А кво ще кажете за баластрата дето я продават ,готовата ,в буркани ???Ами едно време си беше именно такъв пресят корк , но на луди цени - за сегашната не знам ;)
аз съм се возил на почти всички скоростни влакове TGV, X2000, ICE и Pendolino.
возил съм се в кабината на TGV кефа е голям особено километража който варира от 298 до 315 км/час. мойто мнение че конфорта на Х2000 (там съм се возил биснес класа-нещо като в самолет със храна и напитки Малмьо-Стокхолм) и високата скорост на TGV би била най-добрата комбинация
Е това е точно техниката, за която Влади и Toniemi говореха и която аз също ползвам.Аз преди това мешах абразива с ц-200 и го полагах в/у релсите,но така ми е по-трудно и бавно.Напоследък посипвам ,леко разреденото лепило в/у траверсите и отстрани,като го намествам с накакъв инстромент,да покрие навсякъде и посипвам отгоре с абразива.Лепилото трябва да е малко по-ниско от върха на траверсите,та като посипете абразива и той потъне в лепилото,да се изравнят.Излишният материал го отнемам с прахосмукачка след като поисъхне лепилото.А този метод от филмчето го виждам за пръв път.Не знаех че има такъв фиксатор на чакъла.Така е най-лесно ;)
Забрави за повторно ползване. НОВИ релси.Напротив, няма никакъв проблем! В темата "Изтъргване на баласт от релсите без да пострада самата релса" в раздела "Имам нужда от помощ при макетирането" показвам елегантен, според мен, начин за преодоляване на проблема. С помощта на една релса П профил се запазва старата релса и без проблем може отново да се ползва.
Напротив, няма никакъв проблем! В темата "Изтъргване на баласт от релсите без да пострада самата релса" в раздела "Имам нужда от помощ при макетирането" показвам елегантен, според мен, начин за преодоляване на проблема. С помощта на една релса П профил се запазва старата релса и без проблем може отново да се ползва.това да - но когато вече си демонтирал релсата от трасето , но тя там понякога е така залепена , че при опит за демонтаж се изкривява и т.н.
аз съм се возил на почти всички скоростни влакове TGV, X2000, ICE и Pendolino.Въпросът ми е дали някой знае и специално Gervasii какво означава тази табелка жълт триъгълник в син правоъгълник, която се вижда на много снимки? Не мога да разбера къде и защо се слага.
возил съм се в кабината на TGV...
Брей!Едноетажно и двуетажно TGV :oЦитат на: gervasii link=topic=25.msg2048#msg2048 date=1203348656аз съм се возил на почти всички скоростни влакове TGV, X2000, ICE и Pendolino.Въпросът ми е дали някой знае и специално Gervasii какво означава тази табелка жълт триъгълник в син правоъгълник, която се вижда на много снимки? Не мога да разбера къде и защо се слага.
возил съм се в кабината на TGV...
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=185878&nseq=17 (http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=185878&nseq=17)
Абе друзя,да ви питам:С опит става,иначе няма как да разбереш ;)
Кво мислите вие ако използваме за баластиране - грунд за аквариуми! Нали тъкмо камънак тряя да имитираме.Гледам най-ситния им черен ,формата на камъчетата идеална...Дали с използването на Ц200 няма да се получи .1 кило от тоя грунд струва 4лв,а в Конрад 500мл./ужасно по-малко/ бурканче -10кинта,дето само за един гаров коловоз сигурно не стига. ???
Цитат на: gervasii link=topic=25.msg2048#msg2048 date=1203348656аз съм се возил на почти всички скоростни влакове TGV, X2000, ICE и Pendolino.Въпросът ми е дали някой знае и специално Gervasii какво означава тази табелка жълт триъгълник в син правоъгълник, която се вижда на много снимки? Не мога да разбера къде и защо се слага.
возил съм се в кабината на TGV...
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=185878&nseq=17 (http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=185878&nseq=17)
Фиксаторът, за който говориш Тони, е същото Ц-200 разредено 1:5 до 1:7. Поне така казва чичкото.Човекът смесва Ц-200 с вода и добавя една капачка омекотител или препарат за миене на съдове(каквото има под ръка). Само не ме питай за какво служи омекотителят, знаещите химици между нас могат да кажат.
Я да видим, кой пак не внимава в час?!?Цитат на: Жоро link=topic=25.msg2171#msg2171 date=1203574386Фиксаторът, за който говориш Тони, е същото Ц-200 разредено 1:5 до 1:7. Поне така казва чичкото.Човекът смесва Ц-200 с вода и добавя една капачка омекотител или препарат за миене на съдове(каквото има под ръка). Само не ме питай за какво служи омекотителят, знаещите химици между нас могат да кажат.
А ако има човек търпение да следи строежа на макета на Пикомен, може да "открадне" куп идеи.
препаратът служи за да премахне повърхностното напрежение на водата.А бе друго си е, като си знае човек, ВНИМАВАЛ е в час, а и не се стиска да обясни на другарчетата си ;D
Пак по въпроса за баластирането. От къде мога да си купя ленти на Noch? Вторият ми въпрос е към тези,които ги използват- как да се справя със стрелките и тези ленти, защото ако правилно съм видял продават само за стрелки Maerklin, а моите са на Piko. Благодаря.
то си става чист ГУЛАК!
:D Не се занимавайте с глупости - стъргане, сита, пък и после оцветяване. Аuhagen предлагат чудесна баластра, може да се миксира има три основни цвята. Става страхотно. Спестете нерви и цвета на косата си.
Хм това за мазилка тип "морски пясък" си е идея , но само ако е с някоя от горе изброените едрини.
Аухаген ----- 30 х 200 гр = 6 кг или на обща стойност , около 300 лв
клингерит ------ 1 пк х 6 кг = 6 кг на обща стойност около 6 лв.
Да кажем след пресяване (и оцветяване) ~~~ 1,5 - 2,0 кг = ~ 20 лв !!!
=Цитат на: pach link=topic=25.msg14679#msg14679 date=1228977698Аухаген ----- 30 х 200 гр = 6 кг или на обща стойност , около 300 лв
клингерит ------ 1 пк х 6 кг = 6 кг на обща стойност около 6 лв.
Да кажем след пресяване (и оцветяване) ~~~ 1,5 - 2,0 кг = ~ 20 лв !!!
Това с клингерита не е препоръчително, защото има азбест, а азбеста е карценоген. :-[
Цитат на: XRISTO link=topic=25.msg14779#msg14779 date=1229076666=Цитат на: pach link=topic=25.msg14679#msg14679 date=1228977698Аухаген ----- 30 х 200 гр = 6 кг или на обща стойност , около 300 лв
клингерит ------ 1 пк х 6 кг = 6 кг на обща стойност около 6 лв.
Да кажем след пресяване (и оцветяване) ~~~ 1,5 - 2,0 кг = ~ 20 лв !!!
Това с клингерита не е препоръчително, защото има азбест, а азбеста е карценоген. :-[
Ицо, подвеждаш се от неправилно изказване по-горе клингер=клингерит... Държа да кажа, че НЯМАТ нищо общо!!!
С какво да покрия траверсната скара в депото.Исками се да изглежда като циментирани коловозите.За сега мисля да използвам подложка за паркет(от тази на листовете 3мм),да я боядисам и нарежа и така.Чудех се дали да не ги замажа с гипс и да ги боядисам? Ще чакам предложения. :yes:С гипс не е добре,поема влагата и релсите ръждясват.Аз използвах дебел картон от кутия за обувки,той си е беше сив като бетон,може и да го боядисаш.
"НО" --------- 0,5 до 1,0 мм :haha:
И аз само за ТТ си купувам, не само защото стои по реалистично, но и надявайки се,
че така ви (на ТТ четата) причинявам дискомфорт, Пламене :sarcastic:
В каталога на Конрад в частта, отнасяща се за баластрата и за улеснение на купувачите има посочване на размер "от - до" на отделните песъчинки от баластрата за всички мащаби (или поне за НО, ТТ, N и Z).
Купувах от Конрад на три пъти баласт за НО и съм много доволен от него - добър размер, голямо количество. По-голямата част от положения баласт на макета ми е точно такъв.
По - скоро за по дребните камъчета в нашето хоби защото по стандарт размера на камъчетата за мащабите е както следва:
"I" ----------- 1,0 до 2,0 мм
"О" ----------- 1,0 до 3,0 мм
"НО" --------- 0,5 до 1,0 мм
"N" и "ТТ" --- 0,2 до 0,6 мм
...
"НО" --------- 0,5 до 1,0 мм :haha:
Ще ми трябва доста така че мисля да си го правя сам.
Сега въпросите който си задавам са:
-Къде ми е старото метално хаванче,че с дървеното нестава?
-Ще ме "бие" ли жената ,ако използвам старата мелничка за кафе? :haha:
-От какво да е ситото с едрина 1мм и другото с едрина 0.8мм ,за дамо же да отсея и големите и прашеца?
Лошото е че при боядисването камънчетата се слепват и работата се утроява,но пък това е хоби и ем се забавляваш ем ти е безплатен кефа.
Този от конрад -на каква цена за колко метра път стига?
Освен в ибея, никъде другаде няма разфасофки от баластра по 1 кг.
Аухаген най-големите (те са и в Конрад) са по 250 гр.
ПРи Жоро са 10/11 лв.
На път за работа гледах в краката си и видях че баласта ще ми е без пари.После минах и през пясъчника на депото и там гледах.До София и обратно друг път,надали съм гледал толкоз осезателно призмата въпреки че съм минавал стотици пъти да не кажа хиляди(май са си хиляди).Ще имаш трудности с докарването на едрината. Имам предвид, че ще получаваш много голям процент зърна с размер различен от зададения диапазон и съответно много баластра ще изхвърлиш. Вярно, че без пари, ама и повече мелене ще падне. Освен това брезента ще се накъса от чупенето - и чукът, и камъните за по-твърди от него.
От цялото гледане видях че баластрата за макета ми е буквално в краката.Искат се само 2кутий от сладолед,по-здравички(от делта или едни за кво ли не, дето ги има в магазинчетата за по левче).Това което си мисля,ще пренесе и от духа на железницата.
Взимам 2 кутий.Разпробивам им дъната с отовори от 1мм ,а другата с отвори 0.5мм .Взимам камъни от реална баластова призма.Най-различни на цвят и от най-различни гари(такива който ме кефят).Слагам ги в парче бризент или по здрав плат.Разтрошавам ги.После изсипвам съдържанието в кутията с отвори 1мм.Пресятото слагам в кутията с отовори 0.5мм. Накрая това което остане в кутията с отвори 0.5мм е баластрата която ми е нужна.
За релсов път с обща дължина 50м колко баласт ще ми е нужен?Колкото и да е,си мисля,ще е на цената на поне 1бр вагон,който немога да си направя,а баластрата мисля мога :scratch_ones_head:.
Ако всичко стане както съм го замислил,ще направя 1 кофа и ще раздавам :haha:.
Проба-грешка,проба-грешка,и така :haha: :yes:Важното в случая е между всичките "проба - грешка" да има и по някое "проба - а, стана!". :)
Много писане падна за някакви 12лв за килограм, при това готова за полагане!Стига с глупостите! Ако правиш стабилен макет - 1 кг до никъде няма да ти стигне. А и 12 лв на кг са си пари. Защо човек да не бъде изобретателен и да си съкрати разходите - или да ги вложи в нещо друго свързано с макета ?
Но българина е на принципа "обичам да ми е трудно"...
На път за работа гледах в краката си и видях че баласта ще ми е без пари.После минах и през пясъчника на депото и там гледах.До София и обратно друг път,надали съм гледал толкоз осезателно призмата въпреки че съм минавал стотици пъти да не кажа хиляди(май са си хиляди).
От цялото гледане видях че баластрата за макета ми е буквално в краката.Искат се само 2кутий от сладолед,по-здравички(от делта или едни за кво ли не, дето ги има в магазинчетата за по левче).Това което си мисля,ще пренесе и от духа на железницата.
Взимам 2 кутий.Разпробивам им дъната с отовори от 1мм ,а другата с отвори 0.5мм .Взимам камъни от реална баластова призма.Най-различни на цвят и от най-различни гари(такива който ме кефят).Слагам ги в парче бризент или по здрав плат.Разтрошавам ги.После изсипвам съдържанието в кутията с отвори 1мм.Пресятото слагам в кутията с отовори 0.5мм. Накрая това което остане в кутията с отвори 0.5мм е баластрата която ми е нужна.
За релсов път с обща дължина 50м колко баласт ще ми е нужен?Колкото и да е,си мисля,ще е на цената на поне 1бр вагон,който немога да си направя,а баластрата мисля мога :scratch_ones_head:.
Ако всичко стане както съм го замислил,ще направя 1 кофа и ще раздавам :haha:.
Цитат на: widowmaker link=topic=25.msg54186#msg54186 date=1297446115Много писане падна за някакви 12лв за килограм, при това готова за полагане!Стига с глупостите! Ако правиш стабилен макет - 1 кг до никъде няма да ти стигне. А и 12 лв на кг са си пари. Защо човек да не бъде изобретателен и да си съкрати разходите - или да ги вложи в нещо друго свързано с макета ?
Но българина е на принципа "обичам да ми е трудно"...
Не всеки може да си позволи да даде примерно 100 лв за баласт.
Остави труда тука не сме на работа неимоверно по голямо е удоволствието всичко да излиза изпод двете ти ръце с готово и баба може :spiteful:
Ти до 12 лева ли си опрял?
Ела, ще ти ги дам.
Докато не спрете да мислите на дребно, винаги ще имате само дребни в джоба.
Извинявам се за откровението.
Ето как изглежда направен от мен баласт от истински баласт; това е натуралния му цвят http://rambo001.snimka.bg/hobby/hand-made.326389.17634134Браво! Изглежда доста реалистично! С какво го натроши до този размер ?
а този съм боядисал с ръждив пигмент който също е направен от мен; :blink: http://rambo001.snimka.bg/hobby/hand-made.326389.22374789
Ето как изглежда направен от мен баласт от истински баласт; това е натуралния му цвят http://rambo001.snimka.bg/hobby/hand-made.326389.17634134
а този съм боядисал с ръждив пигмент който също е направен от мен; :blink: http://rambo001.snimka.bg/hobby/hand-made.326389.22374789
nilfe - ще прощаваш но облото се получава от триенето на каманака един в друг под въздействието на минаващия влак или атмосферните условия.Белия е със съставка на варовик,а сещаш се от дъжда например какво се случва с варовика.Да неговорим цяла зима като е под снега.При сивия със съдържание на гранит не е така.
Баластрата се получава в чукови трошачки и пресевни машини, не в мелници. При мелниците следствие наличие на мливни тела се получава заобляне на ръбовете.Като например стоманени топки.Такива се возят редовно от БДЖ за нуждите на завода в Пирдоп например.
Направата на баласт е доста времеемка. Големите камъни разтрошавам с чук върху здрава бетонна плоча с умерени удари до получаване на горе -долу еднакви камъчета. След това пресявам през цедка с отвори колкото желания размер (1мм). Което остане се връща за повторно натрошаване, и така докато не останат едри камъни.Баце,цял ден,това са 50 лв.надник! :ok:
Вече готовият баласт се пресява през по-финна цедка за да се отстрани пепелта. :yes: ,след това се прекарва през вода за отстраняване и на най-финните частици прах :good: и това е.
За оцветяване използвах светъл пигмент от ръжда.
На мен ми отне цял ден за направа на около 400мл.
Не знаете как лесно да трошите камъни. Имам приятел бомбаджия по кариерите. Още днес му поръчвам шашки в мащаб HO. Едни мънички такива. Гърмят на 16V AC. Ще има и цифрови с декодер. Взрива се произвежда на F4. Давайте заявки! :focus:
Да купуваш камъни през Ибея, не е точната техника щото 4 кг + пощенските разходи... :scratch_ones_head:Тук за 6.00лв. ти дават,200гр.
Сметни си сам цената дали ти е изгодна (ако продавача се съгласи да праща по другите страни )???
:yes: ;D ;D ;D
А за качеството,какво ще ме посъветвате? :thank_you:
http://cgi.ebay.de/GLEISSCHOTTER-SUPER-STARTPAKET-HO-4-0-KG-TOP_W0QQitemZ180615455160QQcategoryZ31111QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D2%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7076677048488769034
отдъхнах си... все си мислех как Маестро Тони ще приложи демо и ще каже ..'от котешка тоалетна' :blink:радвам се! :give_rose: :give_heart:
е ма мноо си гоем !!!
http://www.conrad.de/ce/de/product/217367/ от този продукт /12лв./използвах около 3 опаковки .Като в началото бая се олях с количеството :blush2:
Според мен седи добре. (http://i55.tinypic.com/2lo4rrs.jpg)
Предполагам с други разновидности на същия материал се постига ефект -на изоставено трасе,омаслено и т.н.
[/quote
Благодаря! :hi:
За 40 линейни метра,колко баласт ще ми трябва?
...dispatcher...
Колега, щом стигнеш до баластирането (независимо на кой материал си се спрял) ако искаш купи си (или направи - не е трудно) това приспособление
(http://proses.com/modelrailforum/3-pic-ballast.jpg)
което много облекчава работата по въпроса. Перфектно и бързо, разпределя баластрата по трасетата и след това остава (подобно на Мунчо) да "залееш" с лепилото. Има го в Н0 и N, като тук му е магазина и производителя (комшия).
http://proses.com/modelrailforum/items.html
Обикновенно ползваме С200 + вода (от 1/1 до 1/5) + няколко капки (на 250 мл) от някакъв течен сапун или омекотител (аз ползвам Ленор). Последната съставка на лепилната смес се слага за да премахне повърхностното напрежение на това странно нещо наречено вода (има много интересни и невероятни свойства), за да може лепилната смес да се разлива по баластрата без да прави капки. Аз също го правя със спирнцовка (5/10 куб.см) като капвам по една капка от двете страни на външната част на траверсата и по дв/три капки от вътрешната част в междутраверсното пространство. Изглежда малко и не си личи дори че си капнал (освен че е мокро) но след изсъхване хваща перфектно баластрата и излишното което пада (било то с четка, обръщане или прахосмукачка) си е излишно и от трасето. Това е в общи линии техниката.
;D ;D ;D
В междугария с продължителни наклони,където влаковете се движат еднопосочно(и не само) може да се види как 2та пътя са с различен цвят.Този по който влаковете предимно се спускат е с ръждив отенък.
Намерих добри снимки за онагледяване:
(http://www.railfaneurope.net/pix/bg/misc/track/BDZZ_0000000259289285%2B.jpg)
....
;)
...
Дори забелязвам "нахалството" на Н0бисти - не стига, че ни изкупуват баластрата в ТТ,
ами ни убеждават, че за нас била едричка!!! :fie: :fool:
...
Добър е резултата, няй-вече откъм цвят иначе и аз съм за още малко по-ситно.
Цитат на: widowmaker link=topic=25.msg54186#msg54186 date=1297446115Много писане падна за някакви 12лв за килограм, при това готова за полагане!Стига с глупостите! Ако правиш стабилен макет - 1 кг до никъде няма да ти стигне. А и 12 лв на кг са си пари. Защо човек да не бъде изобретателен и да си съкрати разходите - или да ги вложи в нещо друго свързано с макета ?
Но българина е на принципа "обичам да ми е трудно"...
Не всеки може да си позволи да даде примерно 100 лв за баласт.
...(http://www.reynaulds.com/images/Tillig/86606.jpg)
Изглежда ръждива на цвят.
не става въпрос за депа и т.н. а дали има ръждивокафяв цвят баластра!Никой не е отричал, че има.
...сърдете се на Пламен.Аз няма да ви дам разписанието...
Кафява баластра има най-вече, където минават пътниеските влакове! Най-кафява е между релсите. Обяснение на феномена може да намерите ако погледнете, някой път през дупката на тоалетна в пътнически вагон. На хобисти, които търсят 99% реализъм, мога дам съвет да нанесът с пръст между релсите кафява боя. На такива, които търсят 100% реализъм да използват реална кафява субстанция по свой избор. Излиза без пари и е ще изглежда много истинско! :sarcastic:Мога да ви събирам и от кучето, само дайте заявки)))))))))))))))))))))))), апропо, добре, че форума не е ,,Авиомоделизъм,,.-ще трябва мноооого материал да се пръсне по макетите, и респективно много да дебна кучето :lol:
Такама баластра с червеникъв отенък се добива в кариерата на гара Българово и се използва масово в Бургаски регион.По издръжлива е от масовата бяла.:good:
Мисълта ми е , че всеки правейки с желание и любов мактета, оставя в него или вгражда, както искате го кажете, част от себе си, от своите цветоусещания, от своята си лична естетикаи вкус, и това е важното, време, прекарано с хобито, което отлита бързо. :drinks::good: :drinks:
Кварцови пясъци
Кварцов пясък 016, 040, 063 - бял торба 25 кг. 10,75 12,90
Кварцов пясък 0,8 - 1,2 мм - бял торба 25 кг. 10,75 12,90
Кварцов пясък 1,2 - 1,6 мм - бял торба 25 кг. 10,75 12,90
Кварцов пясък 1,6 - 2,4 мм - бял торба 25 кг. 10,75 12,90
Кварцов пясък 2,4 - 3,3 мм - бял торба 10 кг. 6,67 8,00
Кварцов пясък 3,0 - 5,0 мм - бял торба 10 кг. 6,67 8,00
Кварцов пясък 5,0 - 10 мм - бял торба 10 кг. 6,67 8,00
Кварцов пясък 016 - бял бигбег 1 кг. 0,18 0,22
Кварцов пясък 040 - бял бигбег 1 кг. 0,25 0,30
Кварцов пясък 063 - бял бигбег 1 кг. 0,25 0,30
Пясък "-" 03 - ЖКД бигбег 1 кг. 0,15 0,18
"I" ----------- 1,0 до 2,0 ммразмера на баластрата в нашия моделизъм, струва ми се вече напълно излишно
"О" ----------- 1,0 до 3,0 мм
"НО" --------- 0,5 до 1,0 мм
"N" и "ТТ" --- 0,2 до 0,6 мм
Тука релсите са ,,по конец,, не като при гара Владя.
Цитат на: niki link=topic=25.msg61662#msg61662 date=1308070269Тука релсите са ,,по конец,, не като при гара Владя.
Не може и дума да става за сравнение на двете снимки, тъй като едната е правена от разстояние 4/5 метра, а другата от разстояние150 метра!!!
И тебе да те снимам от 150 метра, само ще приличаш на маймун!
:lol: :lol: :lol: :lol:
))))))))))че то и от близо е същото, не ти трябва 150 метра да се отдалечеваш :lol:/имах пред вид за мен, не за линията))Цитат на: niki link=topic=25.msg61662#msg61662 date=1308070269Тука релсите са ,,по конец,, не като при гара Владя.
Не може и дума да става за сравнение на двете снимки, тъй като едната е правена от разстояние 4/5 метра, а другата от разстояние150 метра!!!
И тебе да те снимам от 150 метра, само ще приличаш на маймун!
:lol: :lol: :lol: :lol:
Да, трябваше да уточня, че ползвам тези опаковки на Ц200 дето са на Оргахим - една тубичка "Леко" от 200 гр. с доста удобна "човка" отпред. Според мен се работи удобно с нея. Явно аз слагам много по-малко веро. Послушай Зазо той при всички положения има повече опит от мен.
Някой може ли да ме ориентира "купешка" торбичка баласт 250гр за N мащаб /пр NOCH 09174/ за колко релсов път стига при стандартна подложка 32/3 мм ?
То не е нужно да я разлепваш. Ето един много добър пример как да го направиш :Нямам аерограф
http://www.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws&feature=c4-overview-vl&list=PLt53kL8MrhDAANGGPxO0Wl7-ztJZaUxc5 (http://www.youtube.com/watch?v=4s1OiQJ1kws&feature=c4-overview-vl&list=PLt53kL8MrhDAANGGPxO0Wl7-ztJZaUxc5)
Мисля , че няма да сбъркаш :hi:
В Club BGTT промиваме предварително черната и кафява баластра на АUHAGEN. "Откритието" е на Митко Топалов!Много е добро! Би ли пуснал снимки да видя как изглежда!
Също се оказва че е бяла, оцветена в различни цветове. След една/две и повече промивки,
които правим в зависимост от ефекта който ни трябва, я изсушаваме и полагаме по познатия начин.
Получава се много добра "шарения" (направо като истинската), която допълнително покапваме с ръждива смес или
потръкваме със полусуха четка топната в съответната боя за "разлято масло". Резултата е бърз, лесен и мн.добър!
"Откритието" е на Митко Топалов!Щом казваш, сигурно е така! Моят макет е баластиран през 2004 г. , а иначе, от Хоби свят взех първата внесена баластра, направо от щанда. Много хора даже докато я разнасях ме пиаха дали не е рекламно нескафе на Auhagen.
Аз първоначално сложих една смес дадена ми като готова, която в последствие се оказа японска мазилка. Много добре стана, но отделните камъчета баласт са с една идея по-големи от необходимото. После взех насипен баласт от "Конрад" точно по размер. С него, размесен с Ц200 1:1 и понастоящем полагам баласта по релсовия път. Предимствата и на двата метода са, че става много реалистично. Недостатъкът - полага се на ръка и е много, ама много бавно. Иначе препоръчвам на всеки да слага баласта така. Мисля, че става перфектно.в каталога на конрад има нещо което се използва точно за насипване на баластрата
Ако не се лъжа от "Конрад".да от там са
бързо и лесно в Н0:
https://youtu.be/ibYL2tDBFF4
...
Та ми се струва че нещата не опират толкова до приспособления колкото до човека . На тея дето го демонстрират че е толкова лесно сигурно и права лопата да им дадеш пак ще си нанесат баласта както трябва ;D
Ето един реален пример колко лесно баластират хората с такива джаджи: цък (https://youtu.be/YwqJ6fOiNug?t=168).Тази ми се струва по-фалшива от показаната по-горе.
На тея дето го демонстрират,че е толкова лесно сигурно и права лопата да им дадеш пак ще си нанесат баласта както трябва ;DИ на мен не ми харесва как ми се получава,но не спирам да се опитвам.Лошото е,че няма махане после,но пък както казва един човек в клипа по-долу„–И в реалната железница призмата не е идеална“ :yes: Е има и където е,но по наща ,ще е там,където сме задобрели :)
И на мен не ми харесва как ми се получава,но не спирам да се опитвам.