RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models => Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models => Темата е започната от: Krasi Tankista в 30 Март 2019, 12:47:12
-
В почивката между другите проекти, реших да започна реализацията на една идея, която ме занимава доста отдавна - БДЖ 25. Замисълът е да бъде пресъздадена машина от последната доставка произведена от HANOMAG - Hannover през 1905 година. Спрях се на 25.04 с фабричен номер 4540 -1905г., защото е обиколил почти цялата страна през експлутационния си живот. Идеята от самото начало беше свързана с преработката на вече съществуващ модел в Н0 като за донор беше избран G - 7.1 на Brawa. Моделът беше закупен и вече се настройвах да се хвана за флекса, но се появи една много неприятна информация, а именно че моделите на Brawa много често са болни от онова нелечимо заболяване наречено Цинкова чума. Тъй като аз добре познавам резултата от него, който винаги е равен на моделна смърт, раших че Брадвата не е вариант и започнах да търся друг. Изборът се оказа повече от оскъден 50 - годишен висококачествен месингов кит на G 7.2 от B.J.Schwarz, който се оказа абсолютно ненамираем в несглобено състояние и модел на Model loco от 90 - те. Така принуден от обстоятелствата се наложи да се спра на последния вариант. Да......ама не и той се оказа толкова рядък че намалко да се откажа докато не открих няколко залежали броики на френската версия в един магазин за играчки във Франция.
bg&flag
-
Br 55 направен от G 7.2 на Schwarz:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882676.jpg)
алтернативата от Model loco
(http://picbg.net/u/76237/63084/882677.jpg)
-
Като навлязох по - навътре в темата се оказа, че се появяват все повече въпроси без отговор. Особено трудно се набавя снимков материал. До момента аз не съм попадал на фотография изобразяваща избрания прототип и затова реших да се придържам към скицата на тази версия:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882678.jpg)
Разбира се, че в някои подробности нашият локомотив се отличава от скицата, но затова е чертежа от книгата на Деянови. След дълго ровене по германски и полски сайтове успях ва се сдобия с 20 - тина фотографии на G 7.2 правени през годините.
(http://picbg.net/u/76237/63084/882688.jpg)
-
Ето още от тях:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882689.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63084/882691.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63084/882692.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63084/882693.jpeg)
Ако някой има снимки на прототипа и би ги споделил ще бъда благодарен :thank_you:
-
Намерих и фотоси на музейна полска машина с много важен поглед отзад - отгоре:
(http://picbg.net/u/76237/63084/882695.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63084/882694.jpg)
В случая локомотивът също се различава от нашия, но има достатъчно друга информация.
-
Локомотив 257 (впоследствие 25.04):
(http://media.snimka.bg/s1/6357/038958058-big.jpg?r=0)
От същата серия:
(http://media.snimka.bg/s1/6357/038958053-big.jpg?r=0)
Вече 25.04
(http://media.snimka.bg/s1/6357/038958059-big.jpg?r=0)
Чертежче:
(http://media.snimka.bg/s1/6357/038958057-big.jpg?r=0)
Колкото за една бира стигат ли?
-
Не че "моята" скица е по-различна, но поне компресорът не е там:
(http://picbg.net/u/62092/63128/882698.jpg)
И две снимки на G7.2 от периода на нашите:
(http://picbg.net/u/62092/63128/882699.jpg)
(http://picbg.net/u/62092/63128/882700.jpg)
-
Багодаря и на двамата. :clapping: :im_so_happy: След чертежа на TANO трудно ще се удържа да не изляза извън рамките на техническото задание. То е да постигна максимално сходство с оригинала добавяйки минимум допълнителни елементи към тези в комплекта на Model loco.
-
(https://www.transportfever.net/filebase/images/preview/00/upload-00219bfcd0a43ecb5f5e73ce8e4fda757f96fee2.jpg)
(https://www.transportfever.net/filebase/images/preview/9d/upload-9d6e092c1cd87c1dc519f3c22c9e5333e5f13b67.png)
(https://www.transportfever.net/index.php/Attachment/32875-pr-g7-2-header-png/)
(https://www.transportfever.net/index.php/Attachment/32876-br55-7-header-png/)
Румънският е произведен през 1908.
(http://www.beitraege.lokomotive.de/dokumente/cfr/cfr_4690.jpg)
И понеже виждам от снимките, че
правиш справки в rbd-breslau.de
ето ти още един G7.1 на "Модел Локо"
който е сглобен и фотографиран добре.
http://ned-nil.net/laender/preussen/lokomotiven/G7.1_normal.html
Но тук продават сравнително евтино,
доста детайлни чертежи на G7.2 :
http://www.zander-heba.de/epages/17786094.mobile/de_DE/?ViewAction=MobileSF-DetailFacetedSearchProducts&ObjectID=49833675
Тъй като линка не мога да го пренеса коректно,
просто напиши G 7.2(с шпация) в тяхната търсачка
и ще ти излезнат 14 чертежа!
1
KPEV Güterzuglok Категория G 7.2 - Изгледи съгласно лист III 3 i Артикулен номер: 11039 - 7,14 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F0F6/8D4B/7AEF/5B7D/0A0C/6D00/BBD0/11039_-_Blatt_III_3_i_Ansichten.jpg)
2
KPEV G 7.2 двигател съгласно лист Xi 7 Продуктов номер: 11108 - 4.76 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/FAF5/6AC9/B03C/643F/0A0C/6D04/E9CF/11108_-_Blatt_X_i_7_Triebwerk.jpg)
3
KPEV тип G 7.2 - Цилиндър за високо налягане съгласно лист X i 4 Артикулен номер: 11043 - 4.76 €
4
G 7.2 - цилиндър за ниско налягане съгласно лист X i 4a Артикулен номер: 11044 - 4.76 €
5
G 7.2 рама по лист X i 3 (1910) Артикулен номер: 11041 - 4.76 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F54E/5016/0CEC/B14C/0A0C/6D00/E996/11041_-_Blatt_X_i_3_Rahmen_1910.jpg)
6
G 7.2 рама според лист X i 3 (1911) Артикулен номер: 11042 - 4.76 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F5EF/5E9A/7952/7653/0A0C/6D04/CD0C/11042_-_Blatt_X_i_3_Rahmen_1911.jpg)
8
G 7.2 Контрол съгласно лист X i 6a Артикулен номер: 11046 - 4.76 €
9
G 7.2 - Контрол по лист X i 6b
Артикулен номер: 11048 - 4.76 €
10
G 7.2 димоотвод и кутия за пепел съгласно лист X i 8 Продуктов номер: 11109 - 4.76 € *
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/FBCD/E2A4/B79F/16B1/0A0C/6D00/8FCE/11109_-_Blatt_X_i_8_Aschkasten_und_Rauchkammer_ml.jpg)
11
KPEV G 7.2 Тръбопроводи и влакове по лист X i 9
Артикулен номер: 11110 - 4.76 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/FC9A/9710/3143/C450/0A0C/6D04/4484/11110_-_Blatt_X_i_9_Rohrleitungen_und_Zuege.jpg)
12
G 7.2 - Котел съгласно лист X i 2 Артикулен номер: 11040 - 4.76 €
13
G 7.2 Лостове и пружини от лист Xi5
Артикулен номер: 11033 - 4.76 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F829/003C/D201/90D3/0A0C/6D02/65B2/11033_-_Blatt_X_i_5_Hebel_und_Federn.jpg)
14
Чертежи на частта на К.Р.Е.V.
Артикулен номер: 10026 - 4.76 €
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5B97/B9B6/DE1A/7ADA/DC89/0A0C/6D02/8690/10026_-_Blatt_VII_2_g_-_Achsbuchsen.jpg)
И те така...
Така само неговите се виждат, но не и размерите...така че, ако аз го правех, бих си купил тези 14 позиции от "НЕВА"!
-
Благодаря за старанието. :clapping: Реших засега да не бягам от техническото задание и да не започвам изцяло мой проект. Така или иначе няма нужда да го правя, след като съм вложил вече определени сили и средства. Няма защо да купувам чертежи от Heba. Това, което си качил е достатъчно. Нужно е да знаеш само един размер за да имаш всички останали. Има и друга причина да не правя свой проект на 25 - та, още не съм овладял производството на качествени колела, които са основен сегмент от визията на един парен локомотив. В крайна сметка мисля, че и модела на Model loco ще се получи достатъчно добре като външен вид. За мен най - ценна е информацията за българския прототип.
bg&flag
-
Господин диспечер, с цялото ми уважение мисля, че неправилно прехвърляте темата в този раздел. Вие не сте Запознат в детайли с моя замисъл. При всички положения става въпрос за представяне на модел на български подвижен състав.
:hi:
-
Е щом и така вършат работа.
Нека и останалите се съберат тука.
От горния ми пост останаха:
G-7.2 Цилиндър високо налягане.
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F697/431E/E604/969F/0A0C/6D04/3F42/11044_-_Blatt_X_d_4a_Niederdruckzylinder.jpg)
Цилиндър ниско налягане.
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F74C/CB0E/11FD/2B71/0A0C/6D00/1CAF/11044_-_Blatt_X_d_4a_Niederdruckzylinder.jpg)
Контрол 1:
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/FA48/5F00/603E/EF62/0A0C/6D04/E937/11048_-_Blatt_X_i_6b_Steuerung.jpg)
Контрол 2:
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F8E6/DD6B/5032/0B0D/0A0C/6D00/E7CD/11045_-_Blatt_X_i_6_Steuerung.jpg)
Контрол 3:
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F996/F55D/B861/E3F5/0A0C/6D04/3F83/11046_-_Blatt_X_i_6a_Steuerung.jpg)
Котел:
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5C17/F494/D103/6237/CE98/0A0C/6D02/0A25/11040_-_Blatt_X_i_2_Kessel.jpg)
Така всички скици са на едно място.
Размерите на българските колела със свойте различни
от немските производители, размери са си голям проблем.
Особено спицовите, които са 90% от всички колоси.
:hi:
И аз опитвам разни "домашни" техники, но поради липса
на достатъчно време, все още не съм постигнал
дори до задоволителен резултат. :scratch_ones_head: :haha:
Или поне такъв който мен да ме задоволи и изкефи.
При това за дребно серийно производство, защото
само в един локомотив има средно по 3-4 колооси!
&bgflag
-
Хайде и тендера от 1897 година (1905) да си дойде на мястото.
Първо го намерих при "михалек", но от там не можах да го намеря в списъка точно. За това отново е от "НЕВА":
(http://www.zander-heba.de/WebRoot/Store4/Shops/17786094/5A2D/79C1/CD21/76BE/EB0A/0A0C/6D02/DA93/III_5_b_-_3_T_12_1912.jpg)
-
Етикет на кутията:
(http://picbg.net/u/76237/63134/882997.jpg)
Ето какво има вътре - леко посъбрано:
(http://picbg.net/u/76237/63134/882994.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/882995.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/882996.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/882998.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/882999.jpg)
-
Има и още други неща:
(http://picbg.net/u/76237/63134/883000.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883001.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883002.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883003.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883004.jpg)
(http://picbg.net/u/76237/63134/883005.jpg)
Общото впечатление не е лошо, но някои дребни детайли не са достатъчно прецизни. Губи им се кръглото сечение например. Това е една от причините да поставя аналогични от Веинерт. След появата на чертежите обаче, съм принуден да заменя парния дом, комина и пясъчника с детайли разроботени от мен.
:ok:
-
Започваме с подобряването на външния вид. Като начало направих пътеходно, което производителя си е спестил:
(http://picbg.net/u/76237/63134/883200.jpg)
При неговото проектиране установих, че пътеходното на модела е направено несиметрично. Това предизвика известно недоумение, но бързо открих причината. Чертежът публикуван в EISENBAHN JURNAL страда от същия недостатък. Явно проектантът на модела не е обърнал внимание на тази подробност или е действал без много да се вглежда. Това е по времето, когато подробности от сорта на 2 - 3 милиметра не бяха толкова важни. На предната площадка добавих отвори за монтаж на фаровете - в техническото задание ясно е посочено, че трябва да има работещи светлини.
:yes: