RailwayPassion.com - Форум за железопътен моделизъм
Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering => Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control => Темата е започната от: pavlinbg в 03 Декември 2016, 20:58:02
-
Здравейте! Днес се опитах да поставя декодер на дизелов локомотив PIKO BR 130 в H0 / преправен в 07-ма серия на БДЖ от RailTune/, но ударих на камък :( . Смъкнах корубата на локомотива, което се оказа лесно /същата се държи на две болтчета/. След това извадих DC моста на платката и поставих декодера, който е PluX22 Decoder на Roco http://www.roco.cc/en/product/170176-0-0-0-0-0-0-004002/products.html (http://www.roco.cc/en/product/170176-0-0-0-0-0-0-004002/products.html). Декодерът изцяло съвпадна с интерфейса на платката. След това добавих локомотива в библиотеката на мултимауса /централата е Roco z21/ спазвайки инструкциите. Записах го като BDZ07. При задаване на поредния номер първоначално избрах 3, но ми изписа EROR10, което означава, че на този номер е регистриран друг локомотив /в случая това е локът от сета с централата/. Повторих операцията с мултимауса като този път записах локомотива на номер 4 от библиотеката, зададох стъпките на скоростта и натиснах ОК. Въпреки това локомотивът не тръгваше нито напред, нито назад, нито му светеха светлининте :( . Записах локомотива и на номер 5 от библиотеката, но пак не тръгна. След това на трасето сложих и локомотива от сета на централата. Избрах го от менюто и тръгна без проблем като на дисплея на мултимауса пишеше 20 16. Направи ми впечатление, че когато му светвах светлините светваха и тези на BDZ07, който оставих на трасето !? След това избрах от менюто BDZ07, но той пак не тръгна, нито пък му светеха светлините.
Може ли някой да ми каже къде е проблемът и какво да направя, за да го отстраня? Предварително благодаря :hi:
-
Сега като препрочетох инструкцията на централата и като прочетох някои неща във форума, може би се досещам къде е проблемът. Мисля, че локомотивният адрес освен в библиотеката, трябва да се промени и в променливата CV1. При условие, че на повечето декодери е 3 по подразбиране, то адресът на новия BDZ07 трябва де се промени напр. на 4 /и от CV1/. Може би заради това, когато и двата лока бяха на трасето, включвайки светлините на този от сета, се включваха и тези на BDZ07.
-
Правилно си се досетил pavlinbg! Така е: когато конфигурираш даден локомотив не трябва да има други локомотиви на трасето или трябва на отделна релса да го конфигурираш. Да, по подразбиране заводския адрес е 3 - CV1=3, можеш спокойно да го промениш. останалото е написано тука: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1457.60.html отговор 72. :hi:
-
Благодаря за съвета TheJackal! Точно това от линка, който си ми дал, бях прочел, даже си го принтирах на хартиен носител. Ще пробвам промяна на адреса от CV1 и ще пиша за резултата. А инъче, когато въвеждах BDZ07 в библиотеката, беше само той на трасето!
-
Здравейте отново! За жалост усилията ми към днешна дата да управлявам дигитално BR130 /BDZ07/ не дават положителен резултат :( . Ще обобщя какво направих до момента: Както писах по-горе, локомотивът го бях записал в библиотеката на мишката на различни адреси, но при всеки запис не променях адреса му от променливата CV1. Какво направих след това? Препрочетох упътването на централата, прочетох това и на декодера, четох и доста неща във форума. Изтрих направените записи на BDZ07 в библиотеката, ресетнах декодера от променливите CV64/1 и CV8/8. След това записах отново локомотива в библиотеката с адрес 4, като го програмирах и в CV1. Тук имаше лек напредък - като избирах CV1 и като зададох адреса, фаровете за движение напред на лока премигнаха, но той не се отмести. След това се опитах да го подкарам в режим библиотека, но пак ни напред, ни назад, фаровете също не работеха. Пробвах и през режим лок. адрес, но пак не помръдна, само фаровете се включиха. Пробвах всичко това и на адрес 5, но уви- резултатът бе същия :( . Лошата новина е, че сега не знам какво да правя. :scratch_ones_head: Започвам да си мисля, че имам някакъв хардуерен проблем или проблем с електродвигателя на локомотива. Прокрадва ми се и натрапчивата мисъл, че след като локът е PIKO, то и декодерът трябва да е такъв - напр. този http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-0-255945-003001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-0-255945-003001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html). Вече взех да се отчайвам. Някой може ли да каже какъв всъщност е проблемът и какво да направя?
-
Сигурен ли си, че сложил декодера правилно!!!! Просто го извади и завърти буксата и направи опит! Чакаме доклад!
-
plux22 малко трудно ще го сложиш обърнат. Освен ако не подстрижеш някое краче. Прочети още веднъж как се задава адрес на декодера / локомотива, и как се въвежда този адрес / локомотив в мишката. Трябва да имаш само един локомотив на трасето, без стрелки и др. Или на отделно парче релса. Направи ресет на декодера. Запиши в декодера новия адрес в цв1. След това пробвай да го караш, директно с адреса му. Това са стъпките. Ако те съмнява мотора - пусни го на аналогово захранване - първо без декодер - с тапа, после с декодер (при ресет обикновено аналоговият режим е разрешен).
-
Лично аз не виждам защо трябва да ръчка изобщо из CV-тата само за една смяна на адрес... :mda:
-
Лично аз не виждам защо трябва да ръчка изобщо из CV-тата само за една смяна на адрес... :mda:
Защото само декодерите на Мерклин имат ключета за задаване на адрес. На ДЦЦ декодерите адреса се задава с CV ...
-
Сигурен ли си, че сложил декодера правилно!!!! Просто го извади и завърти буксата и направи опит! Чакаме доклад!
Платката на локомотива е с PluX22 интерфейс и декодерът може да бъде поставен само в едно положение. Разбира се аз го извадих, след това го поставих отново в интерфейса, но нямаше положителен резултат.
-
Прочети още веднъж как се задава адрес на декодера / локомотива, и как се въвежда този адрес / локомотив в мишката. Трябва да имаш само един локомотив на трасето, без стрелки и др. Или на отделно парче релса. Направи ресет на декодера. Запиши в декодера новия адрес в цв1. След това пробвай да го караш, директно с адреса му. Това са стъпките. Ако те съмнява мотора - пусни го на аналогово захранване - първо без декодер - с тапа, после с декодер (при ресет обикновено аналоговият режим е разрешен).
Всичко това го спазих на 100%, но резултат за сега няма! Смятам да пробвам нещо друго - да изтрия всички локомотиви от библиотеката на мишката, вкл. и на лока от сета, след което да ги запиша и програмирам наново. Ако лока от сета тръгне, значи проблема е хардуерен
-
Мисля че и при мишка със z21start няма значение дали локомотивът е записан в библиотеката или не. Изтрий всичко - няма лошо, но няма и да оправи нещата.
Сложи само "фабричния " лок. Виж дали се движи (сигурно е на адрес 3). След това го махни. След това сложи 07. Виж дали се движи на адрес 3, или на всичките адреси които си се опитвал да слагаш.
-
Просто тури 07 на трасето, запиши му нов адрес, такъв какъвто нямаш сетнат и добавен преди,
примерно 99 и го добави в библиотеката, ако не тръгне по този начин, декодерът е сдал багажа.
-
Защото само декодерите на Мерклин имат ключета за задаване на адрес. На ДЦЦ декодерите адреса се задава с CV ...
Някои хора тотално не са в час и не са виждали никога мерклински/трикски декодери през последните поне 20 г. :swoon: И май не трябва да се занимавам да им обяснявам как се управляват немерклински декодери в мерклински централи... Явно за някои спИциалисти декодерите винаги ще бъдат с ЦК ключета... :haha:
Според мен pavlinbg изобщо не влиза в декодера, а се мъчи да го управлява на нов адрес, който не съвпада със заводския. Много често потребителите действат по следния неправилен начин:
1. Купува си нов локомотив/декодер, който има определен заводски адрес /да речем 3-и/
2. Тръгва да го въвежда в централа си, но вместо в описанието на новия локомотив да зададе адрес 3, той директно го задава в централата с новия ЖЕЛАН от него адрес /примерно 5-и/.
3. Получава се следната картинка - локомотивът е на един адрес, а централа го търси на друг. Познайте дали ще тръгне.
Какво да направи в случая.
1. Остави локомотива с монтирания декодер сам на трасето.
2. Намери в централата функция "търсене на локомотив".
3. Изчакай я да прерови адресите.
4. Ако не намери нищо, пусни пак търсене, като преди това размести локомотива по релсите.
5. Ако централата дава съобщение за грешка, възможностите са две:
А. Дефектен декодер
Б. Нормално централата не дава съобщение за грешка при съвпадение на адреса на новия локомотив с вече наличен, а дава предупреждение - ако дава грешка от такава ситуация, изхвърли централата - боклук е /без значение марката и модела/.
6. Задвижи локомотива първо на заводския адрес, после му прави редакция и му задай новия желан адрес.
Освен това: провери в книжката на декодера на кой адрес е заводски - не всички са на 3-и, има и на 1-и. Ако там е записан адресът, въведи нов локомотив в централата и му задай съответния адрес, без значение дали централа ще ти обяснява, че такъв вече има. След това прави смяна на адресите чрез редактиране на настройките.
Ако декодерът не е изпускан на земята, единствената възможност да дефектира е удар от статично електричество.
-
Благодаря за интересните съвети BestRipper! Утре ще ги пробвам на практика. Ще пиша за резултата!
-
При теб всичко е по- простичко. Вероятно записваш адрес само в библиотеката. В ръководството на МултиМауса изрично е подчертано, да записмаш новия адрес освен в библиотеката, и в декодера. Ти правиш само едното - давайки нов адрес в библиотеката указваш, че в нея БДЖ-07 ще се управлява на адрес 05.Трябва обаче и самия декодер да програмираш да е с адрес 05. Това си е задължително.Впрочем със СV-тата се прави и правилно си се ориентирал. Не знам декодер да променя настройките си по друг начин освен чрез промяна на записите в СV-тата!!!! Може би за това всички за тях ти говорят ( а един се чуди що така...) :lol:
За по-лесно и "прегледно" просто в режим адреси който се индикира чрез (Lхххх), програмирай декодера на 05.
При програмиране спазвайте правилата-сам локомотива или на отделна релса. При програмиране ще се чуе леко трепване.
След това излез в режим управление и виж дали ти се управлява лока на този адрес. Ако всичко е наред тогава премини
в режим библиотека и си задай там, че лок с име БДЖ-07 ще се управлява на адрес 05.
Ако си направил всичко правилно в такава последователност
би трябвало локя да се упавлява на адрес 05, и в двата режима - директен или библиотека
Това е.
-
При теб всичко е по- простичко. Вероятно записваш адрес само в библиотеката. В ръководството на МултиМауса изрично е подчертано, да записмаш новия адрес освен в библиотеката, и в декодера. Ти правиш само едното - давайки нов адрес в библиотеката указваш, че в нея БДЖ-07 ще се управлява на адрес 05.Трябва обаче и самия декодер да програмираш да е с адрес 05. Това си е задължително.Впрочем със СV-тата се прави и правилно си се ориентирал...
За по-лесно и "прегледно" просто в режим адреси който се индикира чрез (Lхххх), програмирай декодера на 05.
При програмиране спазвайте правилата-сам локомотива или на отделна релса. При програмиране ще се чуе леко трепване.
След това излез в режим управление и виж дали ти се управлява лока на този адрес. Ако всичко е наред тогава премини
в режим библиотека и си задай там, че лок с име БДЖ-07 ще се управлява на адрес 05.
Ако си направил всичко правилно в такава последователност
би трябвало локя да се упавлява на адрес 05, и в двата режима - директен или библиотека
Това е.
Всичко това го пробвах няколко пъти. Единствено последователноста бе друга - първо записвах локомотива в библиотеката, а след това го програмирах на същия адрес и в CV1. Днес ще пробвам в обратен ред, като преди това ще ресетна декодера през СV8. Ще пробвам да намеря локомотива и с търсачката. Въобще очертава се сериозен тренинг дей :thank_you:
-
Като чета това в първия ти пост, разбирам че дори и без да смениш адреса на декодера, така както си е на фабричния лок, лампите светят както трябва, но не се движи?
Пробвай със сигурност дали новия бдж07 прави въобще нещо на адрес 3, или на новия адрес, който слагаш - дали се включва и изключват лампите. Ако светлините работят а не се движи - може и да пипнеш в цв29.
-
Като чета това в първия ти пост, разбирам че дори и без да смениш адреса на декодера, така както си е на фабричния лок, лампите светят както трябва, но не се движи?
Да, защото не бях променил адреса на новия локомотив и през CV1, а само го бях записал в библиотеката с адрес 4. Според инструкцията на декодера адресът е 3 по подразбиране. Същевременно другият локомотив от сета също е с адрес 3. Може би заради това, когато и двата локомотива бяха на трасето се включваха едновременно фаровете им. Проблемът е, че единият /този от сета/ се движи на този адрес, а другият - само му работят предните светлини.
Пробвай със сигурност дали новия бдж07 прави въобще нещо на адрес 3, или на новия адрес, който слагаш - дали се включва и изключват лампите. Ако светлините работят а не се движи - може и да пипнеш в цв29.
Днес пробвах това и за жалост резултатът е отново отрицателен. Изтрих всички локомотиви от библиотеката, като ми изписа ERR 7/което според инструкцията на централата означава, че всички локомотиви са изтрити от библиотеката/. След това ресетнах декодера на новия BDZ07 през променливата CV8. В CV1 потвърдих адрес 3, в резултат на което фаровете на локомотива премигнаха. След това се опитах да го открия със SERCH от менюто LOCO, като зададох адрес 3, но ми изписа ERR9 /локомотивът не бе открит на заданения адрес/. След това преминах в режим локомотивни адреси, зададох L0003, но пак не тръгна. Само можех да включвам и изключвам светлините. Забелязах, че като сменях посоката с кръглото копче, локомотивът не тръгваше, но се сменяха и предните светлини /бели/, но не се включваха задните. След това през променливата СV1, зададох нов адрес, който никога не бях давал на локомотива - 17, пак пробвах през режим лок. адрес, но нямаше резултат - локомотивът си оставаше все така застинал. Избрах и CV29, като ми изписа V-14, но не се усмелих да пипап, тъй като не знам какви стойности да задавам. След това натиснах авариен стоп, махнах локомотива от релсите и сложих на негово място този от сета. Чрез търсачката зададох адрес 3, като ми изписа познатото ERR7. Въпреки това локомотивът потегли в режим лок. адрес /на 3/.
От написаното до тук си правя извода, че причината най-вероятно е в декодера на новия локомотив, който както казах по-горе е PluX22 на Roco, закупен от мен на скоро, от Липето. Най-вероятно същият е дефектен. В тази връзка някой знае ли какъв е начинът за рекламация? Струва ли си да взема нов такъв декодер, но на PIKO, какъвто е локомотивът, или на друга марка? :scratch_ones_head:
-
Пробвай да свалиш декодера и да ги размениш с декодера на лока от сета, така можеш да си сигурен, че е от декодера. Щото си мисля , че декодера си е ок! Някъде бях чел, че на пико като му "мушнеш чуждо тяло" и обелва очите ;D
-
Когато потвърждаващ адрес 3 го въведе с числата.
Сv-та винаги засветва 3 но това не значи ,
че е това съдържанието. Въвеждай си винаги сам числовите стойности независимо какво ти пише и тогава потвръждавай.
Мултимауса не чете съдържание.
-
След това преминах в режим локомотивни адреси, зададох L0003, но пак не тръгна. Само можех да включвам и изключвам светлините. Забелязах, че като сменях посоката с кръглото копче, локомотивът не тръгваше, но се сменяха и предните светлини /бели/, но не се включваха задните.
Това означава че декодерът си е ОК. Пробвай да му запишеш основните CV за мотора и скоростите според упътването на декодера. Това което ти показва мишката, не са стойностите в декодера, мишката не може да ги чете, както pach казва.
-
Пробвай да свалиш декодера и да ги размениш с декодера на лока от сета, така можеш да си сигурен, че е от декодера. Щото си мисля , че декодера си е ок! Някъде бях чел, че на пико като му "мушнеш чуждо тяло" и обелва очите ;D
Забравих да ти кажа, че декодерите са различни, като този на локомотива от сета е 8 пинов. Съответно интерфейсите на локомотивите - също. Така, че няма как да ги трампя. Най-накрая ще взема да си купя един пиковски декодер, за да не забелва очите :drinks:
-
Един съвет и от мен: погледни внимателно упътването на самия декодер и виж на кой точно адрес му е ресетта (връщането в първоначалният му вид), защото не на всички декодери е на (CV64). Личен опит! Вземи и почисти колелата възможно е и да са замърсени, ако преди това си го карал аналогово локомотива.
Ако имаш възможност и си от София отиди в клуба съботата след 13.00 часа, там ще ти помогнат или в твоя град се свържи с някой.
Знай, че преди да поставиш локомотива на релсите задължително натисни стоп бутона, така аз изгорих няколко декодера.
P.S. Моля те би ли ми дал артикулния номер на декодера и производителят му?
-
Когато потвърждаващ адрес 3 го въведе с числата.
Сv-та винаги засветва 3 но това не значи ,
че е това съдържанието. Въвеждай си винаги сам числовите стойности независимо какво ти пише и тогава потвръждавай.
Мултимауса не чете съдържание.
Не бях се замислял за това, но както писах по-горе многократно сменях адреса през CV1 като въвеждах стойности с цифрите 4,5,6,7,8 и 17.
Някой може ли да ми каже за какво е променливата CV29 и какви стойности трябва да се въвеждат в нея? Имам инструкция за декодера, но не разбирам на 100% всичко написано в таблицата за CV29 и за какво се отнася.
-
Един съвет и от мен: погледни внимателно упътването на самия декодер и виж на кой точно адрес му е ресетта (връщането в първоначалният му вид), защото не на всички декодери е на (CV64). Личен опит! Вземи и почисти колелата възможно е и да са замърсени, ако преди това си го карал аналогово локомотива.
Ако имаш възможност и си от София отиди в клуба съботата след 13.00 часа, там ще ти помогнат или в твоя град се свържи с някой.
Знай, че преди да поставиш локомотива на релсите задължително натисни стоп бутона, така аз изгорих няколко декодера.
P.S. Моля те би ли ми дал артикулния номер на декодера и производителят му?
Декодерът е на Roco, номерът е 10883. Мисля,че ресетът е на CV8 Manufacturer ID, Value Range - 08 (Reset), Works Value - 145
Инъче колелетата на лока ми се струват чисти /не виждам зацапване по тях/. Винаги натискам авариен стоп /само веднъж забравих това, когато снемах лока от релсите/.
Не съм от София и за сега, за жалост не мога да се надявам на помощ на живо :)
-
Правилно си видял, че ресетът е на CV8 Manufacturer ID, Value Range - 08 (Reset), Works Value - 145!
CV 29 е за дългите адреси.
От кой град си?
-
А провери ли а Людмилата дали работи нормално на аналогово управление?
-
А провери ли а Людмилата дали работи нормално на аналогово управление?
Да, днес я пробвах. Извадих декодера, като на негово място върнах DC моста /тапата/. След това изрових стария си трансформатор на PIKO и подадох постоянно напрежение до 12 V директно върху бандажите на колелата /на всяка колоос по отделно/ като всички се завъртяха. Не го поставих на релси, тъй като нямам достатъчно от старите П-профил, а наличните ми са в много лошо състояние.
Въпреки това, няма напредък с дигитализирането на локомотива. Преди два дена, с помощта на TheJackal /специални благодарности/ тествахме декодера, вкл. и на дългите адреси, но не тръгна. Както и преди само фаровете работеха. Инъче стойностите, които задавахме на променливите се запаметяваха по подразбиране, след това ресетнахме декодера през CV8, като същите се възстановиха без проблем.
Всичко това ме кара да сведа възможните причини за проблема до две:
- дефектен декодер;
- несъвместимост на декодера на Roco с локомотива на Piko /по-вероятна/.
-
Здравейте и за много години! :hi:
Подкарах го! :dance1:
Най-накрая успях да подкарам дигитално br 130, като му поставих нов декодер на PIKO http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-0-255945-003001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html (http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-0-255945-003001-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html)
Като забележка мога да отбележа, че локомотивът много рязко потегля и спира. Но това е "бял кахър", нали все пак се движи, а и ще се постарая да го настроя през съответните CV. Освен това, първоначално, след като сложих новия декодер на PIKO и се опитах да му задам адрес, ми изписа ERR2, което означава, че декодерът не отговаря. Извадих го и отново го поставих в интерфейса на платката, след което всичко беше ОК! Сега остава въпросът дали старият декодер на Roco е изгорял или просто има несъвместимост между него и br 130. :scratch_ones_head:
-
ЗДРАВЕЙТЕ И ЗА МНОГО ГОДИНИ.Да попитам ,тъй като тук видях , че коментирате декодера на 07/BR-130 ,Някой тунинговал ли е 07 ? Тоест от 2 локомотива - 1.Нали има мотор само на 1 талига.Да вземе талига от друга машина или да си закупи резервна и съответно да бъде с 2 мотора,като същевременно увеличи и теглото за по-голяма сцепна маса ? И друго : Някой преработвали едномоторен лок с карданна предавка в двумоторен?
-
Нещо май си в грешка, новото производство не е като старото, т.е. първата
Людмила на Пико от преди над 25 години е точно така - с една моторизирана
талига, Сегашната е с централно разположен мотор и карданни предавки към
двете талиги. За старата не знам откъде ще купиш 2-ра моторизирана талига,
след като не е в производство от толкова дълго време, освен от някъде на ста-
ро, ама дали си заслужава да се занимаваш с тоя локомотив, след като новият
е на цена от 94.53€ в Modellbahnshop Lippe и е меко казано на светлинни годи-
ни от стрария като детайл и задвижване?
-
ЗДРАВЕЙТЕ И ЗА МНОГО ГОДИНИ.Да попитам ,тъй като тук видях , че коментирате декодера на 07/BR-130 ,Някой тунинговал ли е 07 ? Тоест от 2 локомотива - 1.Нали има мотор само на 1 талига.Да вземе талига от друга машина или да си закупи резервна и съответно да бъде с 2 мотора,като същевременно увеличи и теглото за по-голяма сцепна маса ? И друго : Някой преработвали едномоторен лок с карданна предавка в двумоторен?
Естествено че съм го направил, лока е с две двигателни талиги и увеличено тегло, идеята ми бе да го ползвам като газещ лок на новопостроени трасета но живота ми се обърка и останах да се занимавам само с истински влакове.
-
Нещо май си в грешка, новото производство не е като старото, т.е. първата
Людмила на Пико от преди над 25 години е точно така - с една моторизирана
талига, Сегашната е с централно разположен мотор и карданни предавки към
двете талиги. За старата не знам откъде ще купиш 2-ра моторизирана талига,
след като не е в производство от толкова дълго време, освен от някъде на ста-
ро, ама дали си заслужава да се занимаваш с тоя локомотив, след като новият
е на цена от 94.53€ в Modellbahnshop Lippe и е меко казано на светлинни годи-
ни от стрария като детайл и задвижване?
Доколкото са ми моите спомени старата Людмила на Пико наистина беше с една задвижена талига, но моторът й пак беше централно разположен. Имах една такава /или BR232, или него подобно/ и мислех и аз да я преработвам, ама не се стигна дотам - трябваше на ръка в онези години да стържа карданче. Разликата между устройството на двете талиги беше една единствена - задвижената /пак с кардан от мотора/ имаше колооси с гумени бандажи, а другата имаше обикновени колооси. За задвижването на паразитната /токоснемаща/ липсваше само вторият кардан! Локомотивът вървеше зле, но поради конструктивно недомислие - много малко сцепно тегло /поради липса на достатъчно тежест/ съчетано с калпави бандажи. Сега обаче има всякакви резервни части в продажба и не е изключено някой от новите кардани да свърши работа на стария локомотив.
-
Имал съм три "людмили" от старото пико, с мотор върху едната талига. Центрирани мотори съм виждал на бр110 V100 и бр118, 120. Вероятно е имало и други? Виж тази тема на колега и му пиши, ако искаш да ти обясни в подробности
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3666.msg73409.html#msg73409
-
Старата BR 130 на Piko е с двигател на талигата и зъбни предавки!
BR 120 Taiga и BR 118,BR 110 са с централен двигател и два кардана !!
ПС Велко е по-бърз!!!
-
Старата BR 130 на Piko е с двигател на талигата и зъбни предавки!
BR 120 Taiga и BR 118,BR 110 са с централен двигател и два кардана !!
ПС Велко е по-бърз!!!
Точно така! Аз имам такава, но е повредена - липсва една от металните шини за закрепване на талигите. Даже първата ми тема във форума бе за това
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4726.0.html (http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4726.0.html)
За сега съм стопирал възстановяването й, тъй като не мога да намеря такава шина. Тъй като не съм добър в металообработването, май ще трябва да търся шлосер, който да я изработи.
-
Моторът е монтиран на талигата, другата е без монтирани зъбни колела.
Имах 2 такива Людмили и съм местил моторизираната талига на другата.
В крайна сметка ги продадох и двете в оригиналния им вид. Тайгата, която
се произвеждаше от фабриката Гютцолд в Цвикау беше с централен мотор
и кардани към двете талиги. Трансмисията вдигаше толкова много шум, че
спокойно минаваше за дизелов звуков декодер :)
Все пак дали си заслужава разправиите с тая антика, при положение, че това:
(http://www.modellbahnshop-lippe.com/article_data/images/15/256033_c.jpg)
е на цена от 82,34€ и е поне 10 пъти по добро като задвижване?
-
Здравей,отговарям ти точно на въпроса-намираш си задвижена талига от същия модел,махаш НЕЗАДВИЖЕНАТА талига и на нейно място монтираш задвижената без да правиш нищо допълнително,локомотива става два пъти по мощен и ще останеш много доволен.
По втория въпрос- много е трудоемко,а и мястото не е достатъчно за такова изпълнение.
-
Здравейте.БЛАГОДАРЯ на всички за препоръките.ЛЮДМИЛИТЕ са 2.едната има-няма 10 часа работа,другата 1-2 , само за проби.и 2-те са с мотор на по 1 талига.1 машина има липса-стъкло на десен долен фар,което не е болка за умиране.АНТИКИТЕ на ПИКО са почти неупотребявани.благодаря колега D2.и аз мислех така.другата машина остава неподвижен еспонат.и ако и махна и баласта като втори лок,за красота е пълнота на по-дългосъставен влак.малко повече баласт заради втората талига и ще стане като NOHAB , които имаха по мотор на всяка талига.За карданното предаване с 2 мотора имам идея и ще пробвам.После ще споделя.
-
Здравей,отговарям ти точно на въпроса-намираш си задвижена талига от същия модел,махаш НЕЗАДВИЖЕНАТА талига и на нейно място монтираш задвижената без да правиш нищо допълнително,локомотива става два пъти по мощен и ще останеш много доволен.
По втория въпрос- много е трудоемко,а и мястото не е достатъчно за такова изпълнение.
Само дето трябва да обърнеш захранването на едната талига ,защото те започват да вървят срещуположно!
Аз имам два направени по същият начин!
https://www.youtube.com/watch?v=5TRlx7cu-KM
Само че мойте са със РЕВЕЛСКИ кош,талигите са ПИКО!
-
Трябва само да завърти мотора на 180 градуса по оста, става много лесно.
-
Интересно: Взимам една талига (или тендер от 01 или 41) и я пускам с трафа да върви в една посока (напр. на мое дясно). След това, без да пипам захранването, така като си върви талигата, я хващам и я слагам на обратно. На къде ли ще тръгне? Според мен пак надясно.
Моторът трябва да се завърти само ако преди това е бил завъртян и оставен в неправилното положение.
-
Трябва само да завърти мотора на 180 градуса по оста, става много лесно.
Да, но с уточнението, че трябва да го поставиш така на незадвижената талига, която има предвидено място за ел. мотор и готови зъбчати предавки за това.
-
Той ползва готова, задвижена от втората Людмила.
Само върти мотора и я монтира на мместото на незадвижената.
-
Той ползва готова, задвижена от втората Людмила.
Само върти мотора и я монтира на мместото на незадвижената.
Да, или смъква ел. мотора /или си намира само ел. мотор/ и го слага на незадвижената талига. В крайна сметка резултатът е един и същ :) :hi:
-
Само дето трябва да обърнеш захранването на едната талига ,защото те започват да вървят срещуположно!
Тони незнам какви талиги си ползвал,но на оригиналните нищо не се обръща по захранването,защото не са една след друга,а една срещу друга и
не се върти мотора на никакви градуси.
За пояснение ето и снимки:
(http://snimki.be/store/1/881483893984.jpg)
(http://snimki.be/store/1/311483894062.jpg)
(http://snimki.be/store/1/721483894098.jpg)
-
При тебе в това положение и двете ли вървят в една посока?Щото при мен,навремето трябваше да обръщам полиаритета на едното моторче!
Не знаех че чрез завъртане на моторчето по оста става!
-
Mитко 888 е абсолютно прав - момчета дори в книгата на Юри Ботев е описано това което всички фирми (стари и нови) спазват (стр.29).
Колкото до тези дето са обръщали моторите, жиците и т.н най-малкото вероятно някой преди вас е
пипал без "да е в час" с основния стандарт, a именно описаното в NEM- 602!!!
Всичко друго си е фантазия на тема...
:yes:
ПП.D2 го е показал на практика!!!
:hi:
-
По принцип е така, реално едната върви назад, а другата напред, но пък те са позиционирани
така - едната е на 180 градуса спрямо другата. Съвсем изключих, че вземаха ток от ламарините,
които всъщност са част от рамата, а не със запоени кабели. Т.е. те са си захранени правилно.
Сори за подвеждащия съвет. Сега като видях снимката и се сетих как беше конфигурацията вътре.
Имах такова чудо на ГДР техниката преди 25-6г. :)
-
Отново благодаря.D2 е прав.преди 4 часа пробвах.суха проба на токоизправител.перфектно.ще търся гумени пръстени за бандажите,че един го няма е другите май са на дъвка.не съм пробвал от гумена ръкавица от кутрето дали ще стане.ще мисля и пробвам.само дето ЛЮДМИЛИТЕ са различно производство и година и едната по винено червена с по-тъмен покрив и по-тъмно сиви талиги , а другата по червено-кафява с по избелели талиги,но пък кво от това.когато бях жепеец не видях нито 1 лок с еднакви цветове на талиги,кош,покрив и прочее.само след ГПР излизаха като нови.после кал , смрад и гняс и всеки маца с квото има.като го състаря и омажа както трябва,ще е чук.като танк след битка.нали творбите ни трябва да максимално реалистични.
Колега D2 - мисля да му сложа още 200-300 гр.баласт.в момента единия е по лек.по-тежкия е около 400 гр.но кутията между талигите с декапираните ламаринени пластини,търпи доработка и като се напълни с олово / ловни сачми-дробинки / ще стане.имам 2-3 кила.а луфта между талигата и кутията позволява да се лепне от 2-те страни по 1-2 ламарини.мисля , че с 600 - 700 грама с 2 моторни талиги ще тегли добре.даже ако добре из баира може и без "гуми".
-
Не забравяй, че колоосите лагеруват в едни пласмасови вложки, играещи ролята на плъзгащи лагери.
С повече баласт по бързо ще им "светиш маслото", а те не са толкова корави, колкото ти се иска да са...
-
МАШИНИСТ, 130-ките на старото пико вървят доста добре така както са си оригинално.
Първо - трабва да си намериш нови гуми - бандажи. Оригиналните на Пико дават най-добра тяга, те са най-меки, имат най-добро сцепление. Но се цапат най-бързо и сцеплението бързо намалява. Гумените на Роко са с малко по-малка тяга, но цапат много по-малко и по-дълго време не се променят особено много. Можеш да сложиш и силиконови - на Роко или други. Във всички случаи след "стотина кръгчета" бандажите трябва хубаво да се мият с някакъв спирт.
Второ - много е важно къде са бандажите. Ако върви с моторната талига напред, бандажите трябва да са на трета колоос, от зад на моторната талига по посока на движението. Така, както и на истинските локомотиви, задната колоос се натоварва повече. По моите спомени тогава се получаваше най-добра тяга. Може да сложиш задната талига да е моторна, за да може да дърпа директно вагоните, тогава гумената трябва да е последната шеста колоос. Въпреки че на теория е по-добре да е така, по далечните ми спомени по-добре беше моторната талига да е отпред.
Трето - ако сложиш втора моторна талига, и гумените оси станат трета и четвърта, или първа и шест, тягата ще е еднаква и в двете посоки. И естествено ще е малко по-голяма отколкото с една талига, но ще е далече от двойна. Може да ги сложиш и на трета и шеста, в едната посока ще е още по-добре.
Най-важното - като тръгнеш да увеличаваш теглото, ако натовариш много машината с вагони, червякът на гумената ос започва да избутва зъбното колело и то започва да прескача, да прещраква. Пластмасовите уши не са истински лагери и така, както с ръка издърпваш колооста, така и зъбната предавка избутва оста.
За проби съм пускал много по-лека мотриса също със задвижващи една гумена и една нормална колоос на една талига, спокойно тегли над 40 вагончета (виж на клипчето (https://www.youtube.com/watch?v=B56DI0QHcXM)).
Людмилата оригинално, с добри бандажи, си тегли доста добре. Предлагам ти първо да сложиш нови гуми. Тягата трябва да е над 100 - 120 грама, т.е. да тегли спокойно по равно 50 - 80 двуосни вагончета. Ако не ти хареса - сложи втори мотор, теглото няма смисъл да го увеличаваш с повече от около 100 - 150 грама. Като цяло старопиковските колооси не са добри - на са добре центровани, не разпределят равномерно натоварването, криви са, не теглят равномерно и т.н. Новите локомотиви теглят много по-добре и за тях има смисъл да увеличаваш теглото.
-
Имай предвид, че колкото по-стар е един модел,
толкова по-остаряла е пластмасата на лагерните опори за колоосите. Тоест те стават твърде чупливи. А ако са вградени
в металните рами, както са на старите пиковски NOHAB-и направо се ронят след време. Може би и смазочните пасти правят белята,
но там пластмасата става отворатително ронлива.
-
На людмилата, както и на тендерите на 01, 03 и 41 (талигите са еднакви), талигата е пластмасова. В пластмасови гнезда са захванати едни пластмасови тройни лагери - на едното колело се ползва средния, на другото - крайния. Не се ронят като другите, но се чупят. Много лесно се разхлабват без да се счупят. Зацепването на червяка с колоста започва да прескача ако лагерите са вече разхлабени - стари и напъвани.
-
След това лирично отклонение свързано с поставянето на втори ел.мотор на Людмила, което беше полезно и интересно, но на което по би подхождал разделът за аналоговото управление, отново ще ви върна на темата...
Днес поставих роковския декодер /PluX22/, с който Людмилата /PIKO BR 130/ не тръгваше, на друг пиковски локомотив, с който се сдобих на скоро - PIKO diesel locomotive 52546, class 101 /62-ра серия на БДЖ/. Първоначално нямаше никаква реакция на локомотива. След като извадих декодера и го поставих отново в интерфейса на платката, локомотивът /class 101/ тръгна ::) , но радостта беше до тук - светеха единствено светлините за движение напред. Задните светлини - червените, не светеха /преди това пробвах локомотива аналогово и червените светлини си светеха/ . Направи ми впечатление, че с роковския декодер локомотивът /class 101/ ускорява плавно и може да се движи с много ниска скорост. За разлика от Людмилата, която въпреки че тръгна с пиковски декодер, ускорява твърде рязко и не може да се движи толкова бавно. Разбира се, пробвах да настроя Людмилата с пиковския декодер през променливите CV3 /ускорение/и CV2 /мин. скорост/, но резултатите не бяха задоволителни, локомотивът не ускряваше плавно, даже започна да насича при движение /въпреки, че въвеждах различни стойности/. Самият пиковски декодер няма мн. добри характеристики - напр. ако не ме лъже паметта, диапазонът на променливата CV3 е само от 1-68, по подразбиране е 10, докато при Роковския декодер е от 1-255. Но в случая с Людмилата, за ходовите качества може би има значение и самият ел. двигател.
От всички опити до тук мога да направя извода, че първоначалният проблем, за който писах, се дължи на несъвмистимост между декодера на Роко и Людмилата на Пико. Несъвместимост има и с клас 101, който макар, че се движи супер, не му светят червените светлини. Въобще несъвместимостта между Пико и Роко е нещо, което явно трябва да се отчита при избора на декодер!
-
За тези цели, за които го използваш, едва ли може да се говори за несъвместивмост на роко и пико. Вземи прочети какво и как и откъде може да се настройва на декодера, вземи този новия лок 101 и си направи каквото ти липсва. Пък след отва ако искаш си играй и със старото пико, което според мен е безмислено да се цифровизира.