употребата на тази система!
:yes:
-
:give_heart: :give_heart: :give_rose: :hi:
Да си ни жив и здрав Пламенееееее.Тъкмо си взех такава централа и описанието е повече от необходимо и полезно.Още веднъж ТЕНКЮЮ.Имаш една голяяяяяма боза от мен :pleasantry:
-
ОГРОМНО Благодаря!!! :hi:
-
Пламене, благодарности и уважение за положения труд :hi: ..., що се отнася до "грешки", мисля, че притесненията ти са излишни на фона от удоволствието и ползата за всички, които ще четат и ще си общуват с МултиМишока на разбираем език!!! :good:
-
Ама аз се притеснявам от грешки и неточности , защото не съм го проверил още на практика всичко което е описано в ръководството ...
И като се има на предвид , че се уча да работя с цифрово управление , възможно е да съм допуснал такива от незнаяние и грешна интерпретация на текста.
В началото го превеждах от полски , със справки и в чешкият текст , но когато получих руското копие , открих някои несоътветствия, именно от грешна интерпретация.
Надявам се все пак , че превода от руски ми е най-верен !
Така че работейки с цифровото на Роко ,имайте едно на ум , и ако се открие нещо - свиркайте , да не издъним някоя мишка!!!
:hi:
-
Браво! Това е най масовата ДСС с-ма, така че превода и, е изключително полезно дело.
-
бравос :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: ама дай нещо като линк за сваляне в word или pdf
-
Малко търпение , всичко е в ръцете на нашите администратори и модератори!!!
(то и аз го загубих и от мерак да се похваля , пък го бях обещал за 4 март, та го качих във вид на снимки)
Е някой вече го имат и в оригинал де!
За останалите - търпение му е майката (и таткото де... :on_the_quiet:)
:spiteful: :haha: :pleasantry:
-
Нека горе споменатите модератори оправят грешката (дали е така е друг въпрос) в заглавието на темата:
"ROCO MultiMaus 10810" да бъде сменено със "ROCO multimouse 10810"
защото така е по распространено из мрежата!
Предишната тема за ремонта на роковската станция излиза на 4-то място в търсачката на гугъла!!!
Да направим форума още по "гледаем"!!!
:bb2: :yahoo: :bb:
:lol: :lol: :lol:
-
Нека горе споменатите модератори оправят грешката (дали е така е друг въпрос) в заглавието на темата:
"ROCO MultiMaus 10810" да бъде сменено със "ROCO multimouse 10810" ...
готово
-
бравос :clapping: :clapping: :clapping: :clapping: ама дай нещо като линк за сваляне в word или pdf
:clapping: Аз вече ги принтирах даже.В момента могат да се свалят - върху снимката /страницата/ --> десен бутон на мишката-->save image as - и сваляте jpg файл.После ако имате принтер закачен за компа -знете как :good: 35 страници е.
-
Ебаси тишината , нЕкоИ отговорни господа - другари получиха комплект файлове и нищо не казаА - отвориха ли се ?
Четат ли се?
Грешки има ли?
Бах мааааааму , да не съм ги пратил на грешни адреси?
Айде , ясно - модераторите барабар с администратора , го раздават много заети , та по тия ли причмини го няма и в началото на сайта ???
Само един напуснал ни съфорумец ,бе достатъчно точен (както винаги) и изока , че не му се отваря WORD-овският файл !!!!
Другите , га че заминааа за кардам в командировка!!!
:spiteful:
-
Незнам защо сте го сменили на грешно... та върнах правилното... MultiMAUS !
В крайна сметка така го пише на сайта на РОКО, а смятам че те са прави ;)
-
Нека горе споменатите модератори оправят грешката (дали е така е друг въпрос) в заглавието на темата:
"ROCO MultiMaus 10810" да бъде сменено със "ROCO multimouse 10810"
защото така е по распространено из мрежата!
Предишната тема за ремонта на роковската станция излиза на 4-то място в търсачката на гугъла!!!
Да направим форума още по "гледаем"!!!
:bb2: :yahoo: :bb:
:lol: :lol: :lol:
Да така е ... на сайта на ROCO - правят си нещо като запазено име , но като го напишеш в Гугълчето , те пита дали не си имал правилното (по правопис) на предвид!!!
Роковското име отваря много по-малко сайтове от правописното , за това го и сменихме!
Ма вие сте специалистите , вие вижте как ще ни излиза форума по напред в търсачката... ;)
-
Абе и аз като напиша BRAWA в търсачката и ме пита дали не съм имал впредвид BRAVA, ама не го изписваме така нали? :) Търсачката е писана от тъпи Хамериканци, така че не и се води по акъла :)
-
Паце, тук става дума за търговска марка. И Volkswagen не го пишат Pеoplescar, само и само да и уйдисат на търсачката. :yes:
-
Знам бре!!! :yahoo: :give_rose:
Въпроса е технически , не търговски !
Както се вижда и от превода ми , запазил съм им търговската марка , за това две мнения няма!
Но в търсачката има явно други правила - опитай и ще разбереш за какво става дума!
В края на крайщата вие решавате как да се казва темата , мен ми е през оная работа!!!
:dance1: :dance1: :dance1: :dance1:
-
паце пиши роцо и туйто, като не предат на български си остават проста немска провинция
-
http://www.railwaypassion.com/?cid=89&NewsId=73
може да свалите от тука:
http://okoto.info/files/MultiMaus_Roco_10810-BG.pdf
http://okoto.info/files/MultiMaus_Roco_10810-BG.doc
http://okoto.info/files/MultiMaus_Roco_10810-BG.zip
-
:clapping: :good:
-
питанка защо линковете не са активни за сваляне на ръководството?????????????????!!!!!!!!!!!! :wild:
-
Даааа, във връзка с настъпилите събития в личният ми електронен "парк" (вече имам втори комплект с МултиМауса) потърсих си в архива и въстанових тук снимките на преведеното на наш роден език, ръководство за употребата му.
Сетих се че не всеки има четец за PDF-и (вярно е , та чак ми увисна ченето като разбрах...) пък и не е лошо човек да го има под ръка и в такъв вид.
Та отпред и тук са въстановени! :pioneer: :rtfm: :preved:
(http://picbg.net/u/16413/36248/418520.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418521.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418522.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418523.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418524.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418525.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418526.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418527.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418528.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418529.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418530.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418531.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418532.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418533.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418534.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418535.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418536.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418537.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418538.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418539.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418540.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418541.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418542.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418543.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418544.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418545.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418546.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418547.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418548.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418549.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418550.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418551.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418552.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418553.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418554.bmp)
(http://picbg.net/u/16413/36248/418555.bmp)
:hi: ;D
-
Вече имаме ново, преработено ръководство за МултиМаус 10810. Доста време ми отне да го оправя. Претърпя някои изменения, свързани с многото неточности, дължащи се на гугълския превод, а също беше изчистено и от правописните грешки, за които отново е виновна автоматичната преводачка. Изводът е, че не е желателно за такива преводи да прибягваме до услугите на Гугъл транслатора, защото после времето, което сме спестили, ни го изяжда проверката и поправянето. Оформлението максимално се доближава до оригинала, но не стана баш като него, понеже такива са възможностите на Word-а. Австрийците, ако искат, да си го нагласят с пейдж-мейкър. И без това на Пламен и на мен ни костваше огромни усилия и време докато го преведем и оформим.
В тази връзка моля администратора за 1.5 мегабайта дисково пространство, където книжката да бъде качена и всеки да може да си я сваля.
-
Прати ми я и ще я кача на ftp сървъра при филмите
-
Еееее, най-после!!!
Бравос!!! Радвам се и аз, че с твоя помощ едно мазало (въпреки моята редакция на гугълчо) е дооправено!
Аз също се стремих да го направя максимално близо по смисъл и визия до оригинала но не се получи на говорим човешки език.Просто инженери писали , сякаш инженери ще го ползват само.
Обаче правописните грешки са си изцяло моя заслуга ... :blush2:
Благодаря за редакцията!!!
:hi: :hi: :hi:
;D ;D ;D
ПП. Не разбрах от къде да го видя новото редактирано издание?!!!
-
Готово. Пламене, ти също можеш да го видиш на мейла си. Който няма възможност за сваляне, да казва.
-
Качих на ftp сървъра изпратеното ми от IKAR преведено ръководство.
ftp://82.103.112.145/ (ftp://82.103.112.145/)
-
Готово. Пламене, ти също можеш да го видиш на мейла си. Който няма възможност за сваляне, да казва.
Качих на ftp сървъра изпратеното ми от IKAR преведено ръководство.
ftp://82.103.112.145/ (ftp://82.103.112.145/)
:hi: :hi: :hi: :good:
Свалено и отпечатано...сега ако не си бях гръмнал дешифратора... :blush2:
Но пък ще го проверя в НО ... :spiteful: !!!
Поздрави!
;D ;D ;D
-
Здравейте,
едно питане за мишката - пристигна ми стартовия сет на Роко в ТТ с Людмилата. Очаровам се от това що е е цифрово управление ;D
разбрах какво са CV, може ли да се задава времето, за което да се движи локомотива и след това спре, да стои неподвижно известно време и пак да тръгне ;D
или май искам прекалено много от мишката...
поздрави
иво
-
Не ...това се прави от други устройства или в крайна степен от компютърните програми!
Сорииии... :pardon:
Теоретично има една възможнаст, но никой не я прави, пък и тя е силно ограничена, защото е за други функции, тоест има начини да се изнасилят нещата , но не е прието да се прави чрез програмиране от мишката.
-
:) и аз така си мислех, ама да питам все пак - мерси
иво
-
Аз хич не разбирам как се борави с мултимаус но преди 1 седмица успешно си подкарах един локомотив дигитално ,а днес ми пристигна един влак с декодер и аз си го записах като нов (с функцията NEW) обаче не се движи на тоя адрес а на адреса на оня лок от преди 1 седмица т.е. локовете ми се движат на 1 адрес а са 2 различни
Моля помогнете аз си мисля че могат да се движат двата лока на различни адреси (нали примерно единия бавно другия бързо) ГРЕША ЛИ?
КЪДЕ ГРЕША???
-
А програмира ли новия локомотив да работи с новия му адрес? Ако не си, най-вероятно и двата локомотива работят на адрес 3, който е по подразбиране.
-
Как да го програмирам?
-
http://www.railwaypassion.com/?cid=89&NewsId=73
може да свалите от тука:
http://okoto.info/files/MultiMaus_Roco_10810-BG.pdf
http://okoto.info/files/MultiMaus_Roco_10810-BG.doc
http://okoto.info/files/MultiMaus_Roco_10810-BG.zip
Митко, прочети тук. Може да откриеш отговора на загадката, пред която си се изправил! :good:
-
Да прочетох ги но не ми е ясно как да го направя и какво ще се промени.
-
Предполага се, че с функцията NEW си записал новия локомотив с някакъв адрес.
Сега трябва да програмираш и локомотива да отговаря на този адрес.
1. Махаш всички други локомотиви от релсите;
2. Влизаш в менюто (MENU + Shift);
3. Отиваш на PROGR;
4. В PROGR отиваш на CV MO;
5. Излиза надпис "CV _" (с мигаща черта). Натискаш "1", за да програмираш CV1 - адреса на локомотива;
6. Излиза "V = 3", което е адреса по подразбиране. Въвеждаш какъвто адрес искаш да сложиш (трябва да е същия, който си въвел с функцията NEW) и натискаш ОК.
Локомотивът трябва вече да работи на новия си адрес.
Заб. 1: По този начин новия адрес се присвоява на всички локомотиви върху релсите. Ако си оставил два или повече локомотива, те всички ще получат един адрес.
Заб. 2: Ако мишката работи в POM режим на програмиране, при опит за промяна на CV1 ще излезе съобщение "ERR 4". Ако това се случва при теб:
- В меню PROGR отиваш на MODE;
- В MODE имаш две възможности - CV и POM. Избираш CV и натискаш OK.
-
Много благодаря за обяснението!! :im_so_happy: :good:
-
Искам да попитам някои знаели как да програмирам по точно как да сменя местата на функциите на на локомотива
мерси предварително :hi:
-
Кои функции и на какъв декодер?
(предполага се звуков)
-
Декодера не е звуков но принципно проблема е че когато получих два нови вагона извадих ги от кутийте и ги пуснах с въпросния локомотив (вагоните са цифрови) и двата сфетнаха когато включих 7-ма функция, след това реших да ги поставя на различни функций тъй че да святкат по отделно и тогава стана обърквацията и сега изобщо не святкат (освен на отделни адреси) :fie:
-
Преди това махни всичко от релсите - ако нямаш отделна програмираща, и работи последователно само с единия вагон до получаването на резултат. Повтаряш после с втория и би трябвало да имаш също резултат.
Като начало върни фабричните настройки на декодерите във вагоните.
Ако имаш повтаряемост на резултата - тоест светват и двата на F7 - значи са здрави и работоспособни.
Впрочем ако искаш да ги направиш на различни функции да работят, трябва не само да ги променяш като програмно съдържание , но и да превключиш съответната функция чисто хардуерно. При това при трябва да се увериш в програматора , че тези функции са ти включени във файла за зареждане. И това е при условие, че програматора ти има обратна връзска - тоест може да чете съдържанието на СV-тата ВЯРНО.
На твойте вагонни декодери, най-вероятно са изкарани проводници от една и съща функция.
Това трябавва да го провериш - тоест да разглобиш вагона и да сравниш с придружаващата го документация, дали въобще е харсдуерно предвидено повече от една функция като изход.
Обикновенно локомотивни декодери имат най-много до три функции, освен звук - за фаровете, за димогенератора и доста рядко за служебно осветление (или в пеща...кабината и т.н.).
В тази връзка много ми е съмнително да има такива декодери във вагоните ти.
Впрочем когато се задава въпрос, би тррябвало да се дадат и всички възможни данни, за да не се губи времето от типа:
- Какви са ти вагоните.
- Ами кат.№.......
- На коя фирма?
- На фирма.......
- Какви са ти декодерите вътре !?!
- С декодери модел........
- А на какво ги програмираш....
- На Есу .......
- Какво си направил до сега....
и т.н. и т.н.
В противен случай никой не трябва да се учудва (Наско - теб за пример ползвам),
защо никой не му отговоря - нито някой иска да си губи времето по този начин,
нито пък има гадателски способности, за да знае предварително къде е проблема и кое не е, или пък е грешно направено.
Или както казват в други форуми - отговори ще получиш само ако знаеш и зададеш правилно въпроса си!
;D ;D ;D
ПП.лелее...явно съм бил много разсеян...с толкова грешки. :blush2:
-
Най вероятно е функционален декодер, който надали има повече възможности от това да цъка лампите.
Т.е. една и съща функция и различен адрес за всеки вагон (слад като всеки е с индивидуален декодер).
Друго няма да можеш да постигнеш. (ей за това не обичам фабрично цифрово осветление -
ставаш луд ако имаш над 5-6 вагона с индивидуални декодери).
Виж все пак какъв точно е тоя декодер вътре.
-
Т.е. една и съща функция и различен адрес за всеки вагон (слад като всеки е с индивидуален декодер).
Адреса е един и на една и съща функция за всеки вагон - имам ги същите вагони,като на колегата.До колкото разбрах,н_сираков им е разменил адресите и сега иска да отново да ги направи на един адрес.Ако е така...кофти,аз не мога да му помогна,щото не знам наизуст как се борави с МултиМауса.Бих го посъветвал да види преведеното ръководство на МултиМауса и там ще си реши проблема. :yes:
-
Колега Сираков, извинявай, но забелязвам, че много настоятелно молиш участниците във форума да ти помогнат по даден проблем. Няколколко спеца се впускат обстоятелствено да ти обяснят и да ти решат задачката със свои думи. Три дни след това ни вест ни кост от теб. Съжалявам, ако искат админите да преместят темата в някой раздел за форумната етика, но това поведение го забелязвам доста често - задаваш задачка на форумистите, те се мъчат да ти дадат съвет и изведнъж - нема никой на среща. Е, поне кажи мерси, ваште съвети не помогнаха или всичко е ОК. Може и жената да ти е скрила влакчетата - всичко става. Ама напиши два реда!
-
Човека пътува напред назад доста, като постигне някакъв напредък сигурно ще пише, що трябва да се "хапем" за щяло и нещяло.
-
А защо го категоризираш като "хапане"?
Съвсем малко критичен тон не е навредил на никого.
На доста хора тук много им е паднал трешхолд-а и подскачат и за най малкото нещо...
Гроздан съвсем правилно го е написал - да напише две думи, все пак той (и всеки един от нас)
не е длъжен да знае графика на всеки, нали?
-
Тоя "трешхолд-а" не е от нашата махала. Иначе прага ми на търпимост е висок.
-
Колеги извинявайте, но наистина пътувам често и току що се прибрах утре първо ще разтоварвам след това товаря и като се прибера ще изчета и пробвам всичко което ви е дошло на ум БЛАГОДАРЯ предварително на всички които са се опитали да ми помогнат :hi: :hi: :hi:
-
Не съм искал никого да хапя, нито критиката е персонално към колегата Сираков. Просто призовавам, когато някой постави проблем, темата да се изчерпва максимално и така да има полза от нея. Конкретно използвах случая за да обърна внимание. Иначе форума е пълен с недовършени теми и недоправени експерименти и то по вина на питащите. Така и знаещите губят желание да отговарят. А нали целта е да си помагаме и учим един от друг :yes:
-
А защо го категоризираш като "хапане"?
Съвсем малко критичен тон не е навредил на никого.
На доста хора тук много им е паднал трешхолд-а и подскачат и за най малкото нещо...
Гроздан съвсем правилно го е написал - да напише две думи, все пак той (и всеки един от нас)
не е длъжен да знае графика на всеки, нали?
абсолютно си прав за ,,двете думи,, но нямам достъп до интернет когато пътувам и ще се опитам такива недуразумения от моя страна за напред да не се получават :thank_you:
-
Направих повечето работи които ме посъветвахте и се оказа че единственият начин да светват по отделно е да са на отделни адреси
декодерите във вагоните нямат отделни изводи дори не мога да разбера кое точно е декодера защото платката е една (в смисъл че не мога да извадя декодера)
вагоните са ROCO-64300,64301 и нищо не мога да разбера от документацията защото единственото което разчитам от нея са картинките
Най вероятно е функционален декодер, който надали има повече възможности от това да цъка лампите.
Т.е. една и съща функция и различен адрес за всеки вагон (слад като всеки е с индивидуален декодер).
Друго няма да можеш да постигнеш. (ей за това не обичам фабрично цифрово осветление -
ставаш луд ако имаш над 5-6 вагона с индивидуални декодери).
Виж все пак какъв точно е тоя декодер вътре.
Най вероятно е функционален декодер и не знам но май няма друг начин освен различни адреси което засега е добре ама чакам още вагони :mda:
-
Тези платки за осветление с интегриран декодер на РОКО, се предлагаха и тук във форума. Мисля, че те са най-елементарния вариант на функционален декодер т. е. има само една функция. За жалост, вариантите за контрол на осветлението са само два:
1. Н-броя вагони, програмирани на един и същи адрес и с Ф7 палиш и гасиш всички едновременно.
2. Н-броя вагони, програмирани на различни адреси - избираш адреса на желания вагон и пак с Ф7 палиш или гасиш само него.
3. Ако имаш достатъчно вагони - комбинация от възможности 1 и 2
Според мен, макар и да не ми е много ясно какво точно ти е желанието, възможност от типа всички вагони на един адрес, а всеки се пали от различен Ф - не става. Или поне на мен не ми е известно как и с коя централа можеш да менкаш номера на Ф-то. И дали точно на тези декодери можеш да бръкнеш чак до там. Нека обаче и Дани да се изкаже, че може да говоря глупости.
-
Принципно исках много вагони на един адрес и различни ,,ефове,, обаче работата стана за мое съжаление един F в случая 7 и мнооооого адреси едвали има друго решение но все пак надеждата умирала последна :drinks:
-
Мен ако питаш, групирай си вагоните на композиции и всяка композиция да си има свой адрес. Така с един бутон, от един адрес ще си палиш и гасиш целия влак. И така за всеки влак.
Даже, ако локомотивите ти нямат функция на Ф7, то можеш да програмираш адресите на вагоните да са същите, като на локомотива - така от един адрес ще можеш да управляваш и локомотива, и вагоните.
Когато решиш да направиш нова композиция, нареждаш всички вагони заедно, махаш всичко друго от макета и от централата им програмираш нов адрес. Те ще се програмират наведнъж, на един път - така не се налага да ги програмираш един по един. После им закачаш локомотив и влакът ти е готов.
Такива размисли ...
-
Ами най вероятно е така - софтуерно е зададен Ф-а за функцията, която хардуерно е само една. Т.е. има един единствен транзистор, който пали лампите.
Надали има начин да промениш това, освен ако не препрограмираш PIC процесора вътре. Т.е. за това можеш да забравиш.
Цъкай ги на различни адреси и това е, така можеш да светнеш тоя, който искаш, пък и ти нямаш 100 вагона, че да е такъв зор.
Или сменяш декодерите с други, които имат толкова функционални изхода, колкото вагона имаш. Презапояваш лампите на нужния изход за всеки един вагон и си готов.
Е да, излиза скъпо.
P.S.
Абе не става ли да измааш по едно фото на декодера от двете страни (на платката)?
Все си мисля, че е поне с два изхода, но единия не го ползват...
-
http://storage4.album.bg/80a/img_3995_4b93f_27172014.jpg
http://storage4.album.bg/54c/img_3994_2c943_27172012.jpg
http://storage4.album.bg/d0d/img_3993_d1b4e_27172010.jpg
http://storage4.album.bg/2a1/img_3992_1ab4b_27172009.jpg
http://storage4.album.bg/2fb/img_3991_41161_27172008.jpg
http://storage4.album.bg/2d6/img_3990_ff4df_27172005.jpg
http://storage4.album.bg/405/img_3989_4b718_27172003.jpg
http://storage4.album.bg/f9c/img_3988_62475_27172001.jpg
http://storage4.album.bg/7e9/img_3987_121d4_27171998.jpg
http://storage4.album.bg/771/img_3985_e96c5_27171995.jpg
Дано успееш да видиш нещо :)
-
Видях достатъчно, но така, както си и мислех, декодерчето е правено специално за това място, не са използвали щатен, който да е с поне 2 изхода.
Търкаляй ги така - или на един адрес или на различни, за да имаш избираемост кой да свети.
-
мерси за помоща и да знаете че след време когато реша да сложа декодер на един от вагоните които сам осветих със SMD пак ще имам нужда от съвет а бирата от мен :drinks:
-
Можеш ли да ми препишеш обозначението на чипа на платката? Доколкото успях да видя прилича ни ма ПИК, а аз се занимавам с такива.
-
PIC12F629 :yes:
-
Пламен е прав PIC12F629 точно това е :good:
-
Ахам - ползва се масово ...
Ако някой успее да прочете програмната му памет и да ми прати файла, може да измисля нещо по въпроса ... Само дано не са му активирали защитата при четене ...
-
Ахам - ползва се масово ...
Ако някой успее да прочете програмната му памет и да ми прати файла, може да измисля нещо по въпроса ... Само дано не са му активирали защитата при четене ...
Забрави...
Де да беше така лесно!!! :haha:
Нали ако забравят защитния бит никой няма вече да си купи такъв декодер! ;)
Отдавна е проверено :spiteful:
Впрочем РІС-чета се ползват(ха) повсеместно ... Включително и в старите Роковски мишки от типа LokMaus R2 и R3.
Има ги дори и в по-старите звукови декодери, но и там по подразбиране са заключени.
Впрочем в мрежата е пълно с програмен код за такива.
-
Мисля си, че е въпрос на време въпросният защитен бит да бъде "разколачен" - хората гръмват софтуер за по 30 бона в зелено, с незнам какви си "непробиваеми" защити, та на това няма да му намерят цаката. И тогава - ела, че ми трябваш, нема да даваме луди пари за декодери, дето се правят за жълти стотинки.
-
Вдигнат ли е защитния бит, вече никой не може да "влезне" в съдържанието на чипа.
Вдигането на защитния бит, е като врата в черна кутия -докато я има, влизаш, но заличи ли се (на чисто физическо ниво) влизането става невъзможно просто ...щото врата няма! ;D ;D ;D
Така че там няма не брава (и ключ за нея), а няма вече ВРАТА.
Единственият вариант е да бъде "разкулачен" чрез рязане с лазер и "прочитане" съдържанието на кристала, подобно на някогашното "разкулачване" на рокуелската матрица, като част от чипсета на "Правец-8D".
Само че за това нещо (декодерите) никой не би си правил чак толкоз труда и парите - много по-лесно е да седнеш и да си напишеш програмата със съдържанието сам.
:pardon:
-
не разбирам от електроника но не ставали този чип да се смени с друг такъв програмиран по друг начин и изобщо някой можели да го програмира
някой от нас става въпрос
-
Ами тук има доста хора които го правят и в момента.
Но в крайна сметка (що се отнася за мен) спрях да правя това/онова ...щото не мога (а и не съм длъжен),
да п равя такива неща в зависимост кой до къде е стигнал. (кой къде го сърби :sarcastic:)
За да бъда разбран правилно ще дам един пример:
- един е на етап - светофори.
- друг на етап - бариерни прелези.
- трети е на етап - датчици за наличие на влак в коловоза.
- четвърти е на етап - управление чрез DCC.
- пети е на етап - декодери.
И това е само в електрониката.
Но мога да продължа:
- има човек на етап - дървета и растителност.
- човек на етап - баластиране.
- човек на етап - модули.
и т.н. и т.н.
..а последното запитване от приятел и наш колега ( в четвъртък) беше - "...давай да правим български сгради".
(и остана малко разочарован като му казах че ...проект "Владая" е точно това и трябва да има малко търпение...) :lol:
Всеки когато стигне до някакъв етап в развитието (си) на макета (или главата)
започва да "напира" или да задава въпроси. Това само по себе си не е лошо. Лошото е че ги задава, без сам да е потърсил нещо по въпроса. Вярно, че форума е за това, ама да се връщаме всеки път назад, щото някой го мързи да почете и потърси сам...
В крайна сметка мойте лични етапи въпреки покриването им с горе изброените,
започнаха да изостават в развитието си, да не кажа за някои, че са до ниво "стоп".
(Шатси не съм забравил чичко Тревичко - ще стане ;))
само защото някой си, но не визирам никой конкретно :pardon: - щото това е повсеместна практика тук вече,
е стигнал свой етап и го мързи (общо казано) да се порови в мрежата, да намери това което му трябва,
и да прочете...
Не всеки разбира от електроника (в този пример), нито от архитектура или нещо трето/четвърто,
но ако почете, ще може да задава адекватни въпроси. Но както казах - това е твърде "трудно" :sarcastic:.
По-лесно е да зададеш въпросите тук (без да прочетеш дори този форум),
а някой дори откриват нови теми (което е в нарушение на правилата - да се ползва търсачката,
за да се определи нужно ли е нова тема въобще) и чакат отговорите на готово.
Добре де, ама тук не е справочник с персонал а форум все пак.
Тъй като както казах напоследък съм наблегнал на личните етапи от каквото и да е естество,
ще си ги правя и когато виждам че има смисъл - ще ги публикувам тук.
Ама дали ще са "в час" с нечии друг етап - вече не ме интересува.
Който иска да ме изчаква и да намира отговорите си в мойте постове,
а който бърза - мрежата голяма, при това пълна с теоретична и практична информация - само трабва да се потърси,
прочете и реализира.
И ще отговарям според възможностите си, само ако въпроса е адекватен или значително по-интересен за дадено развитие.
(Почвам да разбирам защо Васкопф :hi: , категорично отказва да напише и един пост тук... :scratch_ones_head: )
Наско, не се стягай, (отново теб ползвам за пример) това не е точно валидно за теб
и за това си позволявам да реагирам така след твоят въпрос.
Конкретно на него:
Да може всичко, при това не нужно да се сменя чипа (като модел),
освен ако не искаш да промениш конкретния декодер.
ПРосто го правиш, и ако не можеш сам да си напишеш програмирането му ...не е много писане,
но трябва да познаваш както структурата на чипа , така и командите от "езика" му,
...и да си го направиш сам ...или с чужда помощ.
Още преди доста време, колегата widowmaker е дал схемата на точно такъв декодер,
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,977.msg12833.html#msg12833
за какъвто тук разпитваш - само трябва да го реализираш и да му метнеш вътре програмката.
Ако ти не можеш, но другите видят че има смисъл, разбира се че ще ти помогнат,
като не разбираш нищо от електроника.
Ето така стоят (седят...лежат :lol:) нещата тук.
Пък и нашият Клуб е създаден и за взаимопомощ - само трябва да станеш негов член :spiteful:!!!
:hi: ;D
-
Някой да знае дали е съвместима с Loco-Net шина? Може ли да се ползва Master-Slave през LocoNet?
-
Май никой не се е пробвал защото ...най-малкото в България не знам някой да ползва системата на "DIGITRAX" за управление по DCC.
Така или иначе, LOCONET e протокола на "DIGITRAX" за DCC,
докато ROCO MultiMaus 10810 работи по протокола създаден от "Lenz" - "X-bus" (стария) който вече по-новия - "XpressNet".
Разликата между двата протокола не е само в шините...(за LOCONET и XpressNet):
(http://www.dccwiki.com/images/a/ac/LocoNet_Wiring_Standards.jpg)
С протокола по LOCONET, не съм много запознат (има непотвръдени сведения за ...PIKO)
но ето нещо за роковския.
XpressNet и предходните версии на X-BUS протокол, се основават на RS485 серийна шина за комуникация.
Протоколната информация вече не е със свободен достъп от сайта на Lenz .
Други реализации
В допълнение към Lenz, няколко други производители са приложили X-BUS V3 протокол:
1."Атлас" - за командване и ръчен контрол.
2."Roco" - за LokMaus II, LokMaus III и MultiMaus. Roco нарича неговото прилагане RocoNet.
3."ZTC" за DCC системи и управления.
4."NCE" за безжична базова станция и управление на скоростта.
5."ESU" за безжична базова станция и управление на скоростта.
6."Хорнби" може по избор в управление на системи по DCC.
ПП.Принципно тук известната ни фирма "CT-Elektronik" произвежда adapters for LocoNet, CAN-Bus, CT-Bus!!!
-
Горе съм допуснал малка грешка...има отново достъп до протокола "XpressNet" на LENZ7
http://www.lenzusa.com/techinfo/index.htm
След отваряне н агорния линк, кликни на подчертаната дума в това изречение ...
"Open Protocol - We have published our full protocol for others to use."
Обърни внимание на 8-ма страница от PDF-а ...
;D ;D ;D
Loconet:
(http://www.dccwiki.com/images/a/ac/LocoNet_Wiring_Standards.jpg)
XpresNet:
(http://picbg.net/u/16413/43349/668377.bmp)
-
Ето ти и един адаптер на Ulenbrock:
Uhlenbrock 63840 Maus Adaptor LocoNet to XpressNet
model UH63840
(http://www.ekmpowershop2.com/ekmps/shops/aandhmodels/images/uh63840.jpg)
http://www.ekmpowershop2.com/ekmps/shops/aandhmodels/uhlenbrock-63840-maus-adaptor-loconet-to-xpressnet-8668-p.asp
:blink:
-
Здравейте,
Понеже много хора питат за основни неща свързани с конфигурирането и използването на мултимауса, по тяхна молба сядам да опиша с думи прости как се борави с нея, тъй като се оказва, че на никой не му се четат упътвания.
Основните функции по избор на локомотив, пускане на светлини задаване посока на движение мисля да ги прескоча.
Започвам с няколко съвета:
1. ВИНАГИ, когато поставяте или вдигате локомотив от релсите натисткайте бутона STOP. Вече няколко човеха изреваха, че са изгорили декодери не спазвайки това правило.
2. При преконфигуриране на локомотив/декодер се старайте само той да бъде на трасето или за по- сигурно го правете на отделна релса, използвана само за тази цел.
3. Задължително почистете хубаво колелата на модела и релсите!!!.Ще си спестите излишно чудене, задаване на въпроси във форума и губене на време.
И така основните CV-та, които се налагат да бъдат променяни:
Посочените CV-та са тествани на декодери Flieschmann DCC-DECODER 685301,DCC-DECODER 685401, DCC-DECODER 685501.
Моля да прочетете упътването на Вашите декодери. Посочените CVта могат да са различни
Адрес на локомотива (CV1)
Защо трябва да се сменя: Обикновено при поставяне на повече от един локомотив на трасето се налага всеки от тях да ползва отделен адрес, за да може да се управлява независимо; Обикновено декодера е с присвоена стойност 3 (1-99). Къси адреси са само двуцифрени числа
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 1 (за CV1) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=3*. С функционалните бутони изберете адреса на локомотива, който искате да присвоите и натиснете */ОК бутона
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойността по подразбиране за съответното CV!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Обикновено номерата на адресите могат да са последователни (пореден номер от вашата колекция) или да следвате логика на номер на локомотива и съответния адрес, например BR94 е на 94 адрес. Втория вариант е неудобвен при няколко локомотива от една и съща серия или локомотиви от голяма серия (BR232), за които трябва да ползваме дълги адреси, но които няма да разглеждам.... Във всеки случай при повече от 3-4 локомотива вероятността да забравите кой локомотив на кой адрес е голяма и за това препоръчвам в мишката да се записват с имената им като се оказва на кой адрес са. Едно списъче с адресите или лепенка на кутията с актуалната стойност няма да е зле поне за CV 1 до 10.
За използване на дълги адреси се налага конфигуриране на CV17, 18 и 29.
Минимална скорост на локомотива (CV2)
Защо трябва да се сменя: Част от локомотивите изпитват техническа трудност да потеглят и изобщо да вървят при много ниска скорост. Ако вашия локомотив е от тях можете да го промените. Обикновено декодера е с присвоена стойност 3 (0-255).
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 2 (за CV2) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=3*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Няма препоръвана стойност и всичко зависи от състоянието на локомотива. Стойностите трябва експериментално да се установят за конкретната машина
Ускорение на локомотива (CV3)
Защо трябва да се сменя: Ако искате да изпитате реално ускорение на локомотива, независимо колко бързо завъртате управлението за скоростта тази стойност е необходимо да се промени. Колкото по- голяма е стойността, толкова по- бавно ще ускорява локомотива до избраната от селектора стойност (врътката). Обикновено декодера е с присвоена стойност 2 (0-255).
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 3 (за CV3) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=2*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Пробвайте и изберете стойност, която не ви дразни с прекалено бавното ускоряване или твърде бързо такова.
Забавяне на локомотива (CV4) спирачен моментум
Защо трябва да се сменя: Ако искате да изпитате реално забавяне на локомотива, независимо колко бързо завъртате управлението за
скоростта тази стойност е необходимо да се промени. Колкото по- голяма е стойността, толкова по- бавно ще забавя локомотива до избраната от селектора стойност (врътката). Обикновено декодера е с присвоена стойност 2 (0-255).
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 4 (за CV4) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=2*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Пробвайте и изберете стойност, която не ви дразни с прекалено бавното спиране или твърде бързо такова. За целт аможе от максимална скорост бързо да завъртите до скорост 0 и да видите, колко време ще отнеме на локомотива да спре.,
Максимална скорост на локомотива (CV5)
Защо трябва да се сменя: Всеки локомотив си има максимална проектна скорост. За по- реално пресъздаване движението им върху макета може да промените стойността на тази променлива. Обикновено декодера е с присвоена стойност 180 (2-255).
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 5 (за CV5) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=180*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Проверете максималната скорост на локомотива по документация и присвоете тази стойност.
Контрол на двигателя (CV9)
Защо трябва да се сменя: Честотата на работа на двигателя често оказва влияние върху движението на модела. Много често производителя на декодера се съобразява със собствените си двигатели на модели. Обикновено декодера е с присвоена стойност 20 (0-22).
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 9 (за CV9) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=20*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: Пробвайте при каква стойност движението ще е плавно и без насичания.
0: честота 100 Hz;
15-22: motor frequency 15-22 kHz.
Аналогово/цифрово управление (CV12)
Защо трябва да се сменя: Ако искат евашия модел да бъде управляван както по аналогово, така и по цифрово трасе е добре да разрешите тази функция (ако не е зададена). Обикновено декодера е с присвоена стойност 1 (0/1).
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 12 (за CV12) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=1*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме: 1- разрешава DC и DCC Управление, 0- разрешава само DCC;
Ресетиране (CV64)
Защо трябва да се сменя: Ако толкова много сте се заиграли с настройките, че за;почвате да се губите , забравяте кое до къде сте го добутали и искате да започнете на чисто с фабричните настройки това е вашия шанс.
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезнете в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони нзтиснете 64 (за CV64) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена.
Какви стойности да задаваме:
CV64=1 – Ресет на всички CV до фабрични стойности.
CV64=3: ресет само на на CVs 67-95, CVs 66, 95;
CV64=4: ресет само на CVs 2, 5, 6, CVs 66, 95;
CV64=6: ресет на CVs 1, 17, 18, 29.
Ако искате да ресетирате конкретно CV Х, тогава използвайте CV8=X, например ако искате CV3 да го върнете към фабрични насройки, тогава на CV8, присвоете стойност 3
-
Емо, много благодаря за точното и кратко упътване за работа с Мултимауса! :hi:
-
И аз благодаря.
Би било полезно по същия начин да се опишат и настройките на CV - то, което командва включването/изключването на светлините. Питам, понеже имам Флайшмански локомотив със звук, чието управление с Мултимаус е безпроблемно с изключение на възможността за включване и гасене на светлините - не реагират по никакъв начин при натискане на бутона на мултимауса. Светват си сами при ниска скорост и работят до някакъв диапазон, след увеличаване извън който изгасват и обратно - отново светват при влизане в този диапазон и изгасват при определена по-ниска скорост. На всичкото отгоре декодерът няма упътване. Знам само, че напълно съответства на NMRA DCC стандарта, не е от ония, на които им викат FMZ, единствената разлика с роковските е, че е 6-пинов, не 8, защото локомотивът е с такъв съединител.
Не съм забелязал проблеми с декодера при слагане на локомотив върху релсите или при вдигане, без да е натисната внезапната спирачка, необходимо е само врътката за движението и скоростта да е в положение "нула" и звукът да е изключен. Ама то един път става, така че явно трябва да се внимава.
Относно упътването, съветът ми е да се чете, защото в крайна сметка не е написано и сложено за украса. На предишната ми работа написах две книги с 200 и 400 страници относно работата с едни програми, където всичко съм обяснил най-подробно и нещо повече - всичко беше предварително изпробвано дали наистина работи, и въпреки всичко по цял ден клиентите загряваха телефоните да питат как става това или онова, понеже нямали време, гонели срокове или по-точно понеже ги мързи да четат. Да, ама на нас не може постоянно всички функции да са ни в главата.....
-
Практически това за отделния ресет (променливата СV-64) е много по удобно,
от връщането към фабричните настройки, каквото всъщност се прави чрез променливата СV-8.
Когато това стане чрез СV-8, дори адреса става стандартно програмируемия съгласно стандарта NМRA ,
тоест локомотива отново придобива трети адрес.
Друг начин (различен от предложения от Емчо) за записване и лесно запомняне на локомотивите е да се ползва,
функцията за библиотека с имена на локомотиви, с каквато разполага Мултимаус, като не забравяте да им
присвоявате еднакви адреси за управление в тях и в имената им от библиотеката. Предимството на тази функция
е че работи и с букви (тоест не пишете L0012 например), което е още един начин да си "кръстите" различните локомотиви.
Например "TAIGA", "BLUE-1", "BLUE-4", "DB234", "BR-52", "CARGO" или "2-KoF" и т.н.
Мнооого по-приятно ми е да работя с имена на локомотиви,
при това адресите също могат да се ползват и в директен режим "локомотиви",
но всъщност е въпрос на индивидуални предпочитания.
:scratch_ones_head:...обаче пак ще трябва да прочетете ръководството, ако искате да "схванете" и тази функция как работи.
...............................
Икар за да прочетеш упътване и научиш всичко за въпросния неизвестен дешифратор ползван от Флайшман,
просто прочети съдържанието на променливата СV-8, чрез някоя компютърна програма, щото МултиМауса няма обратна връзка.
Тоест той не може да чете обратно записите в променливите. Все пак за толкова пари, не би трябвало да искаш супер централа нали!?
По съдържанието на СV-8 и таблиците в стандарта NMRA, ще откриеш фирмата
производител на дешифратора и нататък е лесно - мрежата е пълна с ръководства за всички дешифратори.
След като си го намериш, прочиташ отново таблиците (този път за съответния дешифратор) и
вече ще знаеш какво да си запишеш като стойност в СV-то за управление на светлините.
Както и точно кое е това СV, за твоя моделдешифратор. В доста от дешифраторите, то е различно и може и за това да се държи
по този начин управлението на светлините ти.
Това вече можеш да го направиш и през МултиМаус щото той не чете, ама записа върху старото съдържание, независимо какво има там.
Ако нещо объркаш или не се държи както искаш (светлината или дешифратора),
то или връщаш към фабрични настройки (каквито може би са ти в момента)
чрез същото СV-8 (внимание! ...и адреса става "стандартния" - трети) и пак правиш нов запис,
или направо правиш нов запис в СV-то за светлините.
Сподели опита си тук, ако желаеш след това.
;D ;D ;D
-
Какъв код от бутоните (функция) се натиска за да се ресетне и доведе до първоначалните настройки Мултимауса? Питам, защото натиснах нещо, но нямам спомен какво в бързината и когато искам да отида в библиотеката и дам на NEW 7, после натисна *ОК ми изписва Р_ _ 1 и до там................. Сега забелязах, че и когато не е на библиотека историята е същата.
P.S. Открих "топлата вода"! Ресетването на мишката става по следния начин:
01. Вади се кабела на самата мишка.
02. Натискат се едновременно бутоните „Shift” и “MENU” при включването на кабела към мишката.
03. Ресетването връща мишката до заводските настройки!
Благодарности на Пламен (pach)! :hi: :drinks:
-
мултиМАУС ръководство на БЪЛГАРСКИ:
http://www.railwaypassion.com/?cid=10&NewsId=115
-
И аз ви благодаря много за положения труд :hi:. Изключително полезна тема. Уточненията на колегата emilchaushev са безценни. Доста се чудих защо с един и същи декодер, един локомотив насича много дразнещо, а друг върви съвсем плавно. :good:
-
Имам декодери на Kühn, модели: 81330 - Decoder N025-P, 0.7A, NEM651 и 82330 - Decoder N45-P, 0,8A, NEM651, шест пина без звук, фирмата за сега не произвежда със звук. Смея да твърдя, че декодерите са перфектни и се държат много добре! Въпроса ми е следния: "На F4 и F5 ми излизат следните функции: на F4 намалява на половина скоростта на локомотива, а на F5 се намлят чувайки оборотите на мотора на локомотива, без да се променя скоростта - това за маневрена дейност ли се ползва? Най силно това се вижда и чува на локомотив Tenderlokomotive BR 81 Art.-Nr. 02211 - последното производство на фирмата.
Другият ми въпрос е минималната и максималната скорост с еднакви цифри ли трябва да е за тези адреси и същото ли важи за забавяне и ускоряване?
Снимки на декодерите на Kühn
модел: 81330 - Decoder N025-P, 0.7A, NEM651
(http://www.elriwa.de/media/images/popup/21849_0__510-81330-gr.jpg)
модел: 82330 - Decoder N45-P, 0,8A, NEM651
(http://www.elriwa.de/media/images/popup/21856_0__510-82330-gr.jpg)
-
Декодерите от фирмата ли са купени или от другаде?
Струват ми се "пипани" и евентуално препрограмиране би трябвало да се направи.
Фабричните настройки ли описваш?
-
Да, купени са от представител - http://www.elriwa.de/ . По настройките единствено съм сменил адреса на локомотива (CV1) и после там където го слагаш с име съм му дал стъпка 128. Другаде нищо не е пипано по адресите и настройките му.
-
Кое CV отговаря за осветлението или при всяка марка декодер е различно?
-
Всичко би трябвало да е описано в инструкцията на декодера.
Там ще намериш отговори и на по горните си питания.
-
Здравейте!
Понеже пристигна локомотивът със звук, ми е малко трудно да свикна с новостите и ми трябва малко помощ.
Локомотивът го задвижвам с Роко Мултимаус. Но не мога да разбера едно нещо- Защо мога да използвам звуковите функции само до F19?
Някой знае ли как "да отключа" другите функции, които са до 28. Смисъл как да ги задам от Мултимауса? :unsure:`
-
Съжалявам, че отново пиша, но се сетих и друго нещо.
Мога ли да намаля звука по някакъв начин, понеже локомотивът се чува доста силно?
-
Здравей stivi1504! Разбира се, че можеш да намалиш звука. Съветвам те обаче, ако е фабрично настроен декодера да не го пипаш. Погледни в упътването на декодера кое CV отговаря на силата на звука, предполагам, че е 123 - 125. :hi:
-
Здравей stivi1504! Разбира се, че можеш да намалиш звука. Съветвам те обаче, ако е фабрично настроен декодера да не го пипаш. Погледни в упътването на декодера кое CV отговаря на силата на звука, предполагам, че е 123 - 125. :hi:
Здравей!
Благодаря, че отговори толкова бързо, но за съжаление въпросите ми не спират.
Понеже съм начинаещ в сферата Мултимауса и изобщо на локомотив със звук, много трудно се ориентирам кое какво е. Смисъл не знам какво е CV и т.н. Ако можеш да ми кажеш как да го намеря в Мултимауса, или да снимам упътването и да ми кажеш къде, защото аз наистина и на представа си нямам къде и как да намеря тези числа, и изобщо как да настройвам каквото и да е. Много ще съм благодарен ако можеш да ми помогнеш, за да разбера как да си настроя звука, ако трябва ще снимам каквото трябва от упътването.
А както казах въпросите не спират. Междувременно ако някой знае- Защо мога да използвам звуковите функции само до F19? Знаете ли как "да отключа" другите функции, които са до 28. Смисъл как да ги задам от Мултимауса?
-
Момче, вземи и прочети упътването на централата, най-сетне!
-
Привет!
CV-то представлява променлива опция на поставения в локомотива декодер.
Пример:
CV1 е за определяне адреса на локомотива ( чрез декодера монтиран в него) варива 1-127.
CV2 служи за настройка на минималната скорост на локомотива (чрез декодера монтиран в него).
CV3 служи за настройка на ускорението на локомотива (чрез декодера монтиран в него).
и т.н. до CV256
Как и откъде да видя тези CV-та?
Пример:
Взема се упътването и листовките придружаващи локомотива (или от интернет, чрез сайт на производител/търговец) за да се разбере марката и версията на декодера.
Обикновенно придружаващите локомотива листовки помагат за това.
Най-често срещани и използвани декодери от големите фирми производители на локомотиви са ESU, Uhlenbrock, Zimo, Bachmann, Viessmann.
Влиза се в сайта на производителя:
Пример за ESU LokSound V4.0:
http://www.esu.eu/startseite/sled
след това от разделите Downloads/Instruction manuals/ Digital decoders/ LokSound V4.0/ Instruction manual for LokSound V4.0 family изтегля се инструкцията за употреба под формата на PDF файл и в него са посочени всички поддържани от съответния декодер CV-та ( в примера ESU LokSound V4.0 ).
За пълна яснота и коректна настройка на декодера чрез CV описани в инструкцията е препоръчително владеенето на английски/немски език.
Как да използвам декодерните функции от F0 до F28?
Първо, трябва да се уверим, че се поддържат от съответния декодер. Това става след като се прочете инструкцията на декодера намиращ се в локомотива ви.
Второ, трябва да се уверим, че тези функции от F0 до F28 се поддържат от притежаваната от вас цифрова централа. Това става след като се прочете придружаващото упътване/инструкция на централата.
Допълнително улеснение е да се потърси из форума (или бе само линк за сваляне в тази тема?) превод на инструкцията РОКО-Мултимаус на български език, която бе преведена от колегата PACH.
Добре е да се прочете самата тема назад в която има много добри указания и примери от колегите през годините.
Поздрави.
-
Прекрасно!!! Много ти благодаря!!!
Много обичам такива точни и коректни отговори.
Бях прочел цялото упътване на Роко Мултимаус и видях, че пише с кои копчета се изпълняват функциите от F1-F20, но си помислих, че и другите до F28 могат също да се зададат по някакъв начин.
Уви, твоят коментар доказа, че не може.
За CV-тата също бях чел, но и идея си нямах за какво са, къде да ги избера и т.н. Поне вече всичко ми е ясно.
Отново- много съм благодарен за прекрасния отговор!
А за: Момче, вземи и прочети упътването на централата, най-сетне!
Писал съм го преди, ще го напиша и отново!
Аз въпроси не задавам случайно. Мен не ме мързи да прочета упътването особено когато ми е предоставено от Pach на български, а иначе трябваше да го мъча на немски.
И след като го прочетох нищо не разбрах- в описанието е дадено как можеш да сменяш функциите, а не до колко функции поддържа Мултимауса. Написано е как да сменим CV-тата, но не и за какво служат (например аз като прочетох CV не знаех изобщо какво се има в предвид).
Не искам да обидя никого, или да давам акъл, но смятам, че трябва да не се пишат коментари от този род, а такива - като на Tatcho. За повечето от хората зададените от мен въпроси може и да са елементарни, но въпреки това същите хора могат да помогнат на тези, които не знаят, дори и информацията да я имат налице, както бях аз. ;D :yes: :yes:
-
Функции F0-F28 се поддържат от цифровите централи с по-разширени възможности за управление и контрол на железопътно моделно трасе, като:
-Roco Z21, z21
-Lenz LZV 100
-
Малее, страшен си!
Тъкмо щях да проверявам кои централи поддържат другите функции, ама ти ме улесни.
Благодаря!
-
Някои може ли да сподели как става управлението на стрелки със централа Z 21 /Roco Multi maus като стрелките , механизма и декодера са на Пико , до колкото разбрах са съвместими , но нещо не се получава
-
Здравейте!
Ще опиша накратко с какъв проблем се сблъсках преди няколко дни. Натискайки едновременно стрелката и локомотивът с релсата влизам в менюто на библиотеката. Мишката ми е от сет със зададен локомотив BR 203. Нямам такъв локомотив и влизам със задържане на бутона "MENU" в подменютата за да го изтрия от библиотеката: MENU => LOK => OK =>LOESCHEN => OK => на дисплея се показва локомотива който искам да изтрия, в моя случай е BR 203, пак натискам OK, за да се изтрие и след това с бутона "STOP" излизам от менюто. После си въведох по познатият ни начин всичките локомотиви които имам: NEU ? => OK => ВЪВЕЖДАНЕ НА ИМЕ НА ЛОКОМОТИВ => OK => АДРЕСА НА ЛОКОМОТИВА L = 3 => OK => ПОСЛЕ СТЪПКАТА НА КОНТРОЛ НАД ЛОКОМОТИВА FS = 128 => OK и вече имаме в библиотеката желания и наименуван локомотив. До тук добре!
После се върнах с натискане едновременно стрелката и локомотивът с релсата в менюто с адресите. Реших да проверя правилно ли съм задал преди време стъпката на CV =29 W =38. Преди това реших на въпросния парен локомотив, който е със звуков декодер тотално да му върна настройките до първоначално положение по известният ни начин описан от Емил Чаушев:
Ресетиране (CV64)
Защо трябва да се сменя: Ако толкова много сте се заиграли с настройките, че за;почвате да се губите , забравяте кое до къде сте го добутали и искате да започнете на чисто с фабричните настройки това е вашия шанс.
Как се сменя:
1. Натиснете MENU бутона и задръжте за 5 секунди, за да влезте в менюто;
2. С ромбоидните бутони отидете на PROGR и натиснете */OK бутона;
3. В PROGR отивате на CV MO и натиснете */OK бутона;
4. Излиза надпис CV_, като чертичката мига и ви подканя да зададете номера на CV-то, което ще се променя
5. С функционалните бутони натиснете 64 (за CV64) и след това */ОК бутон
6. Излиза W=*. С функционалните бутони изберете стойност, която искате да присвоите и натиснете */ОК бутона.
*стойността на CV, която се изписва не е текущата стойност записана в декодера, а стойност по подразбиране!!!
След тази стъпка локомотива трябва леко да помръдне, с което да укаже , че командата е изпълнена
Какви стойности да задаваме:
CV64=1: ресет на всички CV до фабрични стойности.
CV64=3: ресет само на на CVs 67-95, CVs 66, 95;
CV64=4: ресет само на CVs 2, 5, 6, CVs 66, 95;
CV64=6: ресет на CVs 1, 17, 18, 29.
За по сигурно реших да направя и рестартирането на декодера, в моя случай е: "ZIMO" MX658N18 - HARD RESET на CV = 8 и мъките започнаха. Звука се загуби, после светлините, след това стана обратното, тези неща са описани от производителя, че е възможно да насъпят след рестартиране. С две думи локомотивът стана неуправляем. Започна се чистене на релсите, после на банджите и колелетата на локомотива и борбата продължи почти близо два часа! Накрая ми щукна да разкача мишката от централата и да я изключа от захранването, проверих и да няма някой повреден кабел. Включих и дадох отново на декодера '"HARD RESET"и за моя удовлетворение нещата си дойдоха на мястото.
Въпросите ми са следните:
01. Възможно ли е самата мишка да е издала багажа, по - точно бутоните? (Публична тайна е колко карам - кашонерче съм!)
02. Възможно ли е централата да се е ошашкала, в следствие на лек токов удар, ако е имало такъв?
03. Възможно ли е след много "игра" с мишката програмиране и прочие, в даден момент да спре да изпълнява команди?
Благодаря предварително на всички които коментират по проблема! :hi:
-
CV =29 W =38.
Ресетиране (CV64)
Както знаеш не съм фен на цифровите неща, но според мен трябва да си свалиш ръководството на декодера и да работиш по него.
Това CV29=38 включва и дълги адреси, а не само стъпките.
CV64 не знам на кой декодер е за ресет, но на този, който си написал това са някакви светлинни ефекти. (ПС: видях го, за някакви OEM Roco/Flm декодери става ресет с CV64)
Мишката може да прави проблеми ако кабелчето не е добре.
-
По молба на Иво и Красен, намерих pdf-файла с превода на ръководството за "ROCO MultiMAUS 10810". (в стария сървър на форума бил изтрит...)
То добре, че преди 2-3 години го печатах за Old Boris! Само, че не мога да го кача тук, защото компютъра в който се намира,
е санкциониран преди 5-6 години и няма как да влезне в този форум. (стара история с все още трайни последици тук)
Та какво предлагате - искам да споделя файла все пак, щом има интерес към него!
ROCO MultiMAUS 10810 BG... &bgflag
-
Имам го файлът в pdf. Опитах се да го кача, ама разправя че бил голям.
На първо време мога да го пратя по пощата на който го иска.
-
https://dox.abv.bg/download?id=8092be3cd5
-
Така вече Красен, ще може да си го дръпне!
Да не забравяме, че превода съм го правил преди доста години и вероятно може
да бъде обновен и дори с добавките добит от експлоатационен опит, описан тук в темата.
Но дали си струва все още целия труд днес?
Благодаря на Рефил, за докс-а!
:hi: