Гара Владая – продължение от І-ва част.
И така, както бях обещал
в първата част (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3038.msg55573.html#msg55573)
Речено – сторено. Ще продължа отново от към посока - София.
В съботно/неделните дни отново бях на тази малка гара и направих нови снимки.
1. Табелката от пост №2.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538831.jpg)
Снегът е вече стопен, но зеленината все още не може да скрие това което ме интересува.
Този път направих снимки още от подстъпите към гарата в страна София.
Там впрочем аварийният коловоз (който грешно нарекох в първата част спасителен)
се оказа не толкова дълъг колкото изглежда на сателитната снимка.
За разликата м/у авариен и спасителен коловоз сме говорили не един път,
та който не я знае да погледне ...речника в края на втората част.
2. Последните метри от изкачването към гара Владая – входния светофор.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538833.jpg)
Завоя се оказа с доста намалена видимост. Това притеснен определих, докато щъках по него, тъй като пътеки отстрани няма. Ясно беше - ще разчитам на слух и... локомотивна свирка. Всъщност преминаването на влакове по тази част от железопътното трасе, огласява всеки път цялото Владайско дефиле, както и изхода му над квартал Владая. Така намалената видимост не бе проблем. Аз за всеки случай се озъртах, ослушвах и доста бързо прекосих разстоянието до гарата (за всеки случай де...). Интересно какъв е точно радиуса на завоя в тази част, но има ясно видим и различим,
наклон съгласно изискванията за горното строене на железен път (наредба №55 ---->? май беше-да се коригира!).
3.Входния светофор от близо.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538833.jpg)
Стандартен четифаров входен светофор от руския модел с допълнителна светлина. Разбира се с червен входен сигнал – влизането от към София в гарата е затворено.
4.Входния светофор от зад...надморската височина е точно 845 м.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538835.jpg)
Надморската височина е все още сравнително доста ниско, като се има предвид, че до централната част на приемните коловози има да „изкачва“ още около 20 метра денивелация. Впрочем на видеоклипа който снимах „в движение“ ясно се вижда цялата „дъговидна“ структура на гарата „затворена“ между двете изкачвания. От посока София и от посока Перник. Дъговидна спрямо хоризоталната права, а спрямо трасето се явява "S"-образна.
Всъщност двете „съседни“ гари на Владая са Драгичево и Горна баня.
5. Последни метри преди да се види входната гървловина.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538836.jpg)
Не стига, че е в наклон, ами и доста добър радиус има трасето в този участък от "меродавното направление тгара Горна баня - гара Владая".
6. Входа заедно с пост №1 – от към София..
(http://picbg.net/u/16413/37851/538837.jpg)
Това са последните метри от завоя и вече доста по-приемлив наклон за ..доизкачване до гарата.
Следва входното разклонение което заедно с първите метри от коловозите продължава всъщност завоя.
7.Пост №1 – заключен здраво.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538838.jpg)
Този пост се оказа не само заключен но и „укрепен“ здраво против крадци. Управлението което се е осъществявало от него, явно е прехвърлено на „централата“ в гарата. Но пък се оказа с малко разчупена визия, наложила се от тясното място в склона на който е построен. Толкова тясно, щото непосредствено зад него е каменната стена „подпираща“ хълма от към автомобилния път. В този участък банкет няма, а превозните средства профучават на метър от каменната зидария изграждаща стената. Доста е шумно в крайна сметка.
8.Пост №1 – от към гърба му...
(http://picbg.net/u/16413/37851/538839.jpg)
Това е едно интересно раздвижване както споменах за ...моделиране на стрелочен пост в наклон. Един стандартен архитектурен тип с малко по-различен гръб. Не е голям и всъщност е доста удобен за моделиране.
9. Край на аварийния коловоз.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538841.jpg)
Ето какво се вижда към гарата на нивото – края на аварийния коловоз. В крайна сметка макар и малка, гарата е доста приятно развита за ...моделизъм. Може би ако още един път ходя да я снимам (нищо чудно...) съвсем ще я оценя по достойнство.
10. Комплект табели в района на пост №1.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538842.jpg)
Много добре се вижда процентното отношение на наклона към София. Страхотно усещане като видиш такава табелка.
Не знам дале машинистите и се "кефят", но аз понеже за пръв път можех да я видя на живо, доста се зарадвах. Едно е да четеш по дебелите книги и правилници за тези табели, съвсем друго е да пипнеш и снимаш такава на живо.
11. Поглед към входната гърловина от долу.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538843.jpg)
Така вече навлизаме във входа на гарата с характерната тройна стрелка. Лично за мен е още една интересна визия, също с много добра възможност за изработка на това разклонение в мащаб ...ТТ. :nyam:
12. Това е входното тройно-асиметрично разклонение
(http://picbg.net/u/16413/37851/538844.jpg)
Става много добре да се изработи и в Н0 като типично български вариент на този тип разклонения...
13.Пълен комплект „езици“ и „сърца“
(http://picbg.net/u/16413/37851/538845.jpg)
При желание, мога да предоставя подробни снимки и други материали по въпроса.
Само че чертежите ще са в мащаб ТТ по обясними причини. :on_the_quiet:
14. Края на късия глух коловоз.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538846.jpg)
Това е края на глухия коловоз, който практически се намира между аварийния в посока София и основното трасе. Дължината му е доста малка - колкото да събере един локомотив от серия БДЖ-07 например. :scratch_ones_head:
15.Бялото знаме с логото
(http://picbg.net/u/16413/37851/538847.jpg)
В предишната част ви споделих, че не съм обърнал внимание какво е точно (на кого) бялото знаме веещо се на пилоните до приемната сграда, между това на България и това на ЕС. Оказа се че и то си е "наше"!!! ;D НКЖИ ???
Така сега, рязко ще се прехвърлим в другия крайна гарата.
Там бях забравил да снимам стълбата отстрани на пост №2, която води до комина.
16. Стълба до комина.
(http://picbg.net/u/16413/37851/538848.jpg)
Ето я въпросната стълба, която за моя изненада се оказа напаво "качена" на самия комин. Което изяснява съвсем точно предназначението и. За жалост ще трябва да коригирам вече готовите чертежи на този пост, но важното е изработката му все още не е завършила, така че - не е късно, щом като гоня максимална достоверност (другата дума за "мръсотията - реализъм" :sarcastic:)
17. Eлектросъоръжението
(http://picbg.net/u/16413/37851/538849.jpg)
И това електросъоръжение (тъй като не съм електроинженер - не знам как се нарича) поднесе своята изненада - поне за мен. Оказа
се работещо и...
18. Същото от друг ракурс
(http://picbg.net/u/16413/37851/538850.jpg)
...доста добро за изработката н амодел в нужния мащаб. Добре, че не си падам по електровозите и контактната мрежа, но пък най-вероятно ще му направя чертеж за всички които искат да си скачат контактната мрежа "както е в БДЖ" ;).
19.“Разграден двор“
(http://picbg.net/u/16413/37851/538851.jpg)
Лошото е, че и то не е пожалено от набезите на крадците. В случая тук е задигната входната врата (която би трябвало да е заключена) както и предпазните щитове на електротаблото за управление и индикация. Съоръжението практически е с отворена (дори за диви животни) "барака" и май е въпрос на време до кога ще е работещо... :(
20.Управляващото електротабло
(http://picbg.net/u/16413/37851/538852.jpg)
За сега всичко си е тук и липси май няма, но до кога?!!!