супер са и аз съм малко мерклия на ІІ епоха, така де с китайците сме около мириард ;)ЗА gervasii-никога не е късно да се ориентираШ към друга епоха.
И пак баварска композиция, този път пътни4еска:бре аз нещо други не виждам , ама знам ли...
Не е тайна, от 33 години. Разбира се, най качествените попълнения дойдоха през последните 15 години
Значи като пресметна , то ти си закърмен с моделите си !Яско, мисля, че трябва да почерпиш ;)
Похвална възраст - тлидесет и тли !!!
;D ;D ;D ;D ;D
Мда , това с коловоза е готина идея , още повече че е рядкост!Та така де...
Пък не го купиха щото незнаят (като мен) и беше само един...
ма на тая цена и аз се заглеждах...
Който гледал, гледал , сега ще го гледат на макета ти ...в някой атракционен влак!
;D ;D ;D
Страшни, страшни .... някой ден, когато порастна и имам макет, ще позволиш ли на тия красавци да се разходят като музейни експонати сред сгради и съоръжения от 4-та и 5-та епохи?! За макета ми това ще бъде чест и ще бъде документирано на филмова лента за историята!!!!Разбира се, единственото неудобство е, че минималният радиус за вписване на 23 001 е 550мм.
Яско, не си прав. Ама много! Мисли му като се върнеш. Каква глоба те чака в "Терасата"! Малиииий!Останаха 50 дни до прибирането и "Терасата" ;) :) :) :)
На 543мм ще се сърди ли? Иначе ако се сърди за 7мм - няма грижи, ще му организираме маршрут по криви с >600мм.и за LKAB-а
Ясене, заради този локомотив ще се прежаля и вместо готови криви релси на 543мм ще оформя криви 550мм с флексове!!!!
http://www.guetzold.de/48100.htm (http://www.guetzold.de/48100.htm)Странно, че за 19ката на Гютзолд няма коментари, нима само аз съм фен на тази фирма? ;)
А за тази маШина, мога да кажа, че по качество и прецизност съперничи на фирми като Micro Metakit и Weinert!
Тук Gutzold се е раздал докрай!
Яско, трудно ми е да повярвам, щото хер Гютзолд може да се мери баш с Weinert. Дето на единия моделите са от пластмаса, а на другия са лети от метал (с центробежно леене). Детайлност и прецизност на изработката няма да коментираме.Цитат на: caprycorn link=topic=500.msg13187#msg13187 date=1227059056http://www.guetzold.de/48100.htm (http://www.guetzold.de/48100.htm)Странно, че за 19ката на Гютзолд няма коментари, нима само аз съм фен на тази фирма? ;)
А за тази маШина, мога да кажа, че по качество и прецизност съперничи на фирми като Micro Metakit и Weinert!
Тук Gutzold се е раздал докрай!
Ште говорим и за лодки и за Гютзолд в "Терасата", може и да си късаме потниците :) ;) :)
;D ;D ;D ;DЦитат на: caprycorn link=topic=500.msg13295#msg13295 date=1227144746Ште говорим и за лодки и за Гютзолд в "Терасата", може и да си късаме потниците :) ;) :)
Почвам да се подготвям от днес ;D
Eeee, супер си Яско!!Има известно залитане към 1ва епоха и то е:
Бавно и полека, навлизаш все по-дълбоко в 1-ва епоха!
Наистина ме изкефи много!!!
Честито!
Ето още снимки на мини-чудовището:
(http://fotos.marktplaats.nl/kopen/d/cb/zz2VYaEdPYh3oxfJ8Bua3g==.jpg)
(http://fotos.marktplaats.nl/kopen/8/d6/A2Li4W2JjzjN/Jql1fmY+A==.jpg)
(http://fotos.marktplaats.nl/kopen/2/d6/FrQvJYHz+3QpMh2QbElGCg==.jpg)
Снимка от братска Япония:
(http://www.eonet.ne.jp/~kkomai/BR34.74(TRIX)-s.jpg)
Първата му епоха с куките на Мерклин:
(http://picbg.net/u/24294/16213/232673.jpg)
Това е "САКСОНИЯ" на Пико. Първият локомотив, произведен в Германия 1838 година. ...
Това е "САКСОНИЯ" на Пико. ...
точно този Adler, че се движи всяка година на 6ти декември от Нюрмберг до Фюрт.Да не са си направили нов Adler?
BR 01 2'C1' Einheits Wagner Roco BR 01 2'C1' Einheits Wagner Eigenbau BR 01.5 2'C1' Neubau DR Piko BR 03 2'C1' Einheits Wagner Fleischmann BR 03 2'C1' Einheits Wagner Eigenbau BR 03reko 2'C1' Neubau DR Piko BR 05 2'C2' Einheits Wagner Liliput BR 13 2'B Prusia S6 Fleischmann BR 14 2'B1' Prusia S9 Fleischmann BR 15 2'B2' Bay S2/6 Brawa BR 17 2'C Prusia S10 Roco BR 18.4 2'C'1 Bay S3/6 Eigenbau BR 18.5 2'C1' Bay S3/6 Fleischmann BR 19 1'D1' Saxonia XX Gutzold BR 22 1'D1' Neubau DR Fleischmann BR 23 1'C1' Einheits Wagner Trix Fine Art BR 23 1'C1' Einheits Wagner Eigenbau BR 23 DB 1'C1' Neubau DB Roco BR 23.10 1'C1' Neubau DR Roco BR 24 1'C Einheits Wagner Gutzold BR 34 1'B Bay Trix BR 35.10 1'C1' Neubau DR Eigenbau BR 36 2'B Prusia P4 Roco BR 38.10-40 2'C Prusia P8 Fleischmann BR 38.2-3 2'C Saxonia XII Piko BR 39 1'D1' Prusia P10 Fleischmann BR 41 1'D1' Einheits Wagner Fleischmann BR 41 1'D1' Einheits Wagner Eigenbau BR 41reko 1'D1' Neubau DR Piko BR 42 1'E Kriegslok Liliput BR 43 1'E Einheits Eigenbau BR 44 1'E Einheits Wagner Roco BR 44 1'E Einheits Wagner Eigenbau BR 45 1'E1' Einheits Wagner Liliput BR 50 1'E Einheits Wagner Roco BR 50 1'E Einheits Wagner Eigenbau BR 50.40 1'E Neubau DR Eigenbau BR 52 kondenstender 1'E Kriegslok Gutzold BR 52 wannentender 1'E Kriegslok Gutzold BR 53 C Prusia G4 Fleischmann BR 54 1'C Bay G3/4 Trix BR 55 D Prusia G8.1 Fleischmann BR 55 D Prusia G8.1 Piko BR 56 1'D Prusia G8.2 Gutzold BR 57 E Prusia G10 Roco BR 58 1'E Prusia G12 Roco BR 59 1'F Wurtemberg K Rivarossi BR 62 2'C'2 Einheits Wagner Liliput BR 64 1'C1' Einheits Roco BR 64 1'C1' Einheits Gutzold BR 65.10 1'D2' Neubau DR Gutzold BR 66 1'C2' Neubau DB Piko BR 70 1'B Bay P2/3 Fleischmann BR 71.0 1'B1' Einheits Eigenbau BR 71.3 1'B1' Saxonia Gutzold BR 73 1'B2' Bay P2/5 Trix BR 74 1'C Prusia T12 Roco BR 75.5 1'C1' Saxonia Gutzold BR 76 2'C Prusia T10 Fleischmann BR 77 1'C2' Pfaltz Rivarossi BR 78 2'C2' Prusia T18 Liliput BR 78 2'C2' Prusia T18 Fleischmann BR 80 C Einheits Eigenbau BR 80 C Einheits Roco BR 81 D Einheits Eigenbau BR 81 D Einheits Fleischmann BR 82 E Neubau DB Piko BR 84 1'E1' Einheits Hruska BR 84 1'E1' Einheits Liliput BR 85 1'E1' Einheits Trix BR 86 1'D1' Einheits Gutzold BR 87 E Einheits Eigenbau BR 89.2 C Saxonia Piko BR 91 1'C Prusia T9.3 Hruska BR 92 D Prusia T13 Kleinmodellbahn BR 93 1'D1' Prusia T14.1 Roco BR 94 E Prusia T16.1 Fleischmann BR 95 1'E1' Prusia T20 Piko BR 96 D+D Bay G8/8 Rivarossi Saxonia B1 History Saxonia Piko BR 106 D Gutzold BR V100 B'B' blau Gutzold BR 110 B'B' rot Gutzold BR 118.0 B'B' blau Gutzold BR 118.0 B'B' rot Gutzold BR 118.1 B'B' Gutzold BR 118.1 B'B' Gutzold BR 120 C'C' Gutzold BR 130 C'C' Piko BR VT135 B Triebwagen Piko BR E11 B'B' Piko BR E42 B'B' Piko BR E44 B'B' Piko BR E69 B Piko BR 211 B'B' Piko BR 242 B'B' Piko E 499 B'B' CSD rot Piko E 499 B'B' CSD blau Piko E 499 B'B' CSD grun Piko |
Ами сам си вкара автогол ... ще черпиш вече, няма къде да бягаш :spiteful::ok:
... ако я намеря пак, ще я закача ...
Ето го и СТОТНИЯТ локомотив! Днес беше търга:
(http://www.fleischmann.de/images/products/big/401001.jpg)
Що се отнася до "самоделките", те бяха актуални допреди 10-тина години. Тогава все още нямаше достъп до ROCO, FLEISHMANN и т.н. и ако човек искаше да си набави някоя серия, то трябваше да си я произведе. Използваха се части от локомотиви на Пико, от стендовите модели на Ревел, както и собсmвеноръчно изработени части. Много труд и търпение, и понякога резултатите бяха впечатляващи. Освен самоделките, които съм дал в таблицата, съм изработвал и сериите: 52 ванентендер, 57, 65.10, и 85, но тези модели са продадени.Ето я темата
Сашо ще направи една фотосесия у нас, и ще публикувам специален пост със "САМОДЕЛКИ".
... задвижени са само колелата на талигите, а сцепните колооси са свободни, само токоснемат! ....
Ето и една съвсем прясна придобивка- BR71 на Gutzold!Ясене, тая фирма едва ли ще спре да ни изненадва с интересни конструктивни решения, а това показва че има желание за творчество. Такива фирми не фалират!
Отново съм силно впечатлен от невероятно оригиналната концепция на този модел: задвижени са само колелата на талигите, а сцепните колооси са свободни, само токоснемат!
Ясен е класика в жанра.Преди два дни имах удоволствието да се запозная с Ясен...леко си глътнах граматиката :blush2:,щото си мислех ,че каквото и да попитам ще му се стори смешно ;D.Верно излъчва респект по отношение на хобито.А като го питаш нещо -започва така да говори :hi:,че след малко забравяш какво обяснява,така се омагьосваш. :good: :victory:
БРАВО Ясене, БРАВО!!!Всъщност повечето детайли са правени изцяло по технологиите на Васко. Тръбите по котела се виждат много ясно на снимката на BR03. За самите тръби използвам стоманена тел (струна за китара), а "ушичките", които държат тръбата към котела ги изработвам от медна тел. Последната е гъвкава, което позволяха наместването и изправянето на стоманените тръби, за да бъдат хоризонтални, успоредни помежду си, и на равни разтояния една от друга (така както истинските локомотиви са излизали от фабриките). Разбира се, преди да се изработят тръбите, първо трябва да се почисти котела от "нарисуваните" фабрично такива, за целта се използва скалпел, шкурки, спирт, и много търпение. Когато котелът е "изчистен", чак тогава се пристъпва към изработката и монтажа на отделните тръби. Много време отнема изработката на "ушичките". Накрая монтираните тръби и ушички се фиксират с много малка капка каноколит. Тази капка трябва да имитира топче на връзката межди тръбата и държача.
Аз няма да те хваля за стилната колекция, други след мен сигурно ще бъдат по-щедри в суперлативите.
Браво за това, че показа твоя труд. Защото сред нас малцина са тези, които имат смелостта да разрушат два или повече локомотива, но след това да създадат друг, много по-хубав от заводски. А единици са тези, които ще доведат подобно начинание до край. Това, което си писал по-долу, звучи много лесно и елементарно за осъществяване:
Re:Колекцията на Caprycorn
«...то остава просто да прежалим една 01-ца и една 41-ца, за да сглобим от двете машини BR03! , но всъщност изисква много време, търпение, прецизност и достоверност. Предлагам ти, за да стане по-ясно, кои части са добавяни върху "донорите" да маркираш твоити части със стрелка и номер(1,2,3 и т.н.) и после да обясниш, например:
1. Тръбите върху котела са от еди какво си, оригиналните са изпилени, направени са нови носачи от... и закрепени/залепени в нови отвори на котела с Ф ... мм.
Направи го за един локомотив ако искаш, мисля че процедурата се повтаря при всички други.
Много добре си направил, като си показал и задвижването на тендера, ако имаш време и желание, разкажи за проблемите с които си се сблъскал и как си ги решил.
:hi: :buba:
Това е чудовищно! Малеййй... Само си представям какво търпение и колко време е погълнала изработката на тези самоделки! Ако това е самоделка, повечето от фирмите-производителки трябва да те вземат за главен консултант.... :blink: А за колекцията няма какво да се коментира – красота... :hi:
Така за финал ето и един стендов модел в по-големичък мащаб :lol:. Искам да кажа, че прекарах много добре съвместявайки двете си хобита. Благодаря на Ясен за предоставената възможност. И наистина само от снимките трудно може да си представи човек колко работа и колко други модели са "дали фира", за да се случи това което виждате на снимките.Това е моето единствено отклонение от мащаб НО. Но моделът е много добре детайлиран, всеки детайл е като на истинските локомотиви (в НО често се правят "компромиси", понякога много големи). Много съм горд с този модел, макар и стендов (неподвижен). Пожелавам на всеки да има в дома си поне един такъв модел в мащаб 1/35 или по-голям!
(http://www.railwaypassion.com/files/custom/modeli_yasen/IMGP0733.jpg)
(http://www.railwaypassion.com/files/custom/modeli_yasen/IMGP0735.jpg)
"Не дълбай с длетото тънко моето сърце-е-е..." - Яско, ще ти я изпея на уше /нищо че си музикант/. Поне да не беше казвал, че е ex S9, а то сега завист черна ме обзе :bad:. Кефи се :yahoo: :drinks: и за нас низвергнатите.Всъщност този е юбилеен-20 подред локомотив с прyски произход! А другите са:
Маркиз дьо Сад такъв!Че ти ги имаш почти всичките в N:)))
...че даже и алиби си нагласих... ;D :lol: :lol: