RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм

Главен форум | Main forum => Железопътен моделизъм | Railway modelling => Темата е започната от: widowmaker в 27 Януари 2012, 10:46:59

Титла: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 27 Януари 2012, 10:46:59
Понеже често възниква един такъв въпрос "купих си локомотив, ама какво да му закача да тегли?",
мисля, че една такава тема би била от полза.

Като за начало една снимка на влак с Т18 (DRG 780-5).
Винаги съм си мислел, че точно този локомотив (Vmax=100km/h) е дърпал само 4-осни abteil и D-Zug вагони,
ама не било съвсем така:

(http://picbg.net/pubpic/FA/ED/14a94e1b400dfaed.jpg)


23-ка с пруски D-Zug вагони:

(http://www.bahnen-wuppertal.de/assets/images/autogen/a_Z-EB-D-23-012-Bf-Elberfeld-D-81-CB-HB-800-514.jpg)


4-осен багажен в състава на влак от 3-осни абтайл вагони:

(http://www.bahnen-wuppertal.de/assets/images/autogen/a_Z-EB-X-Viadukt-Sonnborn-Zug-alt-HZ-VB-X-800-523.jpg)


Другото, което ми се ще да коментираме е номерация на вагони.
Примерно купили сте си два еднакви вагона и искате да смените номерацията на единия,
но не с някакъв произволен номер, а с реален такъв.
Ето един пример - имам 4 бр. 3-осни абтайл вагона,
производство на Роко от преди няколко години:
45765 -    3kl. Elberfeld 1205
45766 -    4kl. Elberfeld 2242
45767 - 1/2kl. Elberfeld   345
45768 -  post Elberfeld 3077
Добре, ама си купих още по един 3 и 4 класа.
За третокласния се намери решение - музеен 3kl. Elberfeld 1892:

(http://img.fotocommunity.com/photos/14610827.jpg)

4-то класния не го е огряло още, не намирам никаква информация из нета...
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: CaLLlo в 27 Януари 2012, 15:21:05
(http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1327670161l.jpg)
             01 0529-6 DR in Saalfeld im 3.1978 Fotograf H. Frank
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: zazo в 27 Януари 2012, 15:22:32
Много добра тема, браво.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 27 Януари 2012, 15:33:27
Той Сашо има най много информация, ама си трае и пуска единица с товарни вагони само за да създава смут :)

Някой да има идея от всички 11 локомотива Т10 (DRG 76 001-011) какви са били пруските номера и всички до един ли са били зачислени към депо Mainz
(администрация прусия-хесен) или е имало машини във Wiesbaden и Frankfurt (KPEV)?
В нета нещо ударих на камък, има само инфо, че всички машини прусия-хесен през войната стават KPEV.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: mitko0888 в 27 Януари 2012, 17:00:26
Цитат на: widowmaker link=topic=3596.msg71903#msg71903 date=1327671207
Той Сашо има най много информация, ама си трае и пуска единица с товарни вагони само за да създава смут :)

Някой да има идея от всички 11 локомотива Т10 (DRG 76 001-011) какви са били пруските номера и всички до един ли са били зачислени към депо Mainz
(администрация прусия-хесен) или е имало машини във Wiesbaden и Frankfurt (KPEV)?
В нета нещо ударих на камък, има само инфо, че всички машини прусия-хесен през войната стават KPEV.

От 7402 до 7412, без 7404, Майнц.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 27 Януари 2012, 17:13:19
7404 е пак там, Майнц, заминава като репарационен за Франция, но след войната.
Къде обаче в тая номерация е 12-та машина (най вероятно 7401)?
До тук са 11, като махнем 7404 остават 10.
От 12 произведени 1 отива във Франция, 11 остават в Германия, толкова се и национализират - 76 001-011

едит:
Митака ми е метнал всичките на лично, значи 7401 също е в Майнц.
10х, Митак!
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 27 Януари 2012, 17:26:25
Привет!

От 1909 до 1912 Borsig построяват 12 Т10 ,които носят номерата Майнц 7401 до 7412.
Много интересно е, че първото депо където са били настанени първите 6 е било Дармщад.
Следващите 6 машини са били стационирани в депо Виизбаден.
Обслужвали са бързите влакове Виизбаден-Франкфурт на Майн./В българския правописен речник  пише Визбаден, аз обаче се придържам към по-близкотото до оригинала Виизбаден Wiesbsden/.
Много е възможно, скоро след първото им настаняване и първите шест машини да са пребазирани в депо Виизбаден.
Поне за Т10 Майнц 7403, това е доказано документално за 1912 година.

Т10 е изпълнил изискванията за мощност.
Теглил е в равнина бърз влак със скорост 80 км/ч съставен от 12 четириосни D-Zug-Wagen -456 тона.
Обаче, запасите от въглища не са били достатъчни, за да може МНОГОКРАТНО да бъде пропътувана линията.

Най-голямата мощност от 750 кв /1000 к.с/ е била достигната при 67 км/ч., което се разглежда като не съвсем сполучливо.- достигането на пълната мощност при ТАЗИ скорост.

Не е било задоволително и пътуването назад - заради големия диаметър на ведущите колела и липса на задна свободна колос или талига.
Съществувала е реална опасност от дерайлиране.
Затова екипажите на машините са ги завъртвали на обръщачите, защото локомотивите, тъй и тъй са влизали в депата за
товарене на въглища.
Още първите Т18 са изместили Т10 в 1912 от първаначалните им дестинации/тракционни рамена/.
Т 10 са отишли да теглят пътнически влакове , а и в други депа./не се посочват кои/
Майнц 7404 е отишъл като контрибуция във Франция, с Nr. NORD 3.887.

Според третият план за преномериране на ДРГ от 1925 година са получили № 76 001-76 011.
Превод от Lokomotiv - Archiv Preussen 3. Transpress 1991 стр. 139/140.

Информацията за вагона недостатъчна - дай цяло описание - примерно A3 pr.07.

Борис

 


 
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: mitko0888 в 27 Януари 2012, 17:27:26
Цитат на: mitko0888 link=topic=3596.msg71907#msg71907 date=1327676426
От 7402 до 7412, без 7404, Майнц.

Грешката е моя. Май вече на български се казва копи - пейст

От 7401 до 7412, без 7404, Майнц.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: Сaprycorn в 27 Януари 2012, 17:40:57
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71911#msg71911 date=1327677985
...

Според третият пран за преномериране на ДРГ от 1925 година са получили № 76 001-76 011.
Превод от Lokomotiv - Archiv Preussen 3. Transpress 1991 стр. 139/140.

...

Борис

 


 
Открай време търся плана за преномерация от 1923  година! Сашо намери малко материали по въпроса, но информацията е непълна. Ти знаеш ли нещо по-подробно за тази преномерация, която е просъществувала твърде кратко, и според която "мамута" носи серия 77?
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 27 Януари 2012, 17:43:54
Не знам... :(

Още не съм подредил архива си...

Ако се появи , ще Ти се обадя...
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 27 Януари 2012, 18:15:43
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71911#msg71911 date=1327677985
...
Информацията за вагона недостатъчна - дай цяло описание - примерно A3 pr.07.

Борис


Вагонът е ей този (на Фриц сайта е умрял и не мога да му видя означението, а по рамата нещо не го пише):

(http://picbg.net/u/60105/42707/582573.jpg)

Трябва ми друг реален номер на такъв вагон от KED Elberfeld.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 27 Януари 2012, 20:26:17
Това е вагон D3 pr.07 - което ще рече четвъртокласен вагон с три колооси, с отделни купета, модел 1907 година.

KPEV   е имала при най-голямото си разширение 21  KED (Königliche Eisenbahn Direktion) - Кралски железопътни дирекции.
Всяка дирекция е имала суверенно право да слага свои си номера на вагоните. Така, че един и същ вагон, примерно този
на widowmaker, е могъл да се повтори цели 21 пъти , с различни номера в различните дирекции.
Общото е било:
номера 1-3000, а при недостиг и от 4000 да се дадът на пътническите вагони, 3001 - до 4000 на фургоните...

Номерата не стигали и понякога се е получавала вътрешно дирекционна какафония.

Да се каже ,  кои номера в коя дирекция на какви вагони е давано, е много трудно, защото:

В обичайните справочници, и вагонни архиви, това не се дава.
Трябва да е специална студия посветена на тази дирекция.Освен това и периодът трябва да съвпадне времево с експлоатацията на даден вид вагон.
Другият вариянт е на отпределен тип вагон да е посветена студия.
Това си е нещо като петица от тотото...

Случайно имам ,тези вагони в единица, случайно, Кралската железопътна дирекция е Франкфурт.
Номерата на тези вагони произведени от Мерклин са Франкфурт 1441 и Франкфурт 1502.

Това изпълнение на вагона от Роко е в зелен цвят, би могъл да бъде и сив, като моя.
След 1910-12 година , локомотивите ПОСТЕПЕННО започват да се боядисват в черно, а вагоните от всички класи в зелено-
както си е в епоха 2. Но това е друга бира, която няма да отварям скоро, защото хората не вярват на официални
държавни предписания, а на това което са видели от каталозите на моделистки фирми, ферми и прочие...

Някога си , сигурно ще пиша и за оцветяването и надписите в епоха 1 и 2 и 3а, защото това е една от болните ми теми/не са
много, само още вагони, вагонни фабрики, военни транспорти,индустриални и пристанищни железници /.

 
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: mitko0888 в 28 Януари 2012, 00:37:39
Тези двата май са като твоя, ама с номер 3379. Имат си пак по три колела, с кабинка за шофьора ... Направо си е същия  :haha:.

http://hagen.at/ROCO-45766-Abteilwagen-4-Kl-BH (http://hagen.at/ROCO-45766-Abteilwagen-4-Kl-BH)
http://www.railwaymodel.com/shop/roco/product/roco-45766.html (http://www.railwaymodel.com/shop/roco/product/roco-45766.html)

За трета класа може да сложиш и 2093, поне Роко така ги правеха преди няколко години.
Тази врата, без надпис по нея, дали е за багаж?
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: nilfe в 28 Януари 2012, 11:21:12
Това e WC-то, според мен.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: Boris 2-12-4 в 28 Януари 2012, 12:58:51
WC e . Abort на немски. Може да се вапца в бяло.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: mitko0888 в 28 Януари 2012, 13:13:35
Питах, защото в някои каталози този D3 вагон се дава като "вагон с багажно отделение", въпреки че много добре се вижда че има и отделен отдушник на покрива. 

Някой има ли нещо в електронен вид статийка за дву- и триосни такива вагончета? Намерих само за саксонските, и то доста кратко описание.
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 28 Януари 2012, 13:52:33
Горе е линкнат същият вагон, аз съм сменил колоосите с такива със спици, оригинално са били с такива.
Значи ще туря Elberfeld 2240 примерно, за да преправям само една цифра и толкова.
(за 3-та класа имам оригинален номер - elberfeld 1892 от музейния)

Идеята е да споделяме данни за номерация и на локомотиви, както и снимки на влакове.
С Дорян много пъти сме се чудели какви вагони биха подхождали на даден локомотив, не само по отношение на пътническите влакове.
Важно е също така да се знае къде е работил локомотива - примерно идеята да се закачат бравешките вагони за въглища на G5.4 не е добра:

(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/5/60338_b.jpg)

Вагоните са се ползвали по индустриални райони като Рур (всичките са KED Saarbrücken), а там такива локомотиви не е имало,
предвид това, че G5.4 са карали леки товарни влакове в равнинната част (бравешкият е с номер Halle 4219).
На него по би му подхождал влак с бирени вагони, вагони за дребен добитък (viehwagen) и т.н.
Отделно, че за да имаме такива вагони за въглища по макета, ще трябва да имитираме такъв индустриален район,
примерно да сложим каменовъглената мина на Фалер:

(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/39/5406_c.jpg)

Зареждането на депата с въглища се е извършвало със стандартни вагони - O, Om, примерно като тези:

(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/2/59583_c.jpg)
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 28 Януари 2012, 13:54:15
Сори, че ти "затиснах" поста, Митак, нещо май доста дълго писах...
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: CaLLlo в 28 Януари 2012, 14:29:09
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3596.msg71915#msg71915 date=1327678857
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71911#msg71911 date=1327677985
...
Според третият пран за преномериране на ДРГ от 1925 година са получили № 76 001-76 011.
Превод от Lokomotiv - Archiv Preussen 3. Transpress 1991 стр. 139/140.
...
Борис
Открай време търся плана за преномерация от 1923  година! Сашо намери малко материали по въпроса, но информацията е непълна. Ти знаеш ли нещо по-подробно за тази преномерация, която е просъществувала твърде кратко, и според която "мамута" носи серия 77?
Цитат на: Boris 2-12-4 link=topic=3596.msg71916#msg71916 date=1327679034
Не знам... :(
Още не съм подредил архива си...
Ако се появи , ще Ти се обадя...

Борис, Ясен говори за това:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,168.msg2626.html#msg2626

което е само списък "от-до и от-до" и на нас никак не ни е достатъчен,
ние искаме таблици с пълно съответствие, кой срещу кого стои - име,
адрес, телефонен номер ...

Разбира се голяма част от тая информация я имаме, но не е работа да се
събира зрънце по зрънце, още повече, че колкото автори, толкова и мнения.

И естествено, отговорът  - в друга тема. Поздрави!
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: Gervasii в 29 Януари 2012, 08:33:04
Ами като караш бирени и хладилни вагони то си трябва и бирена фабрика на макета. Да не отварям дума за вагони за мляко в 1-ва епоха, става страшно - млеконадой, крави, сочни краварки, баки и поне 2 ферми на макета.
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Brawa/5-4-002006-81725-0-0-0-10-1-2-0-gatt-de-t-0/ein_produkt.html
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: widowmaker в 29 Януари 2012, 10:10:04
Е, да, трябва :)
Лошото е, че никой не произвежда читава бирена фабрика.
Евентуално Пиковската малцова фабрика може да се ползва вместо бирена (така и така бирената им е от същата матрица, но няма рампа):

(http://www.dai-kong.com/30-11-07/Trains/PIKO/PIKO%20pictures/HO-Buildings/1-Pi61144%20Malt%20House.JPG)

Тая, малката на Фалер не става за 1-ва епоха:

(http://faller.de/xs_db/BILD_DB/1/130/www/750/130960.jpg)

другата им някак не стои добре:

(http://faller.de/xs_db/BILD_DB/1/130/www/750/130979.jpg)

Vollmer-ската също е с по съвременен вид (става, но ако се махнат тия танкове от покрива):

(http://picture.yatego.com/images/49789aa7dd8615.5/big_VOLL005609-1-kqh/vollmer-5609-h0-brauerei.jpg)

другата им е същата, но явно е от времето след войната:

(http://vollmer-online.de/_1024/5621.jpg)



Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: staff123 в 25 Януари 2019, 06:04:36
Внимание: тази тема не е активна от 120 дни.

Моля, ако модераторите решат за необходимо, нека преместят поста на по-подходящо място.

Пиша в тази тема по няколко причини:
 - Много интересна тема, която е замряла преди доста години, a може би има накъде още да се развие;
 - Не мисля, че е удачно за щяло и нещяло да се отваря нова тема, при положение, че вече има такава с подобно съдърание;
 - Въпросите ми са свързани c представени тyк пътнически вагони;
 - Въпросните вагони сме ги търкаляли и в БГ, даже доста, май даже още се търкалят, не знам. Та може би ще е интересно и за БДЖ феновете.

Понеже се опитвам да бъда "дисциплиниран хобист" без да навлизам в радикални измерения  :lol:, се опитвам да събера разни нещица, дето не са от кол и въже. Не за друго, ами защото на мен така ми е кеф. А именно в случая композиция в епоха IV, администрация Deutsche Reichsbahn. Става дума за UIC-Z, или т.нар. Halberstadt вагони в ливрея зелено/слонова кост/кафяво. Не можах да разбера дали Deutsche Bundesbahn също са ги ползвали и в какъв вариант, но както и да е. След обединението се променя ливреята, поради което вече не са обект на моя личен интерес, поне засега (все пак степента на заболяване обикновено нараства с времето :fool:). От въпросната композиция се сдобих с всичко желано без първокласен вагон. Даже 2. класа имам 2 за разкош, макар и с еднакви номера. Моделите са на Tillig H0, а техния първокласен 74408 е отдавна изкупен. Вързал съм им и една Bautzen Mitropa (Tillig 74725) да си гукат. Все още не съм решил дали искам кушет вагон, Tillig го имат в наличност, Roco ще го пускат тази година. Освен това Tillig имат и някакъв който прилича на безкупеен - 74432, който също е изкупен. Без последните 2 ще мина но без първокласен малко не ми се остава.

Отплеснах се.

Да си дойда на думата - леко съм объркан от моделите на Tillig: 74408, 74416, 74419, 74420 и Roco 74800, 74801, 74802/74803, 74805. :blink: Тук (https://de.wikipedia.org/wiki/UIC-Z-Wagen_(DR)#%C3%9Cbersicht_der_Wagen_Bauart_Halberstadt_und_Bautzen) пише, че в DR означението им е било Am за първа класа, Bm за втора, ABm за смесен първа/втора и BDmsb за комбиниран втора класа/багажен. Дотук добре. Защо обаче комбинирания 2.Kl/Packwagen 74420 на Tillig е обозначен с BDomsb, което би означавало DB (не можах да разбера за Bundesbahn ли става въпрос или DB-AG, но няма значение). Това о откъде идва?

Втория въпрос е относно е-тата в означението, напр. Ame, обозначаващи електическо отопление. Защо в същата таблица, в графата за DR въпросното е е в скоби и защо изобщо го има, при положение, че означение m включва електрическо отопление? Или аз гешно съм разбрал? :wacko:

Третия въпрос е всъщност първия, който ме налегна: Въпросните модели на Roco и Tillig от един и същи тип ли са, или имат разлики? Щото ако нямат такива (освен в експлоатационните номера), мога спокойно да попълня липсващия ми първокласен вагон със 74800 на Roco. Че и още 2 второкласни с различни експл. номера, то направо си става мечта. :spiteful:

И четвърти, засега последен и мааалко по-встрани: Каква машина би била най-подходяща да тегли целия този цирк? Аз отначало мислех за BR119, после за BR211, а според снимките, които се намират в нета най-често се среща BR132 (или някаква подобна DR Ludmilla).

Надявам се не съм ви объркал, опитах се да съм кратък в питанията.
Благодаря предварително!

 :hi: :hi: :hi:

Поздрави,

Станислав
Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: pavlinbg в 25 Януари 2019, 15:31:42
Темата е интересна, поздравления за това, че я продължаваш!  :hi:
 Относно буквата "о" - според мен означава, че вагонът е без климатизация, или че е с дизел-генератор (вагон отоплител). По-конкретно това може да се прецизира, ако цитираш пълния експлоатационен номер на вагона.
Титла: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: mitko0888 в 25 Януари 2019, 18:11:08
Означенията се сменят през 1986 година. Тогава отпада m от Y вагоните и тази буква остава само за X и Z вагоните. Пак от тогава о за вагони BD е "без климатик, с по-малко от 6 купета". Въпросният вагон тип 274 е с 4 купета. За BD вагона на Тилиг си пише че е DR. DBAG става след 1994.

За буквата (е) в скоби още не съм сигурен. От 1956 това означава че вагонът си е с парно отопление, но има кабел за влаково отопление. За 80-те години не знам.

Мисля че изброените от теб вагони на Тилиг и Роко са от един и същи тип. Ако много държиш трябва да се видят датите на ревизиите, нямам такива вагони и не мога да кажа дали стават за комбиниране в един влак. Ако това не те бърка - мисля че може да стоят в един влак. С тази разцветка и без това са били доста кратко време.

С какво да ги теглиш - мисля че може с всичко изброено. Може и с V100, макар че е по-скоро за регионални влакчета и няма да им отива много. По време и предназначение стават дизелите 118, 119, 132, както и Е11, че даже и Е42. За по-конкрето трябва да се види композирането на конкретни влакове.

Титла: Re: Композиране на влакове и номера на вагони и локомотиви - информация и снимки.
Публикувано от: staff123 в 25 Януари 2019, 19:41:56
Благодаря на отзовалите се!  :hi: :hi: :hi:

Цитат на: mitko0888 link=topic=3596.msg114274#msg114274 date=1548432668
Означенията се сменят през 1986 година. Тогава отпада m от Y вагоните и тази буква остава само за X и Z вагоните. Пак от тогава о за вагони BD е "без климатик, с по-малко от 6 купета". Въпросният вагон тип 274 е с 4 купета. За BD вагона на Тилиг си пише че е DR. DBAG става след 1994.

Ясно. За о-то ми беше малко нереално да означава Ofenheizung, все пак става въпрос за средата на 80-те, а не 30-те.

От уикито, в статията за UIC-Z:
Цитат
Die Lieferung aus dem Jahr 1986 enthielt 155 Bme (Bom281)-Wagen, die wieder mit GP-200-Drehgestellen ausgestattet waren. 1986 entfiel die Kennzeichnung von Wagen mit elektrischer Heizung mit dem Nebenzeichen „e“.
Това явно съм го пропуснал. Значи през 86-та, както и mitko0888 спомена, се сменят означенията, с което отпада и въпросното е. Поне аз така си го превеждам с моя "почти неадекватен" немски.

От тези двете следва, че въросните Tillig вагони са базирани на вагони, произведени след 1986., или поне са ревизирани и със сменени означения.

Цитат на: mitko0888 link=topic=3596.msg114274#msg114274 date=1548432668
Мисля че изброените от теб вагони на Тилиг и Роко са от един и същи тип. Ако много държиш трябва да се видят датите на ревизиите, нямам такива вагони и не мога да кажа дали стават за комбиниране в един влак. Ако това не те бърка - мисля че може да стоят в един влак. С тази разцветка и без това са били доста кратко време.
Така е, само няколко години. Мен ме привлече разцветката. Отначало ме хванаха модернизираните вагони на Piko в подобна разцветка но след първия ми такъв се отказах заради цена/качество/достъпност, а по това време забелязах тези на Tillig, които са далеч по-приятни. Сега прокай тези на Roco реших да задълбая малко повече по въпроса с този тип вагони, но без да навлизам в крайности. Може би ще си взема вагони от Roco да видим на тях какво ще пише. Най-малкото ще имам база за сравнение между двата производителя.

Благодаря още веднъж на отзовалите се, ако някой има с какво да допълни, ще се радвам много!

Поздрваи,

Станислав